CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Consumer Info, Discussion (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=289)
-   -   Tarik Balik Sijil Halal, Kicap Kikkoman Tidak Halal??? (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=168668)

shane 25-08-2010 11:01 AM

Tarik Balik Sijil Halal, Kicap Kikkoman Tidak Halal???
 
Saja di sebarkan moga memberi manafaat :-

http://i658.photobucket.com/albums/u...e/kikkoman.jpg

ahib0205 06-09-2010 09:22 AM

Terima kasih shane kerana sebarkan info ini.

Moga Allah bukakan hati kita semua untuk Islam selamanya:)

:)cgrock

tomie 06-09-2010 09:23 AM

camna rupa botoi toyu tu ek?? :-?


http://img166.imageshack.us/img166/5...rebottlnp7.jpg

tokputih 06-09-2010 09:28 AM

tak pernah beli pun...

moneymaker3000 06-09-2010 09:29 AM

dulu masa di ofis lama ada restoran pakai kicap ni letak kat setiap meja, masa tu bedal je..mana nak tau tak halal

iamloco 06-09-2010 09:32 AM

tgk packaging pun dah seram..

isixisixisisix 06-09-2010 09:33 AM

Quote:

Originally Posted by tomie (Post 7292777)

ooo kicap ni.. hotel byk guna ni woooo

shane 06-09-2010 09:37 AM

Quote:

Originally Posted by tomie (Post 7292777)
camna rupa botoi toyu tu ek?? :-?


Yg biasa di gunakan & di letak kat meja2 makan macam kat bawah ni kot....

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...z-TiYCOHd0ZyI=

Sweet Rose 06-09-2010 09:38 AM

thanks for the info TT...

CyberMachine 06-09-2010 12:22 PM

nasib baik x pernah nampak kicap nih

gemagemuruh 06-09-2010 12:26 PM

Baru first time dengar tentang kicap nie...

iamloco 06-09-2010 12:29 PM

---- wrong post

ebizz 06-09-2010 10:59 PM

Salam

hati akan mati apabila memakan bahan-bahan yang haram :((:((:((:((:((:((

kancil biru 06-09-2010 11:32 PM

perhhh mcm prnah ja nampak kicap nie..selamat x makan lagi

LORDZ666 06-09-2010 11:36 PM

guna jer adabi.....

iwak 06-09-2010 11:41 PM

pkai la kipas udang ker. jalen ker

aBe_kun89 07-09-2010 12:01 AM

setakat ni...xpernah guna kicap ni..xtaw lah kalo ade peniaga yang guna..ish3...bahaya betol dunia sekarang ni...kicap tu pon bleh jadi haram..nampak je itam...rupa2nya ada alkohol!
http://img166.imageshack.us/img166/5...rebottlnp7.jpg
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...z-TiYCOHd0ZyI=

mohdridzuan® 07-09-2010 02:52 AM

thanks for the info,
tapi lom penah lagi jumpe kicap ni,
biase pakai kicap jalen je :)

donatello 07-09-2010 02:58 AM

werlkxss...pernah makan...last2 tany mamat jepon tu mmg ada "mirin",sejenis arak dalam ingredients dia....huhu

Zullee09 07-09-2010 01:05 PM

Alamak!!:o da kenyang bru tau:-S:-S:-S:-?:-?:D:D:D:D:D:D

abahmu 07-09-2010 01:07 PM

kedai2 makan pun ada jgk yg guna kicap ni..esp kedai tomyam bnyk lg guna kicap2 dri siam yg ragu2 tentang halalnya

Ashadieyah 14-09-2010 07:33 AM

Aiyarkkk mcm manalah nk makan sushi ni, takkan guna kicap adabi kot :o

RIDERFx 14-09-2010 07:59 AM

aku tgk bentuk botol kicap tu dah myampah

fairuzy 14-09-2010 01:02 PM

gune yg terbukti halal jek.. adabi..kipas udang... jalen... mende halal haram.. jgn main2 beb.. rosak ati nanti

tador 15-09-2010 01:59 AM

Baru tgk label jer..dah kembang tekak aku ooiii!!!!

shane 15-09-2010 12:22 PM

Quote:

Originally Posted by tador (Post 7341482)
Baru tgk label jer..dah kembang tekak aku ooiii!!!!

Yg botol tu mungkin tukang masak je guna, tapi atas meja kat restoran ada yg bubuh yg ni=> http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...z-TiYCOHd0ZyI= Ramai guna yg ni tanpa kembang tekak sebab tak tau....:):):)

ohusa 15-09-2010 12:40 PM

kicap ni sedap makan dgn telur tiga suku atau separuh masak...dah tak halal pulak dah!


All times are GMT +8. The time now is 04:17 PM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.