Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Love, Relationships

Love, Relationships Share and discuss anything about love and relationships. Share any advices, problems, tips & solutions. Please behave & be open minded OR you will be banned from this section. Keep alert section announcement.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 02-11-2017, 12:05 PM
a b c d e f a b c d e f is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2010
Posts: 6,429
Thanks (Received): 183
Likes (Received): 182
Active Level
Default Haruskah bukak cawangan baru rahsia?

Aku ada seorang kawan sepejabat. Dia dah kahwin..... senang cerita aku bahasakan dia sebagai aku supaya ada thrill sikit.

(Nota: ayat kopirait gunungemas)

Seperti yang aku pernah ceritakan, sejak tahun lepas aku ditugaskan ke jakarta untuk kepalai sebuah syarikat berbilang negara.

Syukur semuanya selesa... gaji, kedudukan tinggi dsb. Cuma masalahnya, isteri dan anak2 tak mahu ikut ke jakarta. Isteri pun bertugas di KL, ada kedudukan dan anak2 pulak dah selesa di sekolah. Tapi sebab utama mereka tak ikut ialah isteri merupakan anak tunggal dan ibu bapanya uzur dan tinggal bersamanya di KL. Kalau tak dah lama dia ikut ke Jakarta. Atas dasar simpati aku pun pikir baiklah, mertua pun macam orang tua aku jugak kan? Sapa nak jaga kalau anak takde?

Jadi setiap hujung minggu aku pulang ke KL. Kat jakarta pulak aku tak lah sibuk mana. Sume berjalan lancar, pengurus2 bawahan sume cekap2, bisnes maju jadi aku pun autopilot. Syarikat ni besar, adalah satu ribu pekerja, separuhnya cewek. Sebagai bos yang berusia 40an, peramah, agak ganteng dan sado, ramai lah yang terlalu mesra

Dipendekkan cerita adalah aku berkenalan dengan beberapa gadis2, tapi di luar syarikat (Prinsip aku jangan cari nahas dalam opis sendiri). Mereka ni golongan biasa2 je.. pekerja restoren, staf airline check-in, dsb... tapi memang rupa kelas pelakon sinetron (tu yang buat melekat hehe... nota: yang asal manado memang cantik2 banget). Mereka berbeza dengan isteri aku yang merupakan ahli koprat.... Oleh kerana kesepian senin sampai jumaat maka lahirlah hasrat jadikan salah satu mereka sebagai isteri kedua. Mungkin mereka lebih kekampungan, tapi itu kelainan untuk aku. Mereka cuma perlu dok umah dan bersama aku senin-jumaat.
Isteri tak tahu lah dan kalau tahu game over. Dia pernah cakap kalau aku buka cawangan baru, sila lepaskan dia dan anak2. Tetapi aku pulak rasa dengan jarak dan situasi camni, peluang camni takkan datang lagi dan vodohlah aku tak amik kesempatan.Walaupun isteri kedua tak harapkan wang tapi dengan aku tentu hidup dia jauh lebih selesa, dan aku pulak terurus. Yang penting halal.

Apakah yang kalian akan buat kalau dalam situasi macam aku ni. Eh salah... situasi kawan aku ni.

Last edited by a b c d e f; 02-11-2017 at 05:44 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 02-11-2017, 03:52 PM
cekmeksu11 cekmeksu11 is offline
Active Member

cekmeksu11's Avatar
 
Trader Rating: (15)
Join Date: May 2008
Location: tanah tumpah darahku
Posts: 2,444
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

Susah nak cakap....sbg perempuan mmg aku akan kata xpatut....
Reply With Quote
  #3  
Old 02-11-2017, 04:05 PM
kundur75 kundur75 is offline
Regular

kundur75's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 877
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 24
Active Level
Default

ntohlah....kalau aku..baru nak tipu sikit pn bini dah tahu..kuat betul sixth sense dia...maksudnya bukan takut tapi x berani...
Reply With Quote
  #4  
Old 02-11-2017, 04:12 PM
aidil08 aidil08 is offline
Active Member

aidil08's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Feb 2006
Location: TIN Silver
Posts: 1,605
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

berani buat berani tanggung la
Reply With Quote
  #5  
Old 02-11-2017, 04:15 PM
jaws_am jaws_am is online now
Super Active

jaws_am's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Location: wherever you are
Posts: 6,778
Thanks (Received): 47
Likes (Received): 682
Active Level
Default

Orang lelaki yg hebat..
isteri dia izinkan dia kahwin lain..
siap isteri dia yg carikan jodoh utk dia..

solution kpd masalah TT(kwn TT)..

jadi lah lelaki hebat..
__________________
So long, and thanks for all the fish
Reply With Quote
  #6  
Old 02-11-2017, 04:18 PM
afshaman afshaman is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2013
Posts: 2,235
Active Level
Default

rasanya ni lebih kepada apa yg TT perlu...maybe TT boleh cuba buat perkara2 lain yang menghilangkan kebosanan TT tu...gi bersukan ke...tgk movie ke...kena cari hobi la...bg kawan...kesian kot kat famili...just my 2 cent...

kalau tak pun TT kawin la...tp lepaskan la yang lama...kalau itu yang dia nak...
Reply With Quote
  #7  
Old 02-11-2017, 04:21 PM
toman88 toman88 is offline
Regular

toman88's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2012
Posts: 947
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 20
Active Level
Default

ister nie mmg xsuka poligami..lumrah laa tuu..tp ada satu ja kelebihan diorang,lembut hati..tt kawin dulu..kemudian baru pujuk
Reply With Quote
  #8  
Old 02-11-2017, 04:21 PM
moneymaker3000 moneymaker3000 is offline
CG Top Poster Club

moneymaker3000's Avatar

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2007
Location: KL
Posts: 24,160
Thanks (Received): 288
Likes (Received): 113
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Kalau ikut family2 mak ayah saya dan keluarga rakan terdekat, mana yang kawen senyap2 lepas tu kantoi mmg hancur kebahagiaan keluarga. Anak pula terdedah kepada masalah sosial dan hala tuju
Reply With Quote
  #9  
Old 02-11-2017, 04:24 PM
el badik el badik is offline
Regular

el badik's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Location: ~~atas katil__
Posts: 426
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

jgn la ditipu isteri tu...berani nak pasang dua, kena la berani berterus terang....mana tau, sbb berterus terang tu dpt lesen...tak pun paling kurang dpt hikmah yang lain, mana tau setelah berterus terang isteri berubah hati dan nak follow tuan ikut ke jakarta...opps, kwn tuan. settle masalah, xpyh pk nak pasang lain...yg saya nampak ini cuma isu kesunyian kat sana je kan...bawak la berbincang...
__________________
DARE to..
DAMN israel ! save GAZA !
Reply With Quote
  #10  
Old 02-11-2017, 04:35 PM
aim02Aug aim02Aug is offline
Active Plus

aim02Aug's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Location: Bangi, Jebat, Jolobu
Posts: 3,666
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 181
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by jaws_am View Post
Orang lelaki yg hebat..
isteri dia izinkan dia kahwin lain..
siap isteri dia yg carikan jodoh utk dia..

solution kpd masalah TT(kwn TT)..

jadi lah lelaki hebat..
share le tips kejayaan tuan jaws_am...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump