Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > CONSUMERS, FRAUD, ILLEGAL ACTIVITES > Consumers > Consumer Info, Discussion

Consumer Info, Discussion Share useful information to other consumers. Discuss to get more clearer picture of some brand of products & services

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #71  
Old 12-12-2017, 05:22 PM
stillFX stillFX is online now
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2016
Posts: 3,171
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 206
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by zus_10 View Post
wajib ada jagong? so? kalo xdek jagong, bdosa la? heh!
wajib tuan...

kalo tak de jagung.... padan muka penjual tu... berapa kerat je yang akan beli.
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #72  
Old 12-12-2017, 05:23 PM
thezul thezul is offline
Active Plus

thezul's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2010
Posts: 3,045
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 43
Active Level
My Mood:
Default

Semua ni gara2 buat apam balik pelbagai perisa la.dulu apam balik ori wajib ada jagung sekarang dah takda jagung.nanti kacang pulak di jual asing
Reply With Quote
  #73  
Old 12-12-2017, 05:29 PM
stillFX stillFX is online now
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2016
Posts: 3,171
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 206
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by thezul View Post
Semua ni gara2 buat apam balik pelbagai perisa la.dulu apam balik ori wajib ada jagung sekarang dah takda jagung.nanti kacang pulak di jual asing
a'a... lepas tu gula jual asing...


last last keluar ayat... "semua bahagian dijual berasingan"

dh macam iklan mainan dh.
Reply With Quote
  #74  
Old 12-12-2017, 06:41 PM
GamezStar GamezStar is offline
CG Top Poster Club

GamezStar's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jul 2008
Posts: 25,547
Thanks (Received): 196
Likes (Received): 195
Active Level
My Mood:
Default

org biznes nak untung.. tu perkara biasa
Reply With Quote
  #75  
Old 13-12-2017, 11:20 AM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (19)
Join Date: Feb 2009
Posts: 39,877
Thanks (Received): 151
Likes (Received): 1174
Active Level
My Mood:
Default

Nah~

Belajar.




Aku pun tak try lagi.

Nak kena tahu adunan tepung dan acuan khas.

__________________
{MACAM-MACAM ADA** Idea Bisnes Untung Lebih 200%

WTS GOLD Kausar Pure Natural Honey (RM80)
CD inggeris/melayu RM25 setiap satu. Termasuk pos.
Ruang signature saya untuk disewa (RM30)

Reply With Quote
  #76  
Old 13-12-2017, 11:26 AM
momoque momoque is offline
Super Active

momoque's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2011
Posts: 8,880
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 126
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Jedi View Post
Nah~

Belajar.




Aku pun tak try lagi.

Nak kena tahu adunan tepung dan acuan khas.

https://www.youtube.com/watch?v=0AZSwDtjQ2k
Cun jgk ni..bole wat biz

Kene pelbagaikan isi dia br org suke
Reply With Quote
  #77  
Old 13-12-2017, 11:30 AM
Ibn Raffar Ibn Raffar is offline
Super Active

Ibn Raffar's Avatar
 
Trader Rating: (28)
Join Date: May 2011
Posts: 7,001
Thanks (Received): 320
Likes (Received): 51
Active Level
My Mood:
Default

Apam bebetul terbalik ni = apam tak cukup sifat.
Reply With Quote
  #78  
Old 13-12-2017, 11:51 AM
akecema akecema is offline
Legendary Member

akecema's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2007
Location: Diamond Bay
Posts: 15,552
Thanks (Received): 205
Likes (Received): 267
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

korang salah sangka ni
peniaga buat mcm tu sbb takut kene saman dgn indon, kan indon dah patenkan apam balik
so kene buat lain sikit dan ada add-on
__________________
Reply With Quote
  #79  
Old 13-12-2017, 11:57 AM
Niyang Niyang is online now
CG Top Poster Club

Niyang's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 37,728
Thanks (Received): 72
Likes (Received): 499
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by zus_10 View Post
wajib ada jagong? so? kalo xdek jagong, bdosa la? heh!
Peniaga la kot berdosa... sbb dikire menipu...
__________________
"Jika inginkan tempat di sisi Matahari, bersedialah utk terbakar"

"Kita memerlukan kegelapan untuk melihat Bintang"
Reply With Quote
  #80  
Old 13-12-2017, 12:08 PM
Archangel17 Archangel17 is offline
Active Member

Archangel17's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 1,642
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 197
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by zus_10 View Post
wajib ada jagong? so? kalo xdek jagong, bdosa la? heh!
wajib pada adat bukan hukum..

Asal -usul nama apam balik..

Apam balik atau dikenali sebagai terang bulan di indonesia merupakan sejenis kuih tradisi Malaysia, Indonesia dan Singapura, sesuai dimakan pada waktu pagi dan petang secara bersantai.Ia merupakan sejenis kuih apam berkulit tebal yang dibakar dengan lapisan mentega dan ditaburi inti kacang dan jagung di atasnya dan kemudian dilipat dua. Kini terdapat pelbagai perisa seperti coklat, vanila dan strawberi.

Apam balik sedap dimakan panas-panas. Tapi awas lidah boleh melecur dan perlu menunggu sedikit masa untuk pesanan siap dimasak.

Bahan tepungnya dicampur dengan air soda dan air penaik ibu roti, dimasak di atas kuali tembaga dan dimaniskan dengan taburan gula kasar, kisaran kacang tanah goreng atau nestum, marjerin dan bahan penambah perisa lain yang sesuai.

Adpun asal-usul nama apam balik terdapat dua variasi

1-dikenali sebagai apam balik, kerana sejenis kuih seperti apam yang dibalik-balikan

*2. Oleh kerana jagung pada asalnya banyak ditanam dikampung2.. apam balik juga masyhur seiring dgn unkapan "balik kampung, tanam jagung"



justeru Apam yang xde jagung boleh dipanggil apam xbalik.. kih3x


nota kaki :/ (kenyataan diatas adalah gabungan wiki dan (2) adalah rekaan imiginasi penulis
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump