Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Debate & Mature Discussion

Debate & Mature Discussion This section is not like "Santai" style. This is the place to debate things, as well as strike up a more mature conversation. Respect other people's opinions and do not flame nor troll. Immediate suspension will be imposed.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 21-09-2017, 08:54 AM
bihunx bihunx is offline
Active Member

bihunx's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,522
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 9
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Pada pendapat saya..

1. Pelajar Malas Ke Sekolah - Sukalah kalau kita gantung, buang sekolah, sebab dia memang malas nak pergis sekolah!

2. Pelajar bermasalah ni, kena hantar ke sekolah khas untuk mereka. Kalau kita boleh ada guru khas untuk pendidikan khas (rasanya kawal anak-anak pendidikan khas ni lebih susah dari nak kawal budak masalah disiplin ni sebab diorang memang dah boleh fikir cuma sikap memberontak tu tinggi sangat dan tak terkawal)

3. Mungkin sekolah khas seperti latihan tentera / polis sesuai. Tapi bagi aku, untuk budak-budak masalah disiplin yang memang sedia lasak ni, jangan bagi diorang aktiviti lasak sangat. Jangan terlalu push sangat emosi diorang, nanti diorang jadi lagi kental. Better ke latihan yang diberi agak 'lembut' sikit untuk lembutkan hati diorang. Selain rohani, bagi diorang latihan pada skill-skill seperti kesenian, memasak, buat kek, buat roti, so dapat slowkan sikit jiwa diorang tu.
__________________
Oven LPG - Oven Kek Lapis Sarawak
FreshCare / VFresh / Javaspa / SafeCare Minyak Angin Wangi - Bauan Aromatherapy -
Reply With Quote
Likes Yul-Minho, Skuter liked this post
Paid Advertisement
  #12  
Old 21-09-2017, 09:21 AM
sayasuka sayasuka is offline
Legendary Member

sayasuka's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2011
Posts: 11,316
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 34
Active Level
Default

pada pendapatan saya, memang patut sangat diberikan perhatian sepertimana yg Tt 'cakap' tu.

tapi pastikan ada tindakan yang seiring untuk buatkan mereka terjaga dengan rapi, yang menguruskan pun kenalah tahu tujuannya.

.... dah sampai masa kita kena ubah, sesuai dengan perubahan jenis kenakalan budak budak sekarang.
Reply With Quote
Likes Yul-Minho, Skuter liked this post
  #13  
Old 21-09-2017, 09:25 AM
hijab112 hijab112 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 228
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Active Level
Default

Setuju.. tp murid tu diletakkan dlm lokap sepanjang tempoh penggantungan
Reply With Quote
Likes Yul-Minho, Skuter liked this post
  #14  
Old 21-09-2017, 09:36 AM
kopirait kopirait is offline
CG Top Poster Club

kopirait's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2010
Location: -- .- ...
Posts: 23,705
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 110
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

kalau atlet ada sekolah sukan.
apa salahnya kalau budak bermasalah ada sekolah khas.
__________________
Reply With Quote
Likes Yul-Minho, Skuter liked this post
  #15  
Old 21-09-2017, 09:52 AM
akundaktau akundaktau is offline
Super Active

akundaktau's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Mar 2013
Posts: 9,433
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 50
Blog Entries: 1
Active Level
Default

Zaman dahulu..waktu ibu bapa tegas...sangat wajar...benda yg anak2 paling takut ialah..ibu bapa tahu drg kena gantung sek....tp bukan zaman skrg...
__________________
Reply With Quote
Likes Yul-Minho, Skuter liked this post
  #16  
Old 21-09-2017, 10:01 AM
imatheonlyone imatheonlyone is offline
Legendary Member

 
Trader Rating: (20)
Join Date: Mar 2009
Posts: 10,227
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 31
Active Level
Default

Yup gantung sekolah ni xde effect sgt pon utk budak bermasalah ni...

Lg diorang bangga ada lah...

Aku pon setuju yg budak bermasalah ni ptt dikurung je Jgn bg blk...

Persoalan nye ada ke cikgu yg sanggup nak monitor
Reply With Quote
Likes Yul-Minho, Skuter liked this post
  #17  
Old 21-09-2017, 10:09 AM
adamms adamms is offline
Active Member

adamms's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,038
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 10
Active Level
My Mood:
Default

Sekolah khas tu ok. tapi kalau cikgu tak boleh jentik pelajar pun tak guna juga.
Reply With Quote
Likes Yul-Minho, cari_makan, Skuter liked this post
  #18  
Old 21-09-2017, 10:14 AM
marvelous marvelous is offline
Super Active

marvelous's Avatar
 
Trader Rating: (25)
Join Date: Aug 2006
Location: Dalam Bumi Berpijak Dalam Dunia Nyata
Posts: 7,664
Thanks (Received): 31
Likes (Received): 19
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by shah_ae View Post
hantar masok tahfiz dgn kawalan yg ketat...
takde kawalan kang lari pulok tgh2 mlm...
ade terbace anak makin berubah perangai bile masok tahfiz...
sebenarnya kembali kepada fitrah kita sebagai manusia...

fahami dan dalami Islam...nescaya jiwa akan tenang...yang bikin rosak..sbb jiwa kacau....jiwa tak ada ketenangan...

ada masalah...ambil dadah...pegi rempit....

masalah itu kalo jiwa yang tenang...akan anggap ujian dari Allah untuk kita hamba Nya...makin berat ujian..makin Allah dekat dengan kita kerana Allah akan menguji hamba Nya yang beriman....
__________________
Hotlink High Komisen
Reply With Quote
Likes Yul-Minho, Skuter liked this post
  #19  
Old 21-09-2017, 12:02 PM
shah_ae shah_ae is offline
Legendary Member

shah_ae's Avatar
 
Trader Rating: (102)
Join Date: Oct 2008
Location: K.L dan kwsn yg sewaktu dgnnye
Posts: 12,460
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 60
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by marvelous View Post
sebenarnya kembali kepada fitrah kita sebagai manusia...

fahami dan dalami Islam...nescaya jiwa akan tenang...yang bikin rosak..sbb jiwa kacau....jiwa tak ada ketenangan...

ada masalah...ambil dadah...pegi rempit....

masalah itu kalo jiwa yang tenang...akan anggap ujian dari Allah untuk kita hamba Nya...makin berat ujian..makin Allah dekat dengan kita kerana Allah akan menguji hamba Nya yang beriman....
betoi2...
rasenye tak perlu sekolah2 khas lain...
gune je sekolah tahfiz ni klau nak jimat...
klau nak jgk sekolah khas,tekankan lebih pd agama...
Reply With Quote
Likes Skuter liked this post
  #20  
Old 21-09-2017, 12:20 PM
achok achok is offline
Legendary Member

achok's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jul 2008
Posts: 13,325
Thanks (Received): 43
Likes (Received): 69
Active Level
My Mood:
Default

kalau pesalah juvana ada sekolah henry gurney mmg patut diadakan sekolah khas untuk pelajar bermasalah.
Reply With Quote
Likes Skuter liked this post
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold