CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Religious Talk (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=69)
-   -   [ AMARAN : AJARAN SYIAH ] - Berita syiah.... (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=199218)

edenlapone 01-09-2012 10:30 PM

Quote:

Originally Posted by dinxq (Post 14355607)
Kita semua umat nabi muhammad saw betul tak ?

Betul, tapi ada yang menolak, tak mahu menjadi umat nabi muhammad saw secara sedar atau tidak sedar. justeru itu ia telah terkeluar.

dinxq 02-09-2012 01:46 AM

Quote:

Originally Posted by edenlapone (Post 14356754)
Betul, tapi ada yang menolak, tak mahu menjadi umat nabi muhammad saw secara sedar atau tidak sedar. justeru itu ia telah terkeluar.

Macamana pulak tu?

adik74 02-09-2012 08:19 PM

http://www.carigold.com/portal/forum...d.php?t=362036

yan_advert 02-09-2012 09:41 PM

Ty org syiah siapa ABU TAHIR AL QARMATI..tgk apa jawapan drg..ada x syiah yg nk tolong jawab siapa tokoh korang ni?? Terangkan apa yg korang rs baik sgt dia dh buat pada kota haram mekah...

adik74 03-09-2012 09:51 AM

Shiite Genocide Continues in Pakistan, 7 Shiite Muslims Martyred in Quetta


(Ahlul Bayt News Agency) - Seven Shia Muslims were martyred in two separate firing incidents in the Hazar Ganji area and Taftan Bus stand of Quetta respectively on Saturday.

Five people were shot dead by armed Taliban and Sipah-e-Sahaba terrorists after they opened fire on a car in the Hazar Ganji area near the Sabzi Mandi area.

The martyred were identified as Noor Ali son of Mohammad Raza, Ali Baba son of Hasnain Ali, Jawad son of Dost Mohammad, Salman son of Abdul Waheed and Syed Yousuf son of Syed Anwar Ali. All the five people belongs from Hazara Shiite Community of Quetta.

However, The second incident also took place in the Taftan Bus Stand in Quetta and resulted in the killing of two people. The people in the second incident was not identified yet but they belongs from Shiite Community of Quetta.

Security forces cordoned off the area after the incidents and the bodies were shifted to Bolan Medical Complex.

The assailants managed to escape from the area. Demonstrators blocked Brewry Road and the Western Bypass area to protest the killings. Hazara tribal leader and Chief of Quetta Solidarity Council, an alliance of all Shia religious and ethnic groups of Quetta, Sardar Saadat has announced seven-day mourning and a shutter-down strike tomorrow. There was no claim of responsibility for the attack.

Gunmen had earlier shot dead a Shia judge along with his driver and police bodyguard on Saryab Road. The Balochistan government had failed to arrest a single terrorists involved in the killing of Shiite Muslims in Balochistan.

The Saturday attacks came hot on the heels of the killing of senior Shia judge, Zulfiqar Naqvi along with his driver and bodyguard in Quetta on Thursday.

On Monday, militants also killed three Shia Muslims and wounded two others in Balochistan. The victims belonged to a local Hazara tribe.

Pro-Taliban militants have killed hundreds of Shia Muslims in various parts of Pakistan over the past few months.

The country’s Shia leaders have called on the government to form a judicial commission to investigate the bloodshed.

Sumber : http://abna.co/data.asp?lang=3&id=343346

adik74 03-09-2012 09:52 AM

Pakistan: Two More Shia Muslims Martyred by Wahhabi Terrorists in Quetta, Seven-Day Mourning Announced


(Ahlul Bayt News Agency) - At least seven Hazara Shias were gunned down in two attacks while two other people were martyred in violence that erupted after the incidents here on Saturday.

Hundreds of Hazara youths (a Shia sect) blocked the Brewery and Sabzal Roads by putting up barricades.

They took the bodies to the office of the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) in Chaman Housing Society, calling upon the UN to take up the matter with the administration.

According to eyewitnesses, four armed men (belong to extremist group of Ahle Sunnat Wal Jamat) riding two motorcycles stopped a bus, told five Hazara men to get off, lined them up and pulled the trigger.

The Hazara shia Muslims were returning home after purchasing vegetables and fruits from the Hazar Ganji market.

According to Quetta police chief Mir Zubair Mehmood, two assailants shot dead two other members of the Hazara Shia community at the Taftan bus stand minutes after the first
shooting.

“The six killers escaped after the attacks,” police said.

Police termed the incidents sectarian killings.

It was the third incident of Shia killing in the Balochistan capital during the past week.

The seven who lost their lives in the two attacks were identified as Ali Baba, Jawaad, Nauroz Ali, Mohammad Raza, Nauroz, Mohammad Ali and Aziz Ali.

Hundreds of enraged Hazaras took to the street after the killings, closing Brewery Road and the western bypass to traffic, burning tyres and erecting barricades.

Two of them later martyred in hospital. Their deaths sparked yet another bout of protest. The protesters placed barricades and boulders on the Sabzal Road.

After receiving the bodies of victims of the sectarian attacks, the Hazara community, led by Sardar Sadaat Hazara, marched to the Governor House and later staged a sit-in in front of the UNHCR office. They dispersed after about an hour.

Balochistan Chief Minister Nawab Aslam Raisani, Nawabzada Talal Akbar Bugti, chief of a faction of the JWP, Hazara Democratic Party (HDP) chief Abdul Khaliq Hazara and Sadaat Hazara condemned the killings.

The chief minister, who was in Islamabad, ordered the Balochistan police chief and other officials concerned to take “all possible steps” to arrest the killers.

Amanullah Kasi adds: The Hazara Democratic Party, Balochistan Shia Conference, Tahaffuz Azadari Council and chief of Hazara tribe condemned the killing of seven Hazaras, condemning the government’s failure to stop the bloodshed.

The HDP called for a strike Quetta on Sunday and Shia Conference declared a seven-day mourning.

In separate statements, representatives of Shia groups blamed inaction of law enforcement agencies for the surge in attacks on the Hazaras.

Activists of the HDP staged a sit-in in the front of the police chief’s office. Mirza Hussain Hazara, a leader of the party, sought traders and political parties’ support for the strike call in order to express solidarity with the families of victims.

Mirza Hussain said over 600 Hazara people had been eliminated in attacks over the past few years.

He criticised the intelligence agencies for “failure to pinpoint those involved in the violence”.A statement issued by the HDP also regretted, what it termed, silence of the judiciary and its failure to “take note” of attacks on Shias, particularly the Hazaras.

Late in the night, a spokesman for the terrorist group of banned Lashkar-i-Jhangvi called a television channel and claimed responsibility for the sectarian attacks. He also warned media personnel of unspecified action if his group’s point of view was blacked out.

The group threatened to attack key police officers of the city.


Sumber : http://abna.co/data.asp?lang=3&id=343761

kantok57 03-09-2012 02:37 PM

BERITA SYIAH: SYIAH IRAN PENIPU
AMARAN: JAUHI SYIAH KERANA MEREKA ADALAH PENIPU BESAR

http://www.youtube.com/watch?v=t0n7v...ature=youtu.be

Theran, Iran..ketika sidang NAM dr mursy telah beri ucapan..tapi ucapan dr mursy telah di terjemah secara tipu oleh translator syiah iran..Setiap kali Dr. Mursi berkata “kami menyokong rakyat Syria” penterjemah Iran mengubahnya kepada “Kami menyokong Bahrain”. Apabila Dr. Mursi berkata “ Bashar harus meletak jawatan ”, kemudian penterjeman Iran menukar kepada “Kami menyokong Bashar sampai bila-bila” ..

bukti boleh lihat video di atas pada mini 1:59..jelas penipuan syiah ini..

sekarang kerajaan bahrain telah mengambil tindakan ke atas iran kerana telah menipu secara terang-terangan di NAM..

Lihatlah perangai orang syiah yang suka menipu..kalau setakat ucapan dr mursy pun depa boleh edit tipu sesuka hati..apatah lagi ajaran islam,hadith nabi dan sejarah islam yg telah ditipu oleh imam ayatola syiah ni..maka jelaslah penganut ugama syiah ini telah sesat kerana mereka telah ditipu oleh imam mereka yg suka menipu selama ini.dan ajaran ugama syiah mengajar penganutnya menipu dan bertaqiyyah .:)cgrock

adik74 03-09-2012 06:30 PM

Reaksi kemarahan terhadap sidang NAM masih berlanjutan


Agensi Berita Ahlul Bait (ABNA.co) - Meskipun persidang NAM ke-16 sudah selesai beberapa hari lalu, reaksi pihak musuh terhadap pencapaian sidang ini tidak berhenti begitu sahaja.

Ketika rakan-rakan negara Republik Islam Iran, media dan pemerhati bebas sepakat tentang pencapaian cemerlang persidangan NAM di Tehran, pihak musuh revolusi Islam Iran melepaskan geram mereka dengan mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang terkeluar dari tatatertib adab diplomatik. Kenyataan seperti ini dapat dilihat jelas dalam ungkapan-ungkapan para pemimpin Zionis.

Penganalisa politik Palestin, Amjad Shihab berkata, "Regim Zionis sentiasa panik dengan kejayaan persidangan ini."

Pakar masalah regim Zionis Fadhl Thahboub menegaskan, persidangan NAM yang dihadiri oleh negara-negara anggota ini menyebabkan regim Zionis dirundung dilema."

Beliau menganggap kehadiran perwakilan dari lebih 130 buah negara anggota NAM menunjukkan kegagalan politik Zionis dan Amerika dalam menyisihkan Iran.

Thahboub berkata, "Iran telah berterus terang bahawa pemanfaatan tenaga nuklear dengan tujuan keamanan adalah hak Iran yang sah berasaskan undang-undang antarabangsa."

Beliau juga percaya, gabungan negara-negara anggota di dalam persidangan di Tehran bakal mewujudkan pakatan baru anti-kolonialisme di rantau itu.

Sementara itu kebanyakan penganalisa dan ahli politik yang lain turut mengakui persidangan di Tehran juga akan menyelesaikan kemelut krisis-krisis serantau.

Para pegawai negara Iraq juga bersetuju dengan kemampuan Iran dalam menerajui NAM selama tiga tahun ini untuk menyelesaikan krisis serantau.

Anggota pakatan negara berdaulat Iraq Muhammad al-'Ukli menegaskan bahawa negara-negara dunia ke-tiga dan para anggota NAM hendaklah memainkan peranan yang lebih efisyen dan berkesan dalam menghadapi isu-isu dan cabaran yang besar di Timur Tengah.

Fauzi Akram, anggota pakatan nasional Iraq juga berkata, "Mesyuarat gerakan NAM di Tehran yang dihadiri kebanyakan anggota-anggotanya telah mencapai kejayaan dan persidangan ini telah mengambil keputusan yang positif."

Beliau turut menyatakan harapan agar persidangan ini membuahkan hasil positif untuk negara-negara Arab dan negara-negara lain di dunia.

Salah seorang penganalisa Arab Ghalib Qandil mengatakan amanat Sayid Ali Khamenei dalam perasmian sidang pemimpin NAM memberikan nafas baru kepada persidangan untuk membebaskan diri dari dominasi Barat serta menjaga bangsa-bangsa yang dizalimi.

Beliau dalam sebuah artikel terbarunya menceritakan, "Kelangsungan sidang kemuncak NAM yang dihadiri anggotanya di Tehran menceritakan babak kemunculan sebuah blok besar di peringkat global. Sebahagian dari anggota pergerakan ini mempunyai kuasa dan pengaruh yang besar di arena antarabangasa, serta berkemampuan menyediakan struktur "perintah baru".


Sumber : http://abna.co/data.asp?lang=15&id=344042

yan_advert 04-09-2012 03:02 PM

Quote:

Originally Posted by yan_advert (Post 14365127)
Ty org syiah siapa ABU TAHIR AL QARMATI..tgk apa jawapan drg..ada x syiah yg nk tolong jawab siapa tokoh korang ni?? Terangkan apa yg korang rs baik sgt dia dh buat pada kota haram mekah...

up balik..geng syiah tolang bg jawapan boleh??

ANAZUHUD 05-09-2012 12:05 AM

http://www.youtube.com/watch?v=5PjK9...eature=related

migustik 05-09-2012 12:58 AM

Quote:

Originally Posted by ilyushin-stritzhy-17 (Post 11647044)
menangis Rasulullah SAW melihat umatnya berpecah belah... dan sesat se sesatnya spt syiah...

syiah nie komplot yahudi persian memecahbelahkan Islam...

itu sebab banyak bab2 akidah tersesat dari aliran ajaran AlQuran dan jugak Hadis Rasul...

dan banyak upacara pelik2 yg Rasulullah SAW sendiri tak suruh buat dan tak pernah buat... dan Allah SWT sendiri tak pernah suruh buat pun...

fikir sendiri laa tt... ko rasa ko betul teruskan berjuang... harap2 sempat kembali ke pangkal jalan daa... kubur memang lain2... tapi kubur org munafik dan fasiq nie terus masuk neraka jahannam... :)cgrock




opsss... solawat... ;D

Sebab tu dah diceritakan saat nak wafatnya nabi, Baginda s.a.w menyebut "ummati...ummati" iaitu "umatku...umatku..."

Nak menidakkan sekalipun bukan dengan menghalalkan cacian dan makian, hairan aku kalaulah kita ni ahli sunnah kenapa kita mencaci. Kalau syiah pula bila orang tanyakan pendapat anda haruslah beri hujah dan pendirian bukan melalui artikel orang lain, memang benar mereka dah berikan hujah mereka, tetapi orang nak tahu pendirian kita.

Contohnya: Orang bertanyakan saya tentang solat lima waktu, adakah dengan memberikan artikel oleh orang lain menunjukkan kefahaman dan hujah saya sama dengan artikel tersebut?

Tentu sekali tidak, walaupun saya setuju 100% dengan artikel itu benar memperincikan tentang solat lima waktu, adakah kefahaman saya benar2 faham akan perihal solat lima waktu tetapi belum tentu memberikan saya gambaran bahwa saya benar benar faham akan solat lima waktu.

Bagi saya dari kita terus terusan mengatakan seseorang itu sesat lebih baik kita semua yang berfahaman sunnah kuat dan penuhkan ilmu agama terlebih dahulu.

Maaf sekadar pandangan sahaja, namun tidak mengatakan saya sokong syiah.

Semoga ALLAH lindungi saya dari fitnah dunia dan akhirat.

migustik 05-09-2012 01:02 AM

Quote:

Originally Posted by Jess.Malik (Post 11647734)
Saya boleh menerima kebenaran tapi saudara perlu tahu bukan saudara seorang sahaja pengkaji. Malah seorang pengkaji yang bersifat neutral dan lebih2 lagi ingin menyatukan umat Islam perlu membuat penulisan yang tidak bersifat berat sebelah.

Saya berpendapat saudara tidak layak untuk menjadi penkaji kerana dari awal penulisan sehinggalah sekarang, saudara hanya membuat fakta2 yang memenangkan Syiah. Adakah ini caranya untuk menyatukan umat Islam?

Lebih2 lagi saudara membuka thread ini di section News, padahal saudara perlu buka di section Religious. Aku amat skeptikal dengan niat saudara.

Harus seorang pengkaji mengemukakan fakta2 dari kedua2 belah pihak tanpa bersifat berat sebelah.

Macam manakah saudara ingin menyatukan? Janganlah berfikiran begitu. Bukan senang utk menjadi seorang pengkaji tulin.

Malah, seorang pengkaji yang bertauliah sahaja boleh dikatakan sebagai seorang pengkaji ataupun yang diterima oleh orang ramai. Dalam kes saudara, saudara tidak memepunyai ciri2 seorang pengkaji yang tulin dan bersifat neutral.

Pengkaji seperti saudara boleh memecahbelahkan umat Islam. Harus saudara mendapatkan sifat neutral dan ikhlas sebelum berkongsi.

SOKONG...!! :)cgrock

migustik 05-09-2012 01:32 AM

Quote:

Originally Posted by bahas18 (Post 13984010)
ko kaji terjemah quran kan...
ko try kaji syiah plak.
then bandingkn dgn kajian terjemah quran tu.

x perlu byk.
berkenaan asas agama Islam. akidah.
tu pun dah cukup.
tgk tahap beza tu mcm mana.

dia x kaji quran, dia kata dia just baca tafsir quran kemudian buat tafsiran... camtu... sampai sekarang pun dia x mampu nak pikul thread yang dia utarakan...dan diajukan soalan oleh orang orang lain.

migustik 05-09-2012 01:40 AM

Quote:

Originally Posted by blik (Post 14061096)
papabaik...napa tak jawab soalan saya??

tunggu papabaik cari ayat yang berkaitan dengan jamak kan solat dalan tafsir quran. Sebab papabaik tidak ruju' hadis sebagai rujukan tambahan.

migustik 05-09-2012 01:45 AM

Apa beza sujud di atas tanah, sujud di atas sejadah tetapi diletakkan batu, sujud di atas sejadah. apa kaitan amalan meletakkan batu ketika solat tu?

Artikel TT sebelum ni pun ada tunjukkan pic orh syiah dan sunnah solat jemaah sama-sama tapi x da pula org syiah tu bubuh batu ketika tu tapi kenapa sesetengahnya pula letak batu..??

:-?:-?:-?

migustik 05-09-2012 01:49 AM

Quote:

Originally Posted by anazuhud (Post 14135132)
nabi tak panah naik kereta kalo cam tue kena naik unta la tuan:(scam...apa ke dungunya ko nie kena la sesuai ikut peredaran zaman, masa zaman rasulullah saw rumah banyak dibina berlantaikan tanah atau pasir jer time tue kemasan lantai macam tile n simen bancuh belum ada lagi.perihal pakai sejadah pun xde salahnya bukan nya batal pun solat kalo sujud dahi cecah sejadah..:)

Betul tu setuju
kiblat kita ni sebenarnya tanah ke kaabah..??
:-?:-?:-?:-?

migustik 05-09-2012 01:54 AM

Quote:

Originally Posted by adik74 (Post 14140693)
Alhamdulillah, ramai jugak kawan2 yang ambik perhatian bab tempat sujud ni ye, syukur...
Biar saya terangkan seringkas yang mungkin...

Pertama, saya tak pernah cakap sujud atas sejadah tu salah ( sila rujuk kembali kenyataan saya sebelum ni,jgn suka2 buat fitnah di bulan mulia ni)

Kedua, Pengikut Syiah lebih suka sujud atas tanah kerana kami beranggapan sujud atas tanah lebih afdhal berbanding tempat lain sesuai dengan ayat Al-Quran yang lebih kurang begini maksudnya,SEBAIK2 TEMPAT SUJUD ITU ADALAH BUMI(TANAH)..

Saya harap sebelum tuan2 membuat tuduhan tu, rajin2 la mengkaji ye...:)cgrock:)cgrock

Konfius jap ayat tu kata SEBAIK2 TEMPAT SUJUD ITU ADALAH BUMI(TANAH)..

ayat ni tak cakap dahi kita perlu tepek atas tanah utk dapatkan sebaik baik tempat sujud kan..?

1. Sujud di atas tanah berlapikkan sejadah juga dikira sujud atas tanah tak..?

2. tepek batu bulat yang korang pakai tu korang sujud satu badan atas batu tu sahaja atau dahi korang saja yang sujud atas batu tu. adakah ini dikira sujud atas tanah...? Maksud sujud adakah hanya tepek dahi atas batu..?

Mohon jelaskan

migustik 05-09-2012 02:18 AM

Quote:

Originally Posted by adik74 (Post 14305665)
Bro post la kejadian Syiah bunuh sunnah di Iraq, post2 tentang Syiah di bunuh di Iraq dah banyak saya paparkan, setakat cakap tanpa bukti baik tak payah ...
Berkenaan Syria pulak, dorang Alawiyyin, jangan samakan dengan Syiah Imamyyah pulak, kalau nak tahu ape beza Syiah Imamiyyah dengan Alawiyyin, rajin2 la mengkaji ye, jangan main sembur je ...:)cgrock

Kata pengkaji kan mestilah kene paparkan pro dan kontra dia, kalau boleh paparkan syiah dibunuh sahaja mesti kene tunjuk sunnah dibunuh syiah.

Saya pun nak juga tengok

migustik 05-09-2012 02:30 AM

Quote:

Originally Posted by adik74 (Post 14334401)
OK la tu, guna la youtube sebagai sumber anda...tapi kenyataan sebenar pasti akan terserlah juga akhirnya..InsyaALLAH..:)cgrock

Tang ni yang tak tahan, mula-mula bila dia post artikel orang len nafikan dia bising kata bila dah bagi bukti taknak terima pula bagi alasan macam-macam

Bila orang dah bagi bukti utube dia pulak nafi kata amiklah bukti bukti dari utube sbg sumber...

Talam dua muka la dia ni.

migustik 05-09-2012 02:30 AM

Quote:

Originally Posted by kantok57 (Post 14334529)
ok la tu..sumber youtube..tapi video tu semua di upload oleh rakyat syria sendiri..rakyat syria lebih mengetahui apa yang berlaku di negaranya sendiri..aku ambil sumber asli dari rakyat syria berbanding tt yang refer berita dari syiah dan analisis syok sendiri dari orang luar yg tak tahu apa berlaku di syria..

SETUJU...!!! :)cgrock:)cgrock

ANAZUHUD 05-09-2012 09:16 AM

Quote:

Originally Posted by migustik (Post 14392285)
Konfius jap ayat tu kata SEBAIK2 TEMPAT SUJUD ITU ADALAH BUMI(TANAH)..

ayat ni tak cakap dahi kita perlu tepek atas tanah utk dapatkan sebaik baik tempat sujud kan..?

1. Sujud di atas tanah berlapikkan sejadah juga dikira sujud atas tanah tak..?

2. tepek batu bulat yang korang pakai tu korang sujud satu badan atas batu tu sahaja atau dahi korang saja yang sujud atas batu tu. adakah ini dikira sujud atas tanah...? Maksud sujud adakah hanya tepek dahi atas batu..?

Mohon jelaskan

Orang syiah nie kaki putar belit nie..cer ko bagi nas dari al-quran atau dari sabdaan nabi tentang sebaik-baik tempat sujud adalAh tanah tue..setahu aku nabi ada bersabda semua bumi adalah tempat sujud kecuali tanah perkuburan dan tandas...


SABDA RASULULLAH S.A.W :
الَْْرْضُ كُلُّهَا مَسْجِدٌ إِ ا لَّ الْمَقْبَرَةَ وَالْحَ ا مامَ
)سنن الترمذى، الصلاة، أن الْرض كلها مسجد(
سنن الب هٌقى، الصلاة، النهى عن الصلاة قى المقبرة(
“Bumi itu semuanya adalah tempat sujud kecuali tanah perkuburan dan bilik air (tandaS)

Sunan al-Tirmidhī4, Sunan al-Bayhaqī

Tapi malangnya ada pengikut syiah yang fanatik yang melakukan sujud dikuburan ulama mereka macamne tue???

adik74 05-09-2012 10:02 AM

Salam kepada kawan2ku sekalian..
Terlalu banyak soalan2 atau perdebatan2 tentang akidah yang kawan2 utarakan di sini..
Persoalan tentang akidah hendaklah di rujuk pada orang yang lebih arif tentangnya dan hendaklah di bincangkan secara teliti agar kita boleh memahaminya...Untuk itu, ia perlukan pengamatan yang amat tinggi dan masa yang panjang..
Saya minta maaf kerana tidak mampu untuk memberikan kefahaman tentang persoalan akidah yang tuan2 nyatakan di thread ini....Tapi jika kawan2 benar2 ingin mengetahui secara terperinci persoalan akidah dari sudut Syiah Imamyyah, sila la PM saya, InsyaALLAH saya akan beritahu di mana tempat yang perlu kita pergi dan siapa yang patut kita jumpa untuk perbincangan itu nanti....
Sekian..

Solawat ke atas Nabi Muhammad dan keluarganya yang suci...

ANAZUHUD 05-09-2012 10:30 AM

Quote:

Originally Posted by anazuhud (Post 14393801)
Orang syiah nie kaki putar belit nie..cer ko bagi nas dari al-quran atau dari sabdaan nabi tentang sebaik-baik tempat sujud adalAh tanah tue..setahu aku nabi ada bersabda semua bumi adalah tempat sujud kecuali tanah perkuburan dan tandas...


SABDA RASULULLAH S.A.W :
الَْْرْضُ كُلُّهَا مَسْجِدٌ إِ ا لَّ الْمَقْبَرَةَ وَالْحَ ا مامَ
)سنن الترمذى، الصلاة، أن الْرض كلها مسجد(
سنن الب هٌقى، الصلاة، النهى عن الصلاة قى المقبرة(
“Bumi itu semuanya adalah tempat sujud kecuali tanah perkuburan dan bilik air (tandaS)

Sunan al-Tirmidhī4, Sunan al-Bayhaqī

Tapi malangnya ada pengikut syiah yang fanatik yang melakukan sujud dikuburan ulama mereka macamne tue???

Walau apa pun jawab la soalan aku dulu nie..:(scam:(scam

ANAZUHUD 05-09-2012 10:31 AM

http://www.youtube.com/watch?v=5PjK9...eature=related

ANAZUHUD 05-09-2012 10:34 AM

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...00940982_n.jpg

fahaman yang sesat dari fanatik syiah
"kalaulah tidak kerana tuhanku,nescaya akan aku sembah engkau wahai Ali".

ANAZUHUD 05-09-2012 11:03 AM

RITUAL SESAT SYIAH MENJILAT KUBUR SYADINA HUSSEIN BIN ALI
http://www.youtube.com/watch?v=9SS6cq6Ve1g

Warga syi'ah melakukan ritual sesat di "Ka'bah" mereka di Iran
http://www.youtube.com/watch?v=8VKRM...eature=related

kantok57 05-09-2012 06:23 PM

Quote:

Originally Posted by adik74 (Post 14394284)
Salam kepada kawan2ku sekalian..
Terlalu banyak soalan2 atau perdebatan2 tentang akidah yang kawan2 utarakan di sini..
Persoalan tentang akidah hendaklah di rujuk pada orang yang lebih arif tentangnya dan hendaklah di bincangkan secara teliti agar kita boleh memahaminya...Untuk itu, ia perlukan pengamatan yang amat tinggi dan masa yang panjang..
Saya minta maaf kerana tidak mampu untuk memberikan kefahaman tentang persoalan akidah yang tuan2 nyatakan di thread ini....Tapi jika kawan2 benar2 ingin mengetahui secara terperinci persoalan akidah dari sudut Syiah Imamyyah, sila la PM saya, InsyaALLAH saya akan beritahu di mana tempat yang perlu kita pergi dan siapa yang patut kita jumpa untuk perbincangan itu nanti....
Sekian..

Solawat ke atas Nabi Muhammad dan keluarganya yang suci...

hang dah berapa tahun jadi penganut ugama syiah?? aku ingat hang ni newby syiah lagi la..soalan forumer CG pun basic je..yg aku tengok ada yg tanya pasal solat atas batu karbala..tu pun hang dah pening nak jawab?? :eek::eek::eek:..hang nak sorok apa pasal akidah syiah imamiyyah ni...satu dunia dah tahu akidah syiah imamiyyah ni..antaranya adalah alwilayah/al imamah...kafirkan sahabat, boleh taqiyyah, mut'ah,..dll

tapi tak pa la..kurang2 statemet hang kat atas tu dah menunjukkan yg hang dah mengaku dan sedar akidah syiah imamiyyah berbeza dng akidah orang islam sunni..sebab tu hang cakap akidah dari perspektif syiah imamiyyah....maka oleh kerana akidah kita berbeza..maka aku isytiharkan penganut syiah imamiyyah ini adalah sesat dan mereka adalah penganut ugama syiah bukan agama islam..::)paid

fendyx 06-09-2012 01:58 AM



puak2 syiah...kalau dtg rmh terbuka time raya ni jgn terkejut klu ada kuih seakan2 batu karbala korang ye...tu makanan tradisional kami, org melayu Malaysia...
:eek:

https://e-marketkhas.com/3751-thickb...elapa-100g.jpg

myprofit 06-09-2012 10:21 AM

Quote:

Originally Posted by fendyx (Post 14404419)


puak2 syiah...kalau dtg rmh terbuka time raya ni jgn terkejut klu ada kuih seakan2 batu karbala korang ye...tu makanan tradisional kami, org melayu Malaysia...
:eek:

https://e-marketkhas.com/3751-thickb...elapa-100g.jpg

Ada cop halal lagi tu..hehe:D

JaweWetan 06-09-2012 11:06 AM

biase yg terikut syiah ni ngaji x abis.. teringat kisah ulama ahli sunnah bwk selipar takut kene curi ulama syiah..:)

adik74 06-09-2012 06:09 PM

Pakistan: Sipah-e-Sahaba Extremists Open Fire on Shia Muslims, Father and Son Martyred


Ahlul Bayt News Agency) - A famous Shiite Mukhtar Azmi was shot dead alongside his son, Baqar, in Karachi today.

The incident occurred when the car that the martyrs were travelling in was fired on by members of the banned political organization Sipah-e-Sahaba near Karachi’s ‘Purani’ Sabzi Mandi.

Mukhtar Aazmi, chairman of the Islamic Research Centre Trust, his son Mohammad Baqir and his grandson were all injured and shifted to a nearby hospital for treatment. Baqar, 45 and Mukhtar Azmi, 75, succumbed to their wounds soon after but Azmi’s grandson, Mohammed Ali, is under treatment at the Aga Khan Hospital.

Mukhtar Azmi’s body is at the Abbasi Shaheed hospital whereas his son, Baqar’s body is at the Liaqat National Hospital.

Mukhtar Aazmi was vice chairman of Pakistan Pilgrim Society. He also ran a travel agency for pilgrimages of sacred places of Islam. He was resident of North Nazimabad.

Almost all Shia parties and leaders have condemned the targeted murder of Shia notable. They called it part of ongoing genocide that continued unabated in all over Pakistan.

They demanded of the government to arrest the culprits immediately. They demanded of the judiciary to hang the terrorists publicly.

Peace-loving, patriotic Shiites are being targeted all over Pakistan by terrorists trained and armed by Saudi Arabia and America. The law enforcement and Human Rights councils are on a legendary silence and the Chief Justice who took Su Moto action on Waheeda Shah’s incident is blind to this bloodshed.

Sumber : http://abna.co/data.asp?lang=3&id=345029

passolle 06-09-2012 07:24 PM

Quote:

Originally Posted by adik74 (Post 14140693)
Alhamdulillah, ramai jugak kawan2 yang ambik perhatian bab tempat sujud ni ye, syukur...
Biar saya terangkan seringkas yang mungkin...

Pertama, saya tak pernah cakap sujud atas sejadah tu salah ( sila rujuk kembali kenyataan saya sebelum ni,jgn suka2 buat fitnah di bulan mulia ni)

Kedua, Pengikut Syiah lebih suka sujud atas tanah kerana kami beranggapan sujud atas tanah lebih afdhal berbanding tempat lain sesuai dengan ayat Al-Quran yang lebih kurang begini maksudnya,SEBAIK2 TEMPAT SUJUD ITU ADALAH BUMI(TANAH)..

Saya harap sebelum tuan2 membuat tuduhan tu, rajin2 la mengkaji ye...:)cgrock:)cgrock

nak sujud atas tanah x jadi masalah tuan..yang jadi masalah kalo sujud atas BATU KARBALA....napa mesti atas batu karbala...?
kalo nak sujud atas tanah baik buat masjid berlantaikan tanah...masalahnya dalam quran x sebutpun TANAH KARBALA....

Imam Ja’far al-Sadiq AS ketika ditanya perkara tersebut berkata: “….karena sujud adalah untuk merendahkan diri di hadapan Allah, oleh karena itu adalah tidak wajar seseorang itu bersujud di atas benda-benda yang dicintai oleh manusia di dunia ini.” [Wasa'il al-Syi'ah, Juzuk III, hlm.591]

Dalam hadith yang lain Imam Ja’far al-Sadiq AS menjelaskan bahwa: “Sujud di atas tanah lebih utama karena lebih sempurna dalam merendahkan diri dan penghambaan di hadapan Allah Azza Wa-Jalla.” [Al-Bihar, Juzuk, 85, hlm.154]

tengok apa imam syiah kata...untuk merendah diri jer...tanah karbala tu tanah tempat saidina hussein dibunuh sbb tu syiah nak sgt sujud atas tanah karbala...so adalah tidak wajar sujud atas batu karbala...imam tuan sendiri da bagitau....

cuba lagi....

passolle 06-09-2012 07:42 PM

Quote:

Originally Posted by Makam Lazat (Post 14354110)
saya cabar encik pasolle bersemuka dengan saya.
Kita jumpa.
Akan saya tampilkan sekali guru2 saya.
Harap wahabi pasolle sila terima cabaran.

no hal...mari kat sabah ni...bawa semua guru2 tuan...x gentar pun...nak labelkan org wahabi tgk sikit...pasal tahlil,qunnut jer terus labelkan orang wahabi....apa bukti tuan nak labelkan saya wahabi...?ahli sunnah ker sgt tuan ni main suka hati jer sesatkan org...kalo tuan ni setakat taksub dengan guru tuan seperti ust zahiman saya tak lah heran sgt...guru tuan dengan guru saya dan semua guru pun bukan maksum...nak heran apa...?kita ambil pendapat dari semua...mungkin ada perbezaan pendapat tapi x lah sampai menyesatkan...fahaman tuan ni x kan kemana pun...

passolle 06-09-2012 07:57 PM

Quote:

Originally Posted by Makam Lazat (Post 14354110)
saya cabar encik pasolle bersemuka dengan saya.
Kita jumpa.
Akan saya tampilkan sekali guru2 saya.
Harap wahabi pasolle sila terima cabaran.

apa masalah tuan sebenarnya ni...?
kalo nak menuntut ilmu biarlah jujur...kalo guru tuan tu hebat ok lah alhamdulillah tp guru tuan x maksum...apa kitab tuan amik semua aswj amik gak.....kalo balik2 pasal isu Allah S.W.T di atas arasy tuan nak jadikan modal labelkan wahabi sy beranggapan tuan silap...lebih baik tuan sesatkan dulu Imam Syafie...wahabi ker Imam Syafie...?lebih mulia ker guru tuan berbanding Imam Syafie...?

adik74 06-09-2012 09:41 PM

Quote:

Originally Posted by passolle (Post 14412487)
nak sujud atas tanah x jadi masalah tuan..yang jadi masalah kalo sujud atas BATU KARBALA....napa mesti atas batu karbala...?
kalo nak sujud atas tanah baik buat masjid berlantaikan tanah...masalahnya dalam quran x sebutpun TANAH KARBALA....

Imam Ja’far al-Sadiq AS ketika ditanya perkara tersebut berkata: “….karena sujud adalah untuk merendahkan diri di hadapan Allah, oleh karena itu adalah tidak wajar seseorang itu bersujud di atas benda-benda yang dicintai oleh manusia di dunia ini.” [Wasa'il al-Syi'ah, Juzuk III, hlm.591]

Dalam hadith yang lain Imam Ja’far al-Sadiq AS menjelaskan bahwa: “Sujud di atas tanah lebih utama karena lebih sempurna dalam merendahkan diri dan penghambaan di hadapan Allah Azza Wa-Jalla.” [Al-Bihar, Juzuk, 85, hlm.154]

tengok apa imam syiah kata...untuk merendah diri jer...tanah karbala tu tanah tempat saidina hussein dibunuh sbb tu syiah nak sgt sujud atas tanah karbala...so adalah tidak wajar sujud atas batu karbala...imam tuan sendiri da bagitau....

cuba lagi....

Sebab tu saya suruh tuan kaji secara terperinci sebelum membuat kenyataan..
Untuk makluman tuan, belum pernah lagi saya melihat orang Syiah sujud di atas BATU KARBALA...kalau tuan pernah lihat, tunjukkan la saya buktinya...:)cgrock

tanpa_nama 07-09-2012 03:04 AM

Quote:

Originally Posted by passolle (Post 14412487)
nak sujud atas tanah x jadi masalah tuan..yang jadi masalah kalo sujud atas BATU KARBALA....napa mesti atas batu karbala...?

Sebab Imam Ali Zainal Abidin a.s cicitnya Nabi saaw juga sujud (dahi) di atas ketulan tanah karbala.

So, ada masalah ke sdr?
:)


Quote:

kalo nak sujud atas tanah baik buat masjid berlantaikan tanah...masalahnya dalam quran x sebutpun TANAH KARBALA....
Dalam Quran bahkan tak sebutpun sujud atas SEJADAH! Dan tambahan, takda satu hadis Nabi saaw dan riwayat ttg Sahabatpun yg menunjukkan mereka sujud atas sejadah :)) :))


Quote:

Imam Ja’far al-Sadiq AS ketika ditanya perkara tersebut berkata: “….karena sujud adalah untuk merendahkan diri di hadapan Allah, oleh karena itu adalah tidak wajar seseorang itu bersujud di atas benda-benda yang dicintai oleh manusia di dunia ini.” [Wasa'il al-Syi'ah, Juzuk III, hlm.591]

Dalam hadith yang lain Imam Ja’far al-Sadiq AS menjelaskan bahwa: “Sujud di atas tanah lebih utama karena lebih sempurna dalam merendahkan diri dan penghambaan di hadapan Allah Azza Wa-Jalla.” [Al-Bihar, Juzuk, 85, hlm.154]

tengok apa imam syiah kata...untuk merendah diri jer...tanah karbala tu tanah tempat saidina hussein dibunuh sbb tu syiah nak sgt sujud atas tanah karbala...so adalah tidak wajar sujud atas batu karbala...imam tuan sendiri da bagitau....

cuba lagi....
Nukilan Imam Shadiq (as) yg sdr bawakan itu mengkuatkan lagi hujah kami. Namun sdr memahaminya dgn cara yg dangkal lagi bathil.

Berikut saya tambah & sajikan sumber keyakinan kami drpd Imam a.s:

Imam Shadiq (as) says: “Prostrating on the soil of the grave of Imam Husayn (as) removes the ‘Seven Veils’.”
[Wasa’il al-Shia, 6/23]

After the martyrdom of Imam Husayn (a), his son Imam Zayn al-’Abidin (a) picked some up, declared it to be sacred dust, and kept it in a bag. The Imams (a) used to perform prostrations on it and make a tasbih out of it, and recited Allah’s praises on it.
[Ibn Shahrashub, al-Manaqib, 2/251]

The Imams (as) insisted that prostration before Allah must be on clean earth only and that it was preferable if it was performed on that earth of Karbala.
[al-Tusi, Misbah al-Mutahajjad, page 511; al-Saduq, Man la yahduruhu'l faqih, 1/174]


Hal yg harus sdr tahu adalah, apa2 yg dijelaskan/dituntun oleh Para Imam Ahlul Bayt a.s adalah satu petunjuk kebenaran. Ini kerana mereka adalah sandingannya Al-Quran yg takkan pernah terpisah, sentiasa dalam kebenaran, terpelihara drpd melakukan sebarang kesilapan. Mengikuti mereka (umpama bahtera Nuh) adalah satu jaminan keselamatan (kebenaran) - hadis Safinah -.

Sekarang,

Timbul persoalan,

1. Mengapa kaum Sunni dan Wahabi tidak sujud di atas tanah sesuai dgn pempraktikan Nabi saaw dan sahabat (spt yg dinukilkan dalam hadis/riwayat) ?

2. Adakah ajaran Nabi saaw supaya sujud di atas sejadah ?


AGAR PARA PEMBACA LIHAT KEBENARAN SDR...TOLONG JAWAB DGN ILMU DAN AKHLAK.. DIPERSILAKAN

kantok57 07-09-2012 02:51 PM

Quote:

Originally Posted by tanpa_nama (Post 14416011)
Sebab Imam Ali Zainal Abidin a.s cicitnya Nabi saaw juga sujud (dahi) di atas ketulan tanah karbala.

So, ada masalah ke sdr?
:)




Dalam Quran bahkan tak sebutpun sujud atas SEJADAH! Dan tambahan, takda satu hadis Nabi saaw dan riwayat ttg Sahabatpun yg menunjukkan mereka sujud atas sejadah :)) :))




Nukilan Imam Shadiq (as) yg sdr bawakan itu mengkuatkan lagi hujah kami. Namun sdr memahaminya dgn cara yg dangkal lagi bathil.

Berikut saya tambah & sajikan sumber keyakinan kami drpd Imam a.s:

Imam Shadiq (as) says: “Prostrating on the soil of the grave of Imam Husayn (as) removes the ‘Seven Veils’.”
[Wasa’il al-Shia, 6/23]

After the martyrdom of Imam Husayn (a), his son Imam Zayn al-’Abidin (a) picked some up, declared it to be sacred dust, and kept it in a bag. The Imams (a) used to perform prostrations on it and make a tasbih out of it, and recited Allah’s praises on it.
[Ibn Shahrashub, al-Manaqib, 2/251]

The Imams (as) insisted that prostration before Allah must be on clean earth only and that it was preferable if it was performed on that earth of Karbala.
[al-Tusi, Misbah al-Mutahajjad, page 511; al-Saduq, Man la yahduruhu'l faqih, 1/174]


Hal yg harus sdr tahu adalah, apa2 yg dijelaskan/dituntun oleh Para Imam Ahlul Bayt a.s adalah satu petunjuk kebenaran. Ini kerana mereka adalah sandingannya Al-Quran yg takkan pernah terpisah, sentiasa dalam kebenaran, terpelihara drpd melakukan sebarang kesilapan. Mengikuti mereka (umpama bahtera Nuh) adalah satu jaminan keselamatan (kebenaran) - hadis Safinah -.

Sekarang,

Timbul persoalan,

1. Mengapa kaum Sunni dan Wahabi tidak sujud di atas tanah sesuai dgn pempraktikan Nabi saaw dan sahabat (spt yg dinukilkan dalam hadis/riwayat) ?

2. Adakah ajaran Nabi saaw supaya sujud di atas sejadah ?


AGAR PARA PEMBACA LIHAT KEBENARAN SDR...TOLONG JAWAB DGN ILMU DAN AKHLAK.. DIPERSILAKAN

tak perlu jawab soalan syiah ni pun tak pa....buang masa je :D:D akidah dah tak sama..hang nak solat atas batu ka..atas tanah ka..bawah lubang ka..ikut suka hang la..kami orang islam dng ibadah kami dan agama kami..hang penganut ugama syiah dng ugama syiah hang...:D:D

kantok57 07-09-2012 02:59 PM

BERITA SYIAH: SUAMI WARTAWAN JEPUN YANG MATI DI SYRIA MENGATAKAN REGIM BASYAR TAKUT KAMERA

Tokyo: suami wartawan jepun yang mati di syria, Kazutaka Sato, menatakan regim assad takut jika ada wartawan asing yang membuat liputan di syria..merka takut jika ada kamera yang merakam dan fakta-fakta didedahkan oleh media apa yang berlaku di syria..

http://i1195.photobucket.com/albums/...is-jepang1.jpg


Berikut adalah laporan dari akhbar Japantoday berkenaan berita tersebut:

TOKYO —

The partner of a Japanese war reporter shot dead in Syria urged Damascus on Tuesday to investigate her death, saying she had been ambushed by pro-government forces.

Kazutaka Sato, who was the common-law husband of Mika Yamamoto and with her when she was shot dead in Aleppo on Aug 20, said the international community could never forgive the deliberate targeting of reporters.

“I suspect the government side is afraid to see Western journalists, including us, report facts,” said Sato, 56, a long-time colleague of Yamamoto.

The 45-year-old veteran war correspondent came under fire from what Sato said appeared to be pro-government troops in Aleppo, Syria’s second city, which has borne the brunt of fighting in the country over the past month.

“What they fear most is a camera,” Sato told a news conference in Tokyo after he accompanied her body home from Syria.

The pair, who were working for the small but respected Japan Press, appeared to have been “trapped and ambushed” by pro-government troops and were shot at from “extremely close range”, he said.

Earlier in the day, Sato visited the Syrian embassy in Tokyo and handed over a letter requesting a thorough investigation of the case.

In the letter, Sato said: “If your country shoots journalists who report things it finds unfavorable, it is an outrageous act threatening the freedom of the press, which can never be forgiven internationally.”

Sato said the Syrian embassy official who received the letter told him the government was not responsible for the well-being of the two journalists because they had entered the country without the proper visas.

However, he undertook to pass the letter to Damascus.

Yamamoto’s funeral was held in her hometown of Yamanashi, west of Tokyo, last week. An autopsy revealed she had been shot nine times, including in the neck where the bullet had fatally damaged her cervical spinal cord.

Yamamoto is the fourth foreign journalist to have been killed in Syria since March 2011 and the first to have died in Aleppo. She had covered several armed conflicts, including in Afghanistan and Iraq.

She became a well-known face on Japanese television after surviving a U.S. tank shelling on the Palestine Hotel in Baghdad in 2003 in which two journalists, one from Reuters and one from a Spanish broadcaster, were killed.

The Syrian Observatory for Human Rights says more than 26,000 people have been killed in Syria since the revolt began in March last year—more than two-thirds of them civilians.

http://www.japantoday.com/category/c...gate-her-death

adik74 07-09-2012 05:03 PM

Human Rights Watch minta Pakistan segera bertindak lindungi Syiah

Agensi Berita Ahlul Bait (ABNA.co) - Human Rights Watch mengeluarkan kenyataan, "Sekurang-kurangnya 320 Syiah dibunuh dalam setahun di mana majoritinya adalah dari masyarakat Hazara dan lebih dari 100 pembunuhan dilakukan di Balucistan, Pakistan."

Pengarah eksekutif Human Rights Watch Asia, Brad Adams menambah, "Kegagalan negara dalam menghadapi penyerang dan menjejaki kumpulan-kumpulan ekstremis yang menganjurkan serangan ini menunjukkan tidak ada bezanya antara negara dan pembunuhan besar-besaran."

Pernyataan ini menambah, "Militan seperti kumpulan haram Lashkar-e-Jhangvi meluaskan kegiatannya di seluruh Pakistan apabila pegawai polisnya menutup mata."

Lashkar-e-Jhangvi ditubuhkan pada tahun 90-an dan diharamkan pada tahun 2001 oleh presiden Pakistan Pervez Musharraf. Gerakan Wahabi ini bertanggungjawab melancarkan pembunuhan besar-besaran ratusan pengikut mazhab Syiah dan diplomat Iran di Pakistan.

Baru-baru ini Malik Ishaq pemimpin utama kumpulan pengganas ini berjaya ditangkap di lapangan terbang Allama Iqbal Lahore sebaik sahaja tiba dari Arab Saudi. Beliau sekarang ini sedang meringkuk dalam penjara dengan kesalahan di bawah seksyen 295-A PPC, atas tuduhan menyebarkan kebencian agama.

Sebelum ini Malik Ishaq juga pernah ditangkap dan dipenjarakan berkali-kali dan dibebaskan.

Menurut Brad Adams, penangkapan Malik Ishak merupakan ujian besar bagi badan kehakiman Pakistan.

Tambah kenyataan itu, "Sebahagian kumpulan ekstremis seperti Sepah-e-Marzi mempunyai kaitan dengan persekutuan tentera Pakistan dan badan perisikan."

Kenyataan ini dikeluarkan setelah lima hari kumpulan militan menembak mati pengikut mazhab Syiah di Quetta, pusat bandar Balucistan dalam dua kejadian berasingan sehingga 8 orang terbunuh.

Sehari sebelum kejadian ini seorang hakim bermazhab Syiah bernama Zulfiqar Naqvi yang bertanggung jawab dalam pengadilan kes pembunuhan Syiah dan kegiatan militan Lashkar-e-Jhangvi telah dibunuh bersama dengan pengawal dan pemandunya.

Sumber : http://abna.co/data.asp?lang=15&id=345343

kantok57 07-09-2012 06:02 PM

BERITA SYIAH: KEKEJAMAN REGIM SYIAH DI SYRIA BUNUH ORANG AWAM
AMARAN: JAUHI SYIAH KERANA MEREKA ADALAH TERRORIST

East-zmlka-ghouta,Syria 4-9-2012 pembunuhan 8 orang awam oleh regim syiah, termasuk 3 wanita dan budak lelaki 10tahun dan 2 lelaki dewasa,

http://www.youtube.com/watch?v=XCmRc...ature=youtu.be

Mangsa serangan penyeboman jet terbaru ke atas penduduk awam. Kelihatan tubuh yang hancur hilang kepala dan terkoyak anggota badan

http://www.youtube.com/watch?v=3GbaB...ature=youtu.be


Pembunuhan beramai-ramai di Daraya, Damascus. Penemuan terbaru 10 tubuh rentung yang dibakar kejam tentera Rejim. Kawasan ini tidak dapat masuk kerana kawalan keselamatan ketat oleh tentera rejim semasa pembunuhan ini berlaku

http://www.youtube.com/watch?v=j_gK-voLS6w

kanak-kanak yang dibom oleh regim syiah basyar

http://www.youtube.com/watch?v=lfke_KoHvss

korban mangsa kanak-kanak di Halab

http://www.youtube.com/watch?v=8-xO0...ature=youtu.be

http://i1195.photobucket.com/albums/...77150519_n.jpg

Lihatlah kekejaman regim syiah membunuh orang awam dan kanak-kanak di Syria..apa yang berlaku di syria adalah pembunuhan terancang beramai-ramai penduduk muslim..persis seperti penghapusan etnik..tapi syiah licik dengan mengalihkan isu ini kepada agenda barat dan israel..sedangkan dalam masa yg sama mereka membunuh penduduk muslim..


All times are GMT +8. The time now is 11:34 AM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.