CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   News, Current Issues, Rumours (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Terperangkap dalam kereta selama dua bulan (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=311798)

Viere 20-02-2012 02:39 AM

Terperangkap dalam kereta selama dua bulan
 
http://kosmo.com.my/kosmo/pix/2012/0...ia/du_01.1.jpg
SEORANG lelaki yang ditemui kelmarin terperangkap di dalam kereta ini yang dipenuhi dengan salji tebal di sebatang jalan di sebuah hutan tidak jauh dari bandar Umea, Sweden.

STOCKHOLM, Sweden – Seorang lelaki Sweden hidup dalam sebuah kereta yang ditimbus salji di sebatang jalan di dalam hutan selama dua bulan tanpa makan, kata polis dan media kelmarin.

Lelaki berusia 45 tahun dari selatan Sweden itu ditemui pada Jumaat lalu dan dia kelihatan sangat kurus dan terlalu lemah untuk bercakap beberapa patah perkataan.

Dia ditemui dalam kereta tidak jauh dari bandar Umea di utara Sweden.

Lelaki itu ditemui oleh beberapa orang yang menaiki skuter salji yang pada mulanya mereka menganggap mereka menemui sebuah bangkai kereta.

Namun, mereka menggali salji ke tingkap kereta tersebut dan melihat terdapat pergerakan di dalam kenderaan itu.

Lelaki itu duduk di tempat duduk belakang di dalam beg tidur dan dia menyatakan telah berada di dalam kereta tersebut sejak 19 Disember tahun lalu.

Seorang pegawai polis, Ebbe Nyberg berkata, pihaknya tidak meragui bahawa lelaki tersebut telah terperangkap di dalam kereta bagi tempoh yang lama.

Hospital Universiti Umea iaitu lokasi lelaki tersebut dirawat selepas diselamatkan oleh polis dan pasukan penyelamat berkata dalam satu kenyataan bahawa dia kini beransur baik.

Doktor-doktor di hospital itu berkata, manusia pada kebiasaannya mampu hidup selama kira-kira empat minggu tanpa makanan.

Menurut Dr. Stefan Branth kepada akhbar Vasterbottens-Kuriren, selain makan salji, lelaki itu mungkin hidup disebabkan dia tidak aktif.

“Seperti seekor beruang yang hibernasi. Manusia bolah melakukannya,” katanya.

Hibernasi merujuk kepada haiwan yang menghabiskan musim sejuk dalam keadaan tidur nyenyak.

“Dia (lelaki itu) mungkin mempunyai suhu badan kira-kira 31 darjah Celsius yang disesuaikanmengikut tubuh badannya.

“Disebabkan suhu yang kecil, tiada banyak tenaga yang digunakan,” kata Dr. Branth.

Polis berkata, kenapa lelaki tersebut berada di dalam kereta di hutan tersebut masih belum diketahui.

– Reuters

akeyrasta 20-02-2012 02:41 AM

“Seperti seekor beruang yang hibernasi. Manusia bolah melakukannya,” katanya.

Macam pelik gak kisah orgtua nie.

qba437 20-02-2012 02:43 AM

2 bulan..lama tuh..tanpa makan dan minum..:-?

forexian 20-02-2012 02:48 AM

wow......da mmg blom sampai ajal dia lagi....huhu......amazing story.....

tokmudin 20-02-2012 02:52 AM

Quote:

Originally Posted by qba437 (Post 12296509)
2 bulan..lama tuh..tanpa makan dan minum..:-?

tanpa makan je ..mungkin ada air minuman kat situ..

mustahil manusia boleh hidup 2 bulan tanpa minum..

akusam 20-02-2012 02:53 AM

tanpa makanan bukan 4minggu ke? tak da air tak sampai seminggu je..
pelik, org tua tu makan apa b4 ni?

NEMO 20-02-2012 02:55 AM

Quote:

Originally Posted by akusam (Post 12296562)
tanpa makanan bukan 4minggu ke? tak da air tak sampai seminggu je..
pelik, org tua tu makan apa b4 ni?

makan ABC Special..

Hang B Hang F 20-02-2012 02:55 AM

Quote:

Originally Posted by tokmudin (Post 12296559)
tanpa makan je ..mungkin ada air minuman kat situ..

mustahil manusia boleh hidup 2 bulan tanpa minum..

air minuman = salji :)paid,nasib la dia ada blanket..kalau tak kejung dah kat situ..

theBLOGGERboy 20-02-2012 02:58 AM

woah... this should be on film... tak ada sapa2 nak filemkan kisah lelaki ni ke..

biosumber 20-02-2012 03:00 AM

allahuakbar.. allah maha besar


All times are GMT +8. The time now is 12:54 PM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.