Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > Search Forums

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 New forum feature to help you manage updates of your own thread
Last Post: CariGold
Posted On: 22-02-2016
Replies: 0
Views: 17,920
0 Technical Issues
Last Post: CariGold
Posted On: 18-02-2016
Replies: 1
Views: 17,640
0 Removal of User Title Status & Subforum
Last Post: Dann
Posted On: 02-02-2015
Replies: 0
Views: 51,602
More...
Showing results 1 to 25 of 463
Search took 0.19 seconds.
Search: Posts Made By: gunungemas
The search index was updated 2 minutes ago.
Forum: Official News, Current Issues 26-07-2016, 08:11 PM
Replies: 162
Views: 24,310
Posted By gunungemas
Kalau tuan2 faham betul2 sistem penghadaman dan...

Kalau tuan2 faham betul2 sistem penghadaman dan perkumuhan organisma bernama manusia, pasti hairan bagaimana air bertapis boleh meringankan beban buah pinggang.
Forum: Official News, Current Issues 25-07-2016, 05:19 AM
Replies: 162
Views: 24,310
Posted By gunungemas
Minum air RO setiap hari boleh menyebabkan bibir...

Minum air RO setiap hari boleh menyebabkan bibir dan lidah pecah rasa tak selesa. Ini pengalaman saya duduk asrama.

Lebih baik minum air masak biasa.

Sekian.
Forum: Santai, Others 19-07-2016, 01:36 PM
Replies: 73
Views: 5,175
Posted By gunungemas
Kadang ada isteri seorang jauh lebih perit...

Kadang ada isteri seorang jauh lebih perit daripada mereka yang bermadu.

Correct or not?
Forum: Internet World 14-07-2016, 07:11 PM
Replies: 24
Views: 1,080
Posted By gunungemas
a'ah aku pon nak tau gak................ tetiba...

a'ah aku pon nak tau gak................ tetiba boleh survive
Forum: Religious Talk 12-07-2016, 04:36 PM
Replies: 9
Views: 2,129
Posted By gunungemas
Yang UAI wasap profile pic muka orang...

Yang UAI wasap profile pic muka orang lain......sekali macam Ustaz juga ler
Forum: Health, Fitness 11-07-2016, 07:50 AM
Replies: 1,676
Views: 79,177
Posted By gunungemas
Bismillah, Nak mudah faham konsep vaksin ni...

Bismillah,

Nak mudah faham konsep vaksin ni ialah lebih kurang begini....

lebih kurang aje tau........

Kita faham vaksin ni kita masukkan sesuatu yang bermanfaat kepada tubuh supaya dapat...
Forum: Official News, Current Issues 10-07-2016, 09:14 PM
Replies: 45
Views: 4,780
Posted By gunungemas
Alaaaa yang dikatakan ganaz tu ialah satu...

Alaaaa yang dikatakan ganaz tu ialah satu metafora jer.........

dia cakap polis itu terror apabila dilihat oleh penjenayah
Forum: Official News, Current Issues 04-07-2016, 02:52 AM
Replies: 43
Views: 3,519
Posted By gunungemas
Perspektif Undang-Undang: Katakan kes...

Perspektif Undang-Undang:

Katakan kes kecurian berlaku di kampung sendiri. Pencuri adalah orang kampung itu juga.

Bila pencuri dah serah diri sebaik kantoi. Kemudian, katakan pencuri itu diikat...
Forum: Official News, Current Issues 04-07-2016, 02:31 AM
Replies: 20
Views: 1,184
Posted By gunungemas
Khabarnya air dari sungai Kelau, Raub nak...

Khabarnya air dari sungai Kelau, Raub nak dieksport ke Loji Langat 2 betul ker?
Forum: Santai, Others 03-07-2016, 10:10 PM
Replies: 425
Views: 14,678
Posted By gunungemas
takut sangat Barat untung..... jangan beli kapal...

takut sangat Barat untung..... jangan beli kapal terbang jangan beli kapal laut.....

pergi haji naik unta atau naik kapal layar...........
Forum: Official News, Current Issues 03-07-2016, 09:23 PM
Replies: 211
Views: 10,509
Posted By gunungemas
Kalau diikutkan lafaz pengharaman mufti ni "haram...

Kalau diikutkan lafaz pengharaman mufti ni "haram membayar zakat terus kepada asnaf" dapatlah diberi kesimpulan haram juga membayar zakat kepada pegawai zakat yang dilantik sebab...

Mereka juga...
Forum: Official News, Current Issues 03-07-2016, 09:17 PM
Replies: 211
Views: 10,509
Posted By gunungemas
Saya ada satu cadangan, Kita kan mazhab...

Saya ada satu cadangan,

Kita kan mazhab syafie.
Menurut al-imam syafie zakat fitrah itu mestilah dalam bentuk makanan ruji orang awam.

Maka, kita serah kepada pusat zakat beras sebenar sahaja....
Forum: Loans, Credit Cards 03-07-2016, 10:17 AM
Replies: 374
Views: 22,983
Posted By gunungemas
Robot ni.............. boleh tak respon posting...

Robot ni.............. boleh tak respon posting client
Forum: Santai, Others 03-07-2016, 02:40 AM
Replies: 53
Views: 2,000
Posted By gunungemas
dah tahu ***** tak nak belajar.....lepas tu muka...

dah tahu ***** tak nak belajar.....lepas tu muka tak segan menyusahkan orang..... boleh mati pulak tu
Forum: Jenaka, Lawak, Kelakar 03-07-2016, 12:11 AM
Replies: 10
Views: 1,133
Posted By gunungemas
dah mula dah................... ada makna...

dah mula dah................... ada makna tu............
Forum: Official News, Current Issues 03-07-2016, 12:04 AM
Replies: 14
Views: 1,771
Posted By gunungemas
jangan keras keras doank.....emanknya ada juga...

jangan keras keras doank.....emanknya ada juga yang suka deh...
Forum: Electrics, Electronics, DIY 02-07-2016, 03:19 PM
Replies: 17
Views: 1,285
Posted By gunungemas
Untuk anggaran kos pengunaan elektrik pulak...

Untuk anggaran kos pengunaan elektrik pulak seperti berikut:

Seunit ekon akan menelan kos = RM22.00 hingga RM28.00 sebulan, jika pemasangan ialah bermula 7.30 malam hingga 6.00 pagi ini pengalaman...
Forum: Electrics, Electronics, DIY 02-07-2016, 03:08 PM
Replies: 17
Views: 1,285
Posted By gunungemas
Untuk TT tersayang..... Pada prinsip yang...

Untuk TT tersayang.....

Pada prinsip yang telah dikemukakan di atas adalah benar setiap 10,000 btu bersamaan 1.0 HP.

Untuk TT berjimat,

Belilah ekon jenama Panasonic 1.0 HP Inverter dan...
Forum: Official News, Current Issues 02-07-2016, 09:35 AM
Replies: 20
Views: 1,740
Posted By gunungemas
Buatan taiwan.......

Buatan taiwan.......
Forum: Official News, Current Issues 29-06-2016, 11:05 PM
Replies: 93
Views: 5,838
Posted By gunungemas
Saya tak tahu nak cakap apa........ kalaulah...

Saya tak tahu nak cakap apa........ kalaulah benar ada wang itu kenapa tidak ke situ
Forum: Debate & Mature Discussion 28-06-2016, 07:21 AM
Replies: 139
Views: 11,749
Posted By gunungemas
Saya ada sembang juga dengan company yang promo...

Saya ada sembang juga dengan company yang promo benda solar ni.

Anggaran kos pemasangan ialah tak lebih RM33,000.00 untuk 16 panel pv standard dan boleh menghasilkan purata 4kW kuasa elektrik.
...
Forum: Official News, Current Issues 27-06-2016, 06:19 PM
Replies: 31
Views: 3,128
Posted By gunungemas
Saya puji cara kerja jpam ni. Kalau nak sesuatu...

Saya puji cara kerja jpam ni. Kalau nak sesuatu profesion tu selamat dan tak jumud buat publisiti macam ni. Rating naik mata rakyat terbeliak.
Forum: Santai, Others 26-06-2016, 07:14 PM
Replies: 131
Views: 6,925
Posted By gunungemas
Untung ler klinik berbayar kalau tak ambik...

Untung ler klinik berbayar kalau tak ambik vaksin....... ramai yg sakit, sepital gomen tak larat nak rawat....
Forum: Official News, Current Issues 26-06-2016, 11:46 AM
Replies: 284
Views: 15,648
Posted By gunungemas
ada bau2 nak mintak samting ni

ada bau2 nak mintak samting ni
Forum: Official News, Current Issues 18-06-2016, 01:43 PM
Replies: 64
Views: 7,729
Posted By gunungemas
LPKP senyap jer.................... warga teksi...

LPKP senyap jer.................... warga teksi mana?
Showing results 1 to 25 of 463

 
Forum Jump

All times are GMT +8. The time now is 03:12 AM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE