CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   General Stuffs & Products (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=187)
-   -   Batu Permata Mani Gajah ASLI (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=291098)

boey 10-12-2011 01:07 AM

Quote:

Originally Posted by koleksimistik (Post 11595326)
hehe..ni bukan paksa perah..ni proses smulajadi..ambik masa ratusan tahun nak mengeras jadi batu..percayalah setiap kejadian Allah ada rahsia di sebaliknya

siapa yg sanggup tggu ratusan tahun? mcm mn proses jdkn batu? apesal lama tgu sehingga ratusan tahun tp harga 300? knp tak letak 30k? kalau dah batu ni dah jd pelaris maknanya syirik kerana org akn anggap batu ni pemberi rezeki dan bknnya dari Allah..

tonitoneroni 10-12-2011 01:11 AM

penjelasan,penjelasan..
diperlukan dri tt
:)

saga merah 10-12-2011 01:25 AM

mani org klu bt batu lg sempoi nie..pelaris utk memikat si gadis2...hehe..

pecintanya 10-12-2011 01:34 AM

Quote:

Originally Posted by saga merah (Post 11598764)
mani org klu bt batu lg sempoi nie..pelaris utk memikat si gadis2...hehe..

kalau mani orang wat batu,tiap ari aku kuar air mani.. biar banyak sikit leh jadi batu..:))

tapi memang ada batu mani gajah ni.. kena tunggu penerangan lanjut dari tt:D

mr_xhizors 10-12-2011 01:37 AM

hebat glerrr mani gajah...#:-S#:-S:))

lautbiru 10-12-2011 01:51 AM

Alhamdullillah

Yg pernah terbaca....Batu Mani gajah....Bila kita sembunyikan dalam tanah...Ayam akan kuis tanah sampai dia terkeluar balik...

Betul idak tak tau...tak pernah cuba...:D

TT kena explain...:D

Kengkadang...nama nama tu just "Nama".. (jenis jenis batu)...

macam batu 'Mata dewa" atau "Geliga Ular"...ianya memang sejenis batu yg glow in the dark...org panggil batu "Fosfur" & kat China ada sebiji yg dicanai jadi geliga terbesar di dunia! (berapa tan entah..)

Saya ada beli batu "Mata dewa" ni....mulanya mamat indon tu tipu kata dia sendiri ambil drp mulut ular la bla bla bla....saya layan je....(dia mintak harga dlm RM 500 ! )....Setahu saya...kalu kira value...batu glow in the dark ori org jual dlm RM 100 termasuk cincin besi..

Bila saya dah nak blah (masa tu dlm restoren mamak)....mamat Indon tu desak jugak saya beli ...suruh saya letak je harga...

So...sayakata RM 50 je saya sanggup.. Dan dia terus setuju...

hehee...kalu ikutkan RM 50 pun saya tak nak..tapi dah terlepas cakap...saya beli juga la...:eek:

Lps tu...dia nak tumpang kereta pulak... (aik...risau pulak saya mamat indon ni kengkaang ada ilmu bukan bukan..buatnya dia tak puas hati)..

So...saya just kata...saya nak p arah lain & saya tinggalkan dia dlm keadaan tak puas hati...


Pada TT....mohon bagi detail pasal produk...Nampak lawa jugak batu tu...:D

decalXsia 10-12-2011 01:52 AM

aku rase bukan air mani gajah..
ni mmg batu yg diberi nama air mani gajah sebb warna dia seakan2 air mani..n ade name gajah plak sbb die dijumpai di habitat gajah..wallahua'lam..

koleksimistik 10-12-2011 02:30 AM

batu di atas mmg mani gajah mengeras jadi batu..bukan di namakan atas sbb warna batu tu..hehe

xde sapa2 yg dok mnunggu pun bro..saya berani jamin batu ni asli sbb sy dpt dari sumber yg boleh di percayai..kalo rasa sangsi boleh di uji sendiri..

byk caranya nak uji mani gajah..ada yg tanam dalam tanah pastu letak beras kasi ayam makan,ada yg uji ngan batang mancis,dan ada jugak yg uji guna cuka getah..

syirik ke..kurafat ke..keparat ke..karipap ke..semuanya terletak pada kita..kita ni manusia pun di jadikan bersebab..dan setiap kejadian ALLAH itu bersebab..Segala sesuatu kembalikan kepada Maha Pencipta.

detail ada kat 1st post..ada apa2 kemuskilan bleh tanya..nak puas hati datang umah kita sembang :)

koleksimistik 10-12-2011 02:34 AM

contoh batu mani gajah yg lain

http://2.bp.blogspot.com/-wvHnFC9mIj...1102011300.jpg

koleksimistik 10-12-2011 02:36 AM

sorry lambat plak reply..tgk2 ramai rupenya yg respon...biasa la..berniaga kedai makan..bz ckit..dah tutup kedai baru leh usha2 line :)


All times are GMT +8. The time now is 08:15 AM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.