Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Debate & Mature Discussion

Debate & Mature Discussion This section is not like "Santai" style. This is the place to debate things, as well as strike up a more mature conversation. Respect other people's opinions and do not flame nor troll. Immediate suspension will be imposed.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 21-09-2017, 04:13 PM
sapit87 sapit87 is offline
Super Active

sapit87's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 6,256
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 25
Active Level
Default

Tu la dulu terpikir jgk kalu bdak2 ni kene gantung skolah atau kene buang psl bermasalah syokla diorg bebas...skrg ha tgk ape kesan kalu bdak2 mcm ni x kene kepong,siap bakar kot kalu bergaduh..advance kot
Reply With Quote
Likes Skuter liked this post
Paid Advertisement
  #22  
Old 21-09-2017, 04:42 PM
orga21 orga21 is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,503
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 3
Active Level
My Mood:
Default

releven untuk kes2 yg memerlukan pelajar tersebut tidak berada di sekolah untuk siasatan berjalan....contoh merusuh antara kaum....kes2 rogol rakan sekolah dengan kata lain masalah disiplinnya itu di ambil alih oleh pihak polis...agaknya la...
Reply With Quote
Likes Archangel17, Skuter liked this post
  #23  
Old 21-09-2017, 04:51 PM
En Fahmie Redone En Fahmie Redone is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2014
Posts: 574
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 20
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by wong_fei_hung View Post
pada pendapatan aku lah yang tak seberapa ini, aku cadangkan semua pelajar bermasalah ini dihantar ke mana mana pusat latihan polis or tentera sepanjang cuti sekolah hujung tahun untuk memulihkan akhlak dan tingkah laku mereka. didalam latihan berkenaan, bukan shj latihan lasak dijalankan akan tetapi aktiviti keagamaan, aktiviti pasak bumi, aktiviti perkapalan, aktiviti menembak, dan mcm mcm aktiviti membentuk siasah diri. mereka akan sedar. sbb, aku terigt oc aku masa aku masuk palapes, dia kata, kalau mental kamu semua tak kuat untuk menalani latihan tentera, jiwa kamu juga tak kuat. walaupun tak semua tp dalam tentera mampu memberikan keseimbangan dalam hidup. mcm kawad kaki ....
akademi polis.. bgus tu.. kasi disiplin budak2 bermasalah ni.
Reply With Quote
Likes Skuter liked this post
  #24  
Old 23-09-2017, 05:00 PM
mynameis mynameis is offline
Super Active

mynameis's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 6,241
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 31
Active Level
My Mood:
Default

sbg wakil kerajaan aku tak setuju.membina skolah baru bermakna kena ambik cikgu2 baru.kerajaan xde duit nak tanggung emolumen yg tinggi.maklumlah cikgu kn gaji paling tinggi dlm malaysia.

cadangan:
1.libatkan ibubapa/penjaga dlm PdP - dlm masa seminggu biar mak ayah diorg duduk skali dalam kelas sbelah anak2 depa ni.
2.tempatkan anggota polis/askar di kawasan sekolah2 berisiko
3.sediakan kelas khas utk menempatkan plajar bermasalah ini dan suruh mereka buat aktiviti hands-on.bertukang,berkebun,baiki motor
4.pelajar ponteng sbb mereka tak minat akademik mainstream tp mereka ada minat2 tertentu.cth:ubahsuai motor.kolej vokasional tu bukak je utk form 1.biar mereka mahir gila smp boleh bukak bengkel lps SPM

tapi apa2 penyakit kena rawat dari punca.klu punca tu tak berubah,buat skolah khas mcmana pun penyakit sosial ni takkan sembuh.
Reply With Quote
Likes Skuter liked this post
  #25  
Old 23-09-2017, 05:30 PM
abdul_ir abdul_ir is offline
Super Active

abdul_ir's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,632
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 10
Active Level
Default

low cost immediate action.

Ruang khas untuk pelajar bermasalah di bilik guru.
Ditangkap melakukan kesalahan, hukumannya duduk kat meja khas dalam bilik guru.
Pelajar boleh pilih beberapa topik untuk dibaca dan dipelajar sendiri dan perlu bertanya dengan guru jika mahukan penjelasan lebih lanjut. Dah yakin faham, kertas ujian diberikan dan perlu lulus untuk kembali ke kelas asal. Jika gagal, pilih topik lain dan ulangi. Kalau masih x lulus selamanya, selamanya duduk dalam bilik guru.
Reply With Quote
  #26  
Old 23-09-2017, 05:43 PM
Diip Diip is offline
Active Member

Diip's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2009
Location: Johor
Posts: 1,278
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 5
Active Level
Default

ini punya cerita, kalau sorang dua yang bermasalah dalam satu-satu sekolah boleh la jalan, denda itu denda ini, tapi ..

kalau yang bermasalah berpuluh2 murid macam mana? pastu umur tak sama...jantina lagi..

gantung dan buang tu secara tak langsung, bagi ruang pada ibu bapa pulak yang didik atau awasi anak sepanjang tempoh pergantungan itu..

kalau nak buat kelas2 khas, sapa nak pantau...cgu semua ade kelas akedamik masing-masing..
nak suruh bertukang repair enjin bagai, perlukan kos yang besaq jugak..

nak buat program khas untuk 3 @ 4 hari ni dah pening sekolah nak cari duit..

kalau buat sekolah khas, setiap negeri ade sebijik macam ok, agak2 bersapa kosnye?
Reply With Quote
Likes Skuter liked this post
  #27  
Old 26-09-2017, 08:46 AM
terompah terompah is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2009
Posts: 832
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 15
Active Level
Default

Bab gantung sekolah nih parents kena mainkn peranan besar.Dh anak kena gantung atau berhenti sekolah apa tanggungjawab dorang..sy prnh terlibat dgn grup2 bdk bermslh nih..dgn niat utk tarik mereka berubah.Ada sorang tu bdk darjah 2.Kaki ponteng sekolah.Sy jmpa dan nasihat pd ayahnya.Boleh plak ayahnya bg sokongan padu biarlah anak dia ponteng.Nk berhenti sekolah pn xpe.Ayah dia kata bljr tinggi2 pn bkn ada kerja..anak2 3 org semuanya dia galakkn berhenti sekolah.Ayah dan maknya bercerai.Jenuh maknya kejar cari anaknya paksa pergi sekolah tp bdk2 tu selesa ikut ayahnya sbb dorang kata ayah lebih sporting.Grup dorang pn sy knl.semuanya ada mslh ganja, kaki sosial etc.Dorang ni boleh berubah jadi baik tp disebabkn parents yg terlalu sporting jd dorang pikir x salah apa yg dorang buat.Parents dorang tahu anak amik ganja tp x ambil apa2 tindakan asalkn jgn susahkn dorang mntk duit. Anak pompuan nk keluar blk awal pagi pn xpe asalkn blk rumah.Saya nasihatkn sesiapa yg ada ms terluang tu boleh lepak dan brkwn dgn bdk2 nih..selami dorang ni cmner.Masalah sosial ni parents pn patutnya diambil tindakan sekali.Biar tahu tangungjawab.

*Off topic, ada sorang kwn ex henry gurney.siap bangga lg dia keluaran dari sekolah tuh then siap bangga lg dgn kesalahan yg dia buat.mcm x insaf je.Siap berlagak dan ckp besar dia berani buat apa2 pn...
Reply With Quote
  #28  
Old 26-09-2017, 09:09 AM
aim02Aug aim02Aug is offline
Active Plus

aim02Aug's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Location: Bangi, Jebat, Jolobu
Posts: 2,521
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 70
Active Level
Default

elok gantung - tapi wajib enroll kelas pendidikan khas - detention class & khidmat masyarakat...

ikut merit kesalahan dari paling ringan kpd berat - contohnya kelas pemulihan berlainan untuk tidak menghormati cikgu & lansung tidak buat kerja sekolah, 1 kelas untuk pljr ponteng, hisap rokok & masalah pergaulan bebas, 1 kelas khas utk merosakkan harta benda sekolah/awam, gaduh & buli, 1 kelas khas utk jenayah sederhana & berat (pukul akibatkan kecederaan hinggalah membunuh dgn niat & tanpa niat) dll (penat weh agensi2 gomen pikio lah yg lain2)...

terapkan sekolah tahanan ketat, masukkan elemen ketenteraan, jatidiri, adab, ketamudunan, sijil kemahiran & KEAGAMAAN...

kalo gantung & bercuti makin jadi syaiton lah budak tuh...

pastu boleh mempengaruhi adik beradik & kwn2 lain plak...
membiak pulak parasit nih...
Reply With Quote
Likes Archangel17 liked this post
  #29  
Old 26-09-2017, 09:29 AM
Archangel17 Archangel17 is offline
Active Member

Archangel17's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 1,266
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 143
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by mynameis View Post
sbg wakil kerajaan aku tak setuju.membina skolah baru bermakna kena ambik cikgu2 baru.kerajaan xde duit nak tanggung emolumen yg tinggi.maklumlah cikgu kn gaji paling tinggi dlm malaysia.

cadangan:
1.libatkan ibubapa/penjaga dlm PdP - dlm masa seminggu biar mak ayah diorg duduk skali dalam kelas sbelah anak2 depa ni.
2.tempatkan anggota polis/askar di kawasan sekolah2 berisiko
3.sediakan kelas khas utk menempatkan plajar bermasalah ini dan suruh mereka buat aktiviti hands-on.bertukang,berkebun,baiki motor
4.pelajar ponteng sbb mereka tak minat akademik mainstream tp mereka ada minat2 tertentu.cth:ubahsuai motor.kolej vokasional tu bukak je utk form 1.biar mereka mahir gila smp boleh bukak bengkel lps SPM

tapi apa2 penyakit kena rawat dari punca.klu punca tu tak berubah,buat skolah khas mcmana pun penyakit sosial ni takkan sembuh.

Bagus cadangan tu..
tapi cadangan 1 tu bisanya budak bermasalah sbb parent diorang pon ade masalah..

nak tambah cadangan je.

1)Maybe leh wat kaunseling klass sekali ngan parent..
2)budak bermasalah masuk kelas bawah pemerhatian (ini yang xterlibat jenayah bawah siasatan polis)
Reply With Quote
  #30  
Old 26-09-2017, 11:13 AM
aim02Aug aim02Aug is offline
Active Plus

aim02Aug's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Location: Bangi, Jebat, Jolobu
Posts: 2,521
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 70
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Archangel17 View Post
Bagus cadangan tu..
tapi cadangan 1 tu bisanya budak bermasalah sbb parent diorang pon ade masalah..

nak tambah cadangan je.

1)Maybe leh wat kaunseling klass sekali ngan parent..
2)budak bermasalah masuk kelas bawah pemerhatian (ini yang xterlibat jenayah bawah siasatan polis)
ye slalunya yg kena gantung/ buang ni parent 2x5 jeh...

lg dia biar anak2 lps bebas, majoriti xdenya take over didik anak- free like a bird
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump