Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 31-07-2017, 06:07 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 117,383
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 9756
Active Level
My Mood:
Default 2 anggota polis dibelasah tauke karpet ketika tawar harga


Seorang mangsa yang cedera menerima rawatan. FOTO ihsan pembaca

NILAI - Angkara salah faham ketika tawar menawar harga permaidani, dua beradik yang juga pegawai dan anggota polis cedera dipukul sekumpulan warga Pakistan dalam kejadian pergaduhan di sebuah kedai permaidani di Kawasan Perindustrian Nilai 3, Nilai, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 4 petang itu, mangsa ke kedai berkenaan untuk membeli permaidani dan tawar menawar dengan peniaga warga Pakistan.

Bagaimanapun, mangsa dipercayai tidak bersetuju dengan harga diberikan lalu beredar menyebabkan peniaga itu tidak puas hati dan berlaku pergaduhan di luar premis.

Peniaga itu dikatakan memanggil rakan senegaranya sebelum kira-kira 10 lelaki Pakistan termasuk bersenjata parang dan kayu mengepung mangsa dan berlaku pergelutan.

Ketua Polis Negeri Sembilan Datuk Noor Azam Jamaludin berkata, pihaknya menerima laporan kejadian itu malam tadi sebelum empat lelaki Pakistan berusia antara 30 hingga 40 tahun ditahan.

Beliau berkata, semua suspek ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana merusuh.

Katanya, punca kejadian itu kerana salah faham ketika tawar menawar harga, namun siasatan lanjut masih dijalankan.


https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2...h-tauke-karpet

Update #2

Quote:
Originally Posted by TT View Post

8 lelaki Pakistan pukul polis ditahan


Sebahagian daripada lapan lelaki Pakistan yang dipercayai terbabit dalam kes memukul dua anggota polis di sebuah kedai permaidani, di Kawasan Perindustrian Nilai 3, Negeri Sembilan petang semalam. - Foto ihsan Polis

KUALA LUMPUR: Polis menahan lapan warga Pakistan selepas dipercayai terbabit dalam kes pukul dua anggota polis di sebuah kedai permaidani, Kawasan Perindustrian Nilai 3, Negeri Sembilan petang semalam.

Kejadian dipercayai berpunca daripada salah faham ketika proses tawar-menawar harga pembelian karpet antara keluarga anggota polis terbabit bersama warga Pakistan yang juga pemilik kedai.

Difahamkan ketika kejadian, warga Pakistan terbabit dipercayai memanggil beberapa rakannya untuk mengepung kereta yang dinaiki anggota polis berkenaan bersama keluarga sebelum memukul mereka.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim, berkata pada masa ini siasatan sedang dijalankan bagi mendapatkan situasi sebenar kejadian itu sebelum dapat mengenal pasti mereka yang bersalah.

"Siasatan kes ini dijalankan mengikut peruntukan undang-undang yang ada tanpa mengambil kira mereka yang terbabit adalah anggota polis atau orang awam, kita tidak akan berkompromi.

"Saya juga ingin mengingatkan kepada mana-mana warga asing yang berada di negara ini supaya menghormati undang-undang ditetapkan dan tidak mengambil tindakan sesuka hati," katanya dalam sidang media di Bukit Aman.

Dalam kejadian jam 3 petang semalam, mangsa anggota polis Bukit Aman, bersama keluarga dilaporkan pergi ke sebuah kedai permaidani untuk membeli karpet dan berlaku salah faham semasa mereka menjalankan urusan pembelian.

Sebaik mangsa meninggalkan kedai berkenaan, seorang lelaki warga Pakistan dipercayai pekerja kedai terbabit secara tiba-tiba menahan kereta dinaiki anggota polis terbabit sebelum kira-kira 10 lagi warga Pakistan datang dan berlaku pergelutan.

Pada masa ini siasatan sedang dijalankan mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana merusuh.


http://www.bharian.com.my/berita/kes...-polis-ditahan
Update #1

Quote:
Originally Posted by sekam padi View Post




Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 31-07-2017, 06:09 PM
ExAvantz ExAvantz is offline
Legendary Member

ExAvantz's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Mar 2007
Posts: 12,022
Thanks (Received): 74
Likes (Received): 7
Active Level
My Mood:
Default

makin lama makin melampau puak2 pendatang ni
Reply With Quote
  #3  
Old 31-07-2017, 06:10 PM
zed7590 zed7590 is offline
Active Member

zed7590's Avatar
 
Trader Rating: (16)
Join Date: May 2010
Location: BANDAR IKAN PATIN
Posts: 1,425
Thanks (Received): 137
Likes (Received): 32
Active Level
My Mood:
Default

wah...pakistan pun dah ikut cara di petaling street...
__________________
-AOK RODONG KOI-
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2017, 06:10 PM
opin opin is offline
Active Member

opin's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2012
Location: Nun Jauh Di Sana..
Posts: 2,214
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 12
Active Level
My Mood:
Default

sana memang di pegang oleh pakistan, elok juga jadi kat anggota polis, cepat sikit tindakan rasmi di ambil.
__________________
bila dekat jalan raya. jalan jem, kita tengok kereta dekat depan dah bagi signal lama nak masuk lorong, kenapa kebanyak kan tak bagi masuk, siap tekan minyak lagi. kenapa ek?
Reply With Quote
Likes none liked this post
  #5  
Old 31-07-2017, 06:15 PM
pecot85 pecot85 is offline
CG Top Poster Club

pecot85's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2009
Location: kuching
Posts: 27,206
Thanks (Received): 240
Likes (Received): 300
Active Level
Default

pegawai sb yg kena katok ni
__________________
Time after time
Reply With Quote
  #6  
Old 31-07-2017, 06:16 PM
lambda123 lambda123 is offline
Super Active

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Aug 2008
Posts: 6,121
Thanks (Received): 158
Likes (Received): 106
Active Level
My Mood:
Default

Boikot je. Jangan beli kat nilai 3 tu.
Reply With Quote
  #7  
Old 31-07-2017, 06:16 PM
pecot85 pecot85 is offline
CG Top Poster Club

pecot85's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2009
Location: kuching
Posts: 27,206
Thanks (Received): 240
Likes (Received): 300
Active Level
Default

mohon yusuf azmi ppim pi gegar ini pakistan...kasi kongsi melayu setel
__________________
Time after time
Reply With Quote
  #8  
Old 31-07-2017, 06:17 PM
thetha thetha is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2016
Posts: 37
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 9
Active Level
Default

sekali silap pukul daa..
ingatkan orang awam, rupa2nya polis..
Reply With Quote
  #9  
Old 31-07-2017, 06:20 PM
pecot85 pecot85 is offline
CG Top Poster Club

pecot85's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2009
Location: kuching
Posts: 27,206
Thanks (Received): 240
Likes (Received): 300
Active Level
Default

depa x bawa pistol ka?...negro hat paling ganas sekali pun nampak pistol terus jadi takut
__________________
Time after time
Reply With Quote
  #10  
Old 31-07-2017, 06:22 PM
azrulazman azrulazman is offline
CG Top Poster Club

azrulazman's Avatar
 
Trader Rating: (15)
Join Date: Feb 2010
Location: puncak gunung kinabalu
Posts: 29,833
Thanks (Received): 111
Likes (Received): 7
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

makin berani dorang ni
__________________
siggy utk disewa
siggy utk disewa
azrulazman.com
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump