Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 25,718
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 56,385
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 43,561
More...
Reply
 
Thread Tools
  #51  
Old 11-03-2013, 06:44 PM
noraini@azlan noraini@azlan is offline
Legendary Member

noraini@azlan's Avatar
 
Trader Rating: (22)
Join Date: Nov 2008
Location: penang & sp
Posts: 13,960
Poster Rank: #163
Blog Entries: 3
Thanked 13 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by satriahitam View Post
"Kerajaan hari ini bersetuju untuk memberi semua penjawat awam faedah pemindahan gaji sebanyak satu kenaikan gaji tahunan (KGT) yang diawalkan pada 1 Julai 2013..."

Maknanya gaji aku naik bulan july tahun nie ker.. katakan mmg bulan julai gaji aku naik, pastu dengan statement nie, aku naik 2 kali ker.... mcm mana pulak dengan org yg kenaikan tahunan dia bulan Januari dan April.. adakah gaji diaorg akan dinaikkan pada bulan Julai atau di beri tunggakan bermula january...x clear la statement dia nie...
2 kali naik la rasanya
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #52  
Old 11-03-2013, 06:46 PM
maxbiz77 maxbiz77 is online now
Super Active Member

maxbiz77's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,453
Poster Rank: #1109
Thanked 6 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by toyist83 View Post
Kalu beginilah, kenaikan bulan julai paling untung..
Dapat 12 bulan gaji free...
Kenaikan januari paling rugi...
Dapat 6 bulan gaji free jer..
Kalu ikutkan ni... setiap orang x akan dapat habuan yg sama..
betul. benda nih gov kena jelaskan. kalu tak.. mmg tak adil!
__________________
http://db.tt/iU8ekMmc
Reply With Quote
  #53  
Old 11-03-2013, 06:56 PM
vandejie vandejie is offline
Active Member

vandejie's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2012
Posts: 913
Poster Rank: #3800
Thanked 8 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by maxbiz77 View Post
betul. benda nih gov kena jelaskan. kalu tak.. mmg tak adil!
kenaikan kgt utk 2014 xde lah tu bro...kalo 2 kali naik 2013 & ade jgk kenaikan kgt utk 2014 mahu kelam kabut...mesti ramai yg x puas ati
Reply With Quote
  #54  
Old 11-03-2013, 07:10 PM
sangbogol sangbogol is offline
Legendary Member

sangbogol's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Location: Bulan-Bintang-Matahari
Posts: 15,241
Poster Rank: #134
Thanked 8 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Niyang View Post
scammer terbesar abad ini....
putaq alam
__________________
"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"
Reply With Quote
  #55  
Old 11-03-2013, 07:11 PM
sangbogol sangbogol is offline
Legendary Member

sangbogol's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Location: Bulan-Bintang-Matahari
Posts: 15,241
Poster Rank: #134
Thanked 8 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by maxbiz77 View Post
betul. benda nih gov kena jelaskan. kalu tak.. mmg tak adil!
suruh gomen bayar balik........yg lg 6 bulan tuh
__________________
"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"
Reply With Quote
  #56  
Old 11-03-2013, 07:16 PM
citros citros is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2008
Posts: 544
Poster Rank: #5472
Thanked 8 Times
Active Level
Default

Cerita begini "diberi kenaikan satu tangga gaji tahunan diawalkan dilaksanakan pada bulan julai" maknanya..... kebiasaan setiap sebarang perubahan dilaksanakan mulai bln JANUARI, so ini bermakna sepatutnya perubahan ini efective bulan januari 2014. Tetapi diawalkan pelaksanaannya pada bulan JULAI 2013.

Kesimpulannya sekira ada penjawat awam tarikh kenaikannya bulan JULAI, maka dia dapat DUA kali kenaikanlah..... bagai yg kenaikan gaji tahunannya bulan bln januari, april mereka tetap naik gaji pada bulan tersebut dan apabila tiba bln JULAI nanti mereka akan naik sekali lagi, sebab apa yg diumumkan itu hanya berkuatkuasa bln Julai sahaja.

ok ada faham klu tak tanya cikgu ah.....
Reply With Quote
  #57  
Old 11-03-2013, 07:46 PM
xpadanfc xpadanfc is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jun 2008
Posts: 220
Poster Rank: #9332
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

Ni yg aku faham

Kgt tahun ni jalan mcm biasa, ikut sapa dapat jan, april, julai, okt

Pm ckp diawalkan, jadi kgt 2014 diberi pada julai 2013.jd thun ni dua kali kenaikan untuk semua.

Kemungkinannya tahun depan xde kenaikan, dan gov akan beri kenaikan gaji semua ikut 1 bulan sama iaitu pada jan 2015

Sebab.
1.Nk selaraskan bulan gaji
2.nk betulkan gaji tu, ada komplen gaji junior yg naik bulan 1 dan 4 lebih tinggi dari peg senior yg gaji naik bulan 7 dan 10. Beza byk gak la

Ni spekulasi, yg btul tetap pekeliling jpa
Reply With Quote
  #58  
Old 11-03-2013, 07:52 PM
luminor luminor is online now
Super Active Member

luminor's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2012
Posts: 3,765
Poster Rank: #1019
Thanked 2 Times
Active Level
My Mood:
Default

rmai jgk la geng gomen cg ni.swasta tgok jela..alhamdulillah,mak ayah,tunang aku merasa la
__________________
A journey of a thousand miles starts with a single step.
Reply With Quote
  #59  
Old 11-03-2013, 08:02 PM
Pay-Bux Pay-Bux is offline
Active Member

Pay-Bux's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,496
Poster Rank: #1585
Thanked 97 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by toyist83 View Post
Kalu beginilah, kenaikan bulan julai paling untung..
Dapat 12 bulan gaji free...
Kenaikan januari paling rugi...
Dapat 6 bulan gaji free jer..
Kalu ikutkan ni... setiap orang x akan dapat habuan yg sama..
Kenaikan januari n april dpt tunggakan x? Sbb skrg kgt mereka hold b4 najib umum ni...
Reply With Quote
  #60  
Old 11-03-2013, 08:04 PM
Pay-Bux Pay-Bux is offline
Active Member

Pay-Bux's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,496
Poster Rank: #1585
Thanked 97 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by xpadanfc View Post
Ni yg aku faham

Kgt tahun ni jalan mcm biasa, ikut sapa dapat jan, april, julai, okt

Pm ckp diawalkan, jadi kgt 2014 diberi pada julai 2013.jd thun ni dua kali kenaikan untuk semua.

Kemungkinannya tahun depan xde kenaikan, dan gov akan beri kenaikan gaji semua ikut 1 bulan sama iaitu pada jan 2015

Sebab.
1.Nk selaraskan bulan gaji
2.nk betulkan gaji tu, ada komplen gaji junior yg naik bulan 1 dan 4 lebih tinggi dari peg senior yg gaji naik bulan 7 dan 10. Beza byk gak la

Ni spekulasi, yg btul tetap pekeliling jpa
Setahu aku kenaikan gaji tahunan KGT bg januari n april 2013 dibekukan, sehingga julai ni... ko xdpt surat ke?
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 04:23 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE