Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Santai, Others

Santai, Others Santai, perngkongsian info, minta pertolongan ahli lain dan semua perbincangan yang tidak bersangkutan dengan forum lain. NO OFFTOPIC.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 08-07-2014, 03:27 PM
ayiem676 ayiem676 is offline
Active Plus

ayiem676's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: May 2011
Posts: 3,535
Thanks (Received): 27
Likes (Received): 17
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by register90 View Post
Masalahyer sampai juta2 bang,,, yg layak ramai xdpat
Nak tlg agih pun kena sampai juta2...pikir2lah,,

Zakat utk mualaf , saudara baru lagi skit dr amil...aik
Spatut amil ni agihan last skali....tu tujuan kite zakat
amil pun kena tengok berapa juta orang.. kalau sorang keje gaji sebulan 800 X 12 bulan.. boleh kot sampai juta..
__________________
Kami Menyediakan Perkhidmatan Membuat Blog Perniagaan/ Persendirian dengan hanya bayaran RM60 sahaja . Sekali Bayaran & tiada Cas Tambahan. Sila datang ke blog kami untuk maklumat lanjut http://designblog4u.blogspot.com/
.
SMS/ Whatsapp ( IM ) : 013-3531 250

Last edited by ayiem676; 08-07-2014 at 03:31 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #12  
Old 08-07-2014, 03:29 PM
bihunx bihunx is offline
Active Member

bihunx's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,522
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 9
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by jie777 View Post
amil tu pemungut zakat.. dorg bleh dapat duit dari zakat tu.. yg fisabilillah tu dorg buat ape ye..
kalau ikutkan, fisabilillah tu termasuklah staff selain amil macam dakwah, bantuan2 untuk belajar, biasiswa.
__________________
Oven LPG - Oven Kek Lapis Sarawak
FreshCare / VFresh / Javaspa / SafeCare Minyak Angin Wangi - Bauan Aromatherapy -
Reply With Quote
  #13  
Old 08-07-2014, 03:30 PM
nikyah nikyah is offline
Active Member

nikyah's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,292
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by register90 View Post

upload images free

Bayaran utk amil yg urus zakat pun dkat juta2.....fuyoooo

Apa itu amil,,.....hehe
image hosting gif
TT tak pandai baca ke TT nak buat fitnah ni?
Agihan:
Fakir - 63.4juta
Miskin - 63.8juta
Amil - 0.8juta
Muallaf - 6.3juta
Gharimin - 2.6juta
Ibn Sabil - 0.4juta
Fisabilillah - 98.2juta

tang mana sebut amil dapat juta-juta?
TT bayar zakat kat mana?
Reply With Quote
  #14  
Old 08-07-2014, 03:35 PM
spekmato_hitam spekmato_hitam is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2011
Posts: 458
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 0
Active Level
Default

kena tau hukum hakam dia gak sebelum hentam bro.
ada jugak duit zakat kita kasik tu boleh diguna untuk pengurusan.
Reply With Quote
  #15  
Old 08-07-2014, 03:37 PM
register90 register90 is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2014
Posts: 319
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by nikyah View Post
TT tak pandai baca ke TT nak buat fitnah ni?
Agihan:
Fakir - 63.4juta
Miskin - 63.8juta
Amil - 0.8juta
Muallaf - 6.3juta
Gharimin - 2.6juta
Ibn Sabil - 0.4juta
Fisabilillah - 98.2juta

tang mana sebut amil dapat juta-juta?
TT bayar zakat kat mana?
Tgok kat kolum maiwp laa,,,,
Reply With Quote
  #16  
Old 08-07-2014, 03:37 PM
jie777 jie777 is offline
Regular

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jan 2012
Posts: 580
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Terengganu Kali Ke-9 Penggal ke-8 yang bersidang pada 22 Jun 2010 telah membincangkan Cadangan Kajian Semula Upah Amil Zakat (Orang Perseorangan) 1/8 Bahagian. Mesyuarat telah membuat keputusan seperti berikut:

Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa yang bersidang pada hari ini bersetuju dengan cadangan daripada Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (MAIDAM) mengenai kadar upah amil zakat perseorangan dengan sedikit pindaan sebagaimana berikut:

(i) Amil bagi zakat fitrah dikekalkan dengan diberi upah 1/8 bahagian.
(ii) Amil bagi zakat harta diberi upah 1/16 bahagian.
(iii) Upah bagi agen korporat sebanyak 1/32 bahagian.

ni ambo amik dari e-fatwa..
Reply With Quote
  #17  
Old 08-07-2014, 03:37 PM
nikyah nikyah is offline
Active Member

nikyah's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,292
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 0
Active Level
Default

TT pernah bayar zakat ke tak ni?
zakat dengan fidyah tak pandai bezakan lagi.

sedap nak puii puii.

kita akui banyak kelemahan dalam bab zakat.
apa solusi TT bagi? puii je?
Reply With Quote
  #18  
Old 08-07-2014, 03:38 PM
innfian innfian is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 441
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Bayaran untuk amil mesti tepat dan cepat...
Reply With Quote
  #19  
Old 08-07-2014, 03:39 PM
letstorque letstorque is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2011
Posts: 3,990
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 24
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by nikyah View Post
TT tak pandai baca ke TT nak buat fitnah ni?
Agihan:
Fakir - 63.4juta
Miskin - 63.8juta
Amil - 0.8juta
Muallaf - 6.3juta
Gharimin - 2.6juta
Ibn Sabil - 0.4juta
Fisabilillah - 98.2juta

tang mana sebut amil dapat juta-juta?
TT bayar zakat kat mana?
Tengok balik post TT tu.
Amil pun TT tak tahu?
Reply With Quote
  #20  
Old 08-07-2014, 03:39 PM
register90 register90 is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2014
Posts: 319
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Isuyer bukan nak menhentam,, tapi nak tgok kenapa ramai yg xdpat bantuan
Aku paham pengurusan pun nak caj jugak, tapi maksud nak sampai kat asnaf mcm xtercapai
Kena igat pusat zakat bukan badan korporat tapi badan utk agih
Kat asnaf2 lain.....
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold