CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Historical, Myth, Legend (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=248)
-   -   Adakah ini tembok Yakjud dan Makjud atau tempat kurungan Dajjal??? Tolonglah BACA.... (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=162551)

sharemalaysia 09-08-2010 03:42 AM

Quote:

Originally Posted by nadyasweet (Post 7049430)
erk. u tak tahu ke? ingat masuk tarekat dah pro pasal benda2 nie..

jgn berfikir mcm budak2. dajjal yg penuh besi kt badan dia tu, masa zaman Rasulullah. semasa hayat Rasulullah, dajjal diikat dan tak boleh buat kerosakan di bumi ni...bila nabi wafat baru dajjal dibebaskan dari ikatan besi tu.

ttg tembok zulkarnain tu rasannya bukan literally tembok, tapi satu tembok minda kot? minda yakjuk makjuk terperangkap utk buat jht hinggala sampai satu masa, minda diorang berjaya melepasi tembok yg dibina zulkarnain. if u tgk org melayu pun boleh, compare budak melayu sekarang dgn budak melayu tahun 50-70 an..berbeza kan? nampak minda diorang berbeza....skg ni minda dan tembok budak2 melayu ttg gejala sosial sume dah pecah..ramai dah rosak dgn maksiat.

bukan la bro, aku tak rasa tembok minda..

Dah sah2 Raja Zulkarnain tu meleburkan besi, a.k.a high-tech pada zaman tersebut.

makhluk tu belum ada teknologi untuk memecahkan tembok tersebut.. mungkin minda mereka belum samapi masa nak buat jahat secara massive..

just pandangan jer..

AkuHenjutJer 09-08-2010 01:04 PM

menarik info ini

cikepong 09-08-2010 01:20 PM

Quote:

Originally Posted by nadyasweet (Post 7049430)
erk. u tak tahu ke? ingat masuk tarekat dah pro pasal benda2 nie..

jgn berfikir mcm budak2. dajjal yg penuh besi kt badan dia tu, masa zaman Rasulullah. semasa hayat Rasulullah, dajjal diikat dan tak boleh buat kerosakan di bumi ni...bila nabi wafat baru dajjal dibebaskan dari ikatan besi tu.

ttg tembok zulkarnain tu rasannya bukan literally tembok, tapi satu tembok minda kot? minda yakjuk makjuk terperangkap utk buat jht hinggala sampai satu masa, minda diorang berjaya melepasi tembok yg dibina zulkarnain. if u tgk org melayu pun boleh, compare budak melayu sekarang dgn budak melayu tahun 50-70 an..berbeza kan? nampak minda diorang berbeza....skg ni minda dan tembok budak2 melayu ttg gejala sosial sume dah pecah..ramai dah rosak dgn maksiat.

rilek ler...jangan emosi...:)

bukan tak tau...cuma nak lagi lebih terperinci...kata nak bincang-bincang dalam ni...gue taknak bincang2 libatkan emosi nanti jadi macam thread lain-lain tu...last-last bertekak...tak dapat apa pun...


emmm tembok minda.....:-? boleh juga dikaji tu...


ok ni ciri-ciri dajjal yang gue tau...


-mata buta sebelah(buta setelah sesuatu peristiwa).masa dikurung matanya belum buta sebelah...

-rambut keriting

-kulit merah kemerahan

-badan tegap dan sasa besar

-didahi ada tanda kaf fa ra...dilihat dari pandangan batin...orang yg betul-betul beriman akan nampak...

-kakinya umpama tempang sebelah.Ini pun setelah sesuatu peristiwa tersebut berlaku...


kalau ada lagi sila beritahu...ni keluar tajuk yakjud makjud plak...:-?


yakjud makjud...adakah mole people?bukan mole people, patung tu adalah patung lilin untuk set penggambaran hollywood...scam....:(scam:(scam:(scam...kena auta je...


adakah yakjud makjud sudah keluar atau pun keluar ketika waktu hendak kiamat nanti dengan memakan segala yang ada dimuka bumi ini.minum semua air sampai habis? <-- gue rasa ni cuma simbolik je...

kancil biru 09-08-2010 01:50 PM

terima kasih info yg membantu dalam keilmuan

Pelesit Api Malaya 09-08-2010 02:41 PM

Quote:

Originally Posted by cikepong (Post 7051906)
rilek ler...jangan emosi...:)

bukan tak tau...cuma nak lagi lebih terperinci...kata nak bincang-bincang dalam ni...gue taknak bincang2 libatkan emosi nanti jadi macam thread lain-lain tu...last-last bertekak...tak dapat apa pun...


emmm tembok minda.....:-? boleh juga dikaji tu...


ok ni ciri-ciri dajjal yang gue tau...


-mata buta sebelah(buta setelah sesuatu peristiwa).masa dikurung matanya belum buta sebelah...

-rambut keriting

-kulit merah kemerahan

-badan tegap dan sasa besar

-didahi ada tanda kaf fa ra...dilihat dari pandangan batin...orang yg betul-betul beriman akan nampak...

-kakinya umpama tempang sebelah.Ini pun setelah sesuatu peristiwa tersebut berlaku...


kalau ada lagi sila beritahu...ni keluar tajuk yakjud makjud plak...:-?


yakjud makjud...adakah mole people?bukan mole people, patung tu adalah patung lilin untuk set penggambaran hollywood...scam....:(scam:(scam:(scam...kena auta je...


adakah yakjud makjud sudah keluar atau pun keluar ketika waktu hendak kiamat nanti dengan memakan segala yang ada dimuka bumi ini.minum semua air sampai habis? <-- gue rasa ni cuma simbolik je...

Thanks... so Dajjal ni manusia kan? Dikurung kan? :) :)cgrock

Tentang mole people tu langsung saya tak sentuh, Bagaimana pula Surah Al Kahfi? Minta pendapat tuan... :) :)cgrock

Pelesit Api Malaya 09-08-2010 02:44 PM

Quote:

Originally Posted by kancil biru (Post 7052102)
terima kasih info yg membantu dalam keilmuan

Sama2... Ni pun sedikit jer ilmu yng saya ada utk berkongsi... Kalau bro ada info mengenai Yakjud dan Makjud atau Dajjal, silalah berkongsi k... :) :)cgrock

an1003 09-08-2010 03:20 PM

Gud Info TT..bagus de forum macamni...Keep it up TT...
:)cgrock:)cgrock:)cgrock

sakuragi fx 09-08-2010 05:16 PM

Quote:

Originally Posted by Pelesit Api Malaya (Post 7052497)
Thanks... so Dajjal ni manusia kan? Dikurung kan? :) :)cgrock

Tentang mole people tu langsung saya tak sentuh, Bagaimana pula Surah Al Kahfi? Minta pendapat tuan... :) :)cgrock

Jika betul report pasal NASA menjumpai Mole People...
Ianya mungkin Dabbatul Ardhi, iaitu haiwan yg akan keluar dr perut bumi bila hampir tiba hari kiamat dan boleh berkata2 dgn manusia.
:-?
Quote:


Surah An-Naml 27:82

Dan apabila sampai masa berlakunya hukuman atas manusia, Kami keluarkan untuk mereka sejenis binatang dari bumi, yang akan menyatakan kepada mereka, bahawa manusia telah tidak meyakini ayat-ayat keterangan dan pengajaran Kami.

Pelesit Api Malaya 09-08-2010 11:46 PM

Quote:

Originally Posted by sakuragi fx (Post 7053584)
Jika betul report pasal NASA menjumpai Mole People...
Ianya mungkin Dabbatul Ardhi, iaitu haiwan yg akan keluar dr perut bumi bila hampir tiba hari kiamat dan boleh berkata2 dgn manusia.
:-?

Wallahua'lam... Insya Allah ada masa saya cuba bongkar pasal Mole People dngn menggunakan media rangkaian, pembeayang serta kunci/petunjuk yng ada... Insya Allah... :) :)cgrock

Pelesit Api Malaya 09-08-2010 11:47 PM

Alhamdulillah... setakat ni semuanya hanya pembayang... Jika anda berniat ingin mencari tembok sebenar anda tidak akan menjumpainya... Tetapi, jika anda berniat untuk menegakkan kebenaran Al Quran, Insya Allah, anda pasti menemuinya... Walahua'lam... :) :)

Sedikit penambahan lagi sebelum kita menjalankan ibadah bulan Puasa... Harap anda semua tidak kisah... :"> :"> :">

Saya telah pun memberi sedikit penerangan tentang puak Huns, Magyar, dan semua yang berdarah bangsa Yahudi... Ini termasuk Khazar dan semua yang berdarah "semi-nomadic Turkic people"...

Tidak 100 % Wikipedia itu pembohong, dan tidak 100 % pula ianya benar... So, kajilah...

Khazar The name "Khazar" seems to be tied to a Turkic verb form meaning "wandering".[2]. "Gazar" literally means "land," "Khazaar/hazaar" means "bridle" and "khatsar/hatsar" means "cheek" in the Mongolian language.

Jika Armenia atau Georgia lebih rapat dngn Kaukasus, sekarang saya ingin beri pendedahan mengenai Hungary...

"Hungarians (or Magyars, in Hungarian: magyarok) are an ethnic group primarily associated with Hungary, a Central European state, and its predecessor states (the Kingdom of Hungary and the People's Republic of Hungary)."

"The word "Hungarian" is thought to be derived from the Bulgar-Turkic Onogur, possibly because the Magyars were neighbours (or confederates) of the Empire of the Onogurs in the sixth century, whose leading tribal union was called the "Onogurs" (meaning "ten tribes" or "ten arrows" in Old Turkic)"

"The "H-" prefix in many languages (Hungarians, Hongrois, Hungarus, etc.) is a later addition. It was taken over from the name of the Huns, a semi-nomadic tribe that briefly lived in the area of present-day Hungary and, according to medieval legends, were the people from which the Magyars arose. The identification of the Hungarians with the Huns has often occurred in historiography and literature. Hun names like Attila and Réka have been popular among Hungarians to this day. The identification began to be disputed in the late nineteenth century. The nature of the connection between the Hungarians and Huns is still a source of major controversy among scholars."

Ok, pernah dengar cerita tentang Dracula? Asal usul dan sebagainya? Insya Allah ada masa saya ketengahkan sedikit... Saya tak tau kalau2 Raja Bersiung tu adik-beradik Dracula... Heheh.. :"> :"> :D

So, Magyar ada kena mengena dngn Huns...

Ok, sekarang saya akan memberi sedikit penerangan mengenai Yugra.. Apa itu Yugra?

Rujuk di wikipedia sebab ianya mudah untuk dibaca... Jika tidak suka akan wikipedia... Rujuk mana2 sejarah mengenai puak Yugra menggunakan enjin pencari...

"The difference between Khanty and Mansi people was not made in ancient Russian and Arab texts and often they are both known as "Yugrian" or "Voguls". Khanty-Mansi Autonomous Okrug of Russia is also called Yugra now."

"About the worship of totems the 12th century missionary and traveller Abu Hamid al-Gharnati wrote:

"But beyond Wisu by the Sea of Darkness there lies a land known by the name of Yura. In summers the days are very long there, so that the Sun does not set for forty days, as the merchants say; but in winters the nights are equally long. The merchants report that Darkness is not far (from them), and that the people of Yura go there and enter it with torches, and find a huge tree there which is like a big village. But on top of the tree there sits a large creature, they say it is a bird. And they bring merchandise along, and each merchant sets down his goods apart from those of the others; and he makes a mark on them and leaves, but when he comes back, he finds commodities there, necessary for his own country…" (Al Garnati:32)


Yugrian Principalities and relations with the Tatars and the Russians


"Abu Hamid al-Gharnati the Arab traveller during the 12th century:

"And from Bolghar merchants travel to the land of heathens, called Wisu; marvellous beaver skins come from there, and they take there wedge-shaped unpolished swords made in Azerbaijan in their turn… But the inhabitants of Visu take these swords to the land that lies near the Darkness (Yugra) by the Black Sea (now known as the White Sea), and they trade the swords for sable skins. And these people take the swords and cast them into the Black Sea; but Allah the Almighty sends them a fish which size is like a mountain (a whale); and they sail out to the fish in their ships and carve its flesh for months on end." (ibid:58-59)


Sedikit mengenai Mansi rujuk di sini...

Puak Mansi :


"Ugria (Yugra or Yura) is mentioned already in the works of old Arabian authors- Al Garnati.

"As you depart, look down; there will be seven tents of broadcloth there, and sheep and pigs teeming around them. You descend to the tents. One-eyed people will come out of the tents; one eye of each has run out, but the other one is whole. You ask them: "Whose sheep and pigs are you herding?" They will answer: "We are herding the sheep and pigs of Paryparseg." Then say: "Don't speak like that; better say: "We are herding the sheep and pigs of Tari-pes'-nimala-s'av."

Close-Up Russian :


http://www.youtube.com/watch?v=55Tcsj70uqs

Misteri Dyatlov Pass... Dyatlov pass tidak terletak di Ulytau atau mana2 tempat di Kazakhstan begitu juga jauh dari pergunungan Kaukasus.. Ia terletak di Russia dan tidak jauh dngn sempadan Kazakhstan... Apa kena mengena? Ada satu insiden mengenai Dyatlov pass... Ada sesetengah mengaitkannya dngn UFO, Yeti atau sebagainya... :-? :D Sukar nak percaya kan?

Ada pembayang dalam video2 ni... So, kita layannn... :"> :">

http://www.youtube.com/watch?v=8pp6POvlER4

http://www.youtube.com/watch?v=A8ZtkPOBhPE

http://www.youtube.com/watch?v=qvuhDiUIdqA

Yang buruk datang dari saya manusia yng lemah, yang baik itu datang dari Allah... :)
Sekian... Wassalam... Selamat menyambut kedatangan bulan Puasa... Selamat Berpuasa.... :)

nadyasweet 09-08-2010 11:51 PM

Dabbatul Ardhi adalah ZIONIS kini. they were monster that can talk.

beautifulmind 10-08-2010 08:17 AM

very good thread.

thanks for info..

Tony Stark 10-08-2010 01:12 PM

sELAMAT BERTARAWIH JUGA : )

perwira 13-08-2010 05:18 AM

bg yg x prnh bce artikel ni..sekadar berkongsi info. xtaulah kesahihannya. minta pendapat..
-> Wahyu Terakhir Nabi Muhammad dan Misi Gereja Vatican

real_rolls 13-08-2010 06:08 AM

memang bagus info ni.. semoga sama-sam kita gali lagi

msaifziec 13-08-2010 07:48 AM

guna la bahasa ibunda...bahasa melayu..mcm semua org melayu islam pandai inggeris...hadoi...

brozul 13-08-2010 08:18 AM

kalau dpt bahasa melayu, suma org boleh paham...

wHispering aLiph 13-08-2010 04:28 PM

Quote:

Originally Posted by digimortal (Post 7037433)
tahniah kat TT pasal 13 tribes tu.. dorang sedang mencari the last tribe dan x silap pengkaji sejarah dengan nickname Srikandi pernah kupaskan beberapa puzzle untuk dicantum para jiggers bagi mendapat clue the last tribe tu..

yup..
betol2
ape2pun thanz buat TT

ahmad111 13-08-2010 04:32 PM

good info,thanks...

Toxic2010 26-08-2010 01:42 PM

Nice infor TT..
sebenar nya perkara ni dah diketahui oleh ulamak islam lagi..
dan disebutkan dalam hadis Nabi s.a.w.

Toxic2010 26-08-2010 07:00 PM

Tembok tu jelas kelihatan..
mungkin tak perasan..

Toxic2010 29-08-2010 11:40 PM

Dunia dah mula pada zaman kehancuran..
tanda kiamat..

bob76 29-08-2010 11:55 PM

TT, good info..

polong 30-08-2010 12:52 AM

citer psal tembok nie ada dlm national geografik&discovery tak:-?

insanmarhaen 01-09-2010 11:27 AM

daripada cari tembok YakjudMakjud atau tempat kurungan Dajjal baik kita tingkat taqwa kita pd tuhan..depa ni pasti akan muncul..masalahnya adakah kita sudah membuat persiapan yg secukupnya bila depa ni ditakdirkan keluar nanti?

VirtualBizz 01-09-2010 03:30 PM

Tembok ini merupakan suatu Rahmat dari Allah yang perlu kita syukuri.

Pencarian/penemuan/pegkajian/pemahaman tembok ini dapat membuktikan kebenaran Islam dan dapat menyelamatkan iman orang Islam itu sendiri. Ini merupakan sebahagian persediaan bagi umat Islam masa kini.

Dalam ayat 97 dan 98 Surah Al - Kahfi

Ayat [97] Maka, mereka tidak dapat memanjat tembok itu dan mereka juga tidak dapat menebuknya.

Ayat [98] (Setelah itu) berkatalah Zulkarnain: Ini ialah suatu rahmat dari Tuhanku; dalam pada itu, apabila sampai janji Tuhanku, Dia akan menjadikan tembok itu hancur lebur dan adalah janji Tuhanku itu benar.

Dapat kita tengok yang 2 kaum ini tidak dapat memanjat atau menebuknya (2 kaedah ini takkan dapat melepaskan mereka dari tembok tersebut).

Tidak di ceritakan yang 2 kaum ini berjaya memusnahkan tembok itu.

Ianya menjelaskan tembok itu akan terus kekal sehingga satu waktu yang telah di janjikan.

Sekiranya kini di zaman kita, tembok ini Allah masih belum musnahkannya pasti ianya menjadi petunjuk/bukti yang benar daripada Al-quran siapa 2 kaum Yakjuj dan Makjuj ini.

Ianya adalah rahmat kepada kita bila sedar dan tahu siapa mereka ini sebenarnya. Kita perlu membenteng diri kita daripada mereka untuk seperti yang diceritakan dalam kisah ini. Perlu ada halangan secara fizikal. Menunjukkan kemaraan mereka ini perlu di sekat dan di hadang.

Rasanya ulama' dah banyak buat kajian, bagi pendapat dan petunjuk mengenainya.

Zulkarnain bagitahu kepada kita yang menjadikan tembok itu hancur lebur ialah Allah apabila sampai janjinya. Allah telah berjanji, Dia(Allah) yang akan menghancur leburkan tembok itu. Di sini Zulkarnain tegaskan lagi bahawa janji Allah adalah benar.

Pelesit Api Malaya 09-09-2010 03:18 AM

Quote:

Originally Posted by VirtualBizz (Post 7254894)
Tembok ini merupakan suatu Rahmat dari Allah yang perlu kita syukuri.

Pencarian/penemuan/pegkajian/pemahaman tembok ini dapat membuktikan kebenaran Islam dan dapat menyelamatkan iman orang Islam itu sendiri. Ini merupakan sebahagian persediaan bagi umat Islam masa kini.

Dalam ayat 97 dan 98 Surah Al - Kahfi

Ayat [97] Maka, mereka tidak dapat memanjat tembok itu dan mereka juga tidak dapat menebuknya.

Ayat [98] (Setelah itu) berkatalah Zulkarnain: Ini ialah suatu rahmat dari Tuhanku; dalam pada itu, apabila sampai janji Tuhanku, Dia akan menjadikan tembok itu hancur lebur dan adalah janji Tuhanku itu benar.

Dapat kita tengok yang 2 kaum ini tidak dapat memanjat atau menebuknya (2 kaedah ini takkan dapat melepaskan mereka dari tembok tersebut).

Tidak di ceritakan yang 2 kaum ini berjaya memusnahkan tembok itu.

Ianya menjelaskan tembok itu akan terus kekal sehingga satu waktu yang telah di janjikan.

Sekiranya kini di zaman kita, tembok ini Allah masih belum musnahkannya pasti ianya menjadi petunjuk/bukti yang benar daripada Al-quran siapa 2 kaum Yakjuj dan Makjuj ini.

Ianya adalah rahmat kepada kita bila sedar dan tahu siapa mereka ini sebenarnya. Kita perlu membenteng diri kita daripada mereka untuk seperti yang diceritakan dalam kisah ini. Perlu ada halangan secara fizikal. Menunjukkan kemaraan mereka ini perlu di sekat dan di hadang.

Rasanya ulama' dah banyak buat kajian, bagi pendapat dan petunjuk mengenainya.

Zulkarnain bagitahu kepada kita yang menjadikan tembok itu hancur lebur ialah Allah apabila sampai janjinya. Allah telah berjanji, Dia(Allah) yang akan menghancur leburkan tembok itu. Di sini Zulkarnain tegaskan lagi bahawa janji Allah adalah benar.

Saya amat teruja dan berterima kasih kepada saudara....:)

Wallahua'lam... samada tembok tersebut telahpun musnah ataupun sebaliknya, hanya Dia sajalah yang Mengetahui segala2nya...
Insya Allah selepas Syawal saya akan berkongsi tentang kebenaran Al Quran.... banyak telah terbukti mengenai kebenaran dan kejelasannya... Al Quran memang ada tersurat dan tersirat... Apa yng saya kongsikan harap dapat beri petunjuk kepada semua... Saya bukan pengkaji sejarah mahupun penafsir Al Quran yang baik... Sekiranya, ada kesalahan ataupun kata2 yng anda tersinggung, maafkanlah saya manusia yng lemah...

Jika ianya bukanlah tembok sebenar Yakjud dan Makjud mahupun kurungan Dajjal, ingin saya memohon keampunan dariNya... Saya juga ingin memohon maaf kepada semua agar anda tidak disesatkan oleh saya...:(

Namun Demi Allah!Niat utama saya adalah untuk menegakkan kebenaran AlQuran... sebab saya dah tak sanggup lagi melihat mahupun mendengar musuh2 Allah cuba untuk memesongkan kebenaran apatah lagi membunuh umat2 Islam sewenang2nya....

Saya mohon dan menyeru, agar semua yng beragama Islam bangkitlah!!Bangkit mulai saat ini untuk mempertahankan kebenaran AlQuran serta kesucian agama Islam... Sesiapa pun berpeluang untuk menemui kebenaranNya jika kita menggunakan niat yng betul...Belanjakanlah sesuatu di jalan Allah.. Jauhkan ciri2 munafik, agar kita tidak akan berada dalam keadaan merugikan kelak... Berkongsilah ilmu sesama manusia... sayangilah sesama kita, berdakwalah di jalan Allah... Bimbinglah saya di jalan Allah... Ikhlaslah dlm melakukan sesuatu pekerjaan... Insya Allah, kita akan mati dalam keadaan beriman...:)


Alhamdulillah, Ramadhan kali ini telah memberi keistimewaan serta makna yang besar pada saya...Saya bersyukur keatas nikmat2Nya...

Akhir sekali, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua.. Mohon maaf zahir dan batin kepada semua forumer samada sedar atau tidak akan kesalahan saya.... Nak tulis nama rasanya ramai... huhuhu...:"> :">

qba437 09-09-2010 12:53 PM

pada masa 0:19 (vid mula2) yang menarik..kalu tengok skali imbas..betul2 macam tembok

ekom 09-09-2010 04:08 PM

Quote:

Originally Posted by qba437 (Post 7317767)
pada masa 0:19 (vid mula2) yang menarik..kalu tengok skali imbas..betul2 macam tembok

slm bro.. blog amacam..? rasanye ramai nk tau kajian megat panji alam ni... :">

Pelesit Api Malaya 10-09-2010 01:47 AM

Quote:

Originally Posted by qba437 (Post 7317767)
pada masa 0:19 (vid mula2) yang menarik..kalu tengok skali imbas..betul2 macam tembok

Benar... sebelum ni pun saya ada perasan malah ramai antara anda mungkin perasan video tersebut...

Beginilah, pada mulanya sy ingin beritahu kpd anda semua tentang penemuan tembok itu mungkin pada video pertama.... namun setelah sy cuba bongkar pula tentang kaum Tartar, Mongolia, sy jumpa gambar seakan2 (kononnya tembok) sepertimana yng telah sy bentangkan di halaman pertama... Sebenarnya pencarian sy bermula dari apa yang terdahulu kemudian yng terbaru... video itu adalah maklumat pertama kemudian update2 seterusnya... Maknanya semakin sy mencari, semakin bnyk petunjuk yng membawa kpd petunjuk seterusnya... sy pasti kepingan2 yng hilang akan dijumpai kelak walaupun bukan sy yng menjumpainya...

Malah sebelum ini memang sy ada termasuk blog Srikandi atau mistisFiles... sy langsung tak sedar yng blog tersebut btul2 ingin menghurai misteri 13th tribes... sy termasuk kedalam blog tersebut pun atas sbb sy ada bukak satu thread mengenai kenapa yahudi dibenci... dngn cara menaip apa2 mengenai Yahudi, pencarian sy mengenai doktrin Talmud telah membuka minda sy untuk membuka thread baru iaitu "Diantara zaman Taurat, Injil dan Al Quran"... mmng sy telah mengambil sedikit maklumat dari blog tersebut... Kemudian sy cuba cantumkan pula maklumat2 barat dan juga sains...sy baru sedar apabila seseorang forumer telah memberitahu sy tentang pencarian yng dibuat oleh MistisFiles di thread ini..... Saya btul2 teruja tentang blog Srikandi setelah membaca penuh maklumat2 tersebut...Kerana sblm ni sy tak baca abis pun blog tersebut huhuhu...:">

Terima Kasih buat mereka2 yng memberi maklumat....:)

qba437 12-09-2010 03:17 AM

Quote:

Originally Posted by ekom (Post 7318502)
slm bro.. blog amacam..? rasanye ramai nk tau kajian megat panji alam ni... :">

kenapa tak beli jer ebook dia :">:p:p

Pelesit Api Malaya 12-09-2010 03:33 AM

Quote:

Originally Posted by qba437 (Post 7326480)
kenapa tak beli jer ebook dia :">:p:p

Rasa cam nak buat ebook.. tapi x pandai... :"> :">

Pelesit Api Malaya 12-09-2010 03:35 AM

Alhamdulillah, raya tahun ni walaupun sederhana bagi sy tapi rasa gembira la jugak... Mercun dh diharamkan pun masih ramai yng main.. huhu... :)

Walaubagaimanapun sy bersyukur walaupun agak sdih Ramadhan telah pun pergi... Sy berdoa kpd tuhan agar sy dipanjangkan umur utk bertemu kembali bulan Ramadhan yng seterusnya.. Nikmat pd Ramadhan tahun ni amat bermakna dlm hidup sy... sy dpt melihat keagungan Allah s.w.t. menerusi pancaran sinar cahaya bulan yng cukup indah... Kejadian berlaku pd pertengahan Ramadhan sewaktu bulan masih mengambang... Awal jam 5.20 pg setelah bersahur awal sekeluarga, sy duduk atas buaian rumah, kemudian sy perhatikan pada rimbunan pohon2 besar di tpi jalan hadapan rumah... Sy seakan2 terpandang satu bentuk anak panah besar menghala ke langit... sy cuba fokus takut2 ilusi mata jerk... maklumlah awal pagi... :"> Namun bila diteliti semakin jelas anak panah besar tu... sy bergerak beberapa langkah ke depan, kemudian sy nampak anak panah tu btul2 menuju arah ke bulan... SubhanAllah, Allahu Akbar! Itu kata2 spontan kluar dari bibir sy... Pg tu mmng takde satu pun awan kat langit... sinaran dari bintang2 pun mmng nampak seakan2 terang...Sy mmng tak pernah nengok bulan mengambang scantik itu. Terdapat lingkaran cahaya sekeliling bulan.. Tenang jerk... beberapa minit kemudian, sy nampak ketulan awan pertama muncul...Waktu tu pun dah masuk Imsak... kemudian awan berkembang menutupi bulan... :) :)

Bagi orng lain mungkin fenomena biasa jerk, tapi bg sy, sy cukup gembira waktu tu... Alangkah bagusnya kalau mlmtu mlm Lailatul Qadr... Sedangkan mlm tersebut berlaku pada 10 mlm trakhir Ramadhan... Takpe la... Tapi sy tetap bersyukur dgn nikmatnya... :)

Petang tu, sy cuba lihat kembali pohon2 besar tpi jalan rumah, anak panah besar pada pohon tu mmng ada... terbntuk dari rimbunan dahan pohon2 besar... bentuk pun mmng seakan2 jer... :) :">

Pelesit Api Malaya 12-09-2010 03:38 AM

Okey, sy smbung balik... Sekarang sy ingin brkongsi mengenai kebenaran Al Quran :

Keajaiban Penciptaaan Manusia menurut al Quran :

Nak salin nak edit, terlampau panjang dn bnyk, so, rasanya bnyk blog2 bleh anda kunjungi..:) :) :">

1. http://www.papisma.org/nota/artikel/...N AL QURAN.pdf
2.http://www.zaharuddin.net/content/view/62/95/

3.http://halaqah.net/v10/index.php?PHP...5&topic=8974.0

4. Video2 di Youtube :

Video ni ada 14 part, kira bnyk gak ilmu dlm ni.. maaf ye, bahasa dari seberang...:"> :

http://www.youtube.com/watch?v=5HWOz4qkrYU

Pelesit Api Malaya 12-09-2010 03:55 AM

Nanti sy sambung lagi mengenai kebenaran teori2 atau penemuan barat mengenai kesamaannya dngn isi Al Quran... Insya Allah.. :)

Kalau nak lebih lagi carilah blog2 kajian sprt MistisFiles dan sbgnya... sbb kat sana lebih detail dan bnyk mengandungi petunjuk... :)

Sy ni baru jer 3 bulan bertindak solo... dan isi sy simple2 jer... huhu.. :">

persada 12-09-2010 08:49 AM

ebook apa ni?

pentavalen 12-09-2010 08:17 PM

Quote:

Originally Posted by Pelesit Api Malaya (Post 7037291)
Insya Allah... ni bukan cerita saya... ini fakta... Ini adalah petunjuk yang membawa kita kepada Maha Pencipta... :)

Yaa.. terima kasih TT.. mmg byk ilmu saudara

Pelesit Api Malaya 16-09-2010 12:21 AM

Baik, bertemu kembali, saya ingatkan semula dari apa yang saya kongsikan sebelum ini adalah bertujuan untuk menegakkan kebenaran Al Quran... walaupun saya tidak layak berbuat demikian.. Sekadar mengingati dan sekadar tanggungjawab..

Sebelum ini saya pernah sebut saya betul2 takut nak bukak thread ni, bukan takut akan Yakjud dan Makjud mahupun Dajjal, takut saya jadi punca sesat... Sekali lagi mohon maaf.. Sy mmng nak simpan jer, tapi takut apa yang sy jumpa jadi sia2..

Persoalannya, kalau benar, mengapa musuh2 Islam x tangkap saya begitu juga dngn para pengkaji yang lain..? Sedangkan maklumat2 sulit organisasi besar dunia (contohnya CIA, Nasa dan sbgny) jika dicuri atau diketahui, mereka sedaya upaya ingin menghapus dan memadamkannya...Kenapa dibiarkan berleluasa?

Mungkin anda boleh beri sebab antaranya :

Kajian atau carian saya an yang lain tidak lengkap dan belum terbukti kesahihannya.. Bnyk lagi keraguan..

Mungkin disebabkan ada lagi kepingan atau petunjuk yang belum sempurna atau tidak lengkap...

Tahu tak sebab apa misteri2 atau petunjuk2 yang ada dianggap kepingan puzzle yang bersentuhan dan berterabur...?

Dalam kepercayaan Yahudi, kepingan2 kaca yang di bungkus didalam kain atau pun bekas melambangkan masa depan mereka... Ini sebahagian tradisi mereka...

"The ceremony included elements from both faith traditions, with vows, a New Testament reading, and a Unity Candle from the Christian tradition, and the Ketubah, the Seven Blessings and the breaking of the glass from the Jewish tradition..."

Saya tidak berminat nak bercerita tentang yahudi baik atau jahat kerana hanya mendatangkan pertelingkahan sesama Islam..

Persoalannya, apakah ajaran sebenar agama Yahudi?

Pelesit Api Malaya 16-09-2010 12:22 AM

MengenaI ISI2 AL QURAN yang merupakan pokok atau asas ilmu bg pecahan2 ilmu...Al Quran mmng mempunyai isi2 tersirat, itu kita tidak boleh nafikan...

Bagaimana pula dengan hadis2 sahih?Adakah mempunyai isi tersirat?Dapatkan makna hadis...Dapatkan kaitan Al Quran dan hadis mengenai surah Al Kahfi, tembok dan besi...

Carilah perkataan "besi" didalam Al Quran selain surah Al Kahfi...

Cari perkataan "mata air" didalam Al Quran selain surah Al Kahfi..


Dengan ini Al Quran itu jelas isi pokoknya cuma perlu ditafsir dan dikembangkan isi tersiratnya... Ini bukan kerja saya, saya masih mencari ilmu, kerja2 menafsir adalah dikalangan mereka2 yang terpilih saja..

Surah Al Baqarah :

Ayat [12] :
Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.
[13]
Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang ***** itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang *****, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).
[14]
Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)".
[15]
Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).
[16]
Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayah.

[17]
Perbandingan hal mereka (golongan yang munafik itu) samalah seperti orang yang menyalakan api; apabila api itu menerangi sekelilingnya, (tiba-tiba) Allah hilangkan cahaya (yang menerangi) mereka, dan dibiarkannya mereka dalam gelap-gelita, tidak dapat melihat (sesuatu pun).
[18]
Mereka (seolah-olah orang yang) pekak, bisu dan buta; dengan keadaan itu mereka tidak dapat kembali (kepada kebenaran).




Ayat 41-46 :

[41]
Dan berimanlah kamu dengan apa yang Aku turunkan (Al-Quran) yang mengesahkan benarnya Kitab yang ada pada kamu, dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula kafir (ingkar) akan dia; dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga untuk) membeli kelebihan-kelebihan yang sedikit faedahnya; dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertaqwa.

[42]
Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semua mengetahuinya.

[43]
Dan dirikanlah kamu akan sembahyang dan keluarkanlah zakat, dan rukuklah kamu semua (berjemaah) bersama-sama orang-orang yang rukuk.
[44]
Patutkah kamu menyuruh manusia supaya berbuat kebaikan sedang kamu lupa akan diri kamu sendiri; padahal kamu semua membaca Kitab Allah, tidakkah kamu berakal?
[45]
Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk;
[46]
(Iaitu) mereka yang percaya dengan yakin bahawa mereka akan menemui Tuhan mereka, dan bahawa mereka akan kembali kepadaNya.


Jelas bukan? Ilmu itu wajib dikongsi...Ilmu yang salah saja patut dibuang..

Jawapan untuk semua ini adalah :

Inilah kehebatan kitab suci Al Quran sehingga jauh menandingi kitab2 yang lain..Tidakkah beriman dngn Al Quran adalah salah satu rukun iman? Jika salah satu runtuh, apa jadi pada iman kita?

Pelesit Api Malaya 16-09-2010 12:22 AM

Begitu juga persamaan sains dengan isi2 Al Quran... Tetapi, kenapa kebanyakkannya ditemui oleh orang2 kafir?Saya tahu anda boleh beri sebab :

1. Teknologi mereka canggih
2. Mereka mencuri ilmu2 dari ilmuwan Islam terdahulu
3. Dunia sedang dikawal oleh sistem Dajjal sbb tu kita tercicir dan ditekan
4. Umat Islam leka hanya tunduk pada yang berkuasa
5. Asbab2 lain...
:">

Dah banyak bukti Al Quran itu benar dan menyamai penemuan2 sains, namun mereka tetap menolaknya..Kenapa tidak disorok sahaja penemuan2 serta maklumat2 mereka?

Saya bagi contoh lain : (sekadar contoh je tau...:">)

1. Jika bangsa Y yang disebut2 akan mengancam Yahudi mahupun organisasi Dajjal kelak, kenapa bangsa Y tidak dierang dahulu?

Saya minta maaf sebab soalan seperti ini sensitif... Saya menghormati ulamak sebagaimana anda semua, anggap A bukan ulamak..

2. Ulamak Islam menyampaikan kesemua hadis2 (sahih saja) kepada A.. Namun A hanya menyampaikan sebahagiannya sahaja.. Beberapa hadis disimpan...Persoalannya, adakah antara hadis2 dirahsiakan?Kenapa tidak disampaikan kepada kami agar kami tidak sesat dalam mencari...Bukankah ilmu itu sepatutnya dikongsikan bersama? Jawapan yng selalu atau bisa didengari adalah bertujuan mengelakkan pertumpahan darah mahupun pertelingkahan...


Baiklah, selalunya ciri2 menyimpan rahsia2 besar ini adalah sebahagian tugas2 ketua paderi dan golongan2 misteri..

Mereka ini suka menyimpan kebenaran dan menyulam kesesatan.. Mahu jadi seperti mereka? Minta maaf, tidaklah niat saya untuk membandingkan apatah lagi menyamakan... Astaghfirullah...

Begitu juga jumlah pengikut Imam Mahdi yang diketahui dan dihitung anggarannya..Jumlah inilah yang melemahkan semangat serta melunturkan iman seseorang..Lebih2 lagi kami yang lemah...Begitu juga halnya pada mereka yang hanya mendiamkan diri tanpa berbuat apa2. Menyorok ketika berperang adalah ciri2 yang membawa kepada munafik apatah lagi lari bersembunyi...

Saudara2, sebenarnya inilah punca jumlah pengikut Imam Mahdi mahupun nabi Isa a.s. di ketahui jumlahnya.. Inilah penyebabnya...

Baiklah, cukup setakat ini..

Ada 3 jawapan terbaik untuk semua ini :

1. Semuanya telah ditakdirkan Allah.. Dia telah merancang sesuatu dngn begitu teliti, hanya kita yang perlu berusaha..

2. Permainan fitnah dajjal mampu merosakkan jiwa dan iman seseorang sehingga membawa kepada kesesatan... Berdoalah agar dijauhi dari fitnah2 Dajjal.. Saya takut :

Dalam mencari timbul kesesatan...
Dalam kesesatan timbul peluang Dajjal menguasai diri...

Oleh sbb inilah wujudnya tugas2 Ulamak utk membimbing kita..

3. Orang2 munafiklah yang menjatuhkan agama Islam dan bukannya Dajjal.. Dajjal hanya menjalankan tugasnya sahaja...


Saya faham bukan semua pendapat dapat diterima lebih2 lagi di akhir2 zaman ini...

"Kamilah bangsa beragama Islam sama seperti saudara2 kami...
Jika sesuatu bangsa bukan Islam memandang sesuatu pada sudut 90°, bangsa yang lain bukan beragama Islam memandang pada sudut 180° hingga 270°....
Jika itu, kami bangsa Adam beragama Islam memandang sesuatu pada sudut 360°....
Kami jugalah yang mampu meruntuhkan agama kami iaitu agama Islam..."


Teguhkanlah iman masing2... Wassalam...:)


All times are GMT +8. The time now is 11:58 PM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.