Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > Blogs > tenteraangin

Rate this Entry

Zikir ALLAH dan Rahsianya

Posted 29-11-2010 at 12:29 PM by tenteraangin

Assalamualaikum. Pak cik harap korang suma sehat sejahtera la ye. Pagi pagi lagi indah ni tengok burung kuar cari makan. Cip cip diorang tu lah adalah teknik diorang zikir pada ALLAH taala. Pada post terdahulu pak cik da tegur segelintir orang mengenai cara zikir ALLAH mereka. Hari ni pak cik akan terangkan pula rahsia zikir ALLAH.

Zikir ALLAH itu Punya Rahsia?

Ya, setiap zikir yang dilafazkan mempunyai rahsia nya. Rahsia yang amat dalam hingga orang tenggelam dalam zikir ALLAH. Pernah tak korang tengok ada orang zikir ALLAH teruk teruk. Maknanya, dengang kepala terhuyung hayang, badan menggeletar, siap berlari lari lagi macam orang gile.

Fenomena gini korang boleh tengok selalu kat mana mana badan tarikat. Zikir ALLAH diorang memang da bersatu antara hati, lidah dan fikiran. Sebab tu dalam kepala diorang cuma ALLAH, ALLAH, ALLAH. Naik motor ALLAH, makan, ALLAH, lari, ALLAH.

Baca post penuh di sini http://berkatrezeki.com/blog/2010/11...dan-rahsianya/

Keadaan tu orang panggil zouk, ataupun fana. Ia da tenggelam dalam zikir ALLAH tu. Tenggelam tu bermakna dia dah asyik sangat da dengan nama ALLAH ni. Itu baru sikit, orang yang baca da berkelakukan macam orang gila. Baru sebut ALLAH, da rindu pada Dia tu separuh gila. Bayangkan jika kita dah bertemu ALLAH nanti. Pasti menangis berjejeran air mata lihat zat ALLAH kan?

Efek Zikir ALLAH dalam Kehidupan.

Zikir ALLAH dalam kehidupan ni kita leh trace senang je. Nampak orang tu berseri je muka. Tenang je. Bercahaya semacam je. ITulah tanda dia tu kuat amalkan zikir. Itulah rahsia zikir yang sebenarnya tak lah rahsia pun, korang je tak perasan.

Ok, fine, malas nak zikir ALLAH. Korang boleh pie masuk hutan, ataupun berkelah kat tepi air terjun. Mungkin kali ini pak cik rasa melampau sikit sebab
0 Likes, 0 Dislikes
Likes 0 Dislikes 0
 
Posted in Uncategorized
Views 1231 Comments 1
Total Comments 1

Comments

  1. Old Comment
    la tansa zikrullah
    0 Likes, 0 Dislikes
    Likes 0 Dislikes 0
     
    Posted 16-03-2011 at 09:08 AM by furqan furqan is offline
 

All times are GMT +8. The time now is 06:48 PM.


Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you