Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 ISIS - Topik Yang Tidak Dibenarkan
Last Post: haQ
Posted On: 28-11-2014
Replies: 0
Views: 1,604
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 27,705
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 58,257
More...
  #7641  
Old 11-07-2012, 02:07 AM
minc minc is online now
Super Active Member

minc's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Oct 2006
Location: di sini
Posts: 4,226
Poster Rank: #906
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ariez2009 View Post
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Dear Forumer,

Buat pengetahuan semua, Ilmu ni bukan Ustaz Mail yang cipta. Ustaz Mail dulu sama juga macam kami. Melalui fasa pembelajaran 2 hala. Semasa beliau belajar dengan gurunya, beliau merupakan pelajar junior. Ramai pelajar pelajar senior disekelilingnya.

Kesimpulannya disini, ilmu ini dimiliki oleh ramai orang diluar sana. Cuma mereka tak bising bising je. Orang kata diam diam ubi berisi.. Guru Ustaz Mail sendiri mesti ramai anak muridnya. Dengan kata lain, sebelum Tuan Tuan yang "bijak pandai" kat sini lahir kedunia, Ilmu tersebut sudah pun wujud.

Jadi, ilmu ini bukan baru. Cuma baru Tuan Tuan dengar sahaja. Ilmu ni bukan Ustaz Mail suka suka cipta. Ini ilmu orang terdahulu.

Takde masa kami nak yakinkan anda semua. Kami sekadar menyampaikan sahaja. Tuan Tuan tak nak belajar pun Alhamdulillah. Tuan tuan nak belajar pun Alhamdulillah. Ilmu yang Tuan Tuan ada sekarang ini pun dah tinggi. Tak payah lah faham ilmu ni. Bagi chance la kat mereka yang takde ilmu lagi. Wallahhuaklam.
Salam,
di sini tuan menyatakan bahawa ilmu ni bukan baru.bolehkah tuan nyatakan dengan siapakah Pak Mail menuntut ilmu ni?Mesti ada teman seperguruan Pak Mail kan?
__________________
layan je...
motorised | garisan dari seberang | L-N-B-F
Main PS2 guna external HDD
Menyediakan perkhidmatan Homestay area Kuching...PM utk detail...:)
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #7642  
Old 11-07-2012, 08:21 AM
ariez2009 ariez2009 is offline
Active Member

ariez2009's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 711
Poster Rank: #4603
Blog Entries: 1
Thanked 19 Times
Active Level
Default Assalammualaikum

Quote:
Originally Posted by minc View Post
Salam,
di sini tuan menyatakan bahawa ilmu ni bukan baru.bolehkah tuan nyatakan dengan siapakah Pak Mail menuntut ilmu ni?Mesti ada teman seperguruan Pak Mail kan?
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tuan Minc,

Memang benar Ustaz Mail berguru dengan guru beliau. Sama lah seperti kami. Melalui proses yang sama.Senior senior Ustaz Mail juga belajar bersama sama dengan guru tersebut. Ustaz Mail merupakan pelajar junior ketika itu, Insyaallah nanti saya kan tanyakan nama nya. Itupun kalau Ustaz Mail nak beri nama..Wallahhuaklam..
__________________
" Saya sekeluarga ambil ilmu yang benar disisi Allah sahaja dari anda semua. Ilmu yang dimurkai Allah semua saya pulangkan balik kepada anda dari dulu, kini, dan selama-lamanya "
Reply With Quote
  #7643  
Old 11-07-2012, 11:15 AM
benartzam benartzam is offline
Active Member

benartzam's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Posts: 2,361
Poster Rank: #1709
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

nak jgak ambik tau ni tp dvd player rosak la pulok.
Reply With Quote
  #7644  
Old 11-07-2012, 11:27 AM
Tamindari Tamindari is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,982
Poster Rank: #2015
Thanked 87 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by benartzam View Post
nak jgak ambik tau ni tp dvd player rosak la pulok.
Beli baru la
__________________
aku ambil ilmu yg Haq saja tau dari korang yg batil aku pulangkan pada korang.


sistem pemerintahan khalifah dengan ILMU HAQ patut naik yang lain wajar turun tahta.
Reply With Quote
  #7645  
Old 12-07-2012, 01:54 PM
ariez2009 ariez2009 is offline
Active Member

ariez2009's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 711
Poster Rank: #4603
Blog Entries: 1
Thanked 19 Times
Active Level
Default Assalammualaikum

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Dear Forumer

Ajaran yang diwartakan sesat oleh JAKIM

1. Nasrul Haq
2. Budi Suci
3. Al-Watan
4. Budi Suci Sejati
5. Jawa Faradin
6. Silat Sunda Pukulan Ghaib
7. Tusuk Hikmat
8. Ilmu Kebatinan
9. Potong Maya
10. Naluri
11. Kaula
12. Haqqullah Syahadah
13. Rampai
14. Wali Suci
15. Kalimat Sakti
16. Silat Pukulan Jarak Jauh
17. Ilmu Tenaga Dalam Hikmat
18. Zikir Sha`ban Islam Haq
19. Asal Wujud Garis Laksmana
20. Al-Ma`zat
21. “Trancendentel Meditation”- Maharisi Mahish Yugi
22. Ilmu Kebatinan
23. Abdul Manan bin Harun- Tolak Hadis
24. Ilmu Mentauhidkan Allah oleh Nasrun S.T.Qahar
25. Kumpulan Ikhwan/al-Mas
26. Kuasa Ghaib ( Tahan Diri)
27. Mohd Nordin Putih
28. Nasrun S.T.Qahar
29. Roslan Katimun atau Ajaran Wali Sembilan
30. Tariqat Naqsyabandiyah Kadirun Yahya
31. Wali Sembilan
32. Khatijah binti Ali @ Puan Tijah
33. Syed Mutalib bin Syed Mohd Nordin
34. Ajaran Mohd Seman Al-Banjari
35. Al-Arqam
36. Golongan Anti Hadis
37. Ajaran yang disampaikan oleh Juruzon bin Abdul Latif atau dikenali juga
sebagai (Hj) Ahmad al-Walidie (Pak Su)
38. Syiah
39. Ajaran Hj. Ghazali Othman Hulu Kelang
40. Ajaran Hj.Kadar Ahmad
41. Ajaran Ilmu Tajalli Ahmad Laksamana
42. Ajaran ilmu Hakikat@ Jahar Dumin Hulu Langat
43. Tarikat Mufaridiah
44. Ajaran Hassan Anak Rimau
45. Tarikat Aurad Ismailiah
46. Ajaran Martabat Tujuh
47. Tarikat Samaniah Ibrahim Bonjol
48. Ajaran Sulaiman ( Bahtera Nabi Noh)
49. Ajaran Ilmu Hakikat Hassan bin Jonit
50. Ajaran Ahmadiah/ Qadiani
51. Ajaran Mohd Nor Seman
52. Ajaran Ayah Pin
53. Ajaran Bahai
54. Al-Ma`unah
55 Ajaran Azhar Wahab
56. Ajaran Hj.Banuar

Wallahhuaklam betul ke tidak apa yg tersenarai seperti diatas. Tetapi yang pasti,ada yang menginginkan Ilmu kami ini termasuk dalam senarai diatas. Terpulanglah pada diri anda sendiri. Alamat rumah sewa Ustaz Mail masih lagi ditempat yang sama. Dekat IKBN Dusun Tua, Kg Haji Palil. Nombor telefon Ustaz Mail juga masih sama. Sebarang siasatan yang ingin dilakukan amatlah kami alu alukan.. Yang Haq pasti akan menewaskan yang bathil..Itulah janji Allah S.W.T.

Ya Allah, kau hindarkanlah forumer forumer disini dari mempelajari ilmu kami ini seandainya ilmu kami ini sesat disisi Mu. Amin.
__________________
" Saya sekeluarga ambil ilmu yang benar disisi Allah sahaja dari anda semua. Ilmu yang dimurkai Allah semua saya pulangkan balik kepada anda dari dulu, kini, dan selama-lamanya "
Reply With Quote
  #7646  
Old 12-07-2012, 02:12 PM
benartzam benartzam is offline
Active Member

benartzam's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Posts: 2,361
Poster Rank: #1709
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Tamindari View Post
Beli baru la
jarang tengok dvd la.. takde link lain ke? nk download ke?
Reply With Quote
  #7647  
Old 12-07-2012, 03:25 PM
hantukiller hantukiller is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2009
Posts: 892
Poster Rank: #3907
Thanked 0 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ariez2009 View Post
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Dear Forumer

Ajaran yang diwartakan sesat oleh JAKIM

1. Nasrul Haq
2. Budi Suci
3. Al-Watan
4. Budi Suci Sejati
5. Jawa Faradin
6. Silat Sunda Pukulan Ghaib
7. Tusuk Hikmat
8. Ilmu Kebatinan
9. Potong Maya
10. Naluri
11. Kaula
12. Haqqullah Syahadah
13. Rampai
14. Wali Suci
15. Kalimat Sakti
16. Silat Pukulan Jarak Jauh
17. Ilmu Tenaga Dalam Hikmat
18. Zikir Sha`ban Islam Haq
19. Asal Wujud Garis Laksmana
20. Al-Ma`zat
21. “Trancendentel Meditation”- Maharisi Mahish Yugi
22. Ilmu Kebatinan
23. Abdul Manan bin Harun- Tolak Hadis
24. Ilmu Mentauhidkan Allah oleh Nasrun S.T.Qahar
25. Kumpulan Ikhwan/al-Mas
26. Kuasa Ghaib ( Tahan Diri)
27. Mohd Nordin Putih
28. Nasrun S.T.Qahar
29. Roslan Katimun atau Ajaran Wali Sembilan
30. Tariqat Naqsyabandiyah Kadirun Yahya
31. Wali Sembilan
32. Khatijah binti Ali @ Puan Tijah
33. Syed Mutalib bin Syed Mohd Nordin
34. Ajaran Mohd Seman Al-Banjari
35. Al-Arqam
36. Golongan Anti Hadis
37. Ajaran yang disampaikan oleh Juruzon bin Abdul Latif atau dikenali juga
sebagai (Hj) Ahmad al-Walidie (Pak Su)
38. Syiah
39. Ajaran Hj. Ghazali Othman Hulu Kelang
40. Ajaran Hj.Kadar Ahmad
41. Ajaran Ilmu Tajalli Ahmad Laksamana
42. Ajaran ilmu Hakikat@ Jahar Dumin Hulu Langat
43. Tarikat Mufaridiah
44. Ajaran Hassan Anak Rimau
45. Tarikat Aurad Ismailiah
46. Ajaran Martabat Tujuh
47. Tarikat Samaniah Ibrahim Bonjol
48. Ajaran Sulaiman ( Bahtera Nabi Noh)
49. Ajaran Ilmu Hakikat Hassan bin Jonit
50. Ajaran Ahmadiah/ Qadiani
51. Ajaran Mohd Nor Seman
52. Ajaran Ayah Pin
53. Ajaran Bahai
54. Al-Ma`unah
55 Ajaran Azhar Wahab
56. Ajaran Hj.Banuar

Wallahhuaklam betul ke tidak apa yg tersenarai seperti diatas. Tetapi yang pasti,ada yang menginginkan Ilmu kami ini termasuk dalam senarai diatas. Terpulanglah pada diri anda sendiri. Alamat rumah sewa Ustaz Mail masih lagi ditempat yang sama. Dekat IKBN Dusun Tua, Kg Haji Palil. Nombor telefon Ustaz Mail juga masih sama. Sebarang siasatan yang ingin dilakukan amatlah kami alu alukan.. Yang Haq pasti akan menewaskan yang bathil..Itulah janji Allah S.W.T.

Ya Allah, kau hindarkanlah forumer forumer disini dari mempelajari ilmu kami ini seandainya ilmu kami ini sesat disisi Mu. Amin.
Walaupun pihak jakim menyenaraikan keilmuan tersebut di atas sebagai sesat, kesesatan itu hanya dibawah pemikiran manusia atas batasan yg amat terhad.... Mungkin amat berlainan pada pandangan ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI
Reply With Quote
  #7648  
Old 20-07-2012, 08:59 PM
Tamindari Tamindari is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,982
Poster Rank: #2015
Thanked 87 Times
Active Level
Default

Assalammualaikum,

Selamat berpuasa di bulan ramadhan.
__________________
aku ambil ilmu yg Haq saja tau dari korang yg batil aku pulangkan pada korang.


sistem pemerintahan khalifah dengan ILMU HAQ patut naik yang lain wajar turun tahta.
Reply With Quote
  #7649  
Old 21-07-2012, 10:16 AM
ariez2009 ariez2009 is offline
Active Member

ariez2009's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 711
Poster Rank: #4603
Blog Entries: 1
Thanked 19 Times
Active Level
Default Assalammualaikum

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Dear Forumers,

Saya memohon ampun dan maaf andai pendapat dan kenyataan saya selama ini menguris hati anda semua. Sempena Bulan Ramadhan yang mulia ini, saya berharap kita semua dapat meningkatkan ketaqwaan kita pada Allah S.W.T ketahap yang lebih tinggi dari sebelumnya. Insyaallah. Terima Kasih diatas segala ilmu yang benar disisi Allah yang telah saya perolehi dari Tuan Tuan semua. Segala ilmu yang bathil dari Tuan Tuan semua saya pulangkan kembali. Saya ambil yang Haq sahaja dari Tuan Tuan. Moga Ramadhan kali ini membawa seribu rahmat kepada kita semua. Amin. Selamat Berpuasa.
__________________
" Saya sekeluarga ambil ilmu yang benar disisi Allah sahaja dari anda semua. Ilmu yang dimurkai Allah semua saya pulangkan balik kepada anda dari dulu, kini, dan selama-lamanya "
Reply With Quote
  #7650  
Old 12-08-2012, 01:22 AM
ringgitdinar ringgitdinar is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2009
Posts: 940
Poster Rank: #3756
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

salam,

agak lama thread nie sunyi...ada bunyi cengkerik aje lah kot. Kepada semua pembaca dan forumer, saya mengambil kesempatan ini untuk memohon maaf dan ampun jika ada terkasar bahasa dan kesilapan yang saya buat secara sengaja atau pun tidak sepanjang saya berforum disini.

Selamat berpuasa yang tinggal tak berapa hari aje nie lagi dan Selamat Hari Raya aidilfitri. Saya sekeluarga hanya menyampaikan yang haq semata-mata dan saya sekeluarga juga ambil yang haq semata-mata dari semua forumer dan pembaca semua.

Ilmu Allah yang Haq amatlah luas dan diharapkan kepada semua supaya mencari yang Haq semata-mata. Semoga Allah menunjukkan kita yang Haq semata mata dan diberkatiNya sepanjang masa.

Wallahu aklam
__________________
saya bagi yang haq je kat korang, saya amik yang haq jugak dari korang. yang batil takde.
a'au zubillah an akunaminal jahilin (2.67)
untuk keterangan lanjut/bantuan/tunjukajar ismail 013-3809376. http://ilmuhaq-danish.blogspot.com/
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Tags
lawak seram

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 09:03 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE