CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   News, Current Issues, Rumours (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Keluarga abg z minta maaf (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=60331)

ADI78 19-11-2008 01:46 AM

Keluarga abg z minta maaf
 
petikan dari harian metro...

KLANG: Tanah laman banglo arwah Datuk Zakaria Md Derus atau Abang Z yang diarahkan supaya dikosongkan oleh kerajaan negeri Selangor sebenarnya didirikan pagar selain ditanam pokok buah-buahan.

Oleh itu, jika keluarga arwah tidak mahu dikenakan tindakan undang-undang kerajaan negeri, mereka perlu merobohkan pagar selain menebang pokok berkenaan yang dikhaskan untuk membina beberapa kediaman.

Bagaimanapun, semalam, dalam sidang media, di sebuah restoran, di sini, anak arwah, Zainuri, menyatakan bahawa keluarganya tidak berniat untuk melanggar undang-undang dengan membina pagar selain menanam pokok di kawasan itu.

Zainuri turut merayu supaya kerajaan negeri serta Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Klang menimbang semula permohonan Lesen Pendudukan Sementara (LPS) yang ditolak sebelum ini.

“Kami tiada niat untuk melanggar undang-undang dan merayu supaya permohonan LSP itu dipertimbangkan semula.

“Dalam masa sama, kami sekeluarga juga meminta maaf pada kerajaan negeri kerana mendirikan pagar selain menanam pokok buah-buahan di tanah berkenaan,” katanya.

Menceritakan semula proses yang gagal itu, Zainuri memaklumkan, pada 25 jun 2007, satu permohonan untuk penggunaan tanah secara LPS dihantar ke PTD Klang dan akuan penerimaan diterima daripada pejabat berkenaan dengan nombor rujukan PTK3/126/07.

Bagaimanapun, menurut Zainuri, keluarganya tidak menerima sebarang jawapan bertulis daripada PTD Klang hinggalah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, mengeluarkan kenyataan bahawa permohonan LPS itu ditolak, dalam sidang media selepas mesyuarat Exco, Rabu lalu.

“Ketika membuat permohonan, kami sekeluarga percaya kerajaan negeri selain PTD Klang tidak mempunyai apa-apa perancangan di kawasan berkenaan,” katanya.

kenapa dari dulu tak minta maaf..

anuarinvestor 19-11-2008 01:50 AM

Dulu lupa ...maafkan saya..........

NEMO 19-11-2008 01:52 AM

melayu mudah lupa...

wak 19-11-2008 02:00 AM

tipah terlupa bangggg...

clorox_bersih 19-11-2008 02:06 AM

erm...tanah TOL..
ape tu tanah TOL??
temporary owned land???

ke plus punye tanah??
ke spesifik utk buat plaza tanah :-?

papepn kuarga abg z,kalau ada pembangunan utk tanah tu,
pulangkan la ye

sosazr 19-11-2008 02:10 AM

Kalau rakyat bawahan dah tentu tindakan on the spot kan...diberi notis tu dah kira bagus la...

ps: pengalaman den kena dgn kerajaan selangor yang dulu (punca den jadi penaja PKR di awal pertubuhannya) sebab tindakan mereka yang ikut suka hati janji kroni mereka dapat apa mereka nak walaupun pemilikan itu hak orang lain.

none 19-11-2008 06:42 AM

Semoga menjadi pengajaran kepada kita semua... tiada yg kekal...

wealthgainer 19-11-2008 07:03 AM

Tok aku plak kena halau dari tanah sendiri..zaman BN memerintah..
tapi ada la pampasan..cuma tak berbaloi sebab rendah byk dari market value.

Perancangan awal kononnya nak buat pusat rekreasi belia kat situ,..lepas bagi notis 2 bulan soh kosongkan tanah...terus sodok pokok buah kat situ..umah sewa ade la dalam 12 bijik..habis kena sodok jugak...#:-S. Dah 5 tahun berlalu...projek apa pon tak naik kat situ...haram jadah punya BN.

Tok aku suspect..punca utama dia kena halau sebab dia sedekahkan sebijik umah sewa dia jadi markaz PAS dan banyak bagi sumbangan untuk hidupkan aktiviti PAS kawasan tu...Pastu byk aktiviti dijalankan kat markaz tu.. :D. Seberang jalan tu plak Bangunan UMNO..hehehe.. Lengang je..harap cantik je..:))

sandaldm 19-11-2008 07:06 AM

dl arwah abe z ado kuaso..xyah mintak xpa..ni la salah satu contoh penyalahgunaan kuasa..kroni beb..la ni bila dh arwah br la terhegeh2 nak mintak maaf..maybe anak2 dio ado mimpi psl arwah kot..sbb 2 now br nak cergas cr pertolongan..juz pandangan..jgn marah ya..

Kurma 19-11-2008 07:08 AM

Quote:

Originally Posted by wealthgainer (Post 2845030)
Tok aku plak kena halau dari tanah sendiri..zaman BN memerintah..
tapi ada la pampasan..cuma tak berbaloi sebab rendah byk dari market value.

Perancangan awal kononnya nak buat pusat rekreasi belia kat situ,..lepas bagi notis 2 bulan soh kosongkan tanah...terus sodok pokok buah kat situ..umah sewa ade la dalam 12 bijik..habis kena sodok jugak...#:-S. Dah 5 tahun berlalu...projek apa pon tak naik kat situ...haram jadah punya BN.

Tok aku suspect..punca utama dia kena halau sebab dia sedekahkan sebijik umah sewa dia jadi markaz PAS dan banyak bagi sumbangan untuk hidupkan aktiviti PAS kawasan tu...Pastu byk aktiviti dijalankan kat markaz tu.. :D. Seberang jalan tu plak Bangunan UMNO..hehehe.. Lengang je..harap cantik je..:))

Simpati...dijajah di halau di bumi sendiri hak sendiri oleh bangsa sendiri....

yinbyungheon 19-11-2008 07:11 AM

Quote:

Originally Posted by wealthgainer (Post 2845030)
Tok aku plak kena halau dari tanah sendiri..zaman BN memerintah..
tapi ada la pampasan..cuma tak berbaloi sebab rendah byk dari market value.

Perancangan awal kononnya nak buat pusat rekreasi belia kat situ,..lepas bagi notis 2 bulan soh kosongkan tanah...terus sodok pokok buah kat situ..umah sewa ade la dalam 12 bijik..habis kena sodok jugak...#:-S. Dah 5 tahun berlalu...projek apa pon tak naik kat situ...haram jadah punya BN.

Tok aku suspect..punca utama dia kena halau sebab dia sedekahkan sebijik umah sewa dia jadi markaz PAS dan banyak bagi sumbangan untuk hidupkan aktiviti PAS kawasan tu...Pastu byk aktiviti dijalankan kat markaz tu.. :D. Seberang jalan tu plak Bangunan UMNO..hehehe.. Lengang je..harap cantik je..:))

umno mmg samseng dgn bangsa sendiri...bile lemah, terhegeh hegeh mintak PAS join depa...:))

Kurma 19-11-2008 07:14 AM

Quote:

Originally Posted by sandaldm (Post 2845032)
dl arwah abe z ado kuaso..xyah mintak xpa..ni la salah satu contoh penyalahgunaan kuasa..kroni beb..la ni bila dh arwah br la terhegeh2 nak mintak maaf..maybe anak2 dio ado mimpi psl arwah kot..sbb 2 now br nak cergas cr pertolongan..juz pandangan..jgn marah ya..

mcm 2 cerita pasal dia dr segi pembinaan restoran dia lar...dan yg terbaru ini....yg Hak dan yang batil....yg hak akan kembali kepada yg berhak....hukum karma tuhan menentukan...
jika di ambil masa itu atas dasar kuasa dan penyelewengan amanah....satu hari Tuhan akan ambil balik dgn apa cara sekali pun...Hak dan Batil...jika benda itu Hak kita..ia akan kekal...jika tidak kembalikan sebelum kuasa tuhan mengambilnya...yg kita takut bila Ia ambil dlm keadaan kita dlm keadaan tenat....mintak simpang benda2 mcm ni,,,jgn pandang remeh dn kecil dlm perkara hak dan Batil

ADI78 19-11-2008 03:07 PM

Quote:

Originally Posted by Kurma (Post 2845047)
mcm 2 cerita pasal dia dr segi pembinaan restoran dia lar...dan yg terbaru ini....yg Hak dan yang batil....yg hak akan kembali kepada yg berhak....hukum karma tuhan menentukan...
jika di ambil masa itu atas dasar kuasa dan penyelewengan amanah....satu hari Tuhan akan ambil balik dgn apa cara sekali pun...Hak dan Batil...jika benda itu Hak kita..ia akan kekal...jika tidak kembalikan sebelum kuasa tuhan mengambilnya...yg kita takut bila Ia ambil dlm keadaan kita dlm keadaan tenat....mintak simpang benda2 mcm ni,,,jgn pandang remeh dn kecil dlm perkara hak dan Batil

dulu kabel beso stemroll...skang ni kabel dah tarak

WnB 19-11-2008 04:17 PM

pulang jerlaaa balik tanah tu.... minta maaf tu kira citer lain...

ikscentre 19-11-2008 04:21 PM

mcm mana depa rasa..mcm tu lah rakyat yg kena tindas merasa sblm2 ni..

eboss 19-11-2008 05:09 PM

Quote:

Originally Posted by ADI78 (Post 2844331)
petikan dari harian metro...

KLANG: Tanah laman banglo arwah Datuk Zakaria Md Derus atau Abang Z yang diarahkan supaya dikosongkan oleh kerajaan negeri Selangor sebenarnya didirikan pagar selain ditanam pokok buah-buahan.

Oleh itu, jika keluarga arwah tidak mahu dikenakan tindakan undang-undang kerajaan negeri, mereka perlu merobohkan pagar selain menebang pokok berkenaan yang dikhaskan untuk membina beberapa kediaman.

Bagaimanapun, semalam, dalam sidang media, di sebuah restoran, di sini, anak arwah, Zainuri, menyatakan bahawa keluarganya tidak berniat untuk melanggar undang-undang dengan membina pagar selain menanam pokok di kawasan itu.

Zainuri turut merayu supaya kerajaan negeri serta Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Klang menimbang semula permohonan Lesen Pendudukan Sementara (LPS) yang ditolak sebelum ini.

“Kami tiada niat untuk melanggar undang-undang dan merayu supaya permohonan LSP itu dipertimbangkan semula.

“Dalam masa sama, kami sekeluarga juga meminta maaf pada kerajaan negeri kerana mendirikan pagar selain menanam pokok buah-buahan di tanah berkenaan,” katanya.

Menceritakan semula proses yang gagal itu, Zainuri memaklumkan, pada 25 jun 2007, satu permohonan untuk penggunaan tanah secara LPS dihantar ke PTD Klang dan akuan penerimaan diterima daripada pejabat berkenaan dengan nombor rujukan PTK3/126/07.

Bagaimanapun, menurut Zainuri, keluarganya tidak menerima sebarang jawapan bertulis daripada PTD Klang hinggalah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, mengeluarkan kenyataan bahawa permohonan LPS itu ditolak, dalam sidang media selepas mesyuarat Exco, Rabu lalu.

“Ketika membuat permohonan, kami sekeluarga percaya kerajaan negeri selain PTD Klang tidak mempunyai apa-apa perancangan di kawasan berkenaan,” katanya.

kenapa dari dulu tak minta maaf..


dulu depa kata depa buat rumah besaq2 sebab nak kasi kemudahan pada penduduk...nak buat kelas agama ler nak kasi bebudak ngaji ler...

lojik ke kalau buat rumah besaq2 nak kasi budak2 kampung masuk keluaq ikut suka hati...

kalau kerajaan selangor tetap ngan arahan depa akan kata tanam pokok buah tu untuk penduduk nak makan juga tapi kerajaan negeri tak bertimbang rasa sebab tu nak kena tebang...

berlakon saja...tanah tu memang dah diplankan nak bina rumah so mana lebih baik tanam pokok dalam kawasan berpagar atau buat rumah untuk rakyat...sendiri mau ingat ler..

king_diamond 19-11-2008 05:15 PM

Takbir!!! Takbir!!! Takbir!!!

zinedine 19-11-2008 05:54 PM

Kesian. Arwah Zakaria Mat Deros masih tak tenteram kat dalam kubur tu. Orang masih lagi dok bercerita keburukan perbuatan dia semasa jadi ADUN Klang dulu. Adakah ini berkat doa orang2 yg pernah dan telah dianiaya oleh Zakaria Mat Deros semasa dia berkuasa di Klang dulu? Hanya Allah saja yg tau...

_freedom_ 19-11-2008 06:01 PM

Quote:

Originally Posted by zinedine (Post 2849900)
Kesian. Arwah Zakaria Mat Deros masih tak tenteram kat dalam kubur tu. Orang masih lagi dok bercerita keburukan perbuatan dia semasa jadi ADUN Klang dulu. Adakah ini berkat doa orang2 yg pernah dan telah dianiaya oleh Zakaria Mat Deros semasa dia berkuasa di Klang dulu? Hanya Allah saja yg tau...

sesuailah dgn bidalan 'manusia mati meninggalkan nama, harimau mati meninggalkan belang' kalau baik org tu terus diingat, kalau buruk ehhhhmmm:):):)

ejalmlk 19-11-2008 06:03 PM

pulangkan semua harta rakyat yang selama ini ... diratah dari rakyat klang .....

Bullah_1 19-11-2008 06:47 PM

Quote:

Originally Posted by wealthgainer (Post 2845030)
Tok aku plak kena halau dari tanah sendiri..zaman BN memerintah..
tapi ada la pampasan..cuma tak berbaloi sebab rendah byk dari market value.

Perancangan awal kononnya nak buat pusat rekreasi belia kat situ,..lepas bagi notis 2 bulan soh kosongkan tanah...terus sodok pokok buah kat situ..umah sewa ade la dalam 12 bijik..habis kena sodok jugak...#:-S. Dah 5 tahun berlalu...projek apa pon tak naik kat situ...haram jadah punya BN.

Tok aku suspect..punca utama dia kena halau sebab dia sedekahkan sebijik umah sewa dia jadi markaz PAS dan banyak bagi sumbangan untuk hidupkan aktiviti PAS kawasan tu...Pastu byk aktiviti dijalankan kat markaz tu.. :D. Seberang jalan tu plak Bangunan UMNO..hehehe.. Lengang je..harap cantik je..:))

***** punyer BN.......*****....aku benci BN....merosakkan melayu jer..

MoShed 19-11-2008 07:05 PM

hukum alam.....

yg atas pasti jatuh..yang jatuh ditimpa tangga..adehhh

ejus 19-11-2008 07:13 PM

Quote:

Originally Posted by ADI78 (Post 2844331)
petikan dari harian metro...

KLANG: Tanah laman banglo arwah Datuk Zakaria Md Derus atau Abang Z yang diarahkan supaya dikosongkan oleh kerajaan negeri Selangor sebenarnya didirikan pagar selain ditanam pokok buah-buahan.

Oleh itu, jika keluarga arwah tidak mahu dikenakan tindakan undang-undang kerajaan negeri, mereka perlu merobohkan pagar selain menebang pokok berkenaan yang dikhaskan untuk membina beberapa kediaman.

Bagaimanapun, semalam, dalam sidang media, di sebuah restoran, di sini, anak arwah, Zainuri, menyatakan bahawa keluarganya tidak berniat untuk melanggar undang-undang dengan membina pagar selain menanam pokok di kawasan itu.

Zainuri turut merayu supaya kerajaan negeri serta Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Klang menimbang semula permohonan Lesen Pendudukan Sementara (LPS) yang ditolak sebelum ini.

“Kami tiada niat untuk melanggar undang-undang dan merayu supaya permohonan LSP itu dipertimbangkan semula.

“Dalam masa sama, kami sekeluarga juga meminta maaf pada kerajaan negeri kerana mendirikan pagar selain menanam pokok buah-buahan di tanah berkenaan,” katanya.

Menceritakan semula proses yang gagal itu, Zainuri memaklumkan, pada 25 jun 2007, satu permohonan untuk penggunaan tanah secara LPS dihantar ke PTD Klang dan akuan penerimaan diterima daripada pejabat berkenaan dengan nombor rujukan PTK3/126/07.

Bagaimanapun, menurut Zainuri, keluarganya tidak menerima sebarang jawapan bertulis daripada PTD Klang hinggalah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, mengeluarkan kenyataan bahawa permohonan LPS itu ditolak, dalam sidang media selepas mesyuarat Exco, Rabu lalu.

“Ketika membuat permohonan, kami sekeluarga percaya kerajaan negeri selain PTD Klang tidak mempunyai apa-apa perancangan di kawasan berkenaan,” katanya.

kenapa dari dulu tak minta maaf..


kenapa skang baru nak minta maaf?

tudung87 19-11-2008 07:38 PM

entahla..
ha, xtau mana yg betul..
umah datuk hilmi kat balik pulau, lawa jek..:))
tapi, tanah dia kecik jela...:))

ejus 19-11-2008 07:39 PM

hak rakyat tetap kena pulang kan dulu baru la nak minta maaf...kalau macam nie nanti ada lagi yg salah kuasa mengambil hak rakyat...buka mata la woiiii

GamezStar 19-11-2008 10:42 PM

ni baru permulaan :D

ADI78 20-11-2008 02:37 AM

dah tu anak dia yakin plak yg pbt tarak nak buat ape kat tanah tu...leh plak merayu suh luluskan permohonan...dulu bley la kawan...skang ni ko rasa la apa yg org lain rasa...

marley 20-11-2008 07:20 AM

semoga rohnya dicucuri rahmat..aminn#:-S

cyberalam 20-11-2008 01:47 PM

lebih elok kalau tanah laman tu dijadikan taman rekreasi.. padang ke... lebih ramai yg akan dapat manfaatnya..

traderfox 20-11-2008 01:50 PM

Quote:

Originally Posted by ADI78 (Post 2844331)
petikan dari harian metro...

KLANG: Tanah laman banglo arwah Datuk Zakaria Md Derus atau Abang Z yang diarahkan supaya dikosongkan oleh kerajaan negeri Selangor sebenarnya didirikan pagar selain ditanam pokok buah-buahan.

Oleh itu, jika keluarga arwah tidak mahu dikenakan tindakan undang-undang kerajaan negeri, mereka perlu merobohkan pagar selain menebang pokok berkenaan yang dikhaskan untuk membina beberapa kediaman.

Bagaimanapun, semalam, dalam sidang media, di sebuah restoran, di sini, anak arwah, Zainuri, menyatakan bahawa keluarganya tidak berniat untuk melanggar undang-undang dengan membina pagar selain menanam pokok di kawasan itu.

Zainuri turut merayu supaya kerajaan negeri serta Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Klang menimbang semula permohonan Lesen Pendudukan Sementara (LPS) yang ditolak sebelum ini.

“Kami tiada niat untuk melanggar undang-undang dan merayu supaya permohonan LSP itu dipertimbangkan semula.

“Dalam masa sama, kami sekeluarga juga meminta maaf pada kerajaan negeri kerana mendirikan pagar selain menanam pokok buah-buahan di tanah berkenaan,” katanya.

Menceritakan semula proses yang gagal itu, Zainuri memaklumkan, pada 25 jun 2007, satu permohonan untuk penggunaan tanah secara LPS dihantar ke PTD Klang dan akuan penerimaan diterima daripada pejabat berkenaan dengan nombor rujukan PTK3/126/07.

Bagaimanapun, menurut Zainuri, keluarganya tidak menerima sebarang jawapan bertulis daripada PTD Klang hinggalah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, mengeluarkan kenyataan bahawa permohonan LPS itu ditolak, dalam sidang media selepas mesyuarat Exco, Rabu lalu.

“Ketika membuat permohonan, kami sekeluarga percaya kerajaan negeri selain PTD Klang tidak mempunyai apa-apa perancangan di kawasan berkenaan,” katanya.

kenapa dari dulu tak minta maaf..

Kesian gak..tapi yang bukan haq tetap kene dipulangkan...

utbahz 20-11-2008 02:08 PM

Donia...Donia...Ari tu masuk berita pasal rumah ni...Bapak besar & luas banget kawasannya..Pepe pun, pulangkan ajela mana2 yang bukan hak kamu..

wmrn1 20-11-2008 06:51 PM

Itulah Allah SWT yg tunjuk sbg pengajaran. Bongkak tak bertempat akhirnya mati dan sekarang tanah nak kena rampas.

z3t_ex 20-11-2008 07:43 PM

masih menunggu hak² yg lain di pulangkn juga kepada yg layak n t'aniaya...

mamasit 20-11-2008 08:26 PM

islam ke kita?
 
Quote:

Originally Posted by zinedine (Post 2849900)
Kesian. Arwah Zakaria Mat Deros masih tak tenteram kat dalam kubur tu. Orang masih lagi dok bercerita keburukan perbuatan dia semasa jadi ADUN Klang dulu. Adakah ini berkat doa orang2 yg pernah dan telah dianiaya oleh Zakaria Mat Deros semasa dia berkuasa di Klang dulu? Hanya Allah saja yg tau...

seorang Islam disarankan supaya sentiasa memaafkan sesama kita. Apa dah jadi orang Malaysia yg mengaku Islam ni? Janganlah mengata sesama kita, maafkanlah jika ada yg tersilap langkah, biarlah pihak berkuasa bertindak menurut kanun dunia.. Jangan mengaibkan orang yang telah tiada, ingatlah, jika kita sekarang ni mengata orang mengikut sedap mulut kita, bila kita mati nanti, orang lain pula mengata kita. Cubalah sedekahkan Alfatihah.. Bukankah kita semua bersaudara? Suatu hari nanti keliang lahat juga kita, cubalah ambil iktibar dari apa yang telah berlaku.. lesson learned..

ADI78 21-11-2008 12:22 AM

Quote:

Originally Posted by mamasit (Post 2860292)
seorang Islam disarankan supaya sentiasa memaafkan sesama kita. Apa dah jadi orang Malaysia yg mengaku Islam ni? Janganlah mengata sesama kita, maafkanlah jika ada yg tersilap langkah, biarlah pihak berkuasa bertindak menurut kanun dunia.. Jangan mengaibkan orang yang telah tiada, ingatlah, jika kita sekarang ni mengata orang mengikut sedap mulut kita, bila kita mati nanti, orang lain pula mengata kita. Cubalah sedekahkan Alfatihah.. Bukankah kita semua bersaudara? Suatu hari nanti keliang lahat juga kita, cubalah ambil iktibar dari apa yang telah berlaku.. lesson learned..

ni satu nasihat yg berguna...
yang baik jadikan teladan dan yg tidak jadikan sempadan

leica 21-11-2008 12:34 AM

Quote:

Originally Posted by clorox_bersih (Post 2844431)
erm...tanah TOL..
ape tu tanah TOL??
temporary owned land???

ke plus punye tanah??
ke spesifik utk buat plaza tanah :-?

papepn kuarga abg z,kalau ada pembangunan utk tanah tu,
pulangkan la ye

temporary occupation license (lesen pendudukan sementara)

dikeluarkan oleh pentadbir tanah (seksyen 66 A Kanun Tanah Negara)

TOL tidak boleh dipindah milik, dan terhenti sekiranya orang yang diberikan TOL telah meninggal dunia (seksyen 68, KTN)

kalau 21-11-2008 02:41 AM

Quote:

Originally Posted by ADI78 (Post 2844331)
petikan dari harian metro...

KLANG: Tanah laman banglo arwah Datuk Zakaria Md Derus atau Abang Z yang diarahkan supaya dikosongkan oleh kerajaan negeri Selangor sebenarnya didirikan pagar selain ditanam pokok buah-buahan.

Oleh itu, jika keluarga arwah tidak mahu dikenakan tindakan undang-undang kerajaan negeri, mereka perlu merobohkan pagar selain menebang pokok berkenaan yang dikhaskan untuk membina beberapa kediaman.

Bagaimanapun, semalam, dalam sidang media, di sebuah restoran, di sini, anak arwah, Zainuri, menyatakan bahawa keluarganya tidak berniat untuk melanggar undang-undang dengan membina pagar selain menanam pokok di kawasan itu.

Zainuri turut merayu supaya kerajaan negeri serta Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Klang menimbang semula permohonan Lesen Pendudukan Sementara (LPS) yang ditolak sebelum ini.

“Kami tiada niat untuk melanggar undang-undang dan merayu supaya permohonan LSP itu dipertimbangkan semula.

“Dalam masa sama, kami sekeluarga juga meminta maaf pada kerajaan negeri kerana mendirikan pagar selain menanam pokok buah-buahan di tanah berkenaan,” katanya.

Menceritakan semula proses yang gagal itu, Zainuri memaklumkan, pada 25 jun 2007, satu permohonan untuk penggunaan tanah secara LPS dihantar ke PTD Klang dan akuan penerimaan diterima daripada pejabat berkenaan dengan nombor rujukan PTK3/126/07.

Bagaimanapun, menurut Zainuri, keluarganya tidak menerima sebarang jawapan bertulis daripada PTD Klang hinggalah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, mengeluarkan kenyataan bahawa permohonan LPS itu ditolak, dalam sidang media selepas mesyuarat Exco, Rabu lalu.

“Ketika membuat permohonan, kami sekeluarga percaya kerajaan negeri selain PTD Klang tidak mempunyai apa-apa perancangan di kawasan berkenaan,” katanya.

kenapa dari dulu tak minta maaf..

oooo........bro z tue.........aku pikir bro z cg nih........

shadow 23-11-2008 03:13 AM

nasib la korang

none 23-11-2008 06:57 AM

Quote:

Originally Posted by mamasit (Post 2860292)
seorang Islam disarankan supaya sentiasa memaafkan sesama kita. Apa dah jadi orang Malaysia yg mengaku Islam ni? Janganlah mengata sesama kita, maafkanlah jika ada yg tersilap langkah, biarlah pihak berkuasa bertindak menurut kanun dunia.. Jangan mengaibkan orang yang telah tiada, ingatlah, jika kita sekarang ni mengata orang mengikut sedap mulut kita, bila kita mati nanti, orang lain pula mengata kita. Cubalah sedekahkan Alfatihah.. Bukankah kita semua bersaudara? Suatu hari nanti keliang lahat juga kita, cubalah ambil iktibar dari apa yang telah berlaku.. lesson learned..

Pendapat yg sangat benar... tp.. maklumlah manusia... sentiasa tertipu dgn tipu daya syaitan.. teruskan utk saling ingat mengingati...

MrHighLander 23-11-2008 07:10 AM

aiii...mido xnak cakap apa2 ker...:):):)


All times are GMT +8. The time now is 09:13 AM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.