Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > News, Current Issues, Rumours

News, Current Issues, Rumours Share & get daily updated news, current issues from locals to all around the world.

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 22,997
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 53,595
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 41,025
More...
Closed Thread
 
Thread Tools
  #671  
Old 18-06-2012, 04:41 PM
astro84 astro84 is offline
Active Member

astro84's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 1,972
Poster Rank: #1978
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by bebird View Post
ni namanya beng.ap susu...
kecik2 kurang minum susu ibu kot...
asyik di suapkan susu lembu duk kondo je...
dah lari topic dah ni...lepas fitnah ko hina plak ye...tanggungla dosa bro...ko yg mintak..
Paid Advertisement
  #672  
Old 18-06-2012, 04:43 PM
versa versa is offline
Super Active Member

versa's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Posts: 3,142
Poster Rank: #1225
Thanked 3 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kerunai View Post
rindu plak nk baca blog post uncle seeker
selit sikit, video fazura dlm unclesekers tu betul ker?
  #673  
Old 18-06-2012, 04:44 PM
viper21my viper21my is offline
Well-Known
Member

viper21my's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: Feb 2006
Location: ViPeRjAyA
Posts: 6,816
Poster Rank: #504
Thanked 27 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sempai View Post
pada aku, makan nasi tak habis pun membazir juga.. cuma tak masuk paper je... kalau dari kecik sampai besar macam tu.. setiap hari.. bertahun2.. banyak juga tu.. cuma diri sendiri tak nampak je...
Tepat skali.. Ikut islam mmg camtu.. Kalo nasik yg dua tiga butir pun dah membazir.. Apatah lagi yg ratusan ribu...

Jgn pulak ada yg kata nanti ikut suka hati dia la yg duit dia.. Yg tu tak paham Islam punya org tu.. Kalo nasik yg dua tiga butir pun kira membazir sekalipun nasik tu milik kita.. Sebab tu lah sunnah untuk kita menjilat jari kita selepas makan.. Utk pastikan makanan kita takde terbazir
__________________
Manfaat Untuk Anda dan Keluarga Muamalah To Muslim
  #674  
Old 18-06-2012, 04:47 PM
viper21my viper21my is offline
Well-Known
Member

viper21my's Avatar
 
Trader Rating: (12)
Join Date: Feb 2006
Location: ViPeRjAyA
Posts: 6,816
Poster Rank: #504
Thanked 27 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sempai View Post
kalau bro dah akui.. pada aku pun dah cukup manis...
Aku mmg berani mengakui masalah tu ada kat mana2 bro.. No hal nya.. Cuma sesetgh kita jer masih tak sedar diri dan tak nak mengaku....
__________________
Manfaat Untuk Anda dan Keluarga Muamalah To Muslim
  #675  
Old 18-06-2012, 04:48 PM
bebird bebird is offline
Super Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,683
Poster Rank: #1454
Thanked 11 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by kerunai View Post
rindu plak nk baca blog post uncle seeker


ni ngah layan baca blog uncle seekers la ni..
  #676  
Old 18-06-2012, 04:49 PM
PELIKAN PELIKAN is offline
Well-Known
Member

PELIKAN's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,028
Poster Rank: #477
Thanked 39 Times
Active Level
Default

Wah ko tiap kali corner musti masuk goal..la
bang..perbetul sikit...bukan semua jari kena jilat bang

Quote:
Originally Posted by viper21my View Post
Tepat skali.. Ikut islam mmg camtu.. Kalo nasik yg dua tiga butir pun dah membazir.. Apatah lagi yg ratusan ribu...

Jgn pulak ada yg kata nanti ikut suka hati dia la yg duit dia.. Yg tu tak paham Islam punya org tu.. Kalo nasik yg dua tiga butir pun kira membazir sekalipun nasik tu milik kita.. Sebab tu lah sunnah untuk kita menjilat jari kita selepas makan.. Utk pastikan makanan kita takde terbazir
__________________
SEBURUK BURUK WAJAH POCONG...DIA RETI TUTUP AURAT BOH..
MU TAK TUTUP AURAT...BURUK DARI POCONG LAGI...

Last edited by PELIKAN; 18-06-2012 at 04:52 PM..
  #677  
Old 18-06-2012, 04:53 PM
ceklifxsniper ceklifxsniper is offline
Well-Known
Member

ceklifxsniper's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Feb 2010
Posts: 8,088
Poster Rank: #379
Thanked 0 Times
Active Level
My Mood:
Default

Uploaded at ImageFra.me


...dah habis kesah ka www 1 ni .... ??
__________________

... ketua geng2 kolop di CG ,
Quote:
Originally Posted by KLVIPER View Post
Blum:D takut. Gua suka original.
, id dia yg lain : m.m(R) , 10.45 am.
  #678  
Old 18-06-2012, 04:55 PM
egobrain egobrain is offline
Active Member

egobrain's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,177
Poster Rank: #3082
Thanked 68 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sempai View Post
kalau dah logi rawatan pun fail... tak kotor ke air sampai ke rumah...
yela...berapa peratus yang kotor sampai kepada rakyat?
kelantan je ke air kotor dalam Malaysia ni?

Rujuk pada laporan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) bertarikh 30hb. Oktober, 2011. Kandungan E-Coli bagi 6 Negeri:

Perlis = 1.21%
Pahang = 1.12%
Wilayah Persekutuan Labuan = 1.01%
Perak = 0.90%
Kelantan = 0.88%
Johor = 0.52%
  #679  
Old 18-06-2012, 04:58 PM
sutranilam sutranilam is offline
Super Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,599
Poster Rank: #1507
Thanked 6 Times
Active Level
Default ...

Khamis September 17, 2009
Perang Besar Dua Keluarga Diraja

Oleh AU YEONG HOW

KUALA LUMPUR: Cucu kepada Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan yang ke-10, Tuanku Nadzimuddin Tunku Mudzaffar tengah hari Rabu menuntut pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap Raja Muda Johor, Tunku Ismail Idris Abdul Majid Abu Bakar Iskandar Tunku Ibrahim yang didakwa menculik, menyerang dan menahannya tanpa kerelaan pada awal pagi 25 Oktober tahun lalu.

Menurut Tuanku Nadzimuddin, beliau telah diserang oleh Raja Muda Johor dengan sepucuk pistol di bahagian muka dan kepala sehingga beliau mengalami keretakan pada tulang hidung dan kecederaan serius yang lain.

"Selepas 11 bulan, Raja Muda Johor dan pengawal peribadinya belum lagi didakwa di mahkamah untuk menghadapi tuduhan mencederakan saya dengan sepucuk pistol.

"Mereka juga belum didakwa menculik dan menahan tanpa kerelaan saya," katanya dalam satu sidang akhbar yang turut dihadiri bondanya, Tunku Dara Naquiah Tuanku Ja'afar.

Tunku Dara Naquiah adalah puteri kepada Almarhum Tuanku Ja'afar Ibni Almarhum Tuanku Abdul Rahman. Kedua-dua Almarhum Tuanku Ja'afar dan Tuanku Abdul Rahman juga pernah menjadi Yang di-Pertuan Agong.

Tuanku Abdul Rahman adalah Yang di-Pertuan Agong yang pertama dan potret baginda menghiasi kesemua mata wang kertas negara.

Isu berhubung insiden ini hanya muncul sekarang kerana difahamkan kedua-dua belah pihak cuba menyelesaikannya melalui peguam masing-masing.

Menurut Tuanku Nadzimuddin, ekoran insiden tersebut, beliau telah membuat satu laporan polis di Balai Polis Dang Wangi pada 26 Oktober 2008 dan mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, beliau kecewa kerana selepas laporan polis dibuat, tiada apa-apa tindakan diambil sehingga ke hari ini.

"Apa yang boleh saya simpulkan ialah tiadanya tindakan diambil untuk mendakwa pihak yang telah mencedera dan menahan saya tanpa kerelaan. Polis pernah memberi jaminan akan melakukan siasatan secara adil tanpa rasa takut atau pilih kasih.

"Saya juga dijamin semua orang adalah tertakluk kepada undang-undang dan penyerangnya akan dihadapkan ke mahkamah untuk menghadapi dakwaan. Bagaimanapun, saya telah dan terkejut tiada apa-apa tindakan diambil sehinggalah ke saat ini," katanya.

Mengulas lanjut, Tuanku Nadzimuddin memberitahu, beliau berada di Kelab Heritage Mansion dengan teman wanitanya (kini telah pun menjadi isterinya) untuk menemui kawan-kawan mereka.

Menurutnya, ketika berada di situ, kawan-kawannya telah diserang oleh beberapa orang yang mendakwa diri mereka adalah pengawal peribadi Raja Muda Johor.

"Dua kawan saya cedera. Pengawal kelab menghentikan serangan tersebut. Kami beredar meninggalkan kelab tersebut. Saya dipanggil oleh seseorang yang tidak dikenali mendakwa Raja Muda Johor ingin berjumpa dengan saya di Hotel Crowne Plaza, Jalan Sultan Ismail untuk meminta maaf.

"Saya bersama dengan teman wanita dan kawan-kawan saya termasuk yang cedera pergi ke situ," ujarnya.

Tuanku Nadzimuddin berkata, mereka tunggu di lobi hotel tersebut sebelum beliau diculik di lif hotel Crowne Plaza Mutiara dan diacukan dengan pistol.

"Apabila berada dalam lif, Raja Muda Johor telah memukul saya di muka dan kepala dengan sepucuk pistol. Raja Muda Johor juga menghalakan pistol itu ke kepala saya. Kawan saya yang berada di lif pula dipukul sehingga pengsan.

"Apabila lif itu berhenti di tingkat 25, kami dipaksa memasuki sebuah bilik. Saya melihat kawan saya itu ditarik masuk ke satu bilik dan dibiarkan pengsan di atas lantai," katanya.

Menurut Tuanku Nadzimuddin, mereka ditawan di dalam bilik tersebut oleh pengawal-pengawal pribadi Raja Muda Johor sehinggalah bondanya, Tunku Dara Naquiah Tuanku Jaafar ditemani ayahanda saudaranya, Tunku Panglima Besar Tunku Nadzaruddin Ibni Tunku Jaa'far menyelamatkan mereka bersama empat pegawai polis.

Ketika 'gerakan menyelamat' itu dilakukan, Tuanku Nadzimuddin berkata, Raja Muda Johor telah pun meninggalkan hotel berkenaan.

Sumber - mstar
  #680  
Old 18-06-2012, 05:00 PM
sutranilam sutranilam is offline
Super Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,599
Poster Rank: #1507
Thanked 6 Times
Active Level
Default ...

Sponsored Links
Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 07:30 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE