View Single Post
  #471  
Old 22-09-2009, 01:22 AM
armins_eye armins_eye is offline
Active Member

armins_eye's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,207
Thanks (Received):
Likes (Received):
Dislikes (Received):
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by armins_eye View Post

lastly saya nak bagitau,
dalam dunia ni...
banyak tempat atau benda,
gelaran namanya banyak sekali,
tapi barangnya tetap sama.....

Wassalam.

apa la nak jadi dengan kawan2 kita yang 2 orang ini,
dah disediakan saluran bertanya,
dituduhnya kita tak tahu apa2,
kalau tak tahu apa2,
tidaklah saya mengirimnya di sini...
dan mendedahkannya di sini...

baca balik kiriman tugasan pertama,
perhatikan nama tasik dalam hadis itu (yang dah pun kawan kita menjawabnya),
dengan nama tasik yang diucapkan dalam hadis itu...
sama ke tidak ?
di-ada2-kan ke atau kebetulan ke atau sememangnya amaran ?

berfikiranlah dengan waras dan memberi sumbanganlah pada anak bangsa,
wahai saudara berdua...
kami semua di sini bukan nak menjatuh2kan manusia...
kami semua ingin saling mengingati bukan saling menyindir...
ingat pesan saya...
anda adalah apa yang anda makan,
sikap anda itu semakin menunjukkan level anda....

tugas saya untuk ke peringkat seterusnya nampaknya dipandang remeh oleh sesetengah orang di sini,
sampai saya dituduh mengirim artikel ini bersumberkan email ???
dari indon plak tu, haiya.....
hai....fitnah akhir zaman...
tapi takpelah, dah mereka berdua tu bersikap begitu...

tanggungjawap saya untuk menyampai tanda2 besar ini dah pun saya sampaikan...
terpulanglah pada anda berdua,
nak mengejek ke, nak menyindir ke,
itu tanggungjawap kamu berdepan dengan tuhan nanti...

banyakkanlah belajar saudara2 ku....
semoga Allah menyelamatkan kita semua dari kekuasaan dajjal,
dajjal belum pun keluar,
ada saudra kita yang berdua ini dah pun bersikap begini...
apa yang penting saya dah sampaikan apa yang perlu...

setelah kehadiran 2 manusia seperti anda berdua ini,
barulah saya faham bagaimana perasaan Nabi Muhammad,
ketika berdakwah pada masyarakat Arab,
baginda disindir, dihina, diejek, diumpat2....
diminta bukti macam2....
mesti perasaan Nabi kita tu merajuk2....
memang patutlah dada Nabi Muhammad dibedah & disucikan sebelum diisrak ke langit,
sebagai antara sebab lain iaitu...
supaya Allah tambahkan sifat sabar dan tambahkan sifat keyakinan dalam diri baginda,
untuk menghadapi masyarakat yang suka:
sindir, hina, ejek, umpat2....
paling teruk dibaling batu dibaling tahik pun ade...

pengalaman baru dalam berdakwah secara online...
tanggungjawap saya selesai...
yang penting,
niat saya tercapai untuk menyampai tanda2 ini....
baki tugasan lain adalah supaya anda mempercayai,
bahawasanya peristiwa2 di sekeliling kita ini,
sudah amat serasi dengan semua hadis2 yang ditinggalkan oleh nabi kesayangan kita,
Nabi Muhammad.

Segeralah berubah...
Salam Peringatan...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement