Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Love, Relationships

Love, Relationships Share and discuss anything about love and relationships. Share any advices, problems, tips & solutions. Please behave & be open minded OR you will be banned from this section. Keep alert section announcement.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 05-12-2017, 12:01 PM
02047haf 02047haf is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2015
Posts: 2,436
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 133
Blog Entries: 1
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by sayasuka View Post
Sukar juga nak tempuhi dugaan dan cabaran camni.

Pastu dari segi hukum pulak lagi, mesti kena diperhalusi.... kalau perlu bertanya dan rujuk dengan orang yang ahli, sediakanlah segala maklumat yang perlu.

* ni ambe nak tanya... sah ke nikah dengan wanita yang mengandung ?
Ada khilaf di sisi ulama'.

Mazhab Syafie & Hanafi - Sah
Mazhab Maliki & Hanbali - Tak Sah


Jadi perkahwinan tu hukum dia sah, yang tak boleh kalau anak tu dibinkan dengan lelaki tersebut. Permasalahan nasab.
__________________
"Puji itu keji, keji itu puji"
Reply With Quote
Likes sayasuka liked this post
Paid Advertisement
  #22  
Old 05-12-2017, 12:03 PM
sitinorain sitinorain is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2014
Posts: 791
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 9
Active Level
My Mood:
Default

kalau ditebuk tupai je x pe...ni siap ada benih tupai lain...susah kes ni...nnt nak [email protected] anak dgn nama sapa...mau jd susah kemudian hari ni
Reply With Quote
  #23  
Old 05-12-2017, 12:12 PM
btmkl btmkl is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2009
Posts: 288
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 6
Active Level
Default

Ikut hukum islam...rujuk org yg berilmu...jangan ikut hukum internet/bloger...
Reply With Quote
  #24  
Old 05-12-2017, 12:13 PM
stillFX stillFX is offline
Active Member

stillFX's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2016
Posts: 2,362
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 115
Active Level
Default

better anak tu diserahkan kepada orang lain. takut jadi permasalahan di masa akan datang.
__________________
Reply With Quote
  #25  
Old 05-12-2017, 12:14 PM
TXT TXT is offline
CG Super Hardcore

TXT's Avatar

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Location: miLan - KT - OT - KL
Posts: 235,307
Thanks (Received): 4884
Likes (Received): 1454
Blog Entries: 47
Active Level
My Mood:
Default

Susah lah kalau dah ada anak dalam perut tu
Bukan anak yg sah taraf
Reply With Quote
  #26  
Old 05-12-2017, 12:14 PM
Kbyne Kbyne is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2011
Location: Downtown/K.L.
Posts: 8,492
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 87
Active Level
My Mood:
Default

Kemusykilan saya kenapa tak tangkap jer tupai tu,kasi kawin...kalau tak,kena berlaku ihsan kat mangsa setelah kahwin jgn zalimi dia dgn zuriat,buat yg terbaik utk tanggungan...w.a.
__________________
In politics stupidity is not a handicap.(Napoleon Bonaparte)
https://www.brainyquote.com/authors/napoleon_bonaparte
Reply With Quote
  #27  
Old 05-12-2017, 12:20 PM
02047haf 02047haf is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2015
Posts: 2,436
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 133
Blog Entries: 1
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Kbyne View Post
Kemusykilan saya kenapa tak tangkap jer tupai tu,kasi kawin...kalau tak,kena berlaku ihsan kat mangsa setelah kahwin jgn zalimi dia dgn zuriat,buat yg terbaik utk tanggungan...w.a.
Mungkin family malu kalau buat macam tu. Dorang taknak orang mengata. Kalau ambil menantu lama kawin dengan anak tu masyarakat boleh terima.

Cuma kesian kat lelaki tu. Kes naya ni.
__________________
"Puji itu keji, keji itu puji"
Reply With Quote
  #28  
Old 05-12-2017, 12:27 PM
lambda123 lambda123 is online now
Super Active

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Aug 2008
Posts: 6,444
Thanks (Received): 158
Likes (Received): 150
Active Level
My Mood:
Default

Lawak masyarakat melayu islam ni. Hadapi pelbagai stigma. Ada mazhab kata b9leh ada kata tak boleh. Semuanya betul. Pokoknya pada diri kita je nak ikut ke tak.
Reply With Quote
  #29  
Old 05-12-2017, 12:36 PM
puyol puyol is online now
Legendary Member

puyol's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jun 2011
Posts: 15,827
Thanks (Received): 725
Likes (Received): 183
Active Level
Default

adam rao mana?
Reply With Quote
  #30  
Old 05-12-2017, 12:40 PM
epi_san epi_san is offline
Super Active

epi_san's Avatar
 
Trader Rating: (16)
Join Date: Aug 2007
Posts: 5,288
Thanks (Received): 10
Likes (Received): 8
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by lambda123 View Post
Lawak masyarakat melayu islam ni. Hadapi pelbagai stigma. Ada mazhab kata b9leh ada kata tak boleh. Semuanya betul. Pokoknya pada diri kita je nak ikut ke tak.
tu namanya islam itu mudah...
kalau ada 2 mazhab bertentangan pendapat...
lapangkan dada.. ikut mana yang mudah.
__________________
JOIN UBER DAN DAPAT RM100.00 |
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump