Sensasi dalam dunia Forex! Cepat dapatkan tawaran terbaru daripada InstaForex - bonus 45% untuk setiap deposit! Bonus 45% untuk keuntungan yang maksimum!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > Search Forums

CG Sponsors



Recommended Brokers

CG Updates
0 Forum rules improvised
Last Post: CariGold
Posted On: 05-02-2014
Replies: 0
Views: 17,649
0 Social Group is now based on request
Last Post: CariGold
Posted On: 11-12-2012
Replies: 0
Views: 47,912
0 Unscheduled maintenance
Last Post: CariGold
Posted On: 26-11-2012
Replies: 0
Views: 35,686
More...
Showing results 1 to 25 of 459
Search took 0.26 seconds.
Search: Posts Made By: gunungemas
The search index was updated 6 minutes ago.
Forum: Religious Talk Today, 08:20 AM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Betul saudara. Mentauhidkan Allah itu adalah...

Betul saudara. Mentauhidkan Allah itu adalah wajib. Saya sangat setuju.

Mazhab? Saya dididik dengan mazhab as-Syafie. Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah. Dengan mazhab inilah saya membuka jalan...
Forum: Religious Talk 29-07-2014, 08:49 AM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Terima kasih saudara yang bertanya. Jawapan...

Terima kasih saudara yang bertanya. Jawapan "AGAMAKU IALAH ISLAM AD-DIN, AGAMA YANG MENTAUHIDKAN ALLAH SWT.
Forum: Religious Talk 28-07-2014, 06:27 AM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Siapa suka menonton filem P. Ramlee? Pernah...

Siapa suka menonton filem P. Ramlee? Pernah tengok filem musang berjanggut? Bagaimana harus mencari seorang isteri? Harap puak fanatik sunni & syiah mengambil iktibar.
Forum: Religious Talk 28-07-2014, 06:19 AM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Khomeini diaibkan oleh Allah SWT. lantaran ucapan...

Khomeini diaibkan oleh Allah SWT. lantaran ucapan dan penulisannya. Beliau hanyalah boneka barat.
Forum: Religious Talk 28-07-2014, 04:30 AM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Jika demikian kata saudara, siapakah orang yang...

Jika demikian kata saudara, siapakah orang yang bertanggungjawab mengharamkan mutaah haji dan nikah. Saya suka perkongsian saudara.
Forum: Religious Talk 28-07-2014, 04:25 AM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Maaf saudara saya tidak suka akan fitnah...

Maaf saudara saya tidak suka akan fitnah berpanjangan. Urusan saudara dengan mereka, carilah penyelesaian.
Forum: Religious Talk 27-07-2014, 06:01 PM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Tahniah!!! World Cup dah tamat saudara. Tawaran...

Tahniah!!! World Cup dah tamat saudara. Tawaran daripada tuan sepatutnya tidak kepada saya.
Forum: Religious Talk 27-07-2014, 03:06 PM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Marilah kita tamatkan ucapan para khatib di atas...

Marilah kita tamatkan ucapan para khatib di atas mimbar, "... dan para sahabat Abu Bakr, Umar, Uthman, Ali..... " sebab tiada anjuran sedmikian

ATAU

sekali-sekala kita tukar kepada ".......
Forum: Religious Talk 27-07-2014, 03:01 PM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
No h/p cukup bro.... Penang tak mampu saya...

No h/p cukup bro.... Penang tak mampu saya ulang-alik. Tkbb.
Forum: Religious Talk 27-07-2014, 02:56 PM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Ini antara fakta yang saya dambakan.... Kitab...

Ini antara fakta yang saya dambakan.... Kitab Hayat Muhammad ker tu???

Namun buku ini sudah lama saya tidak baca..... sebab ada mendakwa kitab ini tulisan seorang orientalis terutama kisah...
Forum: Religious Talk 27-07-2014, 02:50 PM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Mut'ah adalah perbuatan sahabat semasa perang dan...

Mut'ah adalah perbuatan sahabat semasa perang dan berjauhan dari keluarga (isteri). Perlu diingat MUT'AH jika dilaksanankan oleh golongan yang berniat untuk melakukannya hendaklah meminta izin...
Forum: Religious Talk 27-07-2014, 01:57 PM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Ada cadangan tak Ustaz yang nak dirujuk. Saya...

Ada cadangan tak Ustaz yang nak dirujuk. Saya bimbang, soalan-soalan saya kelak tak dijawab malah saya dihentam sabagi SYIAH.
Forum: Religious Talk 27-07-2014, 08:59 AM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Ayuh kita renungkan pesan Nabi SAW, sampaikanlah...

Ayuh kita renungkan pesan Nabi SAW, sampaikanlah walau sepotong ayat kerana orang yang terkemudian lebih memahami. Lagi satu pesan baginda, aku amat merindui umatku di akhir zaman dengan suara...
Forum: Religious Talk 25-07-2014, 04:23 PM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Dengar ya saudara Tokey99! Ini penjelasan saya...

Dengar ya saudara Tokey99! Ini penjelasan saya lebih kurang.

Telah dikisahkah Abdullah bin Ubay itu bersolat di masjid nabi (ketika ini tidak sesiapa pon yang tahu kemunafikannya kecuali Allah dan...
Forum: Religious Talk 24-07-2014, 08:51 PM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Jika ada waktu terluang suatu hari nanti, ada...

Jika ada waktu terluang suatu hari nanti, ada baiknya kita bersembang dengan pakar perbahasan di tempat masing2, mungkin ada tips yang ingin dikongsi bagaimana nak mematahkan hujah dengan haq. Saya...
Forum: Religious Talk 24-07-2014, 06:11 PM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Dari Anas bin Malik r.a katanya:ĚKami solat...

Dari Anas bin Malik r.a katanya:ĚKami solat bersama-sama Rasulullah s.a.w ketika hari tersangat panas. Seorang yang tidak sanggup meletakkan dahinya di bumi membentangkan kain lalu dia sujud di atas...
Forum: News, Current Issues, Rumours 24-07-2014, 09:44 AM
Replies: 32
Views: 736
Posted By gunungemas
Setiap orang ada haq untuk membela diri....

Setiap orang ada haq untuk membela diri. Seandainya betul apa yang berlaku sebelum ini, mereka juga ada haq membetulkan keadaan.

CUMA! Mereka tidak ada haq untuk memaksa pembeli untuk membeli.
Forum: Religious Talk 24-07-2014, 08:21 AM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Alhamdulillah. Saudara berhujjah dengan cara era...

Alhamdulillah. Saudara berhujjah dengan cara era penjajahan. Bukti: Adalah kisah Qabil dan Abil itu bukan setakat "sahabat" tetapi pertalian darah bapa dan anak, namun seorang daripada mereka jadi...
Forum: Info, Debate 24-07-2014, 03:37 AM
Replies: 238
Views: 10,774
Posted By gunungemas
Mana boleh nak bagitau kat orang awam semua...

Mana boleh nak bagitau kat orang awam semua halllllllllllllllllllll
Forum: News, Current Issues, Rumours 20-07-2014, 09:13 AM
Replies: 46
Views: 2,971
Posted By gunungemas
Jangan diulangi kesilapan emak si tanggang,...

Jangan diulangi kesilapan emak si tanggang, menyumpah anaknya menjadi batu. Tetapi, ada baiknya disumpah jadi emas sahaja.
Forum: PC Softwares, Applications 19-07-2014, 07:29 AM
Replies: 33
Views: 4,355
Posted By gunungemas
Step 1 Buka templete sijil dalam ms word. ...

Step 1
Buka templete sijil dalam ms word.

Step 2
Letak cursor di ruang kosong untuk bubuh nama.

Step 3
Klin main tabs "mailings" kemudian "select recipients"

Step 4
Forum: Info, Debate 16-07-2014, 03:26 PM
Replies: 61
Views: 3,691
Posted By gunungemas
So.... next please

So.... next please
Forum: News, Current Issues, Rumours 16-07-2014, 12:20 PM
Replies: 91
Views: 6,234
Posted By gunungemas
ketar lututlah ................ tunggu jerrr

ketar lututlah ................ tunggu jerrr
Forum: Religious Talk 11-07-2014, 08:46 AM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Kalau dia mai tempat hang, budak perempuan umor 2...

Kalau dia mai tempat hang, budak perempuan umor 2 tahun cepat sorokkan...
Forum: Religious Talk 10-07-2014, 10:47 AM
Replies: 346
Views: 10,734
Posted By gunungemas
Menarik amat menarik topik ni. Adakah Allah itu...

Menarik amat menarik topik ni. Adakah Allah itu bertempat?

Ringkas soalannya. Tapi salah jawab lebur.

Salafi kata Allah berada di langit. Tetapi ASWJ (Sunni) kata Allah tidak bertempat sebab...
Showing results 1 to 25 of 459

 
Forum Jump

All times are GMT +8. The time now is 02:36 PM.


Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE