CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Health, Beauty, Wellness Products (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=282)
-   -   Ibu Kolagen (PMC) @ Rumpai Laut Borneo | Sabun PMC | Borong & Retail | Harga menarik. (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=369847)

kaklong 10-11-2012 11:11 PM

Antara soalan yg kerap kaklong terima mengenai kolagen rumpai laut ni :

1: Rumpai ni halal ke?

2: Rumpai ni ada kelulusan KKM tak?

Jawapan dr Kaklong,

1 : Rumpai ni halal, sumber dari laut dan rumpai yg kaklong amek ni diusahakan oleh nelayan beragama islam. Jgn lupa bismillah dan berselawat semasa mencuci dan sebelum makan yer.

2: Rumpai ni tak perlu kelulusan KKM sbb ianya bukan ubat. Rumpai ni 100% asli, tiada bahan2 lain seperti pewarna, perasa atau bahan chemical lain. Kalau rumpai ni perlu kelulusan KKM, maka ulam pegaga yg kita makan pun perlu kelulusan KKM jugak :D

kaklong 11-11-2012 10:21 AM

http://i1218.photobucket.com/albums/...ps1241ffe8.jpg

RM15 /sepeket 100gm
Postage Rm5

RM30 / 2peket
Postage Rm5

RM45 / 3peket

FREE POSTAGE




http://i1218.photobucket.com/albums/...ps11eac93c.jpg

Rm25 /sepeket 100gm
Postage Rm5

Rm50 / 2peket

FREE POSTAGE

kaklong 11-11-2012 11:17 AM

http://i1218.photobucket.com/albums/...111_110451.jpg

Harga (termasuk poslaju)

1pack Rm20
2pack Rm35
3pack Rm45
4pack Rm55
5pack Rm65
6pack Rm75


Kalau nk beli lebih dari tu, better beli borong 10pack (1kg) Rm90:)

kaklong 11-11-2012 08:50 PM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15033830)
http://i1218.photobucket.com/albums/...101_184946.jpg

Dapatkan harga borong yg cunnn punya!!


Rm9/pack Min. 1kg (Inc. poslaju)

Rm6/pack Min. 5kg (Inc. pos domestik)
5-7 hari bekerja

Rm5/pack Min. 10kg (Inc. pos domestik)
5-7 hari bekerja


Utk belian borong, boleh campur white dan purple.
Nanti harga kita adjust baik punya! :)

kaklong 12-11-2012 12:36 AM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15062338)
http://i1218.photobucket.com/albums/...mal/cats-4.jpg

Kelebihan PMC purple (AAA)

- 2 kali lebih kolagen drp kolagen gred AA emas/putih dan A kelabu..3 kali lebih beta karotin dan galian

- Warna gelapnya mengandungi kandungan vitamin
dan pelbagai lagi bahan berkhasiat yang sangat tinggi daripada semua keluarga rumpai.

- Kajian terperinci yang telah dijalankan oleh banyak pihak menunjukkan bahawa sayur-sayuran yang mempunyai warna terang seperti jingga dan ungu ~ kubis ungu, terung, anggur, bawang, turnip, keladi dan sebagainya memiliki kandungan vitamin dan zat galian lebih tinggi daripada sayur-sayuran berwarna hijau dan putih.

- Memiliki kuasa anti penuaan dan antioksida tertinggi daripada semua jenis sayuran berwarna ungu lain.

Rm25/pack 100gm



Stok PMC gred AAA ni dh kehabisan stok..Dijangka hari Jumaat akan sampai stok baru. Sesiapa yg berminat sila order awal2 yer..Stok sangat terhad. Siapa cepat dia dapat :)

kaklong 12-11-2012 11:16 AM

http://i1218.photobucket.com/albums/...ps139f4357.jpg


Nk share something la dgn uols. Walaupun dh ramai tahu ttg kehebatan rumpai laut Borneo ni, tp tak kira..nk share jugak sekarang...:D

Sebenarnya dh lama kaklong duk jd pemerhati produk hebat ciptaan Allah ni. Kaklong ni bukan jenis tgk org jual, Kaklong pun nak jual. Tp Kaklong lebih suka tggu dan lihat resultnya dulu. BIAR LAMBAT ASALKAN SELAMAT.


Apa yg Kaklong tertarik dgn rumpai laut ni, ianya adalah 100% asli..yes! rasa sgt jujur bila dapat mengakui yg produk ni mmg 100% asli! Tiada bahan lain selain rumpai laut itu sendiri. Bukan kapsul, bukan powder, bukan tablet atau pil..bebas kimia/racun/pewarna/pengawet/steroid/perisa, hanya di keringkan sahaja...ianya dtg dlm bentuk seasli2nya dia.



APAKAH ITU KOLAGEN ?



Kolagen adalah satu nama yang sangat popular yang sering dikaitkan dengan kesihatan dan kecantikan. Terdapat banyak keluaran yang menggunakan kolagen sebagai daya tarikan kerana ia telah terbukti berkesan untuk menjadikan kulit pemakainya kelihatan gebu, anjal dan bersinar.



Mengapa kolagen begitu penting bagi tubuh kita ?

Kolagen merupakan protien yang dibina oleh 3 rantaian asid-asid amino berbentuk “helix” yang menjadikan ia serat yang sangat kukuh bagaikan seutas wayar keluli tetapi elastik. Ciri-cirinya seperti gam atau simen itu pula menjadikan tulang rangka dan tulang rawan lebih kukuh dan kuat tetapi sangat elastik. Kemerosotan jumlah kolagen di dalam tulang boleh membawa kepada kerapuhan tulang atau dipanggil “osteoporosis”. Begitu juga pada tulang rawan, kekurangan kolagen akan menjurus kepada radang atau “osteoarthritis”.





Jom tgk apa khasiat dan lain2 info ttg rumpai laut ni..



Kebaikan Kolagen Asli



Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON, peningkatan PAYUDARA
Anti-bakteria, membuang TOKSIN
Menghilangkan SEMBELIT
Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan)
Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT)
Menormalkan fungsi kelenjar tiroid
Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT, mengurangkan KEDUTAN, TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT
Membantu meningkatkan METABOLISME
Meningkatkan fungsi stomatch
Membantu menghapuskan nefritis, Artritis, basal
Menguatkan saluran darah, meningkatkan penyakit sendi, kecacatan kolagen, darah badan dan purpura haemorrhagica
Meningkatkan PEREDARAN DARAH, dingin dan mencegah sakit bahu
Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR
SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang
Mencegah ANEMIA
Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya



Siapa yang boleh makan ibu kolagen ?

-Wanita dan lelaki
-Ibu mengandung – Kulit bayi jadi cantik, putih dan halus (untuk kandungan 4 bulan keatas shj). Ibu rasa bertenaga dan tidak mudah letih
-Ibu menyusui bayi- boleh makan tapi dengan syarat tidak boleh lebih 5 gram sehari kerana kandungan iron adalah tinggi.
-Kanak-kanak yang berumur 2 tahun ke atas
-Wanita selepas bersalin/berpantang tidak digalakkan makan rumpai laut hingga selepas 3 bulan bersalin kerana ia bersifat sejuk.

kaklong 12-11-2012 03:20 PM

Order dah ditutup utk shipping harini yer...order yg masuk lepas ni akan dibawa ke hari Rabu ..tq atas sokongan anda semua :)

kaklong 12-11-2012 07:28 PM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 14797814)
http://i1218.photobucket.com/albums/...ps4cd288de.jpg

Samada trial pack (30 tablet / rm25)
atau fullpack (180 tablet / rm92)

Postage rm5.

Maaf semua...ramai yg nk order vitamin C ni tapi stok takdak.
Bukan kaklong jer takdak stok..tp kat HQ pun kehabisan stok.

Harap maklum :)

kaklong 12-11-2012 08:23 PM

Poslaju tracking no.
 
12/11/12

Salina, Kedah
EM 10229 6650 MY

Shahfina, Pahang
EM 10229 6116 MY

Niza, Kelantan
EM 10229 6102 MY

Azura, Kedah
EM 10229 6133 MY

Rossalyna, Selangor
EM 10229 6093 MY

Ame, Sabah
EM 10229 6062 MY

Ezra, Sabah
Em 10229 6080 MY

Ros Masri, Johor
EM 2733 64700 MY

Nizah, N.Sembilan
EM 2733 13671 MY

Lina, Selangor
EM 2734 38637 MY


Tq uols..:)cgrock

kaklong 12-11-2012 10:40 PM

http://i1218.photobucket.com/albums/...112_194451.jpg

Mulai sekarang, setiap belian PMC akan disertakan pamplet utk kemudahan anda :)

Sorry pd customer yg sebelum ni sbb tak dapat ..baru jer siap ni. :D

kaklong 13-11-2012 08:47 AM

Assalamualaikum..

Harini cuti..selamat bercuti :)

Tapi esok bisnes berjalan mcm biasa..boleh order kalau nak :)

kaklong 13-11-2012 11:28 AM

http://i1218.photobucket.com/albums/...ps1241ffe8.jpg

RM15 /sepeket 100gm
Postage Rm5

RM30 / 2peket
Postage Rm5

RM45 / 3peket

FREE POSTAGE




http://i1218.photobucket.com/albums/...ps11eac93c.jpg

Rm25 /sepeket 100gm
Postage Rm5

Rm50 / 2peket

FREE POSTAGE


Kelebihan PMC purple (AAA)

- 2 kali lebih kolagen drp kolagen gred AA emas/putih dan A kelabu..3 kali lebih beta karotin dan galian

- Warna gelapnya mengandungi kandungan vitamin
dan pelbagai lagi bahan berkhasiat yang sangat tinggi daripada semua keluarga rumpai.

- Kajian terperinci yang telah dijalankan oleh banyak pihak menunjukkan bahawa sayur-sayuran yang mempunyai warna terang seperti jingga dan ungu ~ kubis ungu, terung, anggur, bawang, turnip, keladi dan sebagainya memiliki kandungan vitamin dan zat galian lebih tinggi daripada sayur-sayuran berwarna hijau dan putih.

- Memiliki kuasa anti penuaan dan antioksida tertinggi daripada semua jenis sayuran berwarna ungu lain.


kaklong 13-11-2012 05:51 PM

Keistimewaan PMC

. Rumpai laut bebas racun dan bahan kimia industri

. Tiada bahan yang boleh memudaratkan organ badan pada jangkamasa panjang

. Memiliki gizi serta nutrien penting dalam merawat masalah kulit terutamanya jerawat( zink dan vit a)

. Anti bakteria dan mesra bakteria baik ( iodine)

. Tidak merangsang sel sel secara drastik sehingga menyebabkan masalah jerawat muncul secara banyaknya

. Tinggi fiber dan asas terbaik detoksifikasi racun badan

. 100% organik dan bersih



Apa beza Pure marine Collagen @ Rumpai Laut yg dijual ini dengan Kolagen yang banyak dipasaran.


Pure Marine Collagen yang dijual ini dalam bentuk bahan mentah, bermakna ianya adalah asli tanpa sebarang bahan kosmetik yang banyak bahan campuran seperti bahan perisa dan pewarna.

kaklong 13-11-2012 06:37 PM

http://i1218.photobucket.com/albums/...mal/cats-5.jpg

kaklong 13-11-2012 08:16 PM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15092113)
Rumpai Laut (white)ini adalah spesis Euchema Cottonii atau Euchema Kappayachus Alvarezi. Rumpai Laut jenis ini mempunyai jumlah kepekatan kolagen yang tinggi dan juga dikenali sebagai Pure Marine Collagen. Seperti yang disiarkan dalam rancangan Nona di TV3 pada 20 Mei 2012 lalu, spesis Rumpai Laut ini adalah Keempat terbaik didunia.


http://i1218.photobucket.com/albums/...ps1241ffe8.jpg

Komposisi Pemakanan Euchema Cottonii

~Serat Pemakanan
~Karbohidrat
~Protein
~Asid Lemak
~Garam Elektrolit
~Garam Mikro
~Vitamin B Kompleks, A, C, D dll


Oleh:

P. Matanjun, S. Mohamed, K. Muhammad & N. M. Mustapha

(University Sains Malaysia, Sabah, University Puetra Malaysia, Serdang)


Sumber: Google

kaklong 13-11-2012 11:41 PM

Antara kelebihan dan khasiat Pure Marine Kolagen.

Terkenal untuk kecantikan kulit dan ubat diet 100% semulajadi.
Dikenali sebagai “Sarang Burung Laut” oleh masyarakat cina.

Melancarkan kitaran darah;
Mencantikkan kulit agar lebih cerah dan tegang;
Melambatkan penuaan dan melansingkan badan;
Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre (kelenjar Thyroid membengkak).

kaklong 13-11-2012 11:49 PM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15033830)
http://i1218.photobucket.com/albums/...101_184946.jpg

Dapatkan harga borong yg cunnn punya!!


Rm9/pack Min. 1kg = Rm90(Inc. poslaju)

Rm6/pack Min. 5kg = Rm300(Inc. pos domestik)
5-7 hari bekerja

Rm5/pack Min. 10kg = Rm500(Inc. pos domestik)
5-7 hari bekerja


Utk belian borong, boleh campur white dan purple.
Nanti harga kita adjust baik punya! :)

kaklong 14-11-2012 10:30 AM

Antara kelebihan dan khasiat Pure Marine Kolagen.

Terkenal untuk kecantikan kulit dan ubat diet 100% semula jadi
Dikenali sebagai “Sarang Burung Laut” oleh masyarakat cina.

Melancarkan kitaran darah;
Mencantikkan kulit agar lebih cerah dan tegang;
Melambatkan penuaan dan melansingkan badan;
Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre (kelenjar Thyroid membengkak).



Harga retail (termasuk poslaju)

1pack Rm20
2pack Rm35
3pack Rm45
4pack Rm55
5pack Rm65
6pack Rm75


Harga borong.

Rm9/pack Min.1kg(10pack) = Rm90 (Inc. poslaju)


Rm6/pack Min.5kg(50pack) = Rm300 (Inc. pos domestik ~ 5-7 hari bekerja)


Rm5/pack Min.10kg (100pack) = Rm500 (Inc. pos domestik ~ 5-7 hari bekerja)



** 1pack / 100gm

kaklong 14-11-2012 10:13 PM

http://i1218.photobucket.com/albums/...103_153630.jpg

Boleh dicampur dgn krim pelembab yg biasa anda guna. Tp kaklong tak pasti samada ianya sesuai dicampur dgn semua jenis krim pelembab atau tidak. kaklong pakai Safi Rania Gold. Dh smggu kaklong buat, alhamdulillah ok.


Manfaat rumput/rumpai laut bagi tubuh :

1. Menggurangkan risiko terkena penyakit kanser payudara.

2. Menghambat pertumbuhan sel – sel kanser secara efektif.

3. Antioksidan Klorofil pada gangang laut hijau dapat berfungsi sebagai antioksidan. Zat ini membantu membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas yang sangat berbahaya bagi tubuh.

4. Mencegah Kardiovaskular Para Ilmuwan Jepun merumuskan, ekstrak rumput laut dapat menurunkan tekanan darah pada penghidap penyakit hipertensi. Bagi pengidap stroke, mengambil ekstrak rumput laut juga sangat digalakkan kerana dapat menyerap kelebihan garam pada tubuh.

5. Makanan Diet. Kandungan serat (dietary fiber) pada rumput laut sangat tinggi. Serat ini bersifat mengenyangkan dan memperlancarkan proses metabolisme tubuh sehingga sangat baik dihadam oleh penderita obesitas. Karbohidratnya juga sukar dicerna sehingga anda akan merasa kenyang lebih lama tanpa merasa dituh dah macam gemuk.

Kandungan yang bermanfaat dari rumput laut :

1. Magnesium
2. Serat
3. Kalsium
4. Kalori
5. Iodine
6. Zat Besi
7. Seng
8. Protein
9. Vitamin B 12

kaklong 15-11-2012 11:37 AM

http://i1218.photobucket.com/albums/...ps2ebe5e7d.jpg

Kelebihan Pure Marine Collagen

-untuk kegunaan luaran dan dalaman (untuk dicampur dalam minuman dan boleh dijadikan MASKER)

- Nilai2 nutrisi kolagen ni 10x ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu (satu mangkuk kecil RM 300)

- Khasiatnya sama dengan sarang burung layang2 (RM 400 hingga ribuan ringgit)
24% kolagen ni bersamaan 2 keping sarang burung layang2

-Kalsium 37 yang lebih tinggi daripada hati ikan

-PH bernilai 7.6 . Jika diamalkan seharian kulit akan nampak semakin cerah, dalam masa seminggu akan nampak kesannya
especially pori2 muka akan rapat dan nampak licin.


-boleh diambil oleh ibu mengandung

-untuk ibu yg menyusukan bayi ambil 1 sudu skali sahaja.





HARGA :

RM15
1 pack / 100gm


Postage : Rm5


Beli 5 pack FREE POSTAGE


HARGA BORONG RM9/ pack
(Min. 1kg / 10pack)


((( Pengeposan akan bermula pada mggu depan..nk book dulu (dengan depo.) pun boleh )))

kaklong 15-11-2012 06:19 PM

Mcmni la rupa PMC yg dh siap direbus dan disimpan dalam fridge. Sama mcm agar2. Bg yg pandai buat agar2 atau puding, boleh buat pmc ni jd lebih sedap. Campur la dgn apa2 perisa pun. :)


Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15079186)
http://i1218.photobucket.com/albums/...025_172828.jpg

Dh sedia utk dimakan.

Mcmana rasanya?

Ada yg kata rasa dan bau hanyir..kena masukkan daun pandan dan gula batu supaya rasa boleh diterima tekak.

Tapi bg kaklong, rasanya taklah hanyir sgt pun. Pati ikan haruan jauhhh lebih kuat hanyir :D

Rasa mcm agar2 yg tawar jer. Mungkin sbb kaklong cuci betul2 sebelum rebus. Lepas rendam semalaman tu, basuh lagi sampai hilang rasa lendir2. Insyaallah tekak boleh terima. Anak2 kaklong pun ok jer telan.


kaklong 15-11-2012 11:51 PM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15033830)
http://i1218.photobucket.com/albums/...101_184946.jpg

Dapatkan harga borong yg cunnn punya!!


Rm9/pack Min. 1kg = Rm90(Inc. poslaju)

Rm6/pack Min. 5kg = Rm300(Inc. pos domestik)
5-7 hari bekerja

Rm5/pack Min. 10kg = Rm500(Inc. pos domestik)
5-7 hari bekerja


Utk belian borong, boleh campur white dan purple.
Nanti harga kita adjust baik punya! :)

kaklong 16-11-2012 10:48 AM

Antara kelebihan dan khasiat Pure Marine Kolagen.

Terkenal untuk kecantikan kulit dan ubat diet 100% semula jadi
Dikenali sebagai “Sarang Burung Laut” oleh masyarakat cina.

Melancarkan kitaran darah;
Mencantikkan kulit agar lebih cerah dan tegang;
Melambatkan penuaan dan melansingkan badan;
Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre (kelenjar Thyroid membengkak).



Harga retail (termasuk poslaju)

1pack Rm20
2pack Rm35
3pack Rm45
4pack Rm55
5pack Rm65
6pack Rm75


Harga borong.

Rm9/pack Min.1kg(10pack) = Rm90 (Inc. poslaju)


Rm6/pack Min.5kg(50pack) = Rm300 (Inc. pos domestik ~ 5-7 hari bekerja)


Rm5/pack Min.10kg (100pack) = Rm500 (Inc. pos domestik ~ 5-7 hari bekerja)



** 1pack / 100gm

kaklong 16-11-2012 11:23 AM

Salam Jumaat..

Hari Jumaat, kaklong keluar pos awal tau. Payment yg masuk sebelum pukul 12 tgh hari, akan dipos harini. Payment yg masuk selepas pukul 12 tgh hari, akan dipos pada hari Isnin. harap maklum ♥

kaklong 16-11-2012 07:20 PM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15130247)

Kalau taknak buat camtu, boleh jer guna air rendaman PMC tu (yg direndam semalaman). Sebelum rebus, kita tos air dia kan? Ha air tu jgn buang..buat rendam kaki :)

kaklong 17-11-2012 11:06 AM

http://i1218.photobucket.com/albums/...111_110451.jpg

Harga (termasuk poslaju)

1pack Rm20
2pack Rm35
3pack Rm45
4pack Rm55
5pack Rm65
6pack Rm75


Kalau nk beli lebih dari tu, better beli borong 10pack (1kg) Rm90:)

kaklong 17-11-2012 07:32 PM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15062338)
http://i1218.photobucket.com/albums/...mal/cats-4.jpg

Kelebihan PMC purple (AAA)

- 2 kali lebih kolagen drp kolagen gred AA emas/putih dan A kelabu..3 kali lebih beta karotin dan galian

- Warna gelapnya mengandungi kandungan vitamin
dan pelbagai lagi bahan berkhasiat yang sangat tinggi daripada semua keluarga rumpai.

- Kajian terperinci yang telah dijalankan oleh banyak pihak menunjukkan bahawa sayur-sayuran yang mempunyai warna terang seperti jingga dan ungu ~ kubis ungu, terung, anggur, bawang, turnip, keladi dan sebagainya memiliki kandungan vitamin dan zat galian lebih tinggi daripada sayur-sayuran berwarna hijau dan putih.

- Memiliki kuasa anti penuaan dan antioksida tertinggi daripada semua jenis sayuran berwarna ungu lain.

Rm25/pack 100gm

Stok pmc purple dh sampai...tp sgt terhad..siapa cepat dia dapat :)

kaklong 17-11-2012 09:46 PM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15069784)
http://i1218.photobucket.com/albums/...DSC01536uu.jpg


Seaweed Umai.

~ Potong rumpai yg telah direndam selama 2 jam, cuci higga bersih dan toskan.

~ Masukkan hirisan 1/2 biji bawang besar dan cili padi

~ Perah limau nipis (7-8 biji)

~ kalau nak, boleh masukkan mangga

Siap utk dihidangkan :-)

Kredit : Blindperfect ♥


Antara keistimewaan rumpai laut Borneo

• Kandungan SERAT yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir.


• Kandungan IODINE yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang

z401 17-11-2012 10:28 PM

Assalamualaikum Kak long,

Saya Zam ingin bertanya sedekit tentang pure marine colagen ni bagaimana anda mengetahui pure marine ini ada kolegen yang tinggi setahu saya kolegen ini ada banyak pada ikan sahaja.

Wsalam
Terima kasih

kaklong 17-11-2012 10:49 PM

Quote:

Originally Posted by z401 (Post 15175885)
Assalamualaikum Kak long,

Saya Zam ingin bertanya sedekit tentang pure marine colagen ni bagaimana anda mengetahui pure marine ini ada kolegen yang tinggi setahu saya kolegen ini ada banyak pada ikan sahaja.

Wsalam
Terima kasih


Wa'alaikumsalam..

Terima kasih atas pertanyaan.

Ini jawapan dari kaklong utk soalan z401 :)


Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15092113)
Rumpai Laut (white)ini adalah spesis Euchema Cottonii atau Euchema Kappayachus Alvarezi. Rumpai Laut jenis ini mempunyai jumlah kepekatan kolagen yang tinggi dan juga dikenali sebagai Pure Marine Collagen. Seperti yang disiarkan dalam rancangan Nona di TV3 pada 20 Mei 2012 lalu, spesis Rumpai Laut ini adalah Keempat terbaik didunia.


http://i1218.photobucket.com/albums/...ps1241ffe8.jpg

Ada yg mengatakan rumpai laut ni tiada kolagen adalah tak benar. Ianya mungkin bukan sumber asli kolagen , tapi kandungan kolagen didalamnya sudah terbukti. Rumpai ni adalah hidupan laut dan tak mustahil ianya telah menyerap kolagen dari haiwan2 disekelilingnya kerana diantara haiwan yg berkolagen asli ialah ikan dan gamat.

Setiap kejadian Allah itu bersebab dan ada banyak kebaikan pada manusia jika kita pandai menggunakannya.

Biasalah...barang baik sering dipertikaikan. Yg penting keberkesanannya sudah terbukti:)


kaklong 18-11-2012 10:55 AM

PMC ni sangat sesuai diamalkan oleh pengidap darah tinggi. Dh beberapa org customer kaklong yg belikan utk parents yg ada darah tinggi bg feedback +ve dan terus repeat order.

Alhamdulillah.

kaklong 18-11-2012 02:12 PM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15033830)
http://i1218.photobucket.com/albums/...101_184946.jpg

Dapatkan harga borong yg cunnn punya!!


Rm9/pack Min. 1kg = Rm90(Inc. poslaju)

Rm6/pack Min. 5kg = Rm300(Inc. pos domestik)
5-7 hari bekerja

Rm5/pack Min. 10kg = Rm500(Inc. pos domestik)
5-7 hari bekerja


Utk belian borong, boleh campur white dan purple.
Nanti harga kita adjust baik punya! :)



Pada anda yg membeli secara borong dari kaklong, boleh kaklong masukkan nama anda dalam senarai dealer..kalau nk lah. Maklumkan pada kaklong kalau berminat yer.. tq :)

kaklong 18-11-2012 10:11 PM

http://i1218.photobucket.com/albums/...ps1241ffe8.jpg

RM15 /sepeket 100gm
Postage Rm5

RM30 / 2peket
Postage Rm5

RM45 / 3peket

FREE POSTAGE




http://i1218.photobucket.com/albums/...ps11eac93c.jpg

Rm25 /sepeket 100gm
Postage Rm5

Rm50 / 2peket

FREE POSTAGE


Kelebihan PMC purple (AAA)

- 2 kali lebih kolagen drp kolagen gred AA emas/putih dan A kelabu..3 kali lebih beta karotin dan galian

- Warna gelapnya mengandungi kandungan vitamin
dan pelbagai lagi bahan berkhasiat yang sangat tinggi daripada semua keluarga rumpai.

- Kajian terperinci yang telah dijalankan oleh banyak pihak menunjukkan bahawa sayur-sayuran yang mempunyai warna terang seperti jingga dan ungu ~ kubis ungu, terung, anggur, bawang, turnip, keladi dan sebagainya memiliki kandungan vitamin dan zat galian lebih tinggi daripada sayur-sayuran berwarna hijau dan putih.

- Memiliki kuasa anti penuaan dan antioksida tertinggi daripada semua jenis sayuran berwarna ungu lain.


kaklong 19-11-2012 11:39 AM

Antara kelebihan dan khasiat Pure Marine Kolagen.

Terkenal untuk kecantikan kulit dan ubat diet 100% semula jadi
Dikenali sebagai “Sarang Burung Laut” oleh masyarakat cina.

Melancarkan kitaran darah;
Mencantikkan kulit agar lebih cerah dan tegang;
Melambatkan penuaan dan melansingkan badan;
Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre (kelenjar Thyroid membengkak).



Harga retail (termasuk poslaju)

1pack Rm20
2pack Rm35
3pack Rm45
4pack Rm55
5pack Rm65
6pack Rm75


Harga borong.

Rm9/pack Min.1kg(10pack) = Rm90 (Inc. poslaju)


Rm6/pack Min.5kg(50pack) = Rm300 (Inc. pos domestik ~ 5-7 hari bekerja)


Rm5/pack Min.10kg (100pack) = Rm500 (Inc. pos domestik ~ 5-7 hari bekerja)



** 1pack / 100gm

kaklong 19-11-2012 11:45 AM

Diskaun rm2 utk setiap belian retail jika anda LIKE dan PM utk order di KakLong VitaShop

DAN..diskaun rm10 utk belian 1kg

kaklong 19-11-2012 02:50 PM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15092113)
Rumpai Laut (white)ini adalah spesis Euchema Cottonii atau Euchema Kappayachus Alvarezi. Rumpai Laut jenis ini mempunyai jumlah kepekatan kolagen yang tinggi dan juga dikenali sebagai Pure Marine Collagen. Seperti yang disiarkan dalam rancangan Nona di TV3 pada 20 Mei 2012 lalu, spesis Rumpai Laut ini adalah Keempat terbaik didunia.


http://i1218.photobucket.com/albums/...ps1241ffe8.jpg

Komposisi Pemakanan Euchema Cottonii

~Serat Pemakanan
~Karbohidrat
~Protein
~Asid Lemak
~Garam Elektrolit
~Garam Mikro
~Vitamin B Kompleks, A, C, D dll


Oleh:

P. Matanjun, S. Mohamed, K. Muhammad & N. M. Mustapha

(University Sains Malaysia, Sabah, University Puetra Malaysia, Serdang)


Sumber: Google

kaklong 19-11-2012 07:35 PM

http://i1218.photobucket.com/albums/...al/proses1.jpghttp://i1218.photobucket.com/albums/...al/proses2.jpghttp://i1218.photobucket.com/albums/...al/proses3.jpg


Langkah-langkah penyediaan

1&2 - Basuh rumpai , ramas2 seperti mencuci beras

3 - Rendam rumpai semalaman

4 - Rupa rumpai selepas beberapa jam direndam

5 - Setelah semalaman direndam, rumpai mengembang hampir 2x ganda dr saiz asal.

6 - Rebus rumpai dlm periuk dgn air yg mencukupi (agak2 tenggelam semua rumpai tu dh ok)

7 - Setelah lebih kurang 15-20 minit direbus, rumpai mula bertukar menjadi jeli

8 - Lepas 30 - 45 minit direbus, biarkan mendidih beberapa minit..siap.




http://i1218.photobucket.com/albums/...025_111638.jpg

Camni la rupa dia dh siap rebus. Tggu sejuk sikit, masukkan dlm bekas berpenutup dan sejukkan didalam fridge. Nanti dia akan jd mcm agar2..pastu boleh terus makan.

Boleh campur dlm air oren, ribena atau sirap utk lebih sedap. Nk makan camtu pun ok jer.

Jgn lupa simpan sikit utk buat face masker :)

kaklong 19-11-2012 07:41 PM

Poslaju 19/11

Nurul EM 214760404 MY
Wan Nor EM 214760418 MY
Diena Zalina EM 214760506 MY
Kartini EM 214760497 MY
Syahrul EM 214760470 MY
Faizah EM 214760466 MY
Azeyanti EM 214760435 MY


Tq ♥♥

kaklong 20-11-2012 12:15 AM

Quote:

Originally Posted by kaklong (Post 15190222)
Diskaun rm2 utk setiap belian retail jika anda LIKE dan PM utk order di KakLong VitaShop

DAN..diskaun rm10 utk belian 1kg

WAJIB mention 'CG' tau..kalau tak, jgn marah kalau tak dapat diskaun :D

kaklong 20-11-2012 08:38 AM

http://i1218.photobucket.com/albums/...111_110451.jpg

Harga (termasuk poslaju)

1pack Rm20
2pack Rm35
3pack Rm45
4pack Rm55
5pack Rm65
6pack Rm75


Kalau nk beli lebih dari tu, better beli borong 10pack (1kg) Rm90:)


All times are GMT +8. The time now is 08:35 AM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.