CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   News, Current Issues, Rumours (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=72)
-   -   WOW! Kakitangan Kerajaan Naik Gaji Lagi Sebelum PRU KE 13 + Elaun? (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=410449)

AzharTahir 20-02-2013 11:24 AM

WOW! Kakitangan Kerajaan Naik Gaji Lagi Sebelum PRU KE 13 + Elaun?
 
http://goo.gl/gqtx7

Kenaikan gaji kakitangan awam 2013 + elaun : Berdasarkan sumber dalaman yang kami baru terima sebentar tadi dari Putrajaya di mana bahang Pilihanraya Umum ke 13 di sana semakin terasa. Bilik-bilik gerakan yang bertempat di Jabatan Pendaftaran Negara contohnya dikatakan telah bersedia. Dalam pada masa yang sama….

Gaji Kakitangan Awam + Elaun Perumahan Naik?

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak berbesar hati di mana akan bertindak meluluskan kenaikan gaji akkitangan awam 2013 sekitar RM400 dan elaun perumahan dinaikkan kepada (antara RM350-RM450). Dan dijangka kenaikan gaji kakitangan awam + elaun perumahan (ETP) akan diluluskan pada seawal hari Khamis ini atau selewat-lewatnya awal minggu hadapan.

P/S : Nantikan kemaksini berita seterusnya daripada Berita Semasa selepas ini….

PP/S : Dalam pada masa yang sama, (CUEPACS) dilihat akan terus menekan supaya kerajaan mengkaji semula faedah pinjaman perumahan kakitangan awam sebanyak 4 peratus dengan menurunkan ia kepada satu peratus.

SUMBER




harap-harap menjadi kenyataan :)paid:)paid

joee 20-02-2013 11:25 AM

alhamdulillah..amin...murah rejeki tu namanya

budininc 20-02-2013 11:26 AM

dah macam malas nak caya.... tp kalau betul syukur....rezeki dari-Nya...

nubiefx 20-02-2013 11:28 AM

tabur jgn x tabur...

Ariff81 20-02-2013 11:29 AM

kalau betul, alhamdulillah..

Luqmanul Hakim 20-02-2013 11:30 AM

Tahniah penjawat penjawat awam, best betul la apa yang CUEPACS fightkan untuk diorang, semuanya dapat...

Luqmanul Hakim @ CariGold.com

skyside 20-02-2013 11:30 AM

untung kerja govt skang ni.
kerajaan bagi macam2 :)

krusader 20-02-2013 11:31 AM

klo ada alhamdulillah...

nsr7777 20-02-2013 11:31 AM

heheh...

moga2 berita ini menjadi kenyataan

amin...

akulakaya 20-02-2013 11:31 AM

alhamdulillah syukur. undi anda rahsia

kerabat 20-02-2013 11:32 AM

hahah.. strategi PR.. bagi harapan kat kakitangan kerajaan yang PM akan naikkan elaun dan sebagainya.. lepas tu biarkan semua kakiangan mengharap.. lepas tu kecewa.. ini mcm perang saraf je

jack sparrows 20-02-2013 11:34 AM

Aku baru je nk buka thread ni... Kalo betul Alhamdulillah...

Kalo tak syukur dgn apa yg ada... Ape pun undi adlah rahsia

Iman_Sr 20-02-2013 11:34 AM

Quote:

Originally Posted by skyside (Post 16255373)
untung kerja govt skang ni.
kerajaan bagi macam2 :)

kalau tgk dr sudut tersebut,mmg nmpk best..
tp cara kerja,or environment kerja kdg2 sy rs lg teruk dr keje swasta:p

KimieKL3 20-02-2013 11:34 AM

manthop!!....

emasmoden 20-02-2013 11:35 AM

tu dia aihh...dah terang2 terdesak ni.

Iman_Sr 20-02-2013 11:35 AM

Quote:

Originally Posted by jack sparrows (Post 16255431)
Aku baru je nk buka thread ni... Kalo betul Alhamdulillah...

Kalo tak syukur dgn apa yg ada... Ape pun undi adlah rahsia

mendalam betul mksd bro ye...:D

dan50 20-02-2013 11:35 AM

dah lamaa dahhh

mrvx 20-02-2013 11:36 AM

Quote:

Originally Posted by AzharTahir (Post 16255280)
http://goo.gl/gqtx7

Kenaikan gaji kakitangan awam 2013 + elaun : Berdasarkan sumber dalaman yang kami baru terima sebentar tadi dari Putrajaya di mana bahang Pilihanraya Umum ke 13 di sana semakin terasa. Bilik-bilik gerakan yang bertempat di Jabatan Pendaftaran Negara contohnya dikatakan telah bersedia. Dalam pada masa yang sama….

Gaji Kakitangan Awam + Elaun Perumahan Naik?

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak berbesar hati di mana akan bertindak meluluskan kenaikan gaji akkitangan awam 2013 sekitar RM400 dan elaun perumahan dinaikkan kepada (antara RM350-RM450). Dan dijangka kenaikan gaji kakitangan awam + elaun perumahan (ETP) akan diluluskan pada seawal hari Khamis ini atau selewat-lewatnya awal minggu hadapan.

P/S : Nantikan kemaksini berita seterusnya daripada Berita Semasa selepas ini….

PP/S : Dalam pada masa yang sama, (CUEPACS) dilihat akan terus menekan supaya kerajaan mengkaji semula faedah pinjaman perumahan kakitangan awam sebanyak 4 peratus dengan menurunkan ia kepada satu peratus.

SUMBER




harap-harap menjadi kenyataan :)paid:)paid

sebab dia tahu ramai yg marah... elaun rumah hanya RM180 sejak dari dulu lagi tak naik naik.. sewa bilik pun dah RM500 hingga RM700 sebulan

iswaraburuk 20-02-2013 11:36 AM

panas panas....

myfast01 20-02-2013 11:37 AM

Quote:

Originally Posted by dan50 (Post 16255450)
dah lamaa dahhh

betul2... harapan demi harapan... dapat senyum la.. :D

pintoo 20-02-2013 11:37 AM

makin cerahlaah B.N meneruskan kuasanya :)
kebanyakkan PA wanita dan byk atas pagar setelah BRIM
PA pula. so mmg diorang da kaji kelemahan rakyat.

apapun rakyat juga yg untung.?

p.s so bolehlah cover gst semua lepas ni

Mystycque 20-02-2013 11:38 AM

inilah untungnya kerajaan lemah..kerajaan lemah, rakyat dpt macam2..mari teruskan lemahkan kerajaan pd next pru..mari lemahkan rakyat smpai rakyat dpt BR1M setiap dua bulan...

3gunHell 20-02-2013 11:39 AM

dari tahun lepas aku dengar nak umum..
sampai sudah takde apa pun..
tapi kalau dapat alhamdulillah..
:D

MELAKApindah 20-02-2013 11:40 AM

sy syorkan undi jgn jadi rahsia lagi,supaya kita tak jadi hipokrit,sbb kita islam,hari2 cerita pasal islam,mlm p kuliah/ceramah ugama d masjid/surau,politik pun pasal islam jugak,orang kafir pun provok pasal islam jugak,kenapa undi mesti rahsia,d parlimen undi tak rahsia pulak

alberq 20-02-2013 11:41 AM

gula2..hahaha...nanti barang naik lagi tinggi...huhu mcmna yg keja sendiri mcm aku nih huhu

angkasa 20-02-2013 11:42 AM

Syukurlah pd kakitangan kerajaan kalau dapat...

Taroneey 20-02-2013 11:42 AM

Rezeki jangan ditolak musuh jangan dicari alhamdulilah kalo betul... kalo tak betul pun bersyukur dgn ape yang ade skang ni...

Dreamboxjb 20-02-2013 11:43 AM

hayya, naik lagi? alhamdulillah.... i tompang gembira...
namun.... i takut.... takut barang naik lorr

BlueDream 20-02-2013 11:43 AM

Dah dekat pilihanraya byk rezeki

xalimx 20-02-2013 11:44 AM

tahniah pekerja kerajaan :) semoga terus dilimpahi dengan rezeki yang mencanak2..

anief2020 20-02-2013 11:46 AM

Kalu betul Alhamdulillah...kalau gaji tak naik pun tak apa...tapi pinjaman perumahan tu jadi 1 peratus...memang best...heehehe

akudandia 20-02-2013 11:46 AM

diharapkan ia menjadi kenyataan....amin....

bro drummer 20-02-2013 11:46 AM

tu diaaaa :)

faris_sn 20-02-2013 11:47 AM

Quote:

Originally Posted by Iman_Sr (Post 16255441)
kalau tgk dr sudut tersebut,mmg nmpk best..
tp cara kerja,or environment kerja kdg2 sy rs lg teruk dr keje swasta:p

it all about people....& processs...mudah jerrr....:)cgrock

acHnuLL aDnan 20-02-2013 11:47 AM

rejeki jgn ditolak...heheeh

FOZISTUDIO 20-02-2013 11:47 AM

[QUOTE=nsr7777;16255393]heheh...

moga2 berita ini menjadi kenyataan

amin...bank rakyat pun pnuh la dgn org gomen yg dtg overlap loan..yehuuuu:o

nazrirazra 20-02-2013 11:47 AM

Ni perang psikologi ni. Kalau BN kalah, PR kena jaga kenaikkan gaji staff gomen cam BN buat sekarang. Kalau PR tak mampu, orang akan beralih arah kpd BN pulak.

Masa tak mengundi, Rakyat gaduh sal politik, orang atas dapat benefit. masa pilihanraya, orang atas gaduh, Rakyat lak dapat keuntungan. Terutamanya staff gomen. hahahaha. Tu pun kalau jadi kenyataan.

fareast262 20-02-2013 11:48 AM

caya la....
naik lagi...
alhamdulillah...
rezki...

asamboy 20-02-2013 11:48 AM

untung la.....

pokok nyor 20-02-2013 11:50 AM

Berita baik tuk gomen jer ker... private sector camana?
Den pun nak merasa gak.. Huhuhu


All times are GMT +8. The time now is 10:23 PM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.