CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Investor Discussion (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=203)
-   -   Dinar Iraq (Part 2) - Menanti detik (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=297978)

kainlangsir 04-07-2012 08:43 PM

berita dari dinar guru pon korang layan..tunggu awal januari tahun depan la bai.

synyster 04-07-2012 11:58 PM

x lamooo doooohhhhhhhh

jom 05-07-2012 05:34 AM

Quote:

Originally Posted by jom (Post 13619401)
salam...sy amat memerlukan duit...jd sy ingin menjual sebahagian IQD sy berjumlah 1 juta IQD....harga sekeping rm 75..so total rm 3000....

bump untuk arinie..

mohasufa 05-07-2012 08:06 AM

Salam Dinarian,

Finance Committee: The next budget will be free of zeros
Posted: July 4, 2012 in Iraqi Dinar/Politics, RV-O-Meter, Top Headlines
Tags: Central bank, Central Bank Iraq, Currency, Finance Committee, Iraq, iraqi, Project, United States Senate Committee on Finance
Announced that the parliamentary finance committee, said Tuesday that the 2013 budget next year will be the new currency after deleting three zeros from the current currency, arguing that the reluctance of traders and companies from trading in Iraqi currency behind the adoption of the Central Bank of the project to delete the zeros.

Said committee member Najia Najib said in an interview for “Alsumaria News” that “the budget next year will handle the new currency after deleting three zeros from the current currency,” stating that “the process of switching the currency and delete zeros will take approximately two years after the preparations for the process that began more than a year “.
The answer that “the Council of Ministers approved during the meeting the Governor of the Central Bank on the project to delete the zeros and replacing Iraqi currency after it decided earlier in the patient as the project due to rising dollar on the domestic market for the past few months,” noting that “the project to delete the zeros and currency exchange aims to restructuring of the Iraqi currency and the form in which to do business in line with Iraq’s internally and externally. “

She stressed that “the Finance Committee and the Central Bank had agreed at its last meeting to be next year’s date for the start delete the zeros and the balance of 2013 the new currency unless there was a barrier transmitting without it,” emphasizing “the need to support the government and parliament of the project to restructure the Iraqi currency.”

Najib and considered that “the reluctance of traders and companies from the use of Iraqi currency and trading it may push the central bank to adopt a project to delete the zeros,” asserting that “this project would reform the system of currency management and to facilitate their use.”

mat jenin 05-07-2012 02:35 PM

member tu nak pakai duit..
nak jual 1 juta IQD..
dah 2 minggu x der yang nak beli ker?
dulu dok canang...
rate rakyat iraq dapat 1 usd jer
rate melayu iraq dapat 4 usd jer..
korang beli lah, dapat 4 juta usd...
tak kemaruk nak kaya ker?

THX 05-07-2012 04:00 PM

Quote:

Originally Posted by jom (Post 13742086)
bump untuk arinie..

salah section kot tu yg kurang sambutan...
cuba try kat fb nun... ramai menanti tu... :)

Avista 05-07-2012 04:08 PM

semua alasan nak pakai duit..bukan kena nak habiskan stok IQD tu ke:eek:

rifle 05-07-2012 07:21 PM

menyesal nanti korang hehehe

kainlangsir 05-07-2012 08:13 PM

perabihkan lah stok IQD tu..dah sampai ujung nyawa dah sumer...berita IQD pon dan slow dah..tp kat fb tu ramai je yang dok menadah tu

sylarempire 05-07-2012 08:24 PM

menanti duit raya..ehe

budak kg606 05-07-2012 08:28 PM

Sian aku tgk...ramai jugak yg ah meroyan, bertukar menjadi lalang a.k.a. langau kt thread ni.. xpa la, hangpa buat la mcm rumah sendiri na...kami dah pindah rumah

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :)):)):)):)):)):)):)):)):)):)):)):)):)):)):p

mat jenin 05-07-2012 08:39 PM

Quote:

Originally Posted by kainlangsir (Post 13750242)
perabihkan lah stok IQD tu..dah sampai ujung nyawa dah sumer...berita IQD pon dan slow dah..tp kat fb tu ramai je yang dok menadah tu

kat fb, senang tukang karut@masta2 sembelih mangsa2 baru..
tak bley banyak soal kenyataan karut..
kena gantung nanti...cam dewan adun..

ijoi 06-07-2012 01:12 AM

apepun tgu saham felda rv dulu..hoheee

Sendoh 06-07-2012 08:24 AM

Salam,

Tahun 2013
IQD25,000 = IQD25.00
IQD25xUSD3.22xMYR3.10=RM249.55

IQD1,000,000=IQD1000
1000x3.22x3.22=9982

kerunai 06-07-2012 08:27 AM

pergh makin rancak ari ni ..berdezup2 ...chaiyuk2

THX 06-07-2012 08:39 AM

Quote:

Originally Posted by Sendoh (Post 13754035)
Salam,

Tahun 2013
IQD25,000 = IQD25.00
IQD25xUSD3.22xMYR3.10=RM249.55

IQD1,000,000=IQD1000
1000x3.22x3.22=9982

tu dia.... invest RM3000 (IQD 1juta)
awal tahun 2013 dapat RM9000
ASB pun kalah.......

tapiiiiii..... 99.99% berita RV sebelum ni semua palsu.....
sendiri invest sendiri tanggung.... TAYOR.... :)paid

danzig_08 06-07-2012 09:20 AM

masih tangga teratas thread ni
tima kasihlah pada yg sudi upkannya

Sendoh 06-07-2012 10:05 AM

Untuk untung sekadar hobi kira dah ok tu. hehe
Nape? Tak percaya ke? Sapa suruh percaya.. Hehe

Sendoh 06-07-2012 10:43 AM

So, jika benar bagai dikata. Apa lagi setiap bulan den sambar sekeping IQD25K da.
Nama pon simpan untuk hobi. Hehe. Yg tak mahu tu boleh terus memekak dalam ni. Hehe

mydesk 06-07-2012 11:50 AM

Quote:

Originally Posted by Sendoh (Post 13755320)
So, jika benar bagai dikata. Apa lagi setiap bulan den sambar sekeping IQD25K da.
Nama pon simpan untuk hobi. Hehe. Yg tak mahu tu boleh terus memekak dalam ni. Hehe

hobi buat profit...

Sendoh 06-07-2012 12:01 PM

Mcm hobi kumpul setem da. Bila dah cukup time kita tukar sama suka la. Hehe

izeik 06-07-2012 12:39 PM

Quote:

Originally Posted by Sendoh (Post 13754035)
Salam,

Tahun 2013
IQD25,000 = IQD25.00
IQD25xUSD3.22xMYR3.10=RM249.55

IQD1,000,000=IQD1000
1000x3.22x3.22=9982

masih untung wei....lagipun bukannye gua harap nk jdi jutawan pun...sekadar ikut perkembangan semasa.....gua ade 10jutaIQD...sape nk bgi kat gua +- Rm90000 buta2....nooooooooooooooo tolak modal rm32000.....=RM60000 +-.....jdile

Sendoh 06-07-2012 12:51 PM

Betul2.. Kita bukan nya nk jadi jutawan pon walaupon dlm hati mmg tak mahu pon. Hehe
Simpan sekadar hobi je. Hobi je. Hehe.

Sendoh 06-07-2012 12:55 PM

Jgn disimpan lebih dari hobi nanti ada orang marah. Hehe

budak kg606 06-07-2012 04:08 PM

Quote:

Originally Posted by izeik (Post 13756697)
masih untung wei....lagipun bukannye gua harap nk jdi jutawan pun...sekadar ikut perkembangan semasa.....gua ade 10jutaIQD...sape nk bgi kat gua +- Rm90000 buta2....nooooooooooooooo tolak modal rm32000.....=RM60000 +-.....jdile


Perghhh... 10Juta iqd??? Byk tuuuuu... Kalau tak LOP, jgn sasau dah ler, byk beribu-ribu lemon tu... Wowwww! :D

budak kg606 06-07-2012 04:10 PM

Quote:

Originally Posted by Sendoh (Post 13756859)
Jgn disimpan lebih dari hobi nanti ada orang marah. Hehe

Eh eh... hobi kita, kia punya suka ler... hehe :))

mat jenin 06-07-2012 04:16 PM

Quote:

Originally Posted by Sendoh (Post 13754035)
Salam,

Tahun 2013
IQD25,000 = IQD25.00
IQD25xUSD3.22xMYR3.10=RM249.55

IQD1,000,000=IQD1000
1000x3.22x3.22=9982

kalau nak menipu tu,bagi tinggi lah rate utk melayu iraq..
melayu iraq punya rate usd4.00 dah ditetap oleh masta2 kat fb..
rakyat iraq dapat usd1.00 jer..

mydesk 06-07-2012 04:18 PM

Quote:

Originally Posted by Sendoh (Post 13756859)
Jgn disimpan lebih dari hobi nanti ada orang marah. Hehe


Adalah juga untung daripada tak ada langsung... kalau beli murah lah... kalau beli mahal... :-?


Quote:

AMARAN KERAS: Mungkin ini yang berlaku pada awal tahun 2013. IQD25,000 = IQD25.00 (IQD25xUSD3.22xMYR3.10=RM249.55).

Sendoh 06-07-2012 04:20 PM

ye ta ye jugak... nama pon HOBI kan... suka dia la nak simpan berapa juta pon..hehe (Kawan punya kawan kata dia simpan setengah bilik dinar ni :o :o :o)

Sendoh 06-07-2012 04:24 PM

Rilek la bro...
Kalau nak MENIPU pon JANGANLAH nak AJAR kat Den.
Den tak suka tipu-tipu ni..
Dasat Otak Layu...hehehe

dungduk 06-07-2012 04:31 PM

betul2... hobi kan... last week.. br abis rm600.. beli mainan... hobi aku dr kecik... hahhahah... tu belum campur mainan yg dh sedia ada... beli basikal & accessori lagi... tu xmasuk hobi collection jacket lg... dh nama hobi.. sanggup berabis beb... heheheh...

myonline 06-07-2012 04:39 PM

simpan jer lah walaupun sedikit..

Sendoh 06-07-2012 04:56 PM

yolah..yolah.. den lembutkn sikit ayat tu..hehe

synyster 06-07-2012 05:01 PM

x lamooooo doooooohhhhhhhhhhhhhhh

Sendoh 06-07-2012 05:30 PM

Sama sama kita nantikan.

dzul88 06-07-2012 05:58 PM

urgent !!! salam, saya nak jual iqd 25k = RM70 sahaja...jika nak sms saya di 0142665629

budak kg606 07-07-2012 12:10 AM

Quote:

Originally Posted by Sendoh (Post 13759037)
yolah..yolah.. den lembutkn sikit ayat tu..hehe

bro punya siggy membuat hatiku gundah gulana, walaupun otai2 ckp "lop" xkan terjadi, tp itulah.. nk ckp pun susah. harap2 xla... :(( :(( :((

budak kg606 07-07-2012 12:13 AM

Quote:

Originally Posted by Sendoh (Post 13759371)
Sama sama kita nantikan.

kena pulak dia rv 1iqd : 1usd... lagila :((:((:((:):((:((:((:((:((

izeik 07-07-2012 12:14 AM

Quote:

Originally Posted by budak kg606 (Post 13758453)
Perghhh... 10Juta iqd??? Byk tuuuuu... Kalau tak LOP, jgn sasau dah ler, byk beribu-ribu lemon tu... Wowwww! :D

gua kena no tahun lepas kt kuda....sebab tu gua beli 10juta.....tk kisah ape nk jdi pun......sebab duit ong no....

Sendoh 07-07-2012 02:09 AM

Bukan apa tuan, otai rumah sana warden kawal.
Rumah kat sini takde warden, dah mcm rumah kongsi da.. Hehe
Harap abg polis tangkap dan gantung sementara atau kekal.
Sama-sama kita nantikn. Dinar tu benar, dah tak lama dah.


All times are GMT +8. The time now is 07:53 AM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.