CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Offline Business, Entrepreneur Discussion (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=177)
-   -   Barang apa yang boleh untung jual di pasar malam atau uptown? (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=275537)

Bro_Izantie 21-10-2011 11:08 PM

tok try buka jual air loncan..

MyEfanZ 21-10-2011 11:11 PM

jual sate kebab grill

sehari 500 batang X untung bersih sebatang 30sen = rm150

niaga 20 hari = rm3000

kalau 30 hari???? = rm4500

stall menarik dan ramai orang nak cuba

www.satekebabJB2u.blogspot.com

Apai80 22-10-2011 03:08 AM

TT, cadangan dari saya - jual barang2 mainan / belon

sebab biasanya kat uptown ni ramai famili yg datang bawa anak2, budak2 suka barang mainan, anak2 saya kalau gi uptown memang selalu beli la, paling cikai pun belon

member saya ada sorang yg meniaga barang2 mainan kat pasar tani tiap2 pagi ahad kt stadium shah alam memang masyukkk, modal tak besar kalau jumpa tempat memborong, salah satu kat plaza GM la. Siap bolehbeli tanah & rumah, dia cakap untung besar jual barang2 mainan budak2 ni, saya pun teringin nak cuba kalau dpt tempat yg menarik.

Ada sorang lagi member kat kampung, dia jual belon je, tiap hari2 dia gi lepak kat tapak2 pasar malam, sebulan untung bersih leh dapat RM4K, jual belon je

MyEfanZ 22-10-2011 10:35 AM

Quote:

Originally Posted by MyEfanZ (Post 11095128)
jual sate kebab grill

sehari 500 batang X untung bersih sebatang 30sen = rm150

niaga 20 hari = rm3000

kalau 30 hari???? = rm4500

stall menarik dan ramai orang nak cuba

www.satekebabJB2u.blogspot.com

itu kalau ada 1 stall....kalau ada 4,5 stall???

mmg masyuk!!! :D

poknik 22-10-2011 10:52 AM

kalo kat Trg ni, satay ikan la... laku gila

quasar10 22-10-2011 05:09 PM

Quote:

Originally Posted by Apai80 (Post 11096567)
TT, cadangan dari saya - jual barang2 mainan / belon

sebab biasanya kat uptown ni ramai famili yg datang bawa anak2, budak2 suka barang mainan, anak2 saya kalau gi uptown memang selalu beli la, paling cikai pun belon

member saya ada sorang yg meniaga barang2 mainan kat pasar tani tiap2 pagi ahad kt stadium shah alam memang masyukkk, modal tak besar kalau jumpa tempat memborong, salah satu kat plaza GM la. Siap bolehbeli tanah & rumah, dia cakap untung besar jual barang2 mainan budak2 ni, saya pun teringin nak cuba kalau dpt tempat yg menarik.

Ada sorang lagi member kat kampung, dia jual belon je, tiap hari2 dia gi lepak kat tapak2 pasar malam, sebulan untung bersih leh dapat RM4K, jual belon je

yg nim kena sabar. ada minggu dapat rm30, alhamdulillah. ada minggu dapat rm500, alhamdulillah. istiqamah. kena uji dapat rm30 je seminggu, terus berenti niaga..

nukeaf 24-10-2011 10:59 PM

Quote:

Originally Posted by redtea (Post 11053847)
uptown puchong baru naik..banyak lagik lot kosong..sewa pun sgt2 murah..cuba la saper berminat

uptown puchong kat area mane?? tahu x brape sewa bulan2 dier? :)

little lily;
costing air tu camane?

USD 25-10-2011 09:14 AM

Dulu aku jual baju tidor. Untuk dewasa dan kanak-kanak. Bila tiba musim batman, aku jual baju tidor gambar Batman. Kena tahu perkembangan katun. Baju tidor kanak2 ni untung. Kalau family tu ada 4 anak, dia akan beli untuk ke 4 4 anak dia.

Jangan untung byk2. Aku dulu ambik 30% je. Baju tido budak2 ambik RM7, jual RM10. Rm 10 orang senang nak keluar duit. 1 hari minimum blh dapat RM800 dan kalau ada rezeki sampai RM2K...kalau untung 30%, kiralah sendiri...

Tp skrg aku tak meniaga baju lg. Aku meniaga lain...:):)

katelike 25-10-2011 09:35 AM

barang selagu dua

gersangnye 25-10-2011 09:47 AM

gunakan bakat yg ade...kalau TT terer design...buat baju...mmg masyuk


All times are GMT +8. The time now is 10:17 AM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.