Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 5,297
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 16,024
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 21,821
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 17-07-2017, 12:06 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 109,290
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 5164
Active Level
My Mood:
Default Bapa 7 anak sempat lambai sebelum maut terjun tingkat 4



SEBERANG PERAI – Seorang penganggur meninggalkan tujuh anak dan seorang isterinya yang sedang hamil selepas dia maut terjatuh dari aras empat rumah flat yang disewanya di Taman Bidara, Machang Bubok, Bukit Mertajam di sini malam kelmarin.

Mayat Mohd. Irwan Omar, 38, ditemui oleh salah seorang anak perempuannya yang berusia 15 tahun di kawasan tempat letak kenderaan di rumah flat berkenaan pada pukul 11.30 malam.

Irwan mengalami kecederaan parah di seluruh anggota badan selepas terjatuh dari ketinggian kira-kira 13 meter.

Arwah yang berasal dari Kluang, Johor itu meninggalkan isteri berusia 37 tahun dan sedang mengandung serta tujuh anak yang masing-masing berumur 17, 16, 15, 11, 10, lapan dan dua tahun.

Semasa kejadian, Irwan yang dalam keadaan tidak berbaju dan hanya memakai seluar pendek didakwa sempat memanggil anak ketiganya dan turut melambai-lambaikan tangan sebelum dia terjatuh dari balkoni rumah disewanya.


http://kosmo.com.my/kosmo/content.as...a&pg=ne_06.htm

Quote:
Wang zakat RM300 sebulan dihentikan

GEORGE TOWN: Seorang lelaki berusia 38 tahun maut selepas terjun dari tingkat 4 sebuah rumah pangsa di Bukit Mertajam, semalam.


Polis mengesyaki tindakan bapa kepada 7 anak itu ada kaitan dengan masalah kewangan dihadapinya.

Dalam kejadian 11.40 malam Sabtu itu, lelaki terbabit melambai kepada anak perempuannya berusia 15 tahun sebelum terjun dari bangunan berkenaan.

Polis berkata, mayatnya ditemui di tempat letak kereta rumah pangsa itu.

Dia dikenal pasti sebagai Mohd Irwan Omar. Dia bersama isterinya berusia 37 tahun yang berasal dari Kluang, Johor mempunyai 7 anak berusia 2 hingga 17 tahun dan bakal menimang seorang lagi cahaya mata.

Seorang daripada anak Irwan memberitahu penyiasat, bapanya berdepan kesukaran membayar sewa rumah dan perbelanjaan lain.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, ACP Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid berkata, pihak berkuasa baru-baru ini menghentikan pemberian wang zakat bulanan sebanyak RM300 kepada keluarga itu.

Isterinya memberitahu polis, suaminya membayar RM250 untuk rumah seluas 660 kaki persegi itu.

Beliau berkata, penganggur itu mempunyai 7 rekod jenayah lampau, 6 daripada berkaitan dadah.

Katanya, Irwan dan keluarganya tinggal di Jawi, Nibong Tebal, sebelum berpindah ke Bukit Mertajam baru-baru ini.

Kes itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut. Mayat Irwan dibawa ke Hospital Bukit Mertajam untuk bedah siasat.


http://www.freemalaysiatoday.com/cat...ari-tingkat-4/

Update #1

Quote:
Originally Posted by TT View Post

Bukan zakat, tetapi bantuan bulanan JKM dihentikan

GEORGE TOWN: Keluarga lelaki yang maut selepas terjatuh dari pangsapuri Sabtu lalu tidak dihentikan pemberian sumbangan zakat, sebaliknya hanya dihentikan bantuan bulanan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).


Seorang pegawai Zakat Pulau Pinang (ZPP) berkata Mohd Irwan Omar, 38, bukan penerima zakat tetapi isterinya yang berusia 37 tahun.

Pegawai tersebut memaklumkan perkara ini kepada Exco Hal Ehwal Islam Negeri Abdul Malik Abul Kassim, yang berkata isteri Irwan penerima makanan bantuan makanan bulanan dari ZPP.

“Pegawai zakat kami melawatnya semalam dan mengesahkan keluarga itu menerima bantuan makanan bulanan.

“Pemberian bantuan JKM mereka dipotong kerana mereka berpindah dari Jawi ke Bukit Mertajam,” kata Malik ketika dihubungi.

Exco Hal Ehwal Islam Johor Abd Mutalip Abd Rahim berkata Irwan dan isteri bukan penerima zakat dari Johor.

Semalam, polis mendedahkan Irwan maut selepas terjatuh dari tingkat 4 pangsapurinya di Bukit Mertajam Sabtu lalu, berikutan masalah kewangan yang dihadapinya.

Keluarga memberitahu polis, Irwan tertekan sejak pemberian zakat bulanan RM300 dihentikan.

Keluarga itu berkata sebahagian besar wang itu digunakan untuk membayar sewa rumah mereka, yang seluas 660 kaki persegi, sebanyak RM250 sebulan.

Irwan meninggalkan seorang isteri, 7 anak berusia antara 2 hingga 17 tahun dan bakal menimang seorang lagi cahaya mata.


http://www.freemalaysiatoday.com/cat...-pulau-pinang/
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #2  
Old 17-07-2017, 12:08 PM
3gunHell 3gunHell is offline
Active Member

3gunHell's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jul 2011
Posts: 2,138
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 3
Dislikes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

inalillah,
salam takziah.
kecil2 lagi anak-anak arwah.
__________________
sedangkan lidah lagi tergigit dengan gigi. apatah lagi dalam perhubungan.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #3  
Old 17-07-2017, 12:16 PM
akundaktau akundaktau is offline
Super Active

akundaktau's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Mar 2013
Posts: 8,850
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 23
Dislikes (Received): 1
Blog Entries: 1
Active Level
Default

Allahuakbar..pasai pa buat lagu tu
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4  
Old 17-07-2017, 12:17 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 20,782
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 463
Dislikes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

lahai kesiannya, anak ramai lagi dengan isteri mengandung..
semoga Allah permudah nasib isteri dan anak anak ni
__________________
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #5  
Old 17-07-2017, 12:25 PM
hj_maikel hj_maikel is offline
CG Top Poster Club

hj_maikel's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: semenanjung emas
Posts: 22,791
Thanks (Received): 378
Likes (Received): 410
Dislikes (Received): 46
Active Level
My Mood:
Default

Kesiannya dia...
Mungkin sudah berusaha pelbagai cara akhirnya terjatuh jua...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #6  
Old 17-07-2017, 12:33 PM
d_conan d_conan is offline
CG Top Poster Club

d_conan's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Aug 2011
Posts: 20,874
Thanks (Received): 110
Likes (Received): 113
Dislikes (Received): 82
Active Level
My Mood:
Default

suicide ke atau mmg terjatuh?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #7  
Old 17-07-2017, 12:35 PM
babyblacky babyblacky is offline
Legendary Member

babyblacky's Avatar
 
Trader Rating: (15)
Join Date: Feb 2011
Location: |AbStracK HinGga ke|.......................★
Posts: 18,050
Thanks (Received): 106
Likes (Received): 19
Dislikes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

alahai kesiannye family die
__________________
사랑하는 내 여자
yesterday i love u less than today
tomorrow i love u more than today
and forever my love will never be less
★『꽃미남 남자』★
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #8  
Old 17-07-2017, 12:36 PM
Supreme Supreme is offline
Super Active

Supreme's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: May 2012
Posts: 5,203
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 68
Dislikes (Received): 1
Active Level
Default

Fikiran pendek..nk lepaskn diri sendiri je.. lpas dia mati dia x fikir ke anak bini dia susah mcm mane plak? Ape pun..takziah.. innalillah..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #9  
Old 17-07-2017, 12:38 PM
naimw naimw is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2017
Posts: 2,415
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 149
Dislikes (Received): 3
Active Level
Default

Fuuhh. Pemimpin kena ukur kpi kat sini. Bukan kpi kdnk tak habis-habis...
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
  #10  
Old 17-07-2017, 01:54 PM
cre8tive cre8tive is offline
Legendary Member

cre8tive's Avatar
 
Trader Rating: (21)
Join Date: Oct 2008
Posts: 13,907
Thanks (Received): 24
Likes (Received): 69
Dislikes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

Mungkin dia dh insaf dgn kegiatan lampau dgn dadah. Tp takde peluang kedua utk dia cari nafkah semua majikan taknak amik dia. Semoga semua pihak ambil peduli & ambil pengajaran.
__________________
LOGO | BUSINESS CARD | FLYERS | FB TIMELINE | STICKADZ
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 04:35 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you