Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Software Upgrade
Last Post: CariGold
Posted On: Yesterday
Replies: 0
Views: 184
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 24,450
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 21,713
More...
Thanks Thanks:  9
Likes Likes:  0
Dislikes Dislikes:  0
Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 28-06-2012, 09:38 AM
TokCu TokCu is offline
Legendary Member

TokCu's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2011
Posts: 11,155
Poster Rank: #293
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 113
Thanks (Received): 534
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 537 Times
Active Level
My Mood:
Default

Allah akan memberikan ganjaran kepada mereka yang selalu berdoa.
Orang yang tidak berdoa digambarkan sebagai orang yang sombong.
Tidak semua doa akan dimakbulkan, dan kemungkinan semua doa tidak dimakbulkan. Tetapi masih lagi mendapat pahala kerana berdoa.
Jika orang merasakan bahawa semua doanya makbul, tentu ada sesuatu yang tidak kena...

Kenapa Allah Taala tidak makbulkan doa kita...
Sebab Dia Maha Pengasih lagi Maha Mengetahui...
Contohnya: Jika Allah makbulkan doa kita untuk jadi kaya, apakah kita pasti dengan kekayaan itu kita tidak akan kufur kepada Allah. Jika Allah makbulkan doa kita sembuh dari sesuatu penyakit, apakah kita pasti dimasa sihat kita selalu beristighfar memohon keampunan dari pada Allah.

Wallahu a'lam.
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #12  
Old 29-06-2012, 06:23 PM
fulzam fulzam is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Posts: 763
Poster Rank: #4654
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 24
Thanks (Received): 3
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 3 Times
Active Level
Default

Berdoa, berusaha, dan bertawakkal adalah kerja kita dan perlu dilakukan secara istiqamah. Laksanakan kerja kita.

Manakala yang memakbulkan, memberi kita rezeki adalah kerja Allah. Jgn persoalkan kenapa kita x dapat apa yg kita usahakan. Allah Maha Esa. Kita hanya perlu laksanakan kerja kita shj.

Tp kita kena ingat Allah dah berjanji. Barangsiapa berusaha di akan mendapatnya. Satu lagi, barangsiapa yg berdoa kepada Ku, nescaya aku akan memakbulkannya.

Wallahualam.
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #13  
Old 29-06-2012, 06:37 PM
[V]endetta [V]endetta is offline
Legendary Member

[V]endetta's Avatar
 
Trader Rating: (27)
Join Date: Oct 2010
Posts: 11,881
Poster Rank: #250
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 35
Thanks (Received): 14
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 14 Times
Active Level
Default

Kepada semua, kadangkala perjalanan kita mencapai impian tidak seperti denai yang kita harapkan. Tapi bersangka baiklah dengan Allah SWT. Ada ketikanya Allah SWT lewatkan sedikit kurniaanNYA kerana DIA mahu memberikan kita suatu yang berlipat kali ganda kejayaannya.

da bertakung dah air mata aku ni... aku ni kira cita2 tak tercapai jugak la ni. ibarat burung merpati di tangan terlepas...
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #14  
Old 08-07-2012, 11:56 PM
min9797 min9797 is offline
Active Plus

min9797's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Location: uptown, damansara
Posts: 3,098
Poster Rank: #1405
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 27
Thanks (Received): 90
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 90 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by [V]endetta View Post
Kepada semua, kadangkala perjalanan kita mencapai impian tidak seperti denai yang kita harapkan. Tapi bersangka baiklah dengan Allah SWT. Ada ketikanya Allah SWT lewatkan sedikit kurniaanNYA kerana DIA mahu memberikan kita suatu yang berlipat kali ganda kejayaannya.

da bertakung dah air mata aku ni... aku ni kira cita2 tak tercapai jugak la ni. ibarat burung merpati di tangan terlepas...
....insyallah bro..tercapai satu hari nanti
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #15  
Old 09-07-2012, 12:01 AM
comelcomot comelcomot is offline
Active Plus

comelcomot's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jan 2009
Posts: 4,851
Poster Rank: #871
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 4
Thanks (Received): 11
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Blog Entries: 2
Thanked 11 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Shiema_Kheiri View Post
Kadang tu Allah tak makbulkan hajat kita di dunia, sebab nak simpan 'bekalan' untuk kita di akhirat kelak... tapi kita selalu kutuk Allah macam-macam, Allah tak adil, Allah kejam, Allah pilih kasih.. kalaulah kita tahu, betapa sayangnya dan adilnya Allah pada kita, sehinggakan DIA masih mengizinkan kita bernafas di bumiNYA ini, walaupun kita sangat jahat, jahil dan hina, dan jarang berterima kepadaNYA dengan seikhlas hati...
Sedaya upaya berfikiran positif n bersyukur dgn anugerah dan dugaanNya. Masih berusaha utk jd yg terbaik.
__________________
MAHU KELIHATAN MUNGGIL KENCANG MANTAP,GEBU KLIK SINI..SEMUA ADA !
http://http://www.wanita69.com/
http://comelazhar.blogspot.com

Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #16  
Old 09-07-2012, 12:06 AM
rayz rayz is offline
Legendary Member

rayz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jun 2007
Posts: 11,998
Poster Rank: #243
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 167
Thanks (Received): 631
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 633 Times
Active Level
My Mood:
Default

bagusla kalo kita tau kita dapat benda lain yg lebih bagus. tapi ada org apa pun tarak...........
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #17  
Old 09-07-2012, 12:16 PM
nham nham is offline
Active Plus

nham's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,717
Poster Rank: #1615
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 258
Thanks (Received): 0
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Ya allah yang tuhanku,..kau makbulkan doaku..
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #18  
Old 09-07-2012, 12:28 PM
kopiokaw kopiokaw is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2012
Posts: 533
Poster Rank: #5935
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 0
Thanks (Received): 0
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 0 Times
Active Level
Default

hampir menangis aku baca cerita ni
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #19  
Old 09-07-2012, 12:42 PM
jaih jaih is offline
Super Active

jaih's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2006
Location: KB-Kuantan
Posts: 8,384
Poster Rank: #439
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 59
Thanks (Received): 25
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 25 Times
Active Level
My Mood:
Default

berkaca2 mataku...

thanks t.t coz sharing story nih..
mmg byk dlm life aku nih.. yg tak dpt
ku capai lagi...

story nih dah mcm refresher utk aku...
tq so much
__________________
~~~~~Tanah Serendah Sekebun Bunga~~~~~
N7100
ROM Standard Pekak

Trading History
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
  #20  
Old 16-07-2012, 12:50 PM
bitm bitm is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2011
Posts: 235
Poster Rank: #9611
Post Thanks / Like
Thanks (Given): 19
Thanks (Received): 0
Likes (Given): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Given): 0
Dislikes (Received): 0
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

pnh ak bce 1 artikel...Allah x beri ape yg kite nak tp Allah beri pe yg kite perlukan....
Reply With Quote
Thanks 0 Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 12:19 AM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you