View Single Post
  #235  
Old 15-09-2009, 11:50 PM
armins_eye armins_eye is offline
Active Member

armins_eye's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,207
Thanks (Received):
Likes (Received):
Active Level
My Mood:
Default

Baca balik ketiga2 pos saya di mukasurat pertama:

TUJUAN ASAL
1) tujuan saya mendedahkan kisah benar ini ialah untuk memberitahu anda tentang tanda2 besar yang direkodkan dalam hadis sahih
2) saya bagitau anda tentang tasik galilee
3) saya bagitau anda apa itu sistem dajjal
4) saya bagitau anda sebahagian dari sistem dajjal
5) saya perintahkan anda mencari hadis sahih (supaya anda lebih beriman)
6) saya sedia ditegur kalau saya silap.

TINDAK BALAS NORMAL:
1) selepas 1 jam forum ini terus meledak
2) ramai yang menjumpai hadis itu dan dapat statusnya sahih
3) aduan dalam forum menunjukkan ramai insaf dan mula takut
4) kata2 pujian mula diberikan dan ramai antara kamu semua saling menasihati

TINDAK BALAS DRASTIK:
1) seorang kawan kita mengirimkan imej dajjal yang real tapi dikaburkan (ini bukan pos saya)
2) permintaan pelik2 mula kedengaran (tajuk perbincangan dah mula lari)
3) ramai yang membalasnya di tengahari mula mengirimkan pos2 yang mengarut
4) dalam banyak2 pos tu, ada yang mengaku imam mahdi
5) cerita fantasi pula mula...
6) akhirnya saya disalahkan kerana kononya menyumbuyikan fakta, dll lagi...

TEGURAN UNTUK SEMUA:
- gambar dajjal yang hadir dalam forum ini bukan dari kiriman saya
- imej gambar dajal dengan rantai2 besi bukan dari saya
- saya sudah menyampaikan apa yang perlu disampaikan, namun ada manusia tak puas hati lalu menuduh saya sorok papan tarik papan
- ada manusia tuduh saya tabligh dan merebakkan ajaran sesat (kononnya)
- ingat ya saudara2 ku, pos saya hanya berkaitan dengan TASIK GALILEE dan TURUNNYA NABI ISA
- topik forum ini ada 99 lagi belum dikeluarkan, tapi hanya kerana 1 topik ini saya dedahkan, lihatlah dan saksikanlah, ada diantara anda yang membuat fitnahnya.
- perhatikan balik pos saya di muka pertama tentang molekul makanan francais itu...
- (anda adalah apa yang anda makan)
- (sikap anda dan bahasa anda dalam merespon thread ini dapat dinilaikan di tahap manakah anda)

Ingat,
kehadiran saya adalah untuk memberitahu anda semua apa yang patut saya bagitau,
saya nak bagitau pasal hari tiada elektrik,
negara mana akan diasak pada dahulu,
angkatan berkuda tanah melayu,
semenanjung emas di hujung benua,
kembalinya kiyai2,
seribu pedang kalimah yang sedang ditempa,
perkampungan muslim yang sedang dibina,
dan pelbagai lagi yang ramai dari anda jarang mendengarnya tapi seolah2 pernah mendengar di waktu kecik2 dulu....

sampai ke 1 tahap saya dituduh kumpulan tabligh?
================================================== ========================

perlukah saya teruskan perbincangan ini dengan penuh ilmiah?
sedangkan lagi 30 minit aje lagi maka genaplah usia forum topik ini dengan usia 24 jam...

baru sahaja 24 jam wahai saudara2 ku,
baru aje 24 jam....
baru sahaja 1 topik dikupas,
sudahpun ada respon yang mengejutkan sehingga ke tahap pembacanya dari blog lain mengaku imam mahdi amatlah menggelikan hati....

================================================== =======================

nak sambung ke taknak ?
kalau sambung anda semua beruntung.... (akan bermacam2lah anda faham)
anda semua mempunyai akal ciptaan tuhan,
maka gunakanlah untuk menilai kebaikan.
kalau member2 anda closed thread ni yang rugi bukan saya....

akhir sekali,
bayangkanlah,
minda kamu semua ni mewakili beribu2 lagi perangai seperti kamu semua di luar sana,
dan bayangkanlah,
alangkan Arab Jahiliyah yang diturunkan Allah seorang nabi di zaman yang serba kekurangan pun dah dimaki hina dibaling tahik dan dicerca,
cuba bayangkan.....
andaikatalah Nabi Muhammad diturunkan di zaman modern ini,
agak2 apakah yang akan terjadi ?
dengan sikap segelintir manusia yang baru aje diceritakan sedikit tentang kejadian2 dan sempadan2 besar....
dah pun mula mengeluarkan unsur2 makian...
anda dah mula nampak kan ?
anda sudah pun tahu jawapannya kan ?

Lastly,
saya tanya lagi sekali,
nak sambung ke taknak ?
kalau sambung anda semua beruntung....
kalau aku closed thread ni yang rugi bukan aku....

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++++++++
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++++++++
kepada saudara yang bernama "layanjelah",
sedikit nasihat untuk anda.
AlQuran adalah wahyu,
isi kandungannya amat besar dan sebagahian besar darinya amat berkait rapat dengan SAINS.
SAINS merupakan sebagian dari tanda2 kebesaran ilmu ALLAH,
supaya dengan ilmu ini,
ALLAH menambah2kan lagi sayang saya pada Nabi dan sayang saya pada ALLAH,
SAINS dapat meningkatkan iman kita pada pencipta alam semesta ini,
kerana sebagian dari alam galaksi inilah dapat dibuktikan dengan sains,
saudaraku yang mulia yang bernama"layanjelah"......

Untuk pengetahuan anda,
Alquran itu pula perlu diselarikan pemahamannya dengan didikan HADIS,
malalui hadis lah,
Nabi Muhammad melempiaskan kasih dan sayangnya pada umat akhir zaman,
melalui berkat dan rajinnya pencatat hadis2 soheh...
di sini saya ingin merawat minda anda,
maka pesan nabi banyak sekali meriwayatkan,
barangsiapa dari umatku memegang ALQURAN & SUNNAH,
tiadalah kesasatn baginya di dunia.

saudaraku yang mulia yang bernama"layanjelah"......

HADIS TASIK GALILEE INI ADALAH HADIS SAHIH.

Hadis ini disampaikan darim lisan ke lisan selama beribu tahun yang datangnya dari mulut dan suara Nabi Muhammad sendiri.
Beliau berpesan antara tanda2 besar akan turunnya Nabi Isa ialah dengan keringnya tasik ini...
Kerana itulah Dajjal berkehendakkan tahu apakah tasik ini dah kering ke belum,
kerana Dajjal ini tahu yang hanya Nabi ISA sahaja yang dapat membunuhnya...

Apa kaitannya dengan SAINS & ALQURAN & HADIS ?
Pada hari ini,
saintis merekodkan yang tasik ini pasti kering dalam tempoh masa 50 tahun sahaja,
ini adalah ramalan sains (((mengikut hukum FITRAH))),
dan tiada 1 pun pembuktian sains malainkan sekiranya ianya berjalan atas fitrah Allah,
maka sains biasanya pasti terbukti 100%.

Saintis menyatakan yang tasik ini pasti kering,
dan mereka sendiri telah membuat perkiraan matematik mengatakan bahawa,
sekiranya termasuk faktor2 cuaca, angin, manusia dan musim,
maka tasik ini diTEORIkan pasti kering dalam masa 50 tahun sahaja,
dan tasik ini sudah pun kering sejak tahun 2000 lagi,
malah lebih awal dari itu....

MAKA APA KAITANNYA SAINS DENGAN HADIS ?
- Hadis cakap bila tasik ni kering maka akan hadir peristiwa besar
- Petanda pasti turunnya Nabi Isa untuk menjalankan misinya membantu MAHDI pasti datang tanpa ragu

Jadi wahai saudara "layanjelah",
angka 41 tahun itu hanyalah 1 teori sahaja,
kebanyakan teori akan berakhir dengan kebenaran,
lazimnya akan end-up dengan BENAR & HAK,
ianya merupakan 1 persiapan untuk seluruh dunia islam,
beruntunglah saudara2 semua artikel ini sudah meledakkan minda2 anda semua,
dan tanggungjawap saya menyampaikan hadis ini selesai,
awaslah kata2 mu wahai saudara,
kami semua berniat baik.

Akhir sekali,
maafkan saya ya kalau saya terkasar bahasa tapi inilah naluri saya,
saya YAKIN saya akan berhadapan dengan masa itu,
atau mati sahaja yang memisahkan saya dengan peristiwa2 akan datang ini...
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++

thread ni lagi 13 minit akan genap berumur 24 jam masa bumi.
apa jawapan anda ?
nak saya teruskan mengupasnya ?
bukankah semakin menarik ???
saya perlukan jawapan anda semua ya....

last tadi saya terbaca ada orang mengatakan saya seorang poyo ?
anda tahulah nasib anda...
baca balik pos pertama saya,
anda adalah apa yang anda makan...
lihatlah budi bahasa anda,
lihatlah ikon gambar anda semuanya melabangkan sebagahian sistem2 yang saya sebutkan itu......

bersambung...

Reply With Quote