CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Health, Fitness (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=279)
-   -   -pengidap asma tegar- (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=239296)

ichirosic 13-06-2011 04:21 PM

juz nk share pengalaman...

mase kecik2 g berubat..rebus daun setawar dalam air..minum air...amalkan selalu...mmg ilang asma..

bile dh besar jd blk asma..sbb dh x minum dan byk tededah dgn asap...
so g klinik razana kat seksyen13 shah alam...
die bg inhaler wane purple harge agak mahal..rm100++
dh pakai 2 biji inhaler(mase awal2 je pakai- proses merawat)..
smpai skrng xde asma dh..(dekat 2tahun dh x pump)

surya 16 13-06-2011 04:22 PM

salam..........

jgn selalu mandi mlm2 ,
jgn makan sejuk2,
ikut nasihat doktor n ambil makanan tambahan ,
mcm kwn2 di atas bg th,,,,,

husniezar 13-06-2011 05:15 PM

NAMA: RAFIAH BT TAIB
NO. K/P: 540206-07-5628
UMUR : 54 Tahun
ALAMAT: No. 8, JIn. Besar, Taman Kajang Baru, Sungai Jelok,43000 Kajang, SELANGOR

MASALAH KESIHATAN : ASTHMA (LELAH)


Saya telah mengalami penyakit Asthma yang serius sejak 28 tahun yang lalu. Keadaan kesihatan saya akan menjadi lebih bermasalah apabila cuaca dingin terutamanya sebelah malam atau ketika hujan. Disebabkan berlaku kekerapan serangan asthma saya dibekalkan dengan 2 jenis alat bantuan 'Inhaler' oleh pihak hospital jenis 1 untuk serangan biasa dan jenis 2 untuk serangan yang lebih teruk. Melalui En. Halim saya diperkenalkan dengan Higoat, saya meminum 2 kali sehari disebelah pagi dan malam. Tidak sangka selepas 2 hari meminumnya saya terbatuk-batuk sambil mengeluarkan kahak yang berketul-ketul dan bercampur dengan darah. Walaupun begitu kesannya amat bagus sekali, terasa ringan apabila bernafas. Sehingga ke hari ini keadaan kesihatan saya semakin stabil dan 'Inhaler' sudah jarang digunakan. Bersyukur kepada Allah swt dan banyak2 terima kasih saya kepada En. Halim kerana memperkenalkan Higoat keluaran HR Marketing ini.

itik_mabuk 14-06-2011 12:31 AM

Quote:

Originally Posted by husniezar (Post 9810754)
NAMA: RAFIAH BT TAIB
NO. K/P: 540206-07-5628
UMUR : 54 Tahun
ALAMAT: No. 8, JIn. Besar, Taman Kajang Baru, Sungai Jelok,43000 Kajang, SELANGOR

MASALAH KESIHATAN : ASTHMA (LELAH)


Saya telah mengalami penyakit Asthma yang serius sejak 28 tahun yang lalu. Keadaan kesihatan saya akan menjadi lebih bermasalah apabila cuaca dingin terutamanya sebelah malam atau ketika hujan. Disebabkan berlaku kekerapan serangan asthma saya dibekalkan dengan 2 jenis alat bantuan 'Inhaler' oleh pihak hospital jenis 1 untuk serangan biasa dan jenis 2 untuk serangan yang lebih teruk. Melalui En. Halim saya diperkenalkan dengan Higoat, saya meminum 2 kali sehari disebelah pagi dan malam. Tidak sangka selepas 2 hari meminumnya saya terbatuk-batuk sambil mengeluarkan kahak yang berketul-ketul dan bercampur dengan darah. Walaupun begitu kesannya amat bagus sekali, terasa ringan apabila bernafas. Sehingga ke hari ini keadaan kesihatan saya semakin stabil dan 'Inhaler' sudah jarang digunakan. Bersyukur kepada Allah swt dan banyak2 terima kasih saya kepada En. Halim kerana memperkenalkan Higoat keluaran HR Marketing ini.

salam thanks sudi reply..cam menarik je higoat ni..susu kambing asli ke..??cmne sy nk dptkn higoat ni..??

itik_mabuk 14-06-2011 12:33 AM

Quote:

Originally Posted by surya 16 (Post 9810162)
salam..........

jgn selalu mandi mlm2 ,
jgn makan sejuk2,
ikut nasihat doktor n ambil makanan tambahan ,
mcm kwn2 di atas bg th,,,,,


salam..
ok..tp sy ni kuat isap rokok..:)
tp xder kaitan dgn asma kan..
tp sebelum merokok msti kena pam inhaler dulu..:(

itik_mabuk 14-06-2011 12:36 AM

Quote:

Originally Posted by vastavista (Post 9810022)
doktor dh sah kn ke awk ni asma?

apa alat yg diguna untuk dianogis tu?
Flow peak?
Spirometry?

ce cte skit...aku ade sakit mcam asma gk...tapi bukan asma..

ya dari kecik lg dr dah sah kan asma..mmg dr skolah rendah lg sy dikecualikan dr sebarang aktiviti sukan..:)
inhaler yg sy pakai tu athtalin..klu jenis lain xder feel..

naz84 14-06-2011 12:37 AM

mmm, truk sgt ke TT..klu x kritikal sgt, try g swimming...tp jg hardcore sgt...

DreamCatcher 14-06-2011 12:41 AM

cuba try minum air M6. Leh beli kat kiosk2 berdekatan.. 2 ringgit botol penuh. :D

Chieff 14-06-2011 12:43 AM

Saya ambil ubat homeopati je. Alhamdu Lillah, dah xde asma lagi. siap bleh main bola jadi striker :D

PinguSpy 14-06-2011 12:47 AM

Quote:

Originally Posted by itik_mabuk (Post 9815399)
salam..
ok..tp sy ni kuat isap rokok..:)
tp xder kaitan dgn asma kan..
tp sebelum merokok msti kena pam inhaler dulu..:(

ganas bro ni..
ngidap asma pun hisap rokok lg her


All times are GMT +8. The time now is 11:47 AM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.