View Single Post
  #545  
Old 25-09-2009, 08:08 PM
armins_eye armins_eye is offline
Active Member

armins_eye's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,207
Thanks (Received):
Likes (Received):
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ferriz View Post
bagus artikel ni
Sedikit maklumat yang saya terima semalam, gambar matahari di Russia,
saya tak dapat nak tunjuk kesemuanya di sini kerana tak dibenarkan (T&C),
sumber boleh rujuk di laman BESTNYA.

Mungkinkah gambar ini dibuat2 atau memang betul ?
Hanya tuhan sahaja yang tahu...

saya tertarik pada gambar ini,



================================================== ===========

Selingan...

Mentaliti kita di sini tidak sama,
ada orang boleh menerima peringatan,
ada yang tidak dapat menerima akan mula persoalkan macam2...
mintak bukti dan mcm2 lagi sindiran,
ingatlah anak2 muda,
tidak semua cerita dapat ditulis & dihuraikan dalam masa 1 hari,
wahyu pun Allah sengaja turunkan secara berperingkat2 & bertahun2 pula,
supaya ilmu yang diajarkan secara berperingkat2 itu,
membolehkan manusia faham....

begitulah juga dengan tajuk forum ini,

hanya manusia yang "tin kosong" sahaja akan kuat bersuara...
minta itu minta ini,
bila diberi tugasan melenting sana melenting sini,
tahu hendak disuap bulat2 sahaja...
tak pernah masuk U agaknya...
melalui forum inilah,
kawan2 dalam forum ini dapat menilai terus dari cara kamu berdua respon,
anda berada di level itu secara anda sendiri pun tidak sedar...
kita berada di sini untuk sama2 berbincang,
saling ingat mengingati...
ambik peringatan dan teladan kerana masa untuk tibanya saat itu,
semakin dekat,
atau bila2 masa sahaja...

forum ni belum pun genap 1 bulan...
masih panjang lagi masanya untuk tujuan huraian dan pemahaman,
sekali lagi saya ingatkan,
mana lagi baik,
air yang panas,
minum laju2 atau minum pelan2 ?
baby yang baru lahir,
kita bagi minum susu ibu,
atau minum susu lembu,
patutla perangai macam tu...

perhatikan balik pos saya yang ke-2 di mukasurat pertama,
anda adalah apa yang anda makan,
anda sendiri boleh bandingkan level budi bahasa anda,
dengan kawan2 lain dan diri anda...
anda sendiri pun tahu kan ?

peringatan sudah pun diberikan,
semoga anda semua sudahpun membuat persiapan untuk diri dan keluarga untuk "saat itu".
Rujuklah mukasurat 1...

Peringatan sudah diberikan,
sekiranya anda masih membiarkan sifat malas menguasai diri,
tenggelamlah anda...

Ramai diantara anda sudahpun takut dan insaf,
dan tahu memBEZAkan mana yang benar mana yang salah,
mana yang perlu dibetulkan sementara masa masih ada...
ada diantara kawan2 kita di sini sudahpun mendapat jawapannya,
dan rupa2nya ramai diantaranya yang sudah pun berkahwin dan berkeluarga yang mendapatkan jawapan itu,
perhatikan balik mukasurat 1 dan semua senarai2 komen saya,
dan anda akan mendapat jawapannya.

Bersesuaian dengan Surah Al-Asr,
maka antara tugas manusia sebagai khalifah hanyalah memberi peringatan,
tetapi hidayah & jalan yang lurus itu hanya datang terus dari Allah...
anda sendiri dapat tahu samada anda dipilih oleh Allah untuk menikmati jalan yang lurus ini,
iaitu melalui cara anda merespon,
samada tindakan anda drastik ataupun tunggu dan lihat,
apabila peringatan tentang TASIK GALILEE ini dah saya apungkan di internet.

Ingat wahai saudara2 seISLAMku...
hidayah mustahil datang tanpa memohon kepada Allah,
(sungguhpun yang datang berdakwah itu adalah nabi, rasul, sufi, ulamak, ustaz, abang, suami, bapa, dll lagi),
tapi kalau kita sendiri tak memohon panduan jalan yang lurus,
maka hidayah takkan turun tuan2...,
maka potensi kita untuk kekal dalam kebuaian & kesesatan itu tetap kekal...

Apakah anda masih lagi mahukan kehidupan yang sebegini,
sedangkan anda telah diberitahu,
samada anda,
atau anak2 andalah...
yang bakal menghadapi era kekuasaan Dajjal,

dengan tanda2 semakin keringnya TASIK GALILEE sebagai isyaratnya ?
Sudahkah anda membuat penilaiannya atau membiarkannya sahaja seperti iklan TV?
Kenapa tidak kita bermohon terus kepada Allah,
supaya hidup kita dipimpin ke jalan yang lurus melalui hidayah ?
================================================== ==============

Maka...

sesuailah dengan tafsir SURAH AL-FATIHAH:
ayat_5:
Hanya kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan.
ayat_6:
Tunjukilah kami jalan yang lurus,
ayat_7:
(yaitu) jalan orang-orang yang telah Engkau anugerahkan nimat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.

Semoga forum ini anda tidak jadikan sebagai drama hiburan.
Ambillah peringatan,
dan mulakan pembetulan,
selesaikan hutang secepat mungkin...
Reply With Quote