Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Debate & Mature Discussion

Debate & Mature Discussion This section is not like "Santai" style. This is the place to debate things, as well as strike up a more mature conversation. Respect other people's opinions and do not flame nor troll. Immediate suspension will be imposed.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 11-07-2017, 08:55 AM
sekapai sekapai is offline
Regular

sekapai's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2010
Posts: 432
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 47
Active Level
Default Pelacur asing diserbu ,ditangkap dan didakwa, apa hukuman yg dilaksanakan

Saban hari baca akhbar harian kat Malaysia ni.. berita pelacur warga asing dari thailand,vietnam,china dan lain2 negara kena serbu dan tangkap dalam macam2 operasi (OPS).

Yang hairannya kenapa lepas ditangkap didakwa dan dihukum (apa hukuman yg dijatuhkan?) pelacur ni seolah2 makin bertambah2.
bila pelacur2 ni didakwa dimahkamah?..tak pernah masuk surat khabar pun..



dan apa terjadi kepada pelacur yg didapati bersalah..ditangkap ..dihukum...dan dilepaskan..lepas tu tangkap balik..hukum lagi..dok recycle cam tu ke..

Mungkin hukumannya RM25 je kot sbb tu dorang tak kisah..

minta warga cg yg ada info ttg ni bagi pencerahan sikit
..
Reply With Quote
Likes TT liked this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 11-07-2017, 09:05 AM
jaws_am jaws_am is offline
Active Plus

jaws_am's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Location: wherever you are
Posts: 4,925
Thanks (Received): 47
Likes (Received): 312
Active Level
Default

hasil google..

boleh didakwa
Seksyen 372B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga setahun atau denda atau kedua-duanya.

tp utk kes2 rumah urut xpasti..

selalunya kena dakwa atas pati..

pelacur bertambah sbb mudah masuk malaysia sbgi pelawat utk 3 bulan..
so diorang masuk je lah..

kalau tgk statistik pelancung dari china nih mmg ramai..

http://www.mstar.com.my/berita/berit...ingkat-ketara/
__________________
So long, and thanks for all the fish

Last edited by jaws_am; 11-07-2017 at 09:10 AM..
Reply With Quote
Likes sekapai liked this post
  #3  
Old 11-07-2017, 09:24 AM
Lobey Lobey is offline
Active Plus

Lobey's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Feb 2008
Location: GoheadGostan State
Posts: 3,657
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 13
Active Level
My Mood:
Default

melancung sambil melacurkan diri. lepas datang Malaysia, dia org gi Spore, Thai, Philipine. duit tk luak, masyuk jer.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-07-2017, 09:28 AM
ajak86 ajak86 is offline
Regular

ajak86's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Apr 2007
Posts: 405
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

memang tak kena penjara la, hasil nya kerajaan dpt duit mudah dari denda. cara mudah tambah pendapatan negara.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-07-2017, 02:48 PM
sekapai sekapai is offline
Regular

sekapai's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2010
Posts: 432
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 47
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ajak86 View Post
memang tak kena penjara la, hasil nya kerajaan dpt duit mudah dari denda. cara mudah tambah pendapatan negara.
patut la dorang selalu buat operasi..boleh jadi sumber pendapatan..
undang2 bukan untuk membasmi..tapi untuk jana pendapatan negara..
Reply With Quote
  #6  
Old 11-07-2017, 02:50 PM
sekapai sekapai is offline
Regular

sekapai's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2010
Posts: 432
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 47
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by jaws_am View Post
hasil google..

boleh didakwa
Seksyen 372B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga setahun atau denda atau kedua-duanya.

tp utk kes2 rumah urut xpasti..

selalunya kena dakwa atas pati..

pelacur bertambah sbb mudah masuk malaysia sbgi pelawat utk 3 bulan..
so diorang masuk je lah..

kalau tgk statistik pelancung dari china nih mmg ramai..

http://www.mstar.com.my/berita/berit...ingkat-ketara/
patut la makin bertambah2..yg dihukum lepas bayar denda dah boleh start kerja balik..tambah lagi worker baru masuk..
sampai bila pun tak selesai...
Reply With Quote
  #7  
Old 11-07-2017, 03:31 PM
mfauzim mfauzim is offline
Regular

mfauzim's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2011
Posts: 849
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 7
Active Level
My Mood:
Default

Rasanya dalam istilah Imigresen dan Kastam Malaysia ni...tak wujud perkataan 'senarai hitam' untuk warga asing yang melakukan kesalahan.. jauh beza kalau nak masuk US atau negara lain...

Yang diorang sibuk senarai hitam ialah warganegara sendiri yang tak bayar PTPTN, yang bankrap, yang teraniaya...bukan golongan rakyat yang membuat jenayah...

Nampak sangat warga asing ni lebih mulia dari warganegara sendiri..

Rasanya menteri pun tak pernah keluarkan statistik pasal kemasukan pelawat asing ke Malaysia...dari jumlah tu pulak berapa yang masuk dan berapa yang keluar..??? Rasanya masuk 100,000 tapi yang keluar 10,000 je kot... hahaha
Reply With Quote
Likes sekapai liked this post
  #8  
Old 11-07-2017, 03:37 PM
puyol puyol is online now
Legendary Member

puyol's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jun 2011
Posts: 15,499
Thanks (Received): 725
Likes (Received): 153
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by mfauzim View Post
Rasanya dalam istilah Imigresen dan Kastam Malaysia ni...tak wujud perkataan 'senarai hitam' untuk warga asing yang melakukan kesalahan.. jauh beza kalau nak masuk US atau negara lain...

Yang diorang sibuk senarai hitam ialah warganegara sendiri yang tak bayar PTPTN, yang bankrap, yang teraniaya...bukan golongan rakyat yang membuat jenayah...

Nampak sangat warga asing ni lebih mulia dari warganegara sendiri..

Rasanya menteri pun tak pernah keluarkan statistik pasal kemasukan pelawat asing ke Malaysia...dari jumlah tu pulak berapa yang masuk dan berapa yang keluar..??? Rasanya masuk 100,000 tapi yang keluar 10,000 je kot... hahaha
tanya lah orang2 imigresen yang kroje kat tempat tol tu. dorang yang tapis segala kemasukan warga asing.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-07-2017, 03:50 PM
mfauzim mfauzim is offline
Regular

mfauzim's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2011
Posts: 849
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 7
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by puyol View Post
tanya lah orang2 imigresen yang kroje kat tempat tol tu. dorang yang tapis segala kemasukan warga asing.
.
Yang jaga bahagian tol tu tak risau pun..kerja diorang ialah lepaskan aje pelawat yang tidak disenarai hitam tu

Aku rasa ianya lebih kepada proses awal sebelum tu... ialah...bila pelawat warga asing dah di tanngkap...tak pernah disenarai hitamkan...jadi selama-lamanya diorang ni bebas keluar masuk Malaysia..
.
Pandangan aku lah...mungkin proses diorang lain...tapi sesuatu harus dilakukan untuk membetulkan yang biasa dan membiasakan yang betul...
Reply With Quote
Likes sekapai liked this post
  #10  
Old 11-07-2017, 03:54 PM
puyol puyol is online now
Legendary Member

puyol's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jun 2011
Posts: 15,499
Thanks (Received): 725
Likes (Received): 153
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by mfauzim View Post
.
Yang jaga bahagian tol tu tak risau pun..kerja diorang ialah lepaskan aje pelawat yang tidak disenarai hitam tu

Aku rasa ianya lebih kepada proses awal sebelum tu... ialah...bila pelawat warga asing dah di tanngkap...tak pernah disenarai hitamkan...jadi selama-lamanya diorang ni bebas keluar masuk Malaysia..
.
Pandangan aku lah...mungkin proses diorang lain...tapi sesuatu harus dilakukan untuk membetulkan yang biasa dan membiasakan yang betul...
mungkin kena betulkan prosedur semasa masuk ke negara kita. sekarang ni arrival card warga asing tak perlu isi dah. amik cap jari tak tahu ada lagi ke tak sekarang ni. dari situ kita tak tahu tujuan depa masuk ke negara ni buat apa.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump