Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 21,453
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 52,070
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 39,596
More...
View Poll Results: Setujukah anda purdah diharamkan?
Tidak setuju kerana pemakaian purdah adalah sebahagia dari Islam 12 25.00%
Tidak setuju kerana itu adalah hak masing-masing 22 45.83%
Tidak setuju kerana muka itu aurat 3 6.25%
Setuju kerana susah nak cam 4 8.33%
Setuju atas sebab keselamatan 7 14.58%
Kapir je yg nak haramkan purdah nih walau apa alasan sekalipon 13 27.08%
Multiple Choice Poll. Voters: 48. You may not vote on this poll

Closed Thread
 
Thread Tools
  #201  
Old 06-05-2012, 08:17 PM
suprol suprol is offline
Legendary Member

suprol's Avatar
 
Trader Rating: (10)
Join Date: Nov 2009
Location: somewhere......
Posts: 12,181
Poster Rank: #191
Thanked 35 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pegulza85 View Post
alasan aku sama dengan alasan nik aziz
Dah baca post yg sedara dr al-azhar tu td? Jgn butakan hati.... bila nik aziz cakap mcm tu hang bleh lak kata sama alasan dgn nik aziz...
__________________

Paid Advertisement
  #202  
Old 06-05-2012, 08:17 PM
pengemis_pip90 pengemis_pip90 is offline
Super Active Member

pengemis_pip90's Avatar
 
Trader Rating: (8)
Join Date: Jul 2010
Posts: 3,189
Poster Rank: #1196
Thanked 12 Times
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by papabaik View Post
Mak sendiri leh kenal anak sbb nampak muka. Kalau pakai purdah mana nampak lagi dah muka tu.
bro..kalo x nmpk muka pon mak blh kenal anak..naluri ibu ni sesapa pon x blh tpu..adeh..bro..idop dh berapa lama..??x kn la x penah mengalami mende2 cm ni..??xkn x pnah tgk dpn mata..semua org tau..naluri ibu ni kuat..
  #203  
Old 06-05-2012, 08:17 PM
Luke Luke is offline
Active Member

Luke's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,110
Poster Rank: #3223
Thanked 3 Times
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by papabaik View Post
Ko sedap je kata orang bo.do, tapi ko pun tak pikir abis. Kalau pakai purdah camna nak kenal kalau terjumpa sedara mara di supermarket ke ape? Makin jauh le silaturrahim antara muslimah? pakat2 tutup muka masing2. Adik pompuan jumpa kakak kat sopomaket pun tak kenal. anak pompuan terselisih ngan mak sendiri kat mana2 pun tak kenal.
kalau niat kita ikhlas mendekatkan silaturrahim maka ikutlah islam, sesama islam digalakkan beri salam sama ada kenal atau tidak, purdah bukan halangan. memberi salam antara lelaki dan perempuan beserta dengan syarat dan keperluan penting sahaja, tujuan utk suka2 adalah ditegah dikuatiri menimbulkan fitnah.

yg menjadi masalah sekarang ialah bgaimana lelaki gersang mencuci mata jika wanita pakai purdah dan tak pakai mini skirt.
  #204  
Old 06-05-2012, 09:39 PM
NaZa NaZa is offline
Super Moderator

NaZa's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2009
Posts: 3,475
Poster Rank: #1080
Thanked 86 Times
Active Level
My Mood:
Default

/thread closed

/tajuk thread telah dimanipulasi dgn tujuan asal thread

/tk
Sponsored Links
Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 10:13 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE