Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > CG MARKETPLACE > Trading Zone > General Stuff & Products

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #3141  
Old 08-08-2017, 07:38 AM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,782
Thanks (Received): 414
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

selamat pagi semua
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #3142  
Old 10-08-2017, 11:21 PM
danx danx is offline
Super Active

danx's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Mar 2010
Posts: 5,705
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by alonso View Post
selamat pagi semua

Salam bro.. masih ada lagi spray semut & lipas tu?
Reply With Quote
  #3143  
Old 11-08-2017, 10:38 AM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,782
Thanks (Received): 414
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by danx View Post
Salam bro.. masih ada lagi spray semut & lipas tu?
wassalam ni bro yg wasap semalam tu kan?
Reply With Quote
  #3144  
Old 12-08-2017, 04:34 PM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,782
Thanks (Received): 414
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default



Reply With Quote
  #3145  
Old 13-08-2017, 04:45 PM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,782
Thanks (Received): 414
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Dapatkan segera Produk terbaru kami yg di upgrade kan menjadi GreenLeaf Anti Serangga yg sememangnya memfokuskan membunuh pepijat,hama,kutu & anai2 di rumah anda.


SEBOTOL SPRAY 500ML = RM19
REFILL 1 LITER = RM29.90 PROMOSI RM25 SAJA

Whatssap now 019-6479304




Reply With Quote
  #3146  
Old 13-08-2017, 11:06 PM
Jalapeno Jalapeno is offline
Active Plus

Jalapeno's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2015
Posts: 3,278
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 33
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Anti kucing ada? Asyik berak kat rumah
Reply With Quote
  #3147  
Old 14-08-2017, 11:26 AM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,782
Thanks (Received): 414
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Jalapeno View Post
Anti kucing ada? Asyik berak kat rumah

anti kucing takde boss,rasanya kt kedai daiso ade jual bahan utk elak kucing slalu berak kt rumah
Reply With Quote
  #3148  
Old 15-08-2017, 01:27 PM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,782
Thanks (Received): 414
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default



Reply With Quote
  #3149  
Old 17-08-2017, 10:11 AM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,782
Thanks (Received): 414
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Antara Testimoni GREENLEAF INSECT REPELLENT
THORBAEK



Reply With Quote
  #3150  
Old 18-08-2017, 09:24 AM
alonso alonso is offline
CG Hardcore

alonso's Avatar
 
Trader Rating: (125)
Join Date: Mar 2008
Location: stamford bridge
Posts: 61,782
Thanks (Received): 414
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Kenapa rumah ada pepijat?




dari mana datang pepijat ke rumah?

Kenapa rumah ada pepijat? itu antara soalan yang sering saya terima setiap kali mendapat panggilan daripada pelanggan.

Mereka biasanya melayari Google untuk mendapatkan maklumat berkenaan pepijat dan google telah membawa orang yang menaip perkataan pepijat kepada blog ini.




Kenapa rumah ada pepijat

Berbalik kepada persoalan yang diutarakan pada tajuk di atas, ramai orang yang musykil apabila secara tiba-tiba rumah mereka mula diserang oleh pepijat.

Sedangkan sudah sekian lama mereka tinggal di rumah yang sama tanpa menghadapi sebarang masalah digigit oleh pepijat yang makan darah manusia.

Bagus juga pepijat makan darah manusia. Kalau bukan kerana itu, kita tak akan menyedari akan kehadiran pepijat di rumah kita. Tetapi apabila gigitan pepijat membuatkan kulit kita merah berbintik dan bertukar menjadi masalah gatal, kehadiran pepijat bertukar mernjadi mimpi ngeri.

Antara punca yang membuatkan rumah ada pepijat adalah:


Datang dari rumah jiran

Jika rumah yang didiami bukan rumah sebuah tetapi samada rumah jenis teres atau apartmen yang punyai jiran di kiri dan kanan rumah kita, kemungkinan besar pepijat datang dari rumah jiran adalah sesuatu yang mungkin terjadi.

Jiran kita barangkali sudah lama membela pepijat dan tidak mengambil langkah untuk mengawal dan membenterasnya. Oleh itu bila dah banyak sangat berkeliaran dan merebak di situ, mereka akan berpindah pula ke rumah kita.



Datang dari hotel yang kita sewa

Kadangkala kita bercuti membawa satu keluarga ataupun bersendirian kerana urusan kerja. Lalu kita sewa pada hotel bajet murah untuk menjimatkan kos perjalanan dan penginapan.

Kalau hotel mahal lima star, mungkin pihak pengurusan hotel amat prihatin dan mengambil berat akan serangan pepijat di hotel mereka. Tetapi bila hotel bajet, kewangan mereka tidak berapa cukup untuk mengupah para profesional kawalan serangga bagi membentera pepijat di semua bilik yang mereka ada.



Bila bilik yang ada pepijat itu kita sewa, pepijat akan buat dua perkara:

Membaham darah kita ketika tidur di atas katil hotel bajet tersebut

Melompat atau menyelit di celah-celah bagasi yang kita bawah dan letakkan dalam ruang bilik hotel itu.

Biasanya kita akan beg berdekatan katil atau dalam almari atau atas kerusi perabut hotel. Bila di kawasan itu ada pepijat yang banyak, dia akan perlahan-lahan menyelinap masuk dicelah semua beg dan juga pakaian kita.

Tanpa disedari, kita pulang ke rumah membawa beg sekali dengan hadiah beberapa ekor pepijat daripada bilik yang telah kita sewa tadi.

Sampai di rumah pula, kita terus campakkan terlebih dulu beg dalam bilik tepi katil atau tepi perabut di rumah.

Bila pepijat keluar merayap pada waktu yang sesuai, maka dia akan mencari pula lokasi yang sesuai untuk menyorok dan menunggu waktu malam bagi meneruskan aktiviti hisap darah di rumah kita pula.

Bila dibiarkan tanpa dapat dikesan, pepijat akan mula membiak dan bertambah dari hari ke hari dan dari situlah bermulanya mimpi ngeri kita di rumah yang banyak pepijat.



Datang dari perabut secondhand yang kita borong
Sekarang ini, ada banyak usahawan yang membuka perniagaan perabut murah secondhand. Biasanya perabut tersebut mereka borong daripada hotel-hotel atau orang persendirian yang pindah rumah atau bertukar perabut baru.

Malang jika rumah tersebut atau hotel darimana mereka borong perabut tadi sudah diserang masalah pepijat.

Bila kita beli parabut mereka, kita akan membeli sekali dengan semua pepijat yang sedang membiak di celah-celah perabut tersebut.

Bila di bawa balik ke rumah, dia akan mula beroperasi pada malam harinya menghisap darah dan membiak pula di sekitar rumah terutamanya di kawasan yang kita sering melepak.



Nak buat apa jika tinggal di hotel ada pepijat

Begitulah secara ringkas kenapa rumah ada pepijat jika anda nak tahu. Selepas ini, jika anda mahu bercuti pastikan hotel yang diduduki bebas daripada masalah serangan pepijat.

Jika anda tinggal di hotel yang memang dah ada pepijat, pastikan dapat diskaun yang bagus kerana anda mengambil risiko untuk dihisap darah dan juga membawa pulang saguhati pepijat daripada hotel.

Selepas balik rumah, buka terlebih dahulu semua beg anda di luar rumah dan periksa kalau-kalau anda membawa balik segerombolan pepijat yang ganas.

Kalau malas nak periksa, kosongkan beg anda dan basuh dengan air panas supaya pepijat mati dan kesemua telur yang telah diselitkan pada beg anda juga turut mati.

Berhati-hati beli perabot secondhand

Begitu juga jika anda borong perabut dari kedai barang lama. Pastikan tak beli sekali dengan pepijat. Kalau nak beli juga pastikan ada rawatan susulan sebelum membawa masuk semua perabut tersebut ke dalam rumah.

Nak buat rawatan mudah saja. Beli Spray Greenleaf Anti Serangga dan sembur pada semua celahan perabut yang biasanya menjadi tempat pepijat menyorok.Segera whatssap 019-6479304

Begitulah serba sedikit maklumat berkenaan kenapa rumah ada pepijat untuk pengetahuan anda yang berminat nak tahu.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Tags
belajar blog, jualan langsung, post your performance, produk lelaki

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump