PDA

View Full Version : Cara bunuh atau lemahkan HANTU RAYA


NoobFTT
29-04-2013, 06:16 PM
Assalammualaikum CGrians...

saya nak tumpang bertanya dekat masta2 ni..

saya ada search tentang cara nak halau/bunuh/lemahkan antu raya ni..

saya terjumpa yang ni... :-

1. Ambil lada kering, garam dan arang. Setiap batang lada patahkan 3 bahagian dengan bacaan Al-Fatihah setiap satu dan sebanyak 40 batang lada kering diperlukan (jadi 120 batang kecil). Bacakan ayat Kursi sebanyak 33 kali dan hembuskan ke atas air. Renjis air ini ke atas garam dan arang tadi.

2. Kemudian, gunakan arang ini untuk menghidupkan api di atas dupa. Letakkan sedikit lada dan garam sedikit demi sedikit sehingga habis. Masa yang sesuai dari pukul 6.00 petang sehingga habis lada di bakar. Hantu raya akan lari atau mengakibatkan dia cedera disebabkan oleh gas lada ini. Biasanya ia akan membunuh tuannya kerana tuannya tidak dapat mengubatinya.

3. Ayat Kursi adalah pantang jin. Lada serta garam adalah musuhnya. Gunakan sebaiknya kaedah ini sekiranya anda memasuki rumah yang lama tidak diduduki atau diganggu hantu raya atau anda mengalami sakit yang tiada puncanya. Asapkan badan atau bahagian yang sakit dengan asap lada ini.-fb/epetua

apa pendapat masta2 semua? betulkah? bukan ka asap tu makanan jin?

http://4.bp.blogspot.com/-8DXE-pqGRhQ/Tzehaid0HfI/AAAAAAAAFfE/5aN8Nujzbrc/s1600/hantu+raya.jpg

Nihar123
29-04-2013, 06:22 PM
Dah makanan dia, dia makan tapi tak tahan pedas kut, pastu terus lari cari sungai. Ke guane?

NoobFTT
29-04-2013, 06:31 PM
Dah makanan dia, dia makan tapi tak tahan pedas kut, pastu terus lari cari sungai. Ke guane?

hahaha.. tu la pasal... kan.. smpai bunuh tuan dia... :))

gadgetmall
29-04-2013, 06:32 PM
ades..
msalahnye wujud ke menatang ni.?
malaysia, hantu
amerika, alien

just saying..

*wlaupon prnh kene kaco, tp skdar bunyi2 saje, aku rase bnde ni mmg xwujud.

dell
29-04-2013, 06:33 PM
..cara lain..

..ambil bantal,,,tekap kat muka dia..sampai die lemas...

..hantu tu akan kalah..

NoobFTT
29-04-2013, 06:35 PM
ades..
msalahnye wujud ke menatang ni.?
malaysia, hantu
amerika, alien

just saying..

*wlaupon prnh kene kaco, tp skdar bunyi2 saje, aku rase bnde ni mmg xwujud.

hahaha.. dorg ni kan jin dan setan.. kompom wujud..

NoobFTT
29-04-2013, 06:36 PM
..cara lain..

..ambil bantal,,,tekap kat muka dia..sampai die lemas...

..hantu tu akan kalah..

hantu dlm filem boleh la cmtu.. nak tekap cmna nampak pun idak..

rayz
29-04-2013, 06:37 PM
ni jin kapir,
berupa beruk hitam besar
boleh jadi bebola api
kadang2 kalo amal ilmu tertentu tanpa sedar bleh dpt dia jadi kadam
cth ilmu sangga bunuh,-ilmu lawan ngan org ni,kaki gaduh

tu ja aku tau.

TT
29-04-2013, 06:52 PM
klo la halau jin hantu semudah cmni semua org bole jd ghostbuster

yg benar, org tertentu guna je baru mujarab..solat xtinggal dah pasti..do u?

joe_naga
29-04-2013, 07:01 PM
ades..
msalahnye wujud ke menatang ni.?
malaysia, hantu
amerika, alien

just saying..

*wlaupon prnh kene kaco, tp skdar bunyi2 saje, aku rase bnde ni mmg xwujud.

menatang ni kan jin,memang pasti wujud la, cuma panggilan untuk setiap jin tu berbeza2.
macam hantu raya, hantu pari, toyol n etc.
semua tu masyarakat yang gelarkan. asalnya mereka tetap jin atau syaitan.

joe_naga
29-04-2013, 07:03 PM
kemungkinan cara tu boleh guna gak tt. lain orang, lain caranya x gitu? :D

Apa pun, saya xde ilmu langsung sal benda ni.

NoobFTT
29-04-2013, 07:18 PM
kemungkinan cara tu boleh guna gak tt. lain orang, lain caranya x gitu? :D

Apa pun, saya xde ilmu langsung sal benda ni.

den pun tadak ilmu pasal benda cam gini.. sebab tu saja tanya.. tadi baca dekat blog org mcm best.. :D kt cg ni kan ramai masta tu yg tnya sini... :)cgrock

NoobFTT
29-04-2013, 08:54 PM
masta2 cg tak online lagi ke?

copy left
29-04-2013, 08:54 PM
ades..
msalahnye wujud ke menatang ni.?
malaysia, hantu
amerika, alien

just saying..

*wlaupon prnh kene kaco, tp skdar bunyi2 saje, aku rase bnde ni mmg xwujud.

hantu cumalah rekaan,wujudnye hantu hanya dlm minda manusia jerk dan boleh dipertikaikan.
tapi jin syaitan mmg wujud,hantu raya tu sejenis jin hutan mmg bebetul ada.
di malaysia pun wujud alien (PATI)

Actifast
29-04-2013, 08:59 PM
Pasang lampu garam OK x

NoobFTT
29-04-2013, 09:44 PM
Pasang lampu garam OK x

lampu garam tu cmna masta? :D

Actifast
29-04-2013, 10:50 PM
lampu garam tu cmna masta? :D

Taip Google,xpon mudah.

Try letak tengok klu ok

rakyatmalaysia
30-04-2013, 07:33 AM
Arwah nenek saya dulu selalu bakar cili kering, tangkai cili kering, kulit bawang, lada hitam pd waktu senja kalau ada budak2 kecik menangis, katanya untuk halau hantu syaitan.... betul kut petua ni...

NoobFTT
30-04-2013, 03:13 PM
Arwah nenek saya dulu selalu bakar cili kering, tangkai cili kering, kulit bawang, lada hitam pd waktu senja kalau ada budak2 kecik menangis, katanya untuk halau hantu syaitan.... betul kut petua ni...

ohhh macam lebih kurang je kan petua ni.. :-?

rahl
30-04-2013, 03:20 PM
untuk hati kental je..
aku klu jumpe silap2 goyang lutut..
hape pon xjadi..

kerolumpur
30-04-2013, 03:24 PM
hantu raya hanya nama panggilan tapi tergolong dalam jin jgak ni...

fireuz
30-04-2013, 03:30 PM
panggil skuad ni, mereka sedia membantu :))

http://3.bp.blogspot.com/_aYgFOd0zsJE/Ru3F5EsTqJI/AAAAAAAAAFE/dKsQ8H8Mvy8/s400/ghostbuster.jpg


http://www.costume-party.co.uk/ekmps/shops/costumeshop/images/mens-ghostbuster-1638-p.jpg

NoobFTT
30-04-2013, 03:48 PM
untuk hati kental je..
aku klu jumpe silap2 goyang lutut..
hape pon xjadi..

ni bukan time jumpa masta.. kalau terasa mcm ada gangguan.. kita guna petua ni.. tp yg buat pn msti bukan geng dia.. :)) :))

NoobFTT
30-04-2013, 03:49 PM
panggil skuad ni, mereka sedia membantu :))

http://3.bp.blogspot.com/_aYgFOd0zsJE/Ru3F5EsTqJI/AAAAAAAAAFE/dKsQ8H8Mvy8/s400/ghostbuster.jpg


http://www.costume-party.co.uk/ekmps/shops/costumeshop/images/mens-ghostbuster-1638-p.jpg

dorg ni kalau jumpa hantu raya pun dorang kencing dalam seluar.. haha :eek:

azme86
30-04-2013, 04:27 PM
cari mana2 ustaz/alim ulama..
minta dia ijazahkan ayat2 quran..
amalkan..insyaallah..
yg penting solat jangan tinggal..

hantukiller
30-04-2013, 05:20 PM
Assalammualaikum CGrians...

saya nak tumpang bertanya dekat masta2 ni..

saya ada search tentang cara nak halau/bunuh/lemahkan antu raya ni..

saya terjumpa yang ni... :-

1. Ambil lada kering, garam dan arang. Setiap batang lada patahkan 3 bahagian dengan bacaan Al-Fatihah setiap satu dan sebanyak 40 batang lada kering diperlukan (jadi 120 batang kecil). Bacakan ayat Kursi sebanyak 33 kali dan hembuskan ke atas air. Renjis air ini ke atas garam dan arang tadi.

2. Kemudian, gunakan arang ini untuk menghidupkan api di atas dupa. Letakkan sedikit lada dan garam sedikit demi sedikit sehingga habis. Masa yang sesuai dari pukul 6.00 petang sehingga habis lada di bakar. Hantu raya akan lari atau mengakibatkan dia cedera disebabkan oleh gas lada ini. Biasanya ia akan membunuh tuannya kerana tuannya tidak dapat mengubatinya.

3. Ayat Kursi adalah pantang jin. Lada serta garam adalah musuhnya. Gunakan sebaiknya kaedah ini sekiranya anda memasuki rumah yang lama tidak diduduki atau diganggu hantu raya atau anda mengalami sakit yang tiada puncanya. Asapkan badan atau bahagian yang sakit dengan asap lada ini.-fb/epetua

apa pendapat masta2 semua? betulkah? bukan ka asap tu makanan jin?

http://4.bp.blogspot.com/-8DXE-pqGRhQ/Tzehaid0HfI/AAAAAAAAFfE/5aN8Nujzbrc/s1600/hantu+raya.jpgJin terbahagi kepada beberapa golongan, salah satu golongan jin ialah hantu hantu, ia termasuklah hanturaya, hantulaut, hantukiller eh salah, tu aku... hehe, polong, pocong, langsuir, pontianak, toyol, bajang, penanggal, dan yg seangkatan dengannya.

hantu hantu ni kategori jin yg lemah juga, malah hanya dengan ayat quran, ada yg boleh membakarnya, tetapi hantu hantu yg dah tua, yg dah biasa dengar azan atau baca quran, mereka boleh membacanya dengan selamba, macamana nak halau mereka jika mereka pun selamba je membacanya berulangkali...

So, kaedah yg tt beri diatas tu hanya petua, tapi tak memberi kesan langsung pada sang hantu raya, kene ketawakan oleh mereka je tu nanti.... hehehe

NoobFTT
30-04-2013, 06:09 PM
Jin terbahagi kepada beberapa golongan, salah satu golongan jin ialah hantu hantu, ia termasuklah hanturaya, hantulaut, hantukiller eh salah, tu aku... hehe, polong, pocong, langsuir, pontianak, toyol, bajang, penanggal, dan yg seangkatan dengannya.

hantu hantu ni kategori jin yg lemah juga, malah hanya dengan ayat quran, ada yg boleh membakarnya, tetapi hantu hantu yg dah tua, yg dah biasa dengar azan atau baca quran, mereka boleh membacanya dengan selamba, macamana nak halau mereka jika mereka pun selamba je membacanya berulangkali...

So, kaedah yg tt beri diatas tu hanya petua, tapi tak memberi kesan langsung pada sang hantu raya, kene ketawakan oleh mereka je tu nanti.... hehehe

jadi cmna cara yg tetap kalau ada gangguan kt rumah masta? :-?

Kulaan13
30-04-2013, 06:11 PM
..cara lain..

..ambil bantal,,,tekap kat muka dia..sampai die lemas...

..hantu tu akan kalah..

Kakakakaka :))

phv2787
30-04-2013, 06:38 PM
pasal apa ni masta..kena ganggu ke..:)

MugenMTX5
30-04-2013, 06:46 PM
aku pernah pergi pusat rawatan ISLAM, diaorang guna biji lada putih untuk lemah kan JIN/Syaitan..
-
tapi aku rasa biji lada tu dah di baca surah surah tertentu..
-
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTt7O4SPGpixeKbrt0q7LmoDJQNVjqUG RIkEzAc7QHvTR917M4Z

NoobFTT
30-04-2013, 11:53 PM
pasal apa ni masta..kena ganggu ke..:)

depa ckp nampak kelibat menatang tu 2 3 hari lepas.. saja nak halau.. cari la tips2 dari masta2 kt cg ni.. hehe :D

mfaiz
01-05-2013, 12:33 AM
Saya syor, kita sbg orang awam guna kaedah 3rd party, maksud saya... guna atau pakai cara dan kaedah orang alim yang dah bacakan ayat-ayat Qur'an, sebagai contoh minyak wangi Kasturi Syifa.

Mudah dan berkesan, insyaAllah... :)













.
.

Syedz
01-05-2013, 08:54 AM
gambar tu cam real jea..

hantukiller
03-05-2013, 12:11 PM
jadi cmna cara yg tetap kalau ada gangguan kt rumah masta? :-?zasst je la sampai habis.... hehe

irsaffy
03-05-2013, 12:27 PM
ajak gaduh one by one xleh ker?

safa69
03-05-2013, 01:00 PM
tunjuk gambar najib confirm hantu raya tu lemah....gila kau kompom kene paksa mengundi

safa69
03-05-2013, 01:01 PM
satu lagi cara bagi offer kerja kat lembaga hasil dalam negeri..so beliau sibuk bekerja dan tak ada masa nak mengacau orang disebabkan keletihan bekerja di siang hari. sekian

hantukiller
03-05-2013, 02:47 PM
ajak gaduh one by one xleh ker?

boleh je, ko cuba la dulu.... hehe

hantukiller
03-05-2013, 02:49 PM
tunjuk gambar najib confirm hantu raya tu lemah....gila kau kompom kene paksa mengundihehehe, hanturaya lemah ye bila tengok gambar najib.... kalau hanturaya betina mungkin la me lemah... hehe, silap silap dia terus jumpa najib, rogol si najib hehehe

skYnEt-gEnIUs
03-05-2013, 03:32 PM
nice share tt....

ikhmal_ok
03-05-2013, 03:51 PM
ajak gaduh one by one xleh ker?

dia menjelma menjadi makhluk berjisim dia mudah kalah dan boleh mati. kalau jin menjelma jadi ular kemudian kita bunuh dia maka matilah dia.

ikhmal_ok
03-05-2013, 03:54 PM
Assalammualaikum CGrians...

saya nak tumpang bertanya dekat masta2 ni..

saya ada search tentang cara nak halau/bunuh/lemahkan antu raya ni..

saya terjumpa yang ni... :-

1. Ambil lada kering, garam dan arang. Setiap batang lada patahkan 3 bahagian dengan bacaan Al-Fatihah setiap satu dan sebanyak 40 batang lada kering diperlukan (jadi 120 batang kecil). Bacakan ayat Kursi sebanyak 33 kali dan hembuskan ke atas air. Renjis air ini ke atas garam dan arang tadi.

2. Kemudian, gunakan arang ini untuk menghidupkan api di atas dupa. Letakkan sedikit lada dan garam sedikit demi sedikit sehingga habis. Masa yang sesuai dari pukul 6.00 petang sehingga habis lada di bakar. Hantu raya akan lari atau mengakibatkan dia cedera disebabkan oleh gas lada ini. Biasanya ia akan membunuh tuannya kerana tuannya tidak dapat mengubatinya.

3. Ayat Kursi adalah pantang jin. Lada serta garam adalah musuhnya. Gunakan sebaiknya kaedah ini sekiranya anda memasuki rumah yang lama tidak diduduki atau diganggu hantu raya atau anda mengalami sakit yang tiada puncanya. Asapkan badan atau bahagian yang sakit dengan asap lada ini.-fb/epetua

apa pendapat masta2 semua? betulkah? bukan ka asap tu makanan jin?

http://4.bp.blogspot.com/-8DXE-pqGRhQ/Tzehaid0HfI/AAAAAAAAFfE/5aN8Nujzbrc/s1600/hantu+raya.jpg

ko salah buat dia attack ko balik atau keluarga ko. lebih2 lagi kalau takda pendinding hati2.

NoobFTT
04-05-2013, 07:44 PM
ko salah buat dia attack ko balik atau keluarga ko. lebih2 lagi kalau takda pendinding hati2.

mcm mana cara dia attack tu? datang kacau je la kan? dia mana bleh sentuh kita manusia.. anak2 adam ni..

NoobFTT
04-05-2013, 07:46 PM
dia menjelma menjadi makhluk berjisim dia mudah kalah dan boleh mati. kalau jin menjelma jadi ular kemudian kita bunuh dia maka matilah dia.

ohh kalau mcm ni senang kan.. dia menjelma kita bunuh dia.. :)paid

ikhmal_ok
04-05-2013, 08:36 PM
ohh kalau mcm ni senang kan.. dia menjelma kita bunuh dia.. :)paid

haha ko ni betul ke tak betul ?

mengabus_malam
05-05-2013, 12:18 AM
tq TT..info yang terbaekkk !!!:)cgrock

NoobFTT
05-05-2013, 08:55 AM
haha ko ni betul ke tak betul ?

yela mmg btul ckp tuan tu kalau dia menjelma jadi ular ke nyamok ke senang bunuh.. haha :))

rahaz
05-05-2013, 09:13 AM
ades..
msalahnye wujud ke menatang ni.?
malaysia, hantu
amerika, alien

just saying..

*wlaupon prnh kene kaco, tp skdar bunyi2 saje, aku rase bnde ni mmg xwujud.

Di Barat,diorang dok sibuk cari "Bigfoot" tapi x penah dpt tgkap Y? :-? Sebab ianya adalah "Hantu Raya"!:)):))

rahaz
05-05-2013, 09:16 AM
Arwah nenek saya dulu selalu bakar cili kering, tangkai cili kering, kulit bawang, lada hitam pd waktu senja kalau ada budak2 kecik menangis, katanya untuk halau hantu syaitan.... betul kut petua ni...

Betul! Aku pun penah tengok kat kampung aku masa kecik2 dulu. Tapi yg pasti,bukan bakar kosong bro...ada bacaan tu...:">:">

zamreda
05-05-2013, 09:18 AM
yela mmg btul ckp tuan tu kalau dia menjelma jadi ular ke nyamok ke senang bunuh.. haha :))

bunuh?....dia pura2 mati tu..lps tu hilang..lps tu balas dendam...

klau ikutkan nyawa jin nie lagi panjang...

sharemalaysia
05-05-2013, 05:44 PM
aku pernah dengar guna kulit bawang putih, bukan lada kering.