Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 25,230
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 55,962
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 43,121
More...
  #901  
Old 17-02-2013, 10:51 AM
jamtulenmurah jamtulenmurah is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (94)
Join Date: Mar 2009
Location: But here I stand lost and all alone
Posts: 25,423
Poster Rank: #53
Blog Entries: 6
Thanked 3,236 Times
Active Level
My Mood:
Exclamation

ekceli alkisahnye buka pasal sempadan Sabah tu luas ke idak.

Bukan pasal tentera kita penat berkawal.

ekceli..... alkisahnye...... selama ni tak kisah la sempada sabah tu ke sempadan sarawak ke sempadan perlis perak kelate ke..... sempadan selangor johor ke.....

semua sempadan Malaysia MUDAH BOLOS derr.....

itu ekceli alkisah nye......

Apsal senang sangat bocor.....

Jgn cakap tentera penat nak kawal sempadan itu terlalu luas..... its a lame escuse ekceli......

Ini simple je. Semua salah kerajaan korupsi. Itu je. Admit je.

Tentera tak salah.

Yg salah itu politician korup. Parti mana? ofkos la parti pemerintah.

Sabah tu dah berjuta pendatang haram dapat pree RCI.... Kalau itu dayak ke sulu ke moro ke x kisah la. Ni myanmarys banglas nepalis dan pakistanis pun ramai dapat itu pree RCI.

Itu namanya nightmare.
__________________
[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=372882"][SIZE="3"][B][COLOR="BLUE"][CENTER]ΩΩΩ <GEMPAR> MADU HERBA PENAWAR Batuk Kahak, Asma, Kesihatan Dalaman! Testi Page 1!!!Meh sini Beli MADU HERBA HIMALAYA Kualiti TINGGI!!! ΩΩΩ[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=369990"][COLOR="Red"]JAM TULEN HARGA MURAH!!![/COLOR][/URL][/CENTER][/COLOR][/B][/SIZE][/URL]
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #902  
Old 17-02-2013, 10:52 AM
ayonyor ayonyor is offline
Normal Member

ayonyor's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2012
Location: iph, prk
Posts: 470
Poster Rank: #6006
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by myprofit View Post
Baru saja bercerita dengan sorang askar kita..katanya group pertama sampai di LD lebih kurang 80 dan group kedua 100 org..dan sehingga kjini rundingan belum selesai dan kemungkinan ada lebin kurang 100 org lagi akan mendarat di Sandakan....semua penceroboh di LD menginap di masjid{ aku akan bersedia d barisan bersama anggita keselamatan sekiranya ada apa2 berlaku...ketepikan hal politik sejenak**
perghh! dh mcm rombongan cik kiah jer.. melancong ke sabah sambil bawa senjata.. mereka pakai border pass kot..tu yg senang msk..
Reply With Quote
  #903  
Old 17-02-2013, 11:01 AM
jamtulenmurah jamtulenmurah is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (94)
Join Date: Mar 2009
Location: But here I stand lost and all alone
Posts: 25,423
Poster Rank: #53
Blog Entries: 6
Thanked 3,236 Times
Active Level
My Mood:
Exclamation Ekceli dah setel ke belum ni?.......... kerajaan kasik la news.... semua nak sorok...


RUNDINGAN TAMAT DENGAN PENCEROBOH DI LAHAD DATU






Lanjutan mengenai insiden pencerobohan di Lahad Datu Sabah oleh sekumpulan warga asing bersenjata yang dilaporkan membuat dua tuntutan daripada kerajaan Malaysia iaitu

a. Kumpulan itu tidak mahu dikenali sebagai kumpulan militan sebaliknya mereka mahu diiktiraf sebagai Tentera Diraja Kesultanan Sulu.

b. Menggesa kerajaan Malaysia agar tidak menghantar balik rakyat berketurunan Sulu yang tinggal di Sabah.


Pasukan Keselamatan PDRM kini sedang dalam proses mengusir pulang ke negara asal kumpulan penceroboh dari selatan Filipina yang dikepung di Kampung Tanduo. Pesuruhjaya Polis Sabah mengesahkan PDRM sudah menamatkan rundingan dengan kumpulan itu dan kini memberi tumpuan untuk mengusir mereka pulang ke negara asal mereka. Pihak keselamatan akan cuba sebaik mungkin menyelesaikan masalah itu melalui perundingan tanpa bukan pertumpahan darah.


Kerajaan tidak akan melayan apa-apa tuntutan mereka kerana ini bukan platform yang betul untuk menyuarakan apa-apa yang mereka mahu. Justeru kumpulan ini akan dihantar balik secepat mungkin supaya mereka boleh mencari saluran yang sesuai untuk menyuarakan tuntutan mereka. Sumber risikan menunjukkan kumpulan itu bukan kumpulan militan atau pengganas tetapi penyokong Kesultanan Sulu.

Usaha memujuk kumpulan bersenjata tersebut supaya meninggalkan kawasan itu sedang giat dijalankan oleh pasukan keselamatan. Sepanjang operasi tersebut, pihak ATM membantu dari segi operasi pemantauan ke atas kumpulan tersebut disamping bersedia menghadapi segala kemungkinan yang bakal berlaku.


__________________
[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=372882"][SIZE="3"][B][COLOR="BLUE"][CENTER]ΩΩΩ <GEMPAR> MADU HERBA PENAWAR Batuk Kahak, Asma, Kesihatan Dalaman! Testi Page 1!!!Meh sini Beli MADU HERBA HIMALAYA Kualiti TINGGI!!! ΩΩΩ[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=369990"][COLOR="Red"]JAM TULEN HARGA MURAH!!![/COLOR][/URL][/CENTER][/COLOR][/B][/SIZE][/URL]
Reply With Quote
  #904  
Old 17-02-2013, 11:01 AM
theblur theblur is offline
Active Member

theblur's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Posts: 932
Poster Rank: #3733
Thanked 0 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by jamtulenmurah View Post
ekceli alkisahnye buka pasal sempadan Sabah tu luas ke idak.

Bukan pasal tentera kita penat berkawal.

ekceli..... alkisahnye...... selama ni tak kisah la sempada sabah tu ke sempadan sarawak ke sempadan perlis perak kelate ke..... sempadan selangor johor ke.....

semua sempadan Malaysia MUDAH BOLOS derr.....

itu ekceli alkisah nye......

Apsal senang sangat bocor.....

Jgn cakap tentera penat nak kawal sempadan itu terlalu luas..... its a lame escuse ekceli......

Ini simple je. Semua salah kerajaan korupsi. Itu je. Admit je.

Tentera tak salah.

Yg salah itu politician korup. Parti mana? ofkos la parti pemerintah.

Sabah tu dah berjuta pendatang haram dapat pree RCI.... Kalau itu dayak ke sulu ke moro ke x kisah la. Ni myanmarys banglas nepalis dan pakistanis pun ramai dapat itu pree RCI.

Itu namanya nightmare.
two thumbs up utk ni.. setuju sesangat.

tak ada siapa pun nak pertikaikan kredibiliti wira2 yang menjaga kedaulatan negara ni, sebab mereka cuma mendengar arahan dari pihak atasan.

kalau kat negara lain, dah kena tembak da Suluk2 yang ceroboh perairan negara, bawa senjata pula tu.
Reply With Quote
  #905  
Old 17-02-2013, 11:04 AM
jamtulenmurah jamtulenmurah is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (94)
Join Date: Mar 2009
Location: But here I stand lost and all alone
Posts: 25,423
Poster Rank: #53
Blog Entries: 6
Thanked 3,236 Times
Active Level
My Mood:
Exclamation Pujuk rayu kerajaan??? Spesel sangat ke lanun soltan sulu ni?.....

Quote:
Originally Posted by jamtulenmurah View Post

RUNDINGAN TAMAT DENGAN PENCEROBOH DI LAHAD DATU






Lanjutan mengenai insiden pencerobohan di Lahad Datu Sabah oleh sekumpulan warga asing bersenjata yang dilaporkan membuat dua tuntutan daripada kerajaan Malaysia iaitu

a. Kumpulan itu tidak mahu dikenali sebagai kumpulan militan sebaliknya mereka mahu diiktiraf sebagai Tentera Diraja Kesultanan Sulu.

b. Menggesa kerajaan Malaysia agar tidak menghantar balik rakyat berketurunan Sulu yang tinggal di Sabah.


Pasukan Keselamatan PDRM kini sedang dalam proses mengusir pulang ke negara asal kumpulan penceroboh dari selatan Filipina yang dikepung di Kampung Tanduo. Pesuruhjaya Polis Sabah mengesahkan PDRM sudah menamatkan rundingan dengan kumpulan itu dan kini memberi tumpuan untuk mengusir mereka pulang ke negara asal mereka. Pihak keselamatan akan cuba sebaik mungkin menyelesaikan masalah itu melalui perundingan tanpa bukan pertumpahan darah.


Kerajaan tidak akan melayan apa-apa tuntutan mereka kerana ini bukan platform yang betul untuk menyuarakan apa-apa yang mereka mahu. Justeru kumpulan ini akan dihantar balik secepat mungkin supaya mereka boleh mencari saluran yang sesuai untuk menyuarakan tuntutan mereka. Sumber risikan menunjukkan kumpulan itu bukan kumpulan militan atau pengganas tetapi penyokong Kesultanan Sulu.

Usaha memujuk kumpulan bersenjata tersebut supaya meninggalkan kawasan itu sedang giat dijalankan oleh pasukan keselamatan. Sepanjang operasi tersebut, pihak ATM membantu dari segi operasi pemantauan ke atas kumpulan tersebut disamping bersedia menghadapi segala kemungkinan yang bakal berlaku.



USAHA MEMUJUK???

wah best nye. Spesel treatment.

Masuk negara org.......lengkap bersenjata mcm nak perang...... kerajaan Malaysia bermurah hati nak negosiasi memujuk laks.
__________________
[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=372882"][SIZE="3"][B][COLOR="BLUE"][CENTER]ΩΩΩ <GEMPAR> MADU HERBA PENAWAR Batuk Kahak, Asma, Kesihatan Dalaman! Testi Page 1!!!Meh sini Beli MADU HERBA HIMALAYA Kualiti TINGGI!!! ΩΩΩ[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=369990"][COLOR="Red"]JAM TULEN HARGA MURAH!!![/COLOR][/URL][/CENTER][/COLOR][/B][/SIZE][/URL]
Reply With Quote
  #906  
Old 17-02-2013, 11:04 AM
kaizeryx kaizeryx is offline
Normal Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2010
Posts: 373
Poster Rank: #6887
Thanked 0 Times
Active Level
Default

hurm...xsetel lagi ke..bincang la elok2 ye...selagi boleh elak pertumpahan darah...elakkan la..kene fikirkan saudara sane tu orang islam gak..tapi jangan samapai kedaulatan negara tercabar...ye..
Reply With Quote
  #907  
Old 17-02-2013, 11:06 AM
puterakota puterakota is offline
Super Active Member

puterakota's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2011
Posts: 4,978
Poster Rank: #736
Thanked 19 Times
Active Level
Default

kini ku insaf..kenapa atm perabis duit bnyak2 beli jet ngn kapa selam mahal2...
__________________
UNTUK LELAKI AJE..
Reply With Quote
  #908  
Old 17-02-2013, 11:10 AM
jamtulenmurah jamtulenmurah is offline
Permanently Banned - Multiple ID

 
Trader Rating: (94)
Join Date: Mar 2009
Location: But here I stand lost and all alone
Posts: 25,423
Poster Rank: #53
Blog Entries: 6
Thanked 3,236 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by puterakota View Post
kini ku insaf..kenapa atm perabis duit bnyak2 beli jet ngn kapa selam mahal2...
Itu jangan persoalkan.

Takde kena mengena.

Itu deterrent isu. Isu keselamatan dan pertahanan negara.

Kes sabah ni uniq. Nampak kerajaan lemah bertindak keatas tuntutan mengarut soltan lanun sulu ni. Dengan pinoylan takde telo nak mintak itu mindanao. Ngan Malaysia berani pulak.
__________________
[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=372882"][SIZE="3"][B][COLOR="BLUE"][CENTER]ΩΩΩ <GEMPAR> MADU HERBA PENAWAR Batuk Kahak, Asma, Kesihatan Dalaman! Testi Page 1!!!Meh sini Beli MADU HERBA HIMALAYA Kualiti TINGGI!!! ΩΩΩ[URL="http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=369990"][COLOR="Red"]JAM TULEN HARGA MURAH!!![/COLOR][/URL][/CENTER][/COLOR][/B][/SIZE][/URL]
Reply With Quote
  #909  
Old 17-02-2013, 11:10 AM
theblur theblur is offline
Active Member

theblur's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Posts: 932
Poster Rank: #3733
Thanked 0 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by kaizeryx View Post
hurm...xsetel lagi ke..bincang la elok2 ye...selagi boleh elak pertumpahan darah...elakkan la..kene fikirkan saudara sane tu orang islam gak..tapi jangan samapai kedaulatan negara tercabar...ye..
bro, nanti aku dengan geng aku lengkap dengan parang dan keris, nak masuk ke rumah kau, aku nak tuntut sesuatu. boleh bincang tak?
Reply With Quote
  #910  
Old 17-02-2013, 11:14 AM
myprofit myprofit is offline
Super Active Member

myprofit's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,552
Poster Rank: #1067
Thanked 632 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kaizeryx View Post
hurm...xsetel lagi ke..bincang la elok2 ye...selagi boleh elak pertumpahan darah...elakkan la..kene fikirkan saudara sane tu orang islam gak..tapi jangan samapai kedaulatan negara tercabar...ye..
kita tahu mereka tu Islam tapi puak melanun...tamak...bongkak..tak tahu undang2..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Tags
kiram, lahad datu, sabah, sulu

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 05:39 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE