Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Gossip, Celebrities

Gossip, Celebrities Right place for paparazzi :) . Share your info with our celebrities and gossip fans.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 30-12-2009, 12:59 PM
alisha_qistina alisha_qistina is offline
Super Active

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jun 2008
Location: SoMewHeRe In TiMe da...
Posts: 6,380
Thanks (Received): 252
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default Perkahwinan Serina & Gavin cecah jutaan ringgit

Dalam kesibukan pelakon dan pengacara jelita, Serina Redzuawan, 26, dan bapanya, Chef Wan melakukan persiapan akhir untuk majlis perkahwinannya yang hanya tinggal beberapa hari saja lagi, ada pula yang sibuk bercakap tentang kos perkahwinannya itu yang kononnya menelan perbelanjaan hingga jutaan ringgit. Manakan tidak, hari bersejarahnya itu akan melibatkan enam majlis resepsi yang bukan sahaja akan diadakan secara gilang-gemilang, tetapi juga bakal melakar sejarahnya sendiri.

Walaupun memang mengimpikan yang terbaik untuk majlis perkahwinannya itu, Serina bagaimanapun menafikan kos perbelanjaan untuk kesemua majlis itu mencecah hingga jutaan ringgit seperti mana yang didakwa oleh sesetengah pihak.

“Memang, papa mahukan yang terbaik untuk majlis perkahwinan saya, tapi tak adalah kosnya sampai berjuta ringgit. Adalah sikit. Itu pun mengikut kemampuan kami anak-beranak. Lagipun papa buat semua ini untuk mempromosikan negara kita juga yang mana majlis perkahwinan saya akan disiarkan di Asian Food Channel (AFC).

“Pada mulanya saya agak tertekan kerana banyak majlis yang akan berlangsung. Semakin hampir harinya, semakin saya risau, tetapi syukurlah kerana semuanya berjalan dengan lancar. Saya dan papa banyak berbincang dan saya harus berterima kasih pada papa kerana dialah yang banyak bersusah payah menguruskan kesemua majlis itu,” katanya.

Serina dan bakal suami, Gavin Edward O’luanaigh atau nama Islamnya, Salahudin Ghaffar, 33, akan disatukan pada 1 Januari 2010 dalam majlis akad nikah dijadualkan berlasngung di Majlis Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, Kuala Lumpur. Majlis persandingannya pula akan diadakan pada keesokan harinya iaitu pada 2 Januari di The Royale Chulan, Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, sebelum diijabkabulkan, pasangan ini akan terlebih dahulu disempurnakan dengan majlis merisik dan bertunang pada 31 Disember Di The Royale Chulan Diadakan secara tertutup, kedua-dua majlis ini hanya dihadiri oleh keluarga dan saudara terdekat kedua mempelai sahaja.

Pada sebelah malam pula, majlis berinai pula akan diadakan di Hotel JW Mariot, Kuala Lumpur. Berkonsepkan ‘Maghribi’, majlis berinai antara Serina dan Gavin ini juga hanya dihadiri oleh keluarga dan saudara mara terdekat sahaja. Sementara itu, majlis berinai secara besar-besaran yang berkonsepkan Jawa Moden Kontemporari pula akan diadakan di NEO, Jalan Sultan Ismail, pada sebelah malam hari pernikahan mereka.

“Sekarang ini semuanya berjalan dengan lancar dan sudah 100 peratus persiapan dibuat. Keluarga Gavin pun sudah ada di sini dan mereka pun tidak sabar untuk merasai sendiri pengalaman untuk kesemua majlis itu nanti. Untuk pengetahuan anda, mereka juga akan memakai baju mengikut adat kita, pihak perempuan akan memakai baju kurung dan lelaki pula akan pakai baju Melayu. Kita lihatlah nanti macam mana ‘mat saleh’ pakai baju kebangsaan kita,” katanya.

Menyentuh busana ketika enam majlis persepsi itu, Serina memberitahu, dia akan memakai baju berwarna putih dan merah jambu hasil rekaan Jovian Mandagie untuk majlis akad nikahnya. Sementara itu, untuk majlis persandingannya, dia akan memakai baju rekaan Radzuan Radziwill yang berwarna ‘lavender’.

Bagi upacara memotong kek pula, Serina akan mengenakan gaun pengantin rekaan Jovian manakala Gavin pula akan mengenakan ‘tuxedo’ bertemakan klasik sedondon tajaan Lord’s Tailor.

Untuk majlis bertunang dan berinai pula Serina akan mengenakan busana dari rekaan Kapas. Selain itu, pelakon Akademi Polis ini juga akan menggayakan barangan kemas tajaan Habibs Jewels untuk kesemua majlis resepsinya.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 30-12-2009, 02:44 PM
the_killer the_killer is offline
Active Member

the_killer's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2009
Location: shah alam
Posts: 2,053
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

nikah bkn main kecoh lg... smpai juta2.. pas2 dgn mat salleh lak... org melayu xde class ke? ade gak yg 7cm pnjg... esk luse jgn jaja cerite cerai berai lak la..
Reply With Quote
Likes shaiful liked this post
  #3  
Old 30-12-2009, 02:54 PM
aidil08 aidil08 is offline
Active Member

aidil08's Avatar
 
Trader Rating: (18)
Join Date: Feb 2006
Location: TIN Silver
Posts: 1,586
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by the_killer View Post
nikah bkn main kecoh lg... smpai juta2.. pas2 dgn mat salleh lak... org melayu xde class ke? ade gak yg 7cm pnjg... esk luse jgn jaja cerite cerai berai lak la..
adeh 7cm je ke bang
Reply With Quote
  #4  
Old 30-12-2009, 02:58 PM
Niyang Niyang is offline
CG Top Poster Club

Niyang's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 35,093
Thanks (Received): 72
Likes (Received): 154
Active Level
My Mood:
Default

base arr org melayu, Aku rase kalau si Serina tuh kawin dgn org melayu, x hendak punya Chef Wan nk wat besar-besaran cam nih... Aduyai... Jgn esok lusa dgr2, dah brrrrrr......

Jauhkan lah... Amin..
__________________
"Jika inginkan tempat di sisi Matahari, bersedialah utk terbakar"

"Kita memerlukan kegelapan untuk melihat Bintang"
Reply With Quote
  #5  
Old 30-12-2009, 03:00 PM
MrMama MrMama is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Location: JaLaN2 CaRi MaKaN KaT KL Je
Posts: 1,633
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 0
Active Level
Default

kaya tul chef wan ni mesti byk sponsor jgk ni apapun tahniah la chef wan dapat menantu mat salleh
Reply With Quote
  #6  
Old 30-12-2009, 03:03 PM
neo_laguna neo_laguna is offline
Regular

neo_laguna's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2007
Posts: 878
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 0
Active Level
Default

diorg kaye takpe ar...layankan aje...
__________________
MEMOREEN PLUS JUICE-Penawar Resdung
http://carigold.com/portal/forums/sh...d.php?t=616259


==Hard Work Never Killed A Man...Men Die Of Boredom, Psychological Conflict And Disease...Indeed The Harder You Work, The Happier And Healthier You Will Be==
Reply With Quote
  #7  
Old 30-12-2009, 03:04 PM
carnationmyra carnationmyra is offline
CG Top Poster Club

carnationmyra's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Location: Venice of Perak
Posts: 22,153
Thanks (Received): 165
Likes (Received): 0
Active Level
Default

hurmmm..tgkkan je sampai bila bertahan.....
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 30-12-2009, 03:05 PM
haqi1611 haqi1611 is offline
Active Plus

haqi1611's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,917
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

blom papew g dh di doakan yg x elok
cuba la bersangka baik..!
mcm mn lak klu kita yg brd di tempat dia
n
da org doakan yg x baik ???
pikir2kan la...!
Reply With Quote
  #9  
Old 30-12-2009, 03:08 PM
iamloco iamloco is offline
Super Active

iamloco's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Dec 2008
Location: Seri Iskandar/Melaka
Posts: 9,454
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

harap2 berkekalan sampai ke anak cucu.

kalau bercerai, aku bagi pelempang sorang2.
Reply With Quote
  #10  
Old 30-12-2009, 03:46 PM
mojotudam mojotudam is offline
Active Member

mojotudam's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,160
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

lantak la dia. asalkan bahagie
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold