Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > Search Forums

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 ISIS - Topik Yang Tidak Dibenarkan
Last Post: haQ
Posted On: 28-11-2014
Replies: 0
Views: 1,730
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 27,763
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 58,309
More...
Showing results 1 to 25 of 457
Search took 0.21 seconds.
Search: Posts Made By: gunungemas
The search index was updated 10 minutes ago.
Forum: Religious Talk 17-11-2014, 08:13 AM
Replies: 65
Views: 5,018
Posted By gunungemas
Habis tu aku nak ikut siapa sekarang...

Habis tu aku nak ikut siapa sekarang ni????................ baik kita p keluar 40 hari.....
Forum: News, Current Issues, Rumours 07-10-2014, 01:29 PM
Replies: 76
Views: 4,593
Posted By gunungemas
semua pon betul..... buat tempat sendiri boleh,...

semua pon betul..... buat tempat sendiri boleh, buat tempat negara luar pon boleh....

kalau nak adil..... usahakan berselang-seli.... utamakan tempat sendiri... kalau penerima agihan pada pendapat...
Forum: News, Current Issues, Rumours 03-10-2014, 07:30 AM
Replies: 32
Views: 1,210
Posted By gunungemas
taklah.... kan dah cakap 70k.... note 100...

taklah.... kan dah cakap 70k....

note 100 memang sikit jer........... sejuta dala sampul A4 pon muat dengan selesa.
Forum: Santai, Others 02-10-2014, 04:19 PM
Replies: 124
Views: 5,141
Posted By gunungemas
forensic photography

forensic photography
Forum: News, Current Issues, Rumours 25-09-2014, 06:37 PM
Replies: 145
Views: 5,877
Posted By gunungemas
Kalau betul pihak yang teraniaya tak dapat...

Kalau betul pihak yang teraniaya tak dapat pembelaan sewajarnya kenapa tak bersatu untuk buat saman pemula.

Semua masalah ada jalan keluar. Tinggal sahaja sikap orang kita yang baik sangat.
Forum: News, Current Issues, Rumours 23-09-2014, 03:03 PM
Replies: 57
Views: 1,812
Posted By gunungemas
Hehe.... saya tengah carik madu.

Hehe.... saya tengah carik madu.
Forum: News, Current Issues, Rumours 21-09-2014, 03:18 PM
Replies: 4
Views: 371
Posted By gunungemas
Kawan aku kecik jerr... tapi besaq sikit dari...

Kawan aku kecik jerr... tapi besaq sikit dari Arwahnya Ibrahim Pendek, dijerkah dek 2 orang budak samseng badan berketul-ketul tinggi pulak tu...

Puncanya silap tergesel kerusi jerr....

Wah...
Forum: Religious Talk 10-09-2014, 09:03 AM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Video slowlah saudara... boleh beri view sedikit.

Video slowlah saudara... boleh beri view sedikit.
Forum: Religious Talk 29-08-2014, 02:55 AM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Saya mohon saudara jelaskan jalannya syiah adalah...

Saya mohon saudara jelaskan jalannya syiah adalah yahudi.
Forum: News, Current Issues, Rumours 26-08-2014, 12:47 PM
Replies: 35
Views: 1,275
Posted By gunungemas
Syukurlah UMNO berusaha juga untuk berubah kepada...

Syukurlah UMNO berusaha juga untuk berubah kepada tuntutan ad-Diin.
Forum: News, Current Issues, Rumours 26-08-2014, 12:46 PM
Replies: 35
Views: 1,275
Posted By gunungemas
Syukurlah UMNO berusaha juga untuk berubah kepada...

Syukurlah UMNO berusaha juga untuk berubah kepada tuntutan ad-Diin.
Forum: Religious Talk 14-08-2014, 05:08 PM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Selamat datang tuan.

Selamat datang tuan.
Forum: Religious Talk 14-08-2014, 11:17 AM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Apakah asas-asas yang digunakan oleh Mazhab Syiah...

Apakah asas-asas yang digunakan oleh Mazhab Syiah untuk menghalalkan nikah mut'ah yang berlaku di Malaysia ketika ini? Boleh sesiapa terangkan kepada saya.

Dan,

Apakah pula peranan yang...
Forum: Bank, ATM, Internet Banking 13-08-2014, 12:29 PM
Replies: 121
Views: 4,347
Posted By gunungemas
Bagus3... ayah yang soleh. Amiin....

Bagus3... ayah yang soleh. Amiin....
Forum: Religious Talk 12-08-2014, 03:20 PM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Ayat 24, Surah an-Nisaa' masih dalam kajian saya....

Ayat 24, Surah an-Nisaa' masih dalam kajian saya.

Cuba renung kembali kebenaran mut'ah, suasana perang bukan? Adakah menjadi kebiasaan tentera membawa isteri ke tempat perang?

Zaman moden...
Forum: Religious Talk 12-08-2014, 02:27 PM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Belom cukup kuat saudaraku. Menurut...

Belom cukup kuat saudaraku.

Menurut kefahaman saya, hadith merujuk kepada Umar berbentuk sanjungan atau "pengesahan" dan bukan cop setaraf Nabi kerana mustahil ada Nabi selepas Muhammad SAW tapi...
Forum: Religious Talk 12-08-2014, 02:18 PM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Tak baik cakap macam tu saudara, semoga Allah...

Tak baik cakap macam tu saudara, semoga Allah terus memberikan kita berdua rezeki yang halal lagi barokah yang melimpah ruah. Amin.
Forum: Religious Talk 12-08-2014, 12:39 PM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Kenapa syiah menolak Umar al-Khattab? dan, ...

Kenapa syiah menolak Umar al-Khattab?

dan,

Bukankah beliau sahabat Rasulullah SAW yang diumpamakan seandainya ada lagi Nabi selepas Rasulullah SAW pasti ianya Umar.

Ada yang nak berhujjah.
Forum: Religious Talk 11-08-2014, 05:30 PM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Kebenaran itu sentiasa didampingi hidayah Allah....

Kebenaran itu sentiasa didampingi hidayah Allah. Tak pernah putus hingga hari kiamat atau sakaratulmaut jadi penentu.

Betapa manusia tidak mahu berfikir... sehingga al-quran sering mengajak...
Forum: Religious Talk 11-08-2014, 05:25 PM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Nama insan tersebut Talhah

Nama insan tersebut Talhah
Forum: Jenaka, Lawak, Kelakar 10-08-2014, 05:41 AM
Replies: 12
Views: 8,685
Posted By gunungemas
Memula "monyet" lepas tu jadi...

Memula "monyet" lepas tu jadi "anjing"
Forum: Religious Talk 09-08-2014, 03:14 AM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Saya suka untuk tuan berikan rujukan kitab...

Saya suka untuk tuan berikan rujukan kitab berkenaan pengakuan Saidina Ali kmj.ini. Ianya amat menarik bagi saya.
Forum: Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik 09-08-2014, 03:06 AM
Replies: 52
Views: 4,570
Posted By gunungemas
rnr maran ade ker??? belah mane yer?

rnr maran ade ker??? belah mane yer?
Forum: Religious Talk 08-08-2014, 12:16 PM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Pencernaan tuan begitu baik sekali. Tapi biarlah...

Pencernaan tuan begitu baik sekali. Tapi biarlah kita "simpan" dahulu manalah tahu ada lagi info selanjutnya...
Forum: Religious Talk 08-08-2014, 08:46 AM
Replies: 569
Views: 19,869
Posted By gunungemas
Kita kena banyak berhati-hati bila bercakap...

Kita kena banyak berhati-hati bila bercakap berkenaan Keluarga Nabi. Rugi kalau tak dapat syafaat mereka.

Sedangkan apa yang saya cuba bawa bincangkan ialah "dah ada orang yang membincangkannya...
Showing results 1 to 25 of 457

 
Forum Jump

All times are GMT +8. The time now is 02:40 AM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE