Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 1,636
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 10,341
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 19,533
More...
  #4301  
Old 04-08-2012, 08:03 PM
BlueDream BlueDream is offline
Legendary Member

BlueDream's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2007
Location: Depan PC
Posts: 12,896
Thanks (Received): 56
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

mungkin papabaik boleh ikut sujud syiah cam ni kot



Quote:
Originally Posted by papabaik View Post
Sbb Allah kata solat je le camne org lain solat.
Quote:
Originally Posted by papabaik View Post
Saya kata saya ikut ritual solat. Bukan bacaan.
Bacaan itu Allah dah bagi tau terang2 dalam Quran.
Bila solat, recite the Quran. Abis citer.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #4302  
Old 04-08-2012, 08:34 PM
hj_maikel hj_maikel is offline
CG Top Poster Club

hj_maikel's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: semenanjung emas
Posts: 22,015
Thanks (Received): 378
Likes (Received): 364
Dislikes (Received): 45
Active Level
My Mood:
Default

double troble

Last edited by hj_maikel; 04-08-2012 at 08:50 PM..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4303  
Old 04-08-2012, 08:35 PM
hj_maikel hj_maikel is offline
CG Top Poster Club

hj_maikel's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: semenanjung emas
Posts: 22,015
Thanks (Received): 378
Likes (Received): 364
Dislikes (Received): 45
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by papabaik View Post
Terima kasih bro krn jawapan itu.
Jadi bro mynor ni bukan syiah pun ler... nape org tuduh bro syiah?
Salah satu amalan ritual lillahi taala org syiah adalah "beatings"..
bagi saya tak salah kerana mereka buat ritual itu utk Allah SWT.
tengok.. lagi sorang dah buat fitnah terhadap allah secara terang2an...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4304  
Old 04-08-2012, 08:39 PM
hj_maikel hj_maikel is offline
CG Top Poster Club

hj_maikel's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: semenanjung emas
Posts: 22,015
Thanks (Received): 378
Likes (Received): 364
Dislikes (Received): 45
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by papabaik View Post
Saya tak pernah puas hati, secara ikhlasnya.
Tetapi saya cuba sedaya upaya utk ikut ajaran Allah
sebaik mungkin. Dan bagi saya sebaik2 ajaran Allah
itu ada dalam Quran semuanya.
owhhh sedaya upaya... aku nk tnyalah siapa yg mengajar nabi utk menjadi hamba allah yg beriman dan bertaqwa?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4305  
Old 04-08-2012, 09:48 PM
papabaik papabaik is offline
Active Plus

papabaik's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2012
Posts: 4,234
Thanks (Received): 140
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Aji, takpe la aji.. aji taknak memahami Quran dgn baca terjemahan saya tak paksa abam aji.
Aji buatlah apa yg aji rasa betul utk fahami Islam tu. Kita masing2 dgn sedaya upaya cuba utk memahami Islam dgn cara yg masing2 fikir betul.

Yg pasti aji, atau sesapa pun takkan dapat menukar pegangan saya terhadap Quran, melainkan Allah lah jua. Ok tak aji?

Oraiittt... mai secawan kopi...
__________________
"Quran Is Easy. Do You Not Want To Learn?"
Bacalah Terjemahan Al-Quran Agar Anda Mendapat Petunjuk Dari Allah
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4306  
Old 04-08-2012, 10:07 PM
hj_maikel hj_maikel is offline
CG Top Poster Club

hj_maikel's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2010
Location: semenanjung emas
Posts: 22,015
Thanks (Received): 378
Likes (Received): 364
Dislikes (Received): 45
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by papabaik View Post
Aji, takpe la aji.. aji taknak memahami Quran dgn baca terjemahan saya tak paksa abam aji.
Aji buatlah apa yg aji rasa betul utk fahami Islam tu. Kita masing2 dgn sedaya upaya cuba utk memahami Islam dgn cara yg masing2 fikir betul.

Yg pasti aji, atau sesapa pun takkan dapat menukar pegangan saya terhadap Quran, melainkan Allah lah jua. Ok tak aji?

Oraiittt... mai secawan kopi...
ye betul saya setuju.. awak nk memahami alquran tu bagus saya setuju dan saya tiada masaalah.. ttapi biarlah dgn cara yg beradab dgn rasa taqwa dan insaf...

kamu tahu dan kenal siapa yg mula2 dahulu diamanahkan membukukan alquran..? saya nak cerita tp tk tahu sbb awak golongan yg takut utk percaya hadis, sejarah atau apa2 kisah berdasarkan ucapan manusia dari mulut ke mulut atau melalui catitan atau melalui amalan yg dilakukan secara turun temurun.. hnya kerana wujudnya manusia munafiq (mengikut perasaa kamu) dan juga awak berpegang pd surah yg mengisah ttg kitab lain selain alquran.. (tk ingat surah apa). so mahukah awak menerimanya..??
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4307  
Old 04-08-2012, 10:18 PM
papabaik papabaik is offline
Active Plus

papabaik's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2012
Posts: 4,234
Thanks (Received): 140
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by hj_maikel View Post
ye betul saya setuju.. awak nk memahami alquran tu bagus saya setuju dan saya tiada masaalah.. ttapi biarlah dgn cara yg beradab dgn rasa taqwa dan insaf...

kamu tahu dan kenal siapa yg mula2 dahulu diamanahkan membukukan alquran..? saya nak cerita tp tk tahu sbb awak golongan yg takut utk percaya hadis, sejarah atau apa2 kisah berdasarkan ucapan manusia dari mulut ke mulut atau melalui catitan atau melalui amalan yg dilakukan secara turun temurun.. hnya kerana wujudnya manusia munafiq (mengikut perasaa kamu) dan juga awak berpegang pd surah yg mengisah ttg kitab lain selain alquran.. (tk ingat surah apa). so mahukah awak menerimanya..??
Ish.. dia tak puas hati jugak tu..

Aji ingat saya baca terjemahan Quran takde rasa apa2 ke aji?
Nak cerita pun malu aji. Saya lelaki bukan pompuan.

Saya tak peduli siapa yg diamanahkan utk bukukan Quran. Yg saya
peduli:
1. Allah turunkan Quran melalui Jibril kepada Nabi.
2. Nabi menyampaikan Quran itu satu persatu sampai abis tanpa cacat cela (tiada ditambah dan tiada diedit edit).
3. Dan Allah jua yg menjaga Quran itu dgn cara Allah sendiri.

Dan, yg orang2 munafik dikalangan Rasul yg tiada siapa tahu itu bukan
perasaan saya yer... ini dalilnya. Dgn ayat mana lagi kita nak percaya, kalau bukan ayat2 Allah?

Dan di antara orang-orang yang di sekeliling kamu dari orang-orang "A'raab"
ada yang bersifat munafik dan (demikian juga) sebahagian dari penduduk
Madinah; mereka telah berkeras dengan sifat munafik
;
engkau tidak mengetahui mereka (bahkan)
Kamilah yang mengetahui mereka.
Kami akan
azabkan mereka berulang-ulang, kemudian mereka dikembalikan
kepada azab yang besar. - Surah At-Taubah ayat 101.

Fikir2kanlah Aji.
__________________
"Quran Is Easy. Do You Not Want To Learn?"
Bacalah Terjemahan Al-Quran Agar Anda Mendapat Petunjuk Dari Allah
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4308  
Old 04-08-2012, 10:30 PM
unikimee unikimee is offline
Junior

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Posts: 51
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Bagus tread nih... Lama gak aku ikut...
Apa yg aku nampak, kesedaran mencarik jalan diredhai Allah semakin menular... Yang paling penting, kita sama-sama mencarik persamaan sesama kita, bukan perbezaan yg boleh membuat perpaduan kita sesama muslim semakin rapuh...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4309  
Old 04-08-2012, 10:38 PM
mydesk mydesk is offline
Active Plus

mydesk's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2007
Posts: 4,993
Thanks (Received): 15
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to mydesk
Default

Quote:
Originally Posted by unikimee View Post
Bagus tread nih... Lama gak aku ikut...
Apa yg aku nampak, kesedaran mencarik jalan diredhai Allah semakin menular... Yang paling penting, kita sama-sama mencarik persamaan sesama kita, bukan perbezaan yg boleh membuat perpaduan kita sesama muslim semakin rapuh...
Bagus... makin banyak perbezaan kita cari, makin ramai umat Islam berpecah dan kena sembelih spt di Palstin dan Myammar...
__________________
Exora Untuk Full-Time Uber/GrabCar KL/Sel- 013-3607095- Sebuah aje ada...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4310  
Old 04-08-2012, 10:43 PM
mydesk mydesk is offline
Active Plus

mydesk's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2007
Posts: 4,993
Thanks (Received): 15
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to mydesk
Default

Quote:
Originally Posted by dinxq View Post

OK mana dia ayat-ayat yang berlainan tu ? Hujah kena ada bukti..saya dok tunggu papa bawa bukti tu supaya saya boleh la salute pada dia..tapi sampai sekarang tak nampak lagi alih-alih dia bawa surah Iqra...ayat yang mula-mula turun masa Nabi SAW berkhalwat di gua hira.
Ini salah satu ayat pasal solat 5 waktu, ayat ni ada 2 waktu, maknanya ada 3 lagi... kena cari lah tu...

Straight to the point, masa saya belajar dulu saya tanya

Saya tanya: "Adakah solat 5 waktu akan berbeza bila saya belajar Al-Quran atau selepas saya faham betul2 Al-Quran"

Mereka jawab: "Sama, tiada perubahan"

Bila mereka kata tiada perubahan, saya follow aje, malas nak tanya lebih lanjut...

[73.9] (Dia-lah) Tuhan masyrik dan magrib, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, maka ambillah Dia sebagai pelindung.
__________________
Exora Untuk Full-Time Uber/GrabCar KL/Sel- 013-3607095- Sebuah aje ada...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 06:51 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you