CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Benarkah ada poses tarik rezeki (duit @ emas) dari alam ghaib (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=243657)

zamzamalahkazam 22-06-2011 10:40 AM

Benarkah ada poses tarik rezeki (duit @ emas) dari alam ghaib
 
Assalamualaikum semua..pada semua pembaca benarkah ada poses tarik duit atau emas didunia ini..Ianya untuk perbincangan sahaja..saya bukan penganjur kerja ni ye...:)cgrock:)cgrock

zamzamalahkazam 22-06-2011 10:42 AM

Pada yang pakar adakah jawapan untuk persoalan ini?:-?

zamzamalahkazam 22-06-2011 10:44 AM

3 Attachment(s)
Betol ker ni tuan-tuan?:-?

syahays 22-06-2011 10:45 AM

ntahler...ade atuk kat tempat aku percaya mende ni...g jupe bomoh..melayang 25k...da 7 bulan...die masih percaya bomoh 2 masih bertapa untuk menarik duit...:)) :))
siap nk kasik aku 20k bila die jutawan ...:))

FXminded 22-06-2011 10:46 AM

adeihh... aku ingat menatang apa 'POSES' tu

Saxonaria 22-06-2011 10:48 AM

pi beli jin. settle

sepatsiam 22-06-2011 10:50 AM

alam ghaib tak tau la plak. tapi dari alam maya dah selalu aku buat.

rakcacer 22-06-2011 10:51 AM

dr sumber mana duit tu ditarik... tarik duit dr poket org ke atau duit jin / alam ghaib... adakah duit alam ghaib sama bentuknyer ngan duit rm?

kawan ada satu cara utk tarik duit ng paling berkesan. jarang gagal...
tp bukan tarik duit alam ghaib tp tarik duit rakyat... jd kroni umno... mmg bleh tarik duit...:eek::eek::eek:

zamzamalahkazam 22-06-2011 10:51 AM

Quote:

Originally Posted by sepatsiam (Post 9898486)
alam ghaib tak tau la plak. tapi dari alam maya dah selalu aku buat.

ehehe..alam maya aku gi je kat kandang rimau..kalo tak pon kandang unta..wahaha...

zamzamalahkazam 22-06-2011 10:52 AM

Quote:

Originally Posted by rakcacer (Post 9898497)
dr sumber mana duit tu ditarik... tarik duit dr poket org ke atau duit jin / alam ghaib... adakah duit alam ghaib sama bentuknyer ngan duit rm?

kawan ada satu cara utk tarik duit ng paling berkesan. jarang gagal...
tp bukan tarik duit alam ghaib tp tarik duit rakyat... jd kroni umno... mmg bleh tarik duit...:eek::eek::eek:

kalo jadik kroni umno biasenye kalo tak kita yg tarik duit silap2 duit kite yg kene taik...:eek::eek::eek:

rahl 22-06-2011 10:54 AM

ade..
tp xjd syirik ke?

syahays 22-06-2011 11:00 AM

Quote:

Originally Posted by rahl (Post 9898532)
ade..
tp xjd syirik ke?

wahh...ade ke bro???ce tarik 100k jap...:))

hairy84 22-06-2011 11:02 AM

Quote:

Originally Posted by zamzamalahkazam (Post 9898431)
Betol ker ni tuan-tuan?:-?

ni gamba geng unstopbebal :)):))

rayz 22-06-2011 11:02 AM

ada la kot sbb aku tgk ada org dok jual benda2 mistik.

batu petir la.geliga lian. besi kuning la,buntat kayu la, mcm2 lagi mana dia dpt kan?kalo snnag mesti org len pun ada.

akukurt 22-06-2011 11:05 AM

tarikkk duit obama

http://i.imgur.com/g70Pp.jpg

erro_sennin 22-06-2011 11:06 AM

ntah la.
aku ada dgr ayah aku n kwn2 dia sembang.
member dia ckp ada , tapi duit tu bkn boleh ambk cm tu je.
bila kita nak ambik, kita kena tunaikan hajat penjaga duit tu.
Klau dia suruh p buat masjid or sedekah kt ank2 yatim, kita kena buat,
dn selepas bt semua tu baki nya baru blh kita ambk.

Wallahualam bi shawab

zamzamalahkazam 22-06-2011 11:08 AM

Quote:

Originally Posted by hairy84 (Post 9898590)
ni gamba geng unstopbebal :)):))

aku pon dapat kat org..aku tepek je laa...

zamzamalahkazam 22-06-2011 11:11 AM

Quote:

Originally Posted by erro_sennin (Post 9898623)
ntah la.
aku ada dgr ayah aku n kwn2 dia sembang.
member dia ckp ada , tapi duit tu bkn boleh ambk cm tu je.
bila kita nak ambik, kita kena tunaikan hajat penjaga duit tu.
Klau dia suruh p buat masjid or sedekah kt ank2 yatim, kita kena buat,
dn selepas bt semua tu baki nya baru blh kita ambk.

Wallahualam bi shawab

owh itu macam kaa..tapi yang aku pelik tu 1 je..duit sape yg dorang tarik ek?duit tu jumlahnya banyak..kalo jin kebas kat bank mst kantoi pny sbb no siri..ni kalo org goib yg bagi no siri mst tak sama dengan bank negara pny no siri..dh jadik tak sah plak..camane tuh..

rakcacer 22-06-2011 11:13 AM

jin main forex la... ada labur skit skit beli emas... tu byk duit dia...

abzgu 22-06-2011 11:13 AM

adakah kita sume lupa sapa yang bagi kite rezeki/duit..
yg minta kt tok guru tu tok guru ni aq rsa menyimpng jauh.
apa lgi pecaya ibu duit yg kita simpan dlm wallet tu bule
beranak...alasan kene sedekah tiap bulan la itu la ini la
sume tu nk nyedapkn ati je. aq x percaya langsung. Pe kate cuba kaedah
yg nabi ajor..tiap pg solat duha..ce cube cecuba

syahays 22-06-2011 11:17 AM

Quote:

Originally Posted by rayz (Post 9898598)
ada la kot sbb aku tgk ada org dok jual benda2 mistik.

batu petir la.geliga lian. besi kuning la,buntat kayu la, mcm2 lagi mana dia dpt kan?kalo snnag mesti org len pun ada.

xde kot pasal tarik duit ni...aku rasa bab2 tarik duit ni org kita je...xde kot omputih kaya sebab tarik uit..org kita je miskin sebab ade pandai tarik uit :)) :))

9/10 rezeki dtg dari berniaga...1/10 dari tarik duit ka?? :eek: :eek:

abzgu 22-06-2011 11:17 AM

Nak tarik duit senang je bro...
cari dlm Quran ayat lebih kurang gini

" umpama...satu biji benih keluar 7 tangkai..
dan setiap tangkai 100 biji lg.."
kalu salah tlg betolkan yerr

apakah bendenye itu...x caya cuba!

lovebattery 22-06-2011 11:18 AM

jin2 guna wang kertas juga ke untuk urusan seharian?

rakcacer 22-06-2011 11:19 AM

Quote:

Originally Posted by abzgu (Post 9898677)
adakah kita sume lupa sapa yang bagi kite rezeki/duit..
yg minta kt tok guru tu tok guru ni aq rsa menyimpng jauh.
apa lgi pecaya ibu duit yg kita simpan dlm wallet tu bule
beranak...alasan kene sedekah tiap bulan la itu la ini la
sume tu nk nyedapkn ati je. aq x percaya langsung. Pe kate cuba kaedah
yg nabi ajor..tiap pg solat duha..ce cube cecuba

tul tu... :)paid:)paid:)paid

lovebattery 22-06-2011 11:21 AM

sila guna common sense.

dan juga pegangan akidah anda.

tak ada satu pun dalam top 10 forbes yg jadi kaya hasil tarik duit.

jangan jadi slow.

eligator 22-06-2011 11:29 AM

Quote:

Originally Posted by lovebattery (Post 9898737)
sila guna common sense.

dan juga pegangan akidah anda.

tak ada satu pun dalam top 10 forbes yg jadi kaya hasil tarik duit.

jangan jadi slow.

terbaik...aku skong

kt kampung aku pn ade org famous bley tarik duit dlu...aku tny ayah aku...mmg dia bley tarik duit...ayah aku tgk dpn mata..tapi ayah aku ckp trick mata je...sbb tgk kepada org yg tarik duit ni...xky2 pn...aku fkr2 btl gk...lau btl2 bley tarik duit...pagi2 tarik duit...sebulan bley la beli rx8 sebiji...

tebbaloi 22-06-2011 11:29 AM

uitss syirik tuu...

zamzamalahkazam 22-06-2011 11:37 AM

yup..betol tuh..kalo ibu duit tu plak bentuknya mcm maner ek?

syahays 22-06-2011 11:56 AM

Quote:

Originally Posted by zamzamalahkazam (Post 9898880)
yup..betol tuh..kalo ibu duit tu plak bentuknya mcm maner ek?

ibu duit aku penah tgk pakcik aku tunjuk..misai rimau..xkaya pon ade ibu duit...:eek: :eek:

imatnor 22-06-2011 04:39 PM

Quote:

Originally Posted by abzgu (Post 9898701)
Nak tarik duit senang je bro...
cari dlm Quran ayat lebih kurang gini

" umpama...satu biji benih keluar 7 tangkai..
dan setiap tangkai 100 biji lg.."
kalu salah tlg betolkan yerr

apakah bendenye itu...x caya cuba!

سُوۡرَةُ البَقَرَة

مَّثَلُ ٱلَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمۡوَٲلَهُمۡ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنۢبَتَتۡ سَبۡعَ سَنَابِلَ فِى كُلِّ سُنۢبُلَةٍ۬ مِّاْئَةُ حَبَّةٍ۬*ۗ وَٱللَّهُ يُضَـٰعِفُ لِمَن يَشَآءُ*ۗ وَٱللَّهُ وَٲسِعٌ عَلِيمٌ (٢٦١)

Bandingan (derma) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai; tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji dan (ingatlah), Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya, lagi Meliputi ilmu pengetahuanNya. QS: Al Baqarah(261)

mr.gabanz 22-06-2011 08:01 PM

masa aku keje guard dulu,ada abg nie suke la benda2 mcm nie..dia cerita kt aku,dia ngan kwn2 dia gi jumpa bomoh tarik duit..aku x ingat kt mane..gi jumpa dlm umah gelap..tok bomoh srh tutup mata,masa dia ngah tarik duit..klu buka mata proses x lengkap..so dia ckp dia rasa angain kuat la,apa la.aku x ingat..bila dah setel proses tue..tok bomoh bagi syarat..jgn buka guni sebelum smpai rumah n jgn berhenti kt mana2..so masa on the way balik..member abg nie nk terberak or da terberak dlm keter,aku xigt..tapi dorang berhenti la..kira da langgar syarat latue..so smpi umah..dia tgk dlm guni tue..sume daun,n dia ckp ade satu daun nie separuh duit rm50,separuh lagi daun..ade satu jew mcm tue dari beribu2 keping daun..dia cerita mcm real je..tapi aku rasa ade kot..klu xde,org x cerita..

PUTERAZS 22-06-2011 08:17 PM

Assalamualaikum saudara2 ku..

Duit yg ditarik nampak betul ...tapi sebenarnya ... semua angkara sihir2 tukang sihir jin dan manusia... :)

Perkara yg gaib tetap akan gaib... kecuali dahulunya zahir..tetapi sekarang telah di gaibkan atas sebab2 tertentu...

Pernah dengar mitos keris taming sari yg di gaibkan di sungai melaka oleh Hang tuah...jika hang tuah itu benar maka keris taming sari beliau pasti ada ...dan dijaga oleh penduduk alam gaib...

Pernah dengar mitos jambatan emas dari negeri melaka ke gunung ledang klu taksilap saya... dan banyak lahgi...tetapi semuanya dalam peliharaan ALLAH SWT semuanya jika ianya benar...:)wallahhuaallam.

syarulazis 23-06-2011 02:25 AM

1 dalam sejuta..

wokyoh fx 23-06-2011 02:30 AM

tipu belako tu wei .. jgn terpedaya .. kalau ada yg boleh tarik duit .. kalau boleh tarik seratus ribu .. aku bagi cash lagi 100ribu lagi kat bomohpelawok tu ..

jgn terpedaya semua ni karut dan pelawok pelawok pelawok pelawok:(scam



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile..._5149078_n.jpg

ahleng 23-06-2011 03:53 AM

Dulu aku pun x caya benda2 cmni...satu hari tu sepupu aku bwk dtg rumah dia dan memang ada 6 guni beras 50kg penuh dgn note 100,50,10 & 5..kata dia anggaran dlm 60 juta duit tu. Aku pegang dan belek memang sah duit, masih baru lagi duit tu ...tp sayang keadaan duit2 dh hancur semua sebesar kuku ibu jari. x tau plak apa cerita duit2 tu semua skrg sebab sepupu aku kata tengah usahakan utk pulihkan pd keadaan asal. Bila fikir2 balik memang hebat org2 Melayu kita...mcm2 kemahiran ada...

AuraSuccess_88 23-06-2011 04:21 AM

Quote:

Originally Posted by zamzamalahkazam (Post 9898431)
Betol ker ni tuan-tuan?:-?

gambo nie bukan hasil tarik duit..di bank kot:D

zaimi2 23-06-2011 04:45 AM

dia kena ada 2 orang yang terer tarik duit

kebanyakan tau tarik tapi x dpt nak realkan duit 2

ada orang xleh tarik duit tapi leh realkan duit 2

ni aku dengar2 la :)

ikanjos79 23-06-2011 09:07 AM

X munasabah langsung. Syirik belaka.

Yg tarik duit ni org yahudi je tarik duit org islam... kalo x caya, pergi beli sluar levis, pakai kasut timberlan, makan kt McD sambil berwifi bukak facebook.

Brapa bnyak dah diut kita disedutnya?

zaberi 23-06-2011 09:48 AM

sesat sesat sesat
taubat segera.. jauhi perkara2 kurafat.
berimanlah kepada yang memberi anda nyawa, rezeki, kesihatan, kaya, miskin

jangan jadikan makhluk sebagai tempat kita berharap pertolongan

taubatlah taubatlah kepada allah

PipsHunter 23-06-2011 07:23 PM

Den pon dengar cerita saja tapi belum pernah "melihat KEINDAHAN " yg ALLAH berikan..ILMU ALLAH amat luas...duit tu memang dari alam ghaib.sama mcm duit kita...duit BARU & baunya wangi..kalau Jin yg curi duit itu buruk n bau duit lama..dicuri dr duit poket org lain...


All times are GMT +8. The time now is 08:00 PM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.