CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Ulat pada muka manusia...???? (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=119231)

renxu 28-12-2009 01:41 AM

uishhh..gile aku geli..huhuhu..:))

eboss 28-12-2009 04:12 AM

Quote:

Originally Posted by Niyang (Post 5522328)
Nih rawatan pakai lipas tanah kan? aku pernah dgr, tp biler dgr pki lipas.. lsg x jadik.. psl lipas kotor dan makan benda kotor.. Aku resdung tahap krokik gak arr.. pagi2 sure ade rase cam geli2 kt hidung and then bersin..huhu.. Tp tang makan mmg aku x berpantang.. Act dr pakar kt opis aku ckp sumad org ade resdung just beza sama ada teruk dan tidak jer, resdung plg teruk org yg memiliki rangka hidung yg kecik...huhuh... Yg mancung selalunyer kurang sikit..huhuh

resdung ada 2 jenis...sebab pemakanan dan sebab habuk/hama/debu...betul teori resdung ada pada semua orang tu...cuma tahap mana yang kena tau

kalau muka berjerawat, maigrain, mata kelabu sebelah antara jam 7 sampai jam 10 malam, gatal telinga lepas bersin..tu tanda2 resdung dah teruk. resdung boleh menyebabkan jadi buta dan pekak.

TwiStEd pIps 28-12-2009 12:56 PM

pernah tengok.. memang sereeeem.. >:) >:) >:)

PELIKAN 28-12-2009 12:58 PM

Bohong laar>>>lipas tanah ni pijak kat tanah pun kuar ulat

irsaffy 28-12-2009 01:04 PM

elok jumpa doktor je la..

ochette 28-12-2009 04:17 PM

ada rawatan kat klang guna daun pandan nak keluarkan ulat resdung.mmber aku yang citer dia g klang wat rawatan daun pandan keluarkan ulat resdung.xsilap aku skali rawatan rm25.

geniusneuro 28-12-2009 04:53 PM

Quote:

Originally Posted by eboss (Post 5525488)
resdung ada 2 jenis...sebab pemakanan dan sebab habuk/hama/debu...betul teori resdung ada pada semua orang tu...cuma tahap mana yang kena tau

kalau muka berjerawat, maigrain, mata kelabu sebelah antara jam 7 sampai jam 10 malam, gatal telinga lepas bersin..tu tanda2 resdung dah teruk. resdung boleh menyebabkan jadi buta dan pekak.

maknenye aku ni resdung teruk la ni... resdung sebab habuk...

sebab makanan maybe gak... tapi kengkadang makan seafood ok je.. kengkadang x ok...

rayz 28-12-2009 11:27 PM

erm
 
saya sendiri prnh buat rawatan ni masa menuntut uitm arau dulu.

kawan sy neneknya yg dok felcra lubuksireh situ yg buat.

memang kuar ulat ni bila dia tonyoh apa benda ntah kat muka.

ulat tu memang halus mcm rambut kita warna merah camtu kot.

awie wing tu prnh jumpa nenek dia tu siap tarik tangan nenek dia

suh buat rawtn resdung muka die sampai org kg situ heran dgr citer la...

maslah resdung ni kulit muka sensitif la jd jerawat.

senang citer kalo ado duit pergi saja new york scin solution.:D

amayzz 28-12-2009 11:47 PM

ada aku wat guna biji kecubung...wat sendiri je guna asap biji kecubung...kasi mabuk itu ulat

amayzz 28-12-2009 11:55 PM

ada la ulatnya kat muka kita ni... aku guna kecubung kuar je ulatnya siap ada cabang2 lg hoho


All times are GMT +8. The time now is 09:53 PM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.