Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 ISIS - Topik Yang Tidak Dibenarkan
Last Post: haQ
Posted On: Yesterday
Replies: 0
Views: 173
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 27,192
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 57,800
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 24-10-2010, 07:59 PM
hafizan78 hafizan78 is offline
Legendary Member

hafizan78's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Apr 2009
Posts: 11,702
Poster Rank: #213
Thanked 145 Times
Active Level
Default ECPI, MAKNA Bersama Perangi Kanser

ECPI, Makna bersama perangi kanser
23/10/2010 5:29pm

KUALA LUMPUR Gesundheit Laboratories and Pharmaceutical Sdn Bhd, pengeluar air minuman ECPI, hari ini menjalin pakatan dalam melaksanakan tanggungjawab sosial korporat (CSR) dengan Majlis Kanser Nasional (Makna) untuk memerangi kanser.
Pengasasnya, Prof Emeritus Sir Dr Amir Hamzah berkata, pakatan itu melibatkan penajaan dalam bentuk wang, program kesedaran kanser, penjenamaan dan peluang pengiklanan bernilai RM668,000.
"Kerjasama dengan Makna ini hanyalah langkah pertama ke arah lebih banyak kerjasama dengan pertubuhan kesihatan lain di negara ini, yang tidak bertujuan mencari keuntungan, katanya pada sidang akhbar selepas menandatangani memorandum persefahaman (MOU) berhubung kerjasama berkenaan dengan Makna di sini hari ini.

Dr Amir berkata melalui produk yang menggunakan label ECPI, syarikat itu akan membantu Makna dengan menyumbangkan separuh daripada ruang pada papan iklannya di tujuh lokasi di seluruh negara untuk menyiarkan mesejnya dan membiayai semua kos penganjuran Program Kesedaran Kanser Makna di lima negeri.
"Di samping itu, Gesundheit juga bersetuju mencetak alamat laman web Makna pada label semua botol air ECPI yang diedarkan di seluruh Malaysia bagi tempoh setahun, katanya ambil menambah bahawa Majlis Perubatan Elektronik, yang merupakan satu bahagian dalam syarikat itu, akan membantu Makna dengan memberi rawatan percuma bagi sebarang kes kanser yang dirujuk kepadanya. Bernama
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 24-10-2010, 08:02 PM
hafizan78 hafizan78 is offline
Legendary Member

hafizan78's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Apr 2009
Posts: 11,702
Poster Rank: #213
Thanked 145 Times
Active Level
Default

October 23, 2010 18:52 PM
Manufacturer Signs MoU With Makna To Combat Cancer
KUALA LUMPUR, Oct 23 (Bernama) -- Gesundheit Laboratories and Pharmaceutical Sdn Bhd, the manufacturer of ECPI drinking water, Saturday established a corporate social responsibility (CSR) partnership with the National Cancer Council (Makna) to combat cancer.

Its founder, Prof Emeritus Sir Dr Amir Hamzah said the partnership comprised sponsorship in the form of cash, cancer awareness programmes, branding and advertising opportunities amounting to RM668,000.

"The partnership with Makna is only a starting points towards a lot more partnerships with other non-profit health organisations in the country," he said at a press conference after signing a memorandum of understanding (MoU) with Makna here Saturday.

Dr Amir said under the ECPI product label, the company would assist Makna by contributing half of the advertising space on billboards in seven locations nationwide and cover the costs in organising Makna's Cancer Awareness Programmes in five states.

Meanwhile Makna's president Datuk Mohd Farid Ariffin said Makna welcomed donations from the public to ease the cost of cancer treatment.

He said Makna had so far, extended assistance to 14,000 patients at 75 hospitals nationwide.

-- BERNAMA

http://www.bernama.com.my/bernama/v5....php?id=537844
Reply With Quote
  #3  
Old 24-10-2010, 09:57 PM
hafizan78 hafizan78 is offline
Legendary Member

hafizan78's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Apr 2009
Posts: 11,702
Poster Rank: #213
Thanked 145 Times
Active Level
Default

Reply With Quote
  #4  
Old 24-10-2010, 10:03 PM
hafizan78 hafizan78 is offline
Legendary Member

hafizan78's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Apr 2009
Posts: 11,702
Poster Rank: #213
Thanked 145 Times
Active Level
Default

Sidang Akhbar
Reply With Quote
  #5  
Old 24-10-2010, 10:04 PM
anuarul anuarul is offline
CG Top Poster Club

anuarul's Avatar
 
Trader Rating: (54)
Join Date: Jan 2009
Posts: 22,181
Poster Rank: #73
Thanked 76 Times
Active Level
Default

good info!!! tq
Reply With Quote
  #6  
Old 24-10-2010, 10:15 PM
hafizan78 hafizan78 is offline
Legendary Member

hafizan78's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Apr 2009
Posts: 11,702
Poster Rank: #213
Thanked 145 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by anuarul View Post
good info!!! tq
Tq bro anuarul... ramai lagi yang tak tahu... sharing is caring...
Reply With Quote
  #7  
Old 16-11-2010, 07:56 AM
hafizan78 hafizan78 is offline
Legendary Member

hafizan78's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Apr 2009
Posts: 11,702
Poster Rank: #213
Thanked 145 Times
Active Level
Default

Up sikit hari nie, sesiapa yang ada masalah kanser atau apa2 penyakit kritikal boleh dapat air ecpi di mana2 stokis yang menjualnya.... Cubala sebotol hari ini...
Reply With Quote
  #8  
Old 16-11-2010, 09:14 AM
anuarul anuarul is offline
CG Top Poster Club

anuarul's Avatar
 
Trader Rating: (54)
Join Date: Jan 2009
Posts: 22,181
Poster Rank: #73
Thanked 76 Times
Active Level
Default

bagus air ni.....ramai yg cakap bertambah sihat amika ir ni
Reply With Quote
  #9  
Old 16-11-2010, 09:29 AM
hafizan78 hafizan78 is offline
Legendary Member

hafizan78's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Apr 2009
Posts: 11,702
Poster Rank: #213
Thanked 145 Times
Active Level
Default

Pengalaman ayah aku sendiri, umur 75 tahun, kena penyakit berangkai kencing manis dan darah tinggi kena tahan wad seminggu... kena buat check up setiap bulan dan kena pantang banyak makanan dan minuman... kesian gak tengok sampai xder selera ayah aku nak makan.. rasa air dan makanan tawar belaka... sampai kurus aku tengok... Dr senang je cakap... nie biasanya penyakit keturunan dan kena makan ubat dan tiada penawar...
Reply With Quote
  #10  
Old 16-11-2010, 09:45 AM
hafizan78 hafizan78 is offline
Legendary Member

hafizan78's Avatar
 
Trader Rating: (24)
Join Date: Apr 2009
Posts: 11,702
Poster Rank: #213
Thanked 145 Times
Active Level
Default

Dipendekkan cerita, ayah aku mengamalkan minum air ECPI sehari sebotol untuk satu bulan, lepas tu jumpa Dr check, jadi terkejut Dr tue kenapa boleh turun mendadak... dari 15 mmol sehingga jadi normal 6.1 mmol... tekanan arah pun dah kembali normal... padahal ayah aku ini alergic (xleh nak telan ubat) pada ubat... sepanjang dia ambil air ecpi dia berhenti ambil ubat yg Dr beri siap simpan dalam satu balang penuh ubat kencing manis dan darah tinggi....

Dr sampai cakap, pakcik datang la 6 bulan sekali buat pemeriksaan, pakcik dah ok nie... Alhamdulillah...

Setiap penyakit ada penawarnya.... Mencegah lebih baik dari merawat...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 06:51 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE