CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Religious Talk (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=69)
-   -   Pegang b.a.b.i lagi bagus.. (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=274157)

Al-Hafiz 09-10-2011 01:50 PM

Pegang b.a.b.i lagi bagus..
 


.....dari pegang perempuan yang tak halal..



https://lh3.googleusercontent.com/-2..._2079954_n.jpg






---------------------------------------------------


KISAH LEMBU & ANJING

Lembu : Hai anjing,apa kabar? Macam ada yang tak kena ja?

Anjing : Aku tengah tension ni.Mau ja aku gigit manusia tadi.

Lembu :eh,kenapa ?

Anjing : Aku lalu tepi dua orang manusia lelaki & perempuan yang sedang berkepit.Tetiba si lelaki Terperanjat dan terus melompat dan berkata “hoi anjing!!!Pergi jauh-jauh!!!Najis!!!”

Lembu : Iya lah.Kau kan haram.Najis tahap berat bagi manusia .Biasalah tu.

Anjing : Kalau aku najis sekali pun,kalau dya tersentuh aku,boleh disamak kan.Yang dya sentuh & raba -raba awek dya tu apa?Boleh ka nak samak dosa?

Lembu : Betul tu.Memegang wanita yang bukan mahram tanpa ikatan sah lebih dasyat kenajisannya dp Memegang kau anjing,malah tak boleh suci sekalipun di samak.

Anjing : Wah…Ayat ko memang power la.

ANJING dan B.A.B.I adalah makhluk Allah sama seperti kita. Kekuatan manusia adalah pada iman dan akal fikiran.Menilai sesuatu perkara baik dan buruk, kemudian baru tindakan di buat.Ini adalah perbezaan di antara pegang ANJING dan B.A.B.I berbanding pegang BUKAN MAHRAM

Sekiranya kita saja PEGANG ANJING atau B.A.B.I:


1) TAK BERDOSA

2) KENA SAMAK

3) BERDOSA JIKA KITA MAKAN DAGING

Kalau saja pegang BUKAN MAHRAM pula:

1) BERDOSA

2) AURAT TIDAK DIJAGA, TENGOK HARAM

3) BERDUA-DUAAN BERPEGANG TANGAN BOLEH TIMBUL FITNAH DAN HARAM

4) MENGHAMPIRI ZINA YANG BOLEH TERJEBAK DENGAN ZINA YANG KEJI


5) KENA MINTAK AMPUN KEPADA ALLAH DENGAN BERTAUBAT


“Bergerombolan dengan b.a.b.i (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan(secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahramnya.” Riwayat Ibnu Majah

Berdasarkan hadith di atas, jelas sekali Islam melarang keras lelaki dan perempuan yang bukan mahram untuk bersentuhan, sehingga dikatakan menyentuh kulit khinzir adalah lebih baik daripada menyentuh kulit orang yang bukan mahram kita. Khinzir tu dah dikira sehina-hina makhluq pada pandangan kita, orang Islam. Tapi lihatlah, ternyata rupa rupanya, ada lagi yang lebih hina daripada tu. Orang yang membiarkan dirinya disentuh oleh orang yang bukan mahram itulah yang ternyata lebih hina daripada khinzir!

Bersentuhan (dengan sengaja dan apatah lagi bertujuan syahwat) antara lelaki dan perempuan bukan mahram tanpa adanya ikatan pernikahan yang sah adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa). Sedangkan menyentuh anjing/ khinzir tidaklah berdosa dan hanya perlu disucikan melalui samak (bukan bertaubat!). Ini kerana, yang diharamkan ke atas kita adalah untuk memakan dagingnya, dan bukanlah menyentuhnya. Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh pasangan bukan mahram yang tidak halal bagi seseorang itulah yang dikira sebagai dosa dan maksiat!

afifdaud 09-10-2011 02:05 PM

mmg tajam ayat dia...i like :D

kalamsiber 09-10-2011 02:07 PM

hahahha i like jugak.., jom cari vavi

kayanganboy 09-10-2011 02:15 PM

Quote:

Originally Posted by kalamsiber (Post 10960518)
hahahha i like jugak.., jom cari vavi

Hahaha... jom jom... kt blakang umah mak aku, hri2 jadi lebuh raya depa anak beranak... :)cgrock:)cgrock

H-S 09-10-2011 02:29 PM

hadis daif... rujuk ustaz...

Al-Hafiz 09-10-2011 02:34 PM

Quote:

Originally Posted by holysatan (Post 10960629)
hadis daif... rujuk ustaz...

riwayat ibnu majah

kalau hadis dhaif adalah soalnya..maka ketepikan hadis itu

tapi intipatinya

memegang wanita bukan muhrim yg tidak halal adalah berdosa

memegang anjing dan b4bi bukan dosa

pegang perempuan, menaikkan nafsu syahwat untuk menggalakkan lagi buat yg bukan2
pegang b4bi, adakah menaikkan selera kita untuk makan dia?

XTigy 09-10-2011 02:40 PM

Kalau post kat facebook mesti ramai yg terasa

connect 09-10-2011 02:52 PM

hahahahhaa.... pedihhhh2...

Al-Hafiz 09-10-2011 02:53 PM

Quote:

Originally Posted by XTigy (Post 10960701)
Kalau post kat facebook mesti ramai yg terasa

mungkin ada yg tak tahu...jadi kita kongikan supaya maklumat ni sampai kepadda mereka..:)cgrock

XTigy 09-10-2011 02:55 PM

Quote:

Originally Posted by Al-Hafiz (Post 10960776)
mungkin ada yg tak tahu...jadi kita kongikan supaya maklumat ni sampai kepadda mereka..:)cgrock

Tapi masalahnya aku takde facebook:p:D

Matiengine2 09-10-2011 05:20 PM

Terbaik!!!!!!

8virus 09-10-2011 05:33 PM

bgus2 hehe

nash007 17-10-2011 08:27 PM

Quote:

Originally Posted by holysatan (Post 10960629)
hadis daif... rujuk ustaz...

betui ka hadis dhaif?
tapi bukan hadis maudu' kan???...
slagi mana hadis tu tak jatuh hadis maudu',,,
antara sbb2 jatuhnya taraf hadis hanyalah kerana perawinya2....
selagi tu la makna hadis tu lebih power dari kata2 hikmah cendiakawan zaman kini...
antara sbb2 jatuhnya taraf hadis hanyalah kerana perawinya2...bkn maksudnya...
renung2kan dan selamat beramal...:)

samesame 18-10-2011 08:51 AM

Quote:

Originally Posted by nash007 (Post 11043712)
betui ka hadis dhaif?
tapi bukan hadis maudu' kan???...
slagi mana hadis tu tak jatuh hadis maudu',,,
antara sbb2 jatuhnya taraf hadis hanyalah kerana perawinya2....
selagi tu la makna hadis tu lebih power dari kata2 hikmah cendiakawan zaman kini...
antara sbb2 jatuhnya taraf hadis hanyalah kerana perawinya2...bkn maksudnya...
renung2kan dan selamat beramal...:)

Ya....

Hadis dhaif boleh dipegang cuma tak boleh dijadikan hujjah shj.

samesame 18-10-2011 09:48 AM

Diantara ibadat yg kita amalkan tapi dari hadis dhaif:

1)Hadis solat tasbih. Imam nawawi mengatakan hadis dhaif.

2)Menyapu muka selepas beri salam

3)Semua hadis tentang kelebihan surah yasin.

So jangan tolak secara mutlak hadis dhaif.

copy left 18-10-2011 10:13 AM

ramai umat islam kini menyangka pegang pompuan bukan muhrim x dosa tapi pegang anjing dan b4b1 dosa hahahahaha

afas77 19-10-2011 04:15 PM

Quote:

Originally Posted by copy left (Post 11049179)
ramai umat islam kini menyangka pegang pompuan bukan muhrim x dosa tapi pegang anjing dan b4b1 dosa hahahahaha

rasanya ada pembetulan sikit yg perlu dibuat kat sini ; jika terpegang anjing & ****, maka kita kena BASUH 7 KALI, termasuk sekali dgn air bercampur tanah....

Cuma org Melayu aje yg guna pakai perkataan samak ni pada hal2 yg melbatkan anjing & ****...

Padahal..samak ni adalah perbuatan membersihkan kulit2 binatang yg tidak halal dimakan ( selain anjing dan **** ) eg; kulit harimau...; perlu disamak dgn benda2 yg bersifat tajam spt kapur ; sebelum boleh digunakan oleh manusia utk buat baju, kasut, dsbg...:)

lanst 19-10-2011 04:37 PM

"Berjalan didepan Harimau lebih baik dari berjalan dibelakang Perempuan yg bukan Muhrim.."

Yg sy faham maksud yg tersirat tu...Ingin menyatakan menyentuh wanita yg bukan Muhrim tu lebih Berat Dosanya berbanding pegang B@B!...:)paid

hairl 19-10-2011 04:40 PM

tapi ramai buat dek jek...macam benda ni biase je

hisyam5789 19-10-2011 04:48 PM

tu dia....

copy left 19-10-2011 06:45 PM

Quote:

Originally Posted by afas77 (Post 11065952)
rasanya ada pembetulan sikit yg perlu dibuat kat sini ; jika terpegang anjing & ****, maka kita kena BASUH 7 KALI, termasuk sekali dgn air bercampur tanah....

Cuma org Melayu aje yg guna pakai perkataan samak ni pada hal2 yg melbatkan anjing & ****...

Padahal..samak ni adalah perbuatan membersihkan kulit2 binatang yg tidak halal dimakan ( selain anjing dan **** ) eg; kulit harimau...; perlu disamak dgn benda2 yg bersifat tajam spt kapur ; sebelum boleh digunakan oleh manusia utk buat baju, kasut, dsbg...:)

betul tu,jadi better pegang pompuan dari pegang anjing ngn ba sbb pegang pompuan xyah nk basuh 7 kali dengan tanah,cukup sekadar mandi wajib jerk akekekekeke


All times are GMT +8. The time now is 06:30 AM.

Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.