CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Health, Fitness (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=279)
-   -   gatal celah kangkang la (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=343580)

tyco 24-06-2012 06:22 PM

gatal celah kangkang la
 
saya ada masalah gatal dan cepat berpeluh celah celah kangkang , kenkadang tu spender tak sampai sehari pakai dah berpeluh kat tepi tepi nya ,...bila berpeluh , melecet la kat celah kankang ...bila asik garu berdarah pulak ...

so macam mana nak buat dan mengatasi benda macam ni

oldskoolrocka 24-06-2012 06:39 PM

kurap kot?

aqua.self 24-06-2012 06:42 PM

sapu ubat jer,,,

b0b0y 24-06-2012 06:43 PM

dr dlu lg @ bru kne..

fzlik 24-06-2012 06:43 PM

Quote:

Originally Posted by aqua.self (Post 13630630)
sapu ubat jer,,,

pegi klinik la.. ubat sapu tak mujarab... kene makan pil atau suntik

iwak 24-06-2012 06:44 PM

gosok pkai daun tepeng. nme melayu dia aku x tau. daun lbih krang cm pkok jambu batu

rustam 24-06-2012 06:44 PM

Bahaya ni, bole putus paha kalau garu lama2

thegreathafiz1 24-06-2012 06:45 PM

ko sapu creobic cream atau pun ubat cap kaki tiga yang merah tuh.

sp00f3r 24-06-2012 06:45 PM

sapu ubat salap.. Tp kalau kawasan tu luka., pedih sikit lah..
ade sesetengah org boh abu rokok.. tp tah, aku pn xtau kepastian nya.

abgaci 24-06-2012 06:46 PM

ye, ia akan menjadi seperti kurap atau mmg kurap pun,
caranya, basuh dengan sabun bebi je jgn dettol ke lifeboi ke ape ke,
pastu sapu dgn cream antifungus,

mmg sedap digaru tp pedih kan..
susah kalau feha besar n senang melecet..

fadli1982 24-06-2012 06:47 PM

kurap kot bro

Kyat Hunter 24-06-2012 06:47 PM

Bro aku rekemen ko 1 klinik kat kelana jaya
Ade cream magic
Aku pakai mmg cpt sembuh
Name klinik tu klinik cheng
Dkt ngan KPJ specialist centre

yussys 24-06-2012 06:48 PM

Quote:

Originally Posted by iwak (Post 13630641)
gosok pkai daun tepeng. nme melayu dia aku x tau. daun lbih krang cm pkok jambu batu

pokok ketapang kot.. biasa banyak kat tepi paya..

tyco 24-06-2012 06:48 PM

Quote:

Originally Posted by thegreathafiz1 (Post 13630650)
ko sapu creobic cream atau pun ubat cap kaki tiga yang merah tuh.

kat ne ada jual benda tu ? ...dan bapa hinggit ada jual?

nak g tanya doktor segan pulak hehehehe ....baru je kena ni

bintang4 24-06-2012 06:48 PM

Taruk bedak cuticura..

Kyat Hunter 24-06-2012 06:49 PM

Ape2 hal boleh pm aku tuk detail
Aku selalu stok bnyk2
Utk kene gigit nyamuk n serangga pun ok

momoque 24-06-2012 06:50 PM

Quote:

Originally Posted by tyco (Post 13630672)
kat ne ada jual benda tu ? ...dan bapa hinggit ada jual?

nak g tanya doktor segan pulak hehehehe ....baru je kena ni

jgn beli creobic...tp beli creobic GOLD...powerrrrrrrrrrrr

fuhhh legaaaaaaaaa #:-S

d-10 24-06-2012 06:50 PM

taruk bedak merah..
dulu2 dalam tin 4 segi..
sekarang ni da duk dlm botol plastik

pajamada 24-06-2012 06:50 PM

tt gi kedai runcit, cakap nak ubat gatal cap kaki 3 yang merah. dlm botol kecik je. arge dlm RM2-3. sapu je ari2. lame2 insyaallah lenyap.

-Johan- 24-06-2012 06:52 PM

Quote:

Originally Posted by tyco (Post 13630672)
kat ne ada jual benda tu ? ...dan bapa hinggit ada jual?

nak g tanya doktor segan pulak hehehehe ....baru je kena ni

dalam rm15-20 je bro.. jangan biar lelama.. nt melarat..

thegreathafiz1 24-06-2012 06:53 PM

Quote:

Originally Posted by tyco (Post 13630672)
kat ne ada jual benda tu ? ...dan bapa hinggit ada jual?

nak g tanya doktor segan pulak hehehehe ....baru je kena ni

creobic cream kat farmasi banyak, ubat cap kaki tiga kat kedai perubatan cine. kata kat dia nak ubat gatal celah kangkang, kalu dia tanya lebih ko ckp kena panau, songkla yangon narathiwat. mesti dia paham :eek::eek::eek:

CID 24-06-2012 06:53 PM

buh kazulin ok gak ...jgn buh ubat salap nnt kulit jd hitam

iwak 24-06-2012 06:53 PM

Quote:

Originally Posted by yussys (Post 13630670)
pokok ketapang kot.. biasa banyak kat tepi paya..

ye la kot. sapu 2 lg baik drpd pkai ubt kimia.tp lpas gosok ijau la :))

talibanes 24-06-2012 06:53 PM

bahaya tu..

bioboy 24-06-2012 06:55 PM

pakai tight laa..seluar inner mcm org sukan selalu pakai tu..kalau beli kt giant murah tp x bpe best..cari kt kedai sukan laa best skit..hrga pun up skit laa..insyaAllah x melecet

tyco 24-06-2012 06:56 PM

Quote:

Originally Posted by Kyat Hunter (Post 13630682)
Ape2 hal boleh pm aku tuk detail
Aku selalu stok bnyk2
Utk kene gigit nyamuk n serangga pun ok

bapa hinggit bro...

adn4488 24-06-2012 06:56 PM

cam kurap je tu..

d-10 24-06-2012 06:57 PM

tt bek g klinik..
tunjuk kt doktor..
nt doktor bg ubat makan..
lg cepat bek..

logammaut 24-06-2012 07:00 PM

Gatal came tu? Ada gambar?

ArrLee 24-06-2012 07:01 PM

Quote:

Originally Posted by logammaut (Post 13630729)
Gatal came tu? Ada gambar?

betul2, tempek gambo nak tengok:D:D:Dkat sini ramai yg boleh bantu

Shahzz 24-06-2012 07:01 PM

cube bro try econazine..kat farmasi de..rm8..

firdaus4868 24-06-2012 07:05 PM

pakai drepolin cream..beli ja dekat kedai ubat cina

playermmc 24-06-2012 07:09 PM

potong bulu bawah tu hehe

iswaraburuk 24-06-2012 07:10 PM

Quote:

Originally Posted by pajamada (Post 13630688)
tt gi kedai runcit, cakap nak ubat gatal cap kaki 3 yang merah. dlm botol kecik je. arge dlm RM2-3. sapu je ari2. lame2 insyaallah lenyap.

fuhh pedih bro klu kena ubat cap kaki 3 ni...lg klu dah melecet..

abeInc 24-06-2012 07:21 PM

Time zaman skolah dulu aku penah jena jugak.tp kt perut hehe..skrg ni dia mcm ada kesan parut hitam mcm peta..mcm mana ek nk kasi hilang parut tu?

atata 24-06-2012 07:26 PM

alergic ngan suar kecik tuh...ko xleh pki spender dah...pki boxer lew...hehhehe xpon xyah pki...jgn pki panau salap nanti hitam...kene pki fair n lovely plak kang....ubat xnak kasi peluh paling baik ko sapu tawas aje...aper2 refer dr dulu...maner tau ader sakit lain...

atata 24-06-2012 07:27 PM

Quote:

Originally Posted by abeInc (Post 13630873)
Time zaman skolah dulu aku penah jena jugak.tp kt perut hehe..skrg ni dia mcm ada kesan parut hitam mcm peta..mcm mana ek nk kasi hilang parut tu?

jumpe pkr kulit lew...mcm rawatan ader...takat kat perot ape nak malu...kalau kat muke lain crite...mesti ubat cpt2 nan ti dpt kemaluan yg besar...hehehe

tyco 24-06-2012 07:27 PM

Quote:

Originally Posted by atata (Post 13630894)
alergic ngan suar kecik tuh...ko xleh pki spender dah...pki boxer lew...hehhehe xpon xyah pki...jgn pki panau salap nanti hitam...kene pki fair n lovely plak kang....ubat xnak kasi peluh paling baik ko sapu tawas aje...aper2 refer dr dulu...maner tau ader sakit lain...

yang kaler merah tu mende bro ..ce citer sikit

atata 24-06-2012 07:29 PM

Quote:

Originally Posted by playermmc (Post 13630793)
potong bulu bawah tu hehe

heheh lg baik cabut aje...sakit tuh kalu cabut selai2 ...hahahaha

Baipd 24-06-2012 07:33 PM

Assalamualaikum, dulu2 pernah kena penyakit ni, bukan setakat kelengkang, celah2 jari kaki pun sama gak, memang seksa, alhamdulillah sekarang dah pulih, pulih mungkin kerana selalu dapatkan sutikan memgurangkan kegatalan (selalu gak kena gegata), biasa nya doktor tak bagi berturut suntikan ni kerana kurang eluk, memang terasa kurang selesa selepas sutikan, sukar nak menelan makanan dan meneguk minuman


All times are GMT +8. The time now is 05:47 PM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.