Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > Investor, Business, Entrepreneur > Offline Business, Entrepreneur Discussion

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 16,854
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 47,079
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 34,852
More...
Reply
 
Thread Tools
  #41  
Old 10-06-2012, 01:36 PM
wangisales wangisales is offline
Newbies

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Poster Rank: #33749
Thanked 0 Times
Active Level
Default

maaf ye..tumpang tanya..kalo nak buat kioks kat jb..kat mana pulak nak design? kedai besi tu kat mana? boleh beri tunjuk ajar?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #42  
Old 14-06-2012, 05:36 PM
hyfactive hyfactive is offline
Super Active Member

hyfactive's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2008
Location: Bumi Allah
Posts: 3,994
Poster Rank: #925
Thanked 14 Times
Active Level
My Mood:
Default

bagi aku berniaga ni kena cekal dan semangat yang tinggi..aku dah meniaga burger dekat2 3 tahun..macam2 dugaan jugak cam ribut,hujan lebat,stok abis,xde orang dan macam2 lagi...semangat akmal ni ada cume modal menjadi kekangan..moga2 biz dia berjalan lancar..aku siang keje gomen,balik ni nak setup meniaga ngan org umah plak,kul 7 nak balik umah uruskan anak pegi mengaji+kerja sekolah,pukul 9.30 pegi stall balik,pukul 12.30 baru habis meniaga..balik umah kemas2 barang,check2 kerja2 sekolah,prepare semua untuk dorang..buat kira2 akaun untuk meniaga dan pembelian brg untuk esoknya pulak..kul 3 kebiasaan baru tido..kul 5.30 pg dah bangun,tido sekejap kul 7.45 bangun n siap2 pegi keje..sib baik aku org2 gred J jadi ada masa banyak kat luar..untungnye ape?satu hari aku simpan rm70-100..hujung bulan aku pegi jalan2 ngan anak2 aku..belikan buku,mainan ker..tapi inilah kehidupan sebagai bapa,pekerja dan peniaga cam aku..jangan lemah semangat yer..tahun ni InsyaAllah jualan kasar aku selama 3 tahun hampir cecah 250K..ingat nak setup biz Jai Fried Chicken plak...sama2 kita konngsi n pengalaman k..
__________________
HYFALIFE BIZ 2014
Reply With Quote
  #43  
Old 14-06-2012, 05:56 PM
SayaBudakBaruBelajar SayaBudakBaruBelajar is offline
Active Member

SayaBudakBaruBelajar's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: May 2011
Location: Ujung Tanah
Posts: 1,493
Poster Rank: #2496
Thanked 15 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by hyfactive View Post
bagi aku berniaga ni kena cekal dan semangat yang tinggi..aku dah meniaga burger dekat2 3 tahun..macam2 dugaan jugak cam ribut,hujan lebat,stok abis,xde orang dan macam2 lagi...semangat akmal ni ada cume modal menjadi kekangan..moga2 biz dia berjalan lancar..aku siang keje gomen,balik ni nak setup meniaga ngan org umah plak,kul 7 nak balik umah uruskan anak pegi mengaji+kerja sekolah,pukul 9.30 pegi stall balik,pukul 12.30 baru habis meniaga..balik umah kemas2 barang,check2 kerja2 sekolah,prepare semua untuk dorang..buat kira2 akaun untuk meniaga dan pembelian brg untuk esoknya pulak..kul 3 kebiasaan baru tido..kul 5.30 pg dah bangun,tido sekejap kul 7.45 bangun n siap2 pegi keje..sib baik aku org2 gred J jadi ada masa banyak kat luar..untungnye ape?satu hari aku simpan rm70-100..hujung bulan aku pegi jalan2 ngan anak2 aku..belikan buku,mainan ker..tapi inilah kehidupan sebagai bapa,pekerja dan peniaga cam aku..jangan lemah semangat yer..tahun ni InsyaAllah jualan kasar aku selama 3 tahun hampir cecah 250K..ingat nak setup biz Jai Fried Chicken plak...sama2 kita konngsi n pengalaman k..
tahniah...

p/s: J kt mane?
Reply With Quote
  #44  
Old 14-06-2012, 11:00 PM
ejokz ejokz is offline
Active Member

ejokz's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,304
Poster Rank: #2805
Blog Entries: 1
Thanked 214 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hyfactive View Post
bagi aku berniaga ni kena cekal dan semangat yang tinggi..aku dah meniaga burger dekat2 3 tahun..macam2 dugaan jugak cam ribut,hujan lebat,stok abis,xde orang dan macam2 lagi...semangat akmal ni ada cume modal menjadi kekangan..moga2 biz dia berjalan lancar..aku siang keje gomen,balik ni nak setup meniaga ngan org umah plak,kul 7 nak balik umah uruskan anak pegi mengaji+kerja sekolah,pukul 9.30 pegi stall balik,pukul 12.30 baru habis meniaga..balik umah kemas2 barang,check2 kerja2 sekolah,prepare semua untuk dorang..buat kira2 akaun untuk meniaga dan pembelian brg untuk esoknya pulak..kul 3 kebiasaan baru tido..kul 5.30 pg dah bangun,tido sekejap kul 7.45 bangun n siap2 pegi keje..sib baik aku org2 gred J jadi ada masa banyak kat luar..untungnye ape?satu hari aku simpan rm70-100..hujung bulan aku pegi jalan2 ngan anak2 aku..belikan buku,mainan ker..tapi inilah kehidupan sebagai bapa,pekerja dan peniaga cam aku..jangan lemah semangat yer..tahun ni InsyaAllah jualan kasar aku selama 3 tahun hampir cecah 250K..ingat nak setup biz Jai Fried Chicken plak...sama2 kita konngsi n pengalaman k..
Bro akmal da bukak tajuk baru.....da x concentrate berger dah..
__________________
PEMBEKAL MESEN FOTOSTAT CANON N RICOH
www.eacopier.blogspot.com
www.eacopier.com
CALL 017.32.32.732 for detail. ..
MEMBERS OF E-HUB
Reply With Quote
  #45  
Old 14-06-2012, 11:52 PM
BOB Burger BOB Burger is offline
Normal Member

BOB Burger's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2011
Posts: 306
Poster Rank: #7609
Thanked 1 Time
Active Level
My Mood:
Default

pape ntah..haha
Reply With Quote
  #46  
Old 15-06-2012, 11:41 AM
hyfactive hyfactive is offline
Super Active Member

hyfactive's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2008
Location: Bumi Allah
Posts: 3,994
Poster Rank: #925
Thanked 14 Times
Active Level
My Mood:
Default

akmal,aku rase baik ko konsentret untuk meniaga bazar ramadhan n malam kat bazar raya..sebab ko pun sekejap je kan nak niaga..suggest saya jual air kat bazar n perfume waktu malam...
__________________
HYFALIFE BIZ 2014
Reply With Quote
  #47  
Old 15-06-2012, 12:57 PM
TAKZIM TAKZIM is offline
Active Member

TAKZIM's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2012
Posts: 2,105
Poster Rank: #1832
Thanked 8 Times
Active Level
Default

Berniaga elok2 ye Akmal...

Nanti bagitau berniaga kat mana.

Kawan kat jb gak.

Nanti kawan datang.

Support bro...
Reply With Quote
  #48  
Old 15-06-2012, 02:35 PM
AKMAL BURGER AKMAL BURGER is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2011
Posts: 584
Poster Rank: #5129
Thanked 9 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TAKZIM View Post
Berniaga elok2 ye Akmal...

Nanti bagitau berniaga kat mana.

Kawan kat jb gak.

Nanti kawan datang.

Support bro...
alhamdullilah sy sudah buka bisnes burger dengan cousin sy. kecil2 sahaja. sy buka di kulai..thanks bro..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 01:14 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE