Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!



Rate this Entry

Zikir ALLAH dan Rahsianya

Posted 29-11-2010 at 12:29 PM by tenteraangin

Assalamualaikum. Pak cik harap korang suma sehat sejahtera la ye. Pagi pagi lagi indah ni tengok burung kuar cari makan. Cip cip diorang tu lah adalah teknik diorang zikir pada ALLAH taala. Pada post terdahulu pak cik da tegur segelintir orang mengenai cara zikir ALLAH mereka. Hari ni pak cik akan terangkan pula rahsia zikir ALLAH.

Zikir ALLAH itu Punya Rahsia?

Ya, setiap zikir yang dilafazkan mempunyai rahsia nya. Rahsia yang amat dalam hingga orang tenggelam dalam zikir ALLAH. Pernah tak korang tengok ada orang zikir ALLAH teruk teruk. Maknanya, dengang kepala terhuyung hayang, badan menggeletar, siap berlari lari lagi macam orang gile.

Fenomena gini korang boleh tengok selalu kat mana mana badan tarikat. Zikir ALLAH diorang memang da bersatu antara hati, lidah dan fikiran. Sebab tu dalam kepala diorang cuma ALLAH, ALLAH, ALLAH. Naik motor ALLAH, makan, ALLAH, lari, ALLAH.

Baca post penuh di sini http://berkatrezeki.com/blog/2010/11...dan-rahsianya/

Keadaan tu orang panggil zouk, ataupun fana. Ia da tenggelam dalam zikir ALLAH tu. Tenggelam tu bermakna dia dah asyik sangat da dengan nama ALLAH ni. Itu baru sikit, orang yang baca da berkelakukan macam orang gila. Baru sebut ALLAH, da rindu pada Dia tu separuh gila. Bayangkan jika kita dah bertemu ALLAH nanti. Pasti menangis berjejeran air mata lihat zat ALLAH kan?

Efek Zikir ALLAH dalam Kehidupan.

Zikir ALLAH dalam kehidupan ni kita leh trace senang je. Nampak orang tu berseri je muka. Tenang je. Bercahaya semacam je. ITulah tanda dia tu kuat amalkan zikir. Itulah rahsia zikir yang sebenarnya tak lah rahsia pun, korang je tak perasan.

Ok, fine, malas nak zikir ALLAH. Korang boleh pie masuk hutan, ataupun berkelah kat tepi air terjun. Mungkin kali ini pak cik rasa melampau sikit sebab
0 Thanks, 0 Likes
Posted in Uncategorized
Views 1288 Comments 1
Total Comments 1

Comments

  1. Old Comment
    la tansa zikrullah
    0 Thanks, 0 Likes
    Posted 16-03-2011 at 09:08 AM by furqan furqan is offline
 
Resources saved on this page: MySQL 7.69%
Switch to:
Group 2
Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.