PDA

View Full Version : CHIAKI~[drama paramugari Jepun alih suara].MASIH INGAT?donlot laaa


OKwhat
28-03-2013, 10:50 AM
Chiaki........or STEWARDESS MONOGATARI...(AKU X FAHAM KENAPA RTM DULU SUKA BAGI NAMA LAIN PADA CERITA ALIHSUARA JEPUN).Cerita ni pernah disiarkan pada 1988 rasanya di TV1..kisah seorang wanita yg berusaha gigih menjadi paramugari..kemudian menjalinkan cinta dgn pilot..aku dah lupa dah cerita ni..seangkatan dgn Oshin..Rin Hanekoma.DUlu cerita ni alihsuara ke Bahasa Melayu..So mulut jauh ketinggalan dgn lips sync

http://www.youtube.com/watch?v=RPJ-FNoUKu0
http://www.youtube.com/watch?v=1fMMt_acc0g
http://www.youtube.com/watch?v=t02Av9wQ33c

http://wiki.d-addicts.com/static/images/a/ad/Stewardess_monogatari.jpghttp://1.bp.blogspot.com/-Wlx3la2Gu7M/ULWZhWTr8ZI/AAAAAAAAA34/Q81zwdVqMBg/s1600/a5b9a5c1a5e5a5efa1bca5c7a5b9caaab8ec.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f334/baby_aida/anything/chiaki.jpg
Hori Chiemi a.k.a Masumoto Chiaki

http://2.bp.blogspot.com/-bNty7qXvylY/ULWZPbq6UbI/AAAAAAAAA3g/Cm8bK7l4ZBM/s320/250px-Horichiemi.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-FstV5R4fX-k/ULWZTfG_mKI/AAAAAAAAA3o/eDOPaJhvHHI/s1600/KazamaMorio.jpg

CIKGU HIROSHI ORANG YANG BAIK HATI
ORANGNYA PUN SUNGGUH TAMPAN SEKALI
DIA PENYAYANG PERAMAH SUNGGUH BERANI
SIAPA YANG DAPAT DIA AKAN BERUNTUNG.....BERUNTUNG

Sampai sekarang lagu tu masih ada dalam kepala aku.Siapa2 yang lahir sekitar tahun 80an pasti akan tahu tentang cerita ni.Diterbitkan sekitar tahun 1983, drama bersiri 22 episod berjudul Chiaki @ Stewardess Monogatari pernah menjadi fenomena di Malaysia suatu ketika dulu.

Menceritakan tentang suka duka sekumpulan pramugari dan pramugara dalam menjalani tugas-tugas meeka, drama ini cukup kuat memaku penonton untuk terus berada di depan kaca tv.


Antara yang menarik yang aku ingat dalam cite ni ialah
Lagu kat atas tulah.
Masa berlaku kecemasan dalam kapal terbang di mana pembedahan terpaksa dilakukan ke atas penumpang yang sakit.Paling ngeri pembedahan tu dibuat dengan hanya menggunakan pisau pencukur.
Sekecik2 Chiaki tu terpaksa menggendong kawannya yang berbadan besar..Dahla masa tu bersalji.
Gf Cikgu Hiroshi, Mariko menyalahkan Cikgu Hiroshi atas insiden yang berlaku sewaktu mereka sama2 bermain ski.Kegembiraan bermain ski akhirnya membawa malapetaka yang menyebabkan perempuan tu terpaksa memakai tangan palsu.Dia nak Cikgu Hiroshi terus bersama ngan dia sedangkan Cikgu Hiroshi suka Chiaki.
Paling suka tengok Mariko pegang gelas dengan tangan palsu dia tu.kaku cam robot.Aku ada jumpa klip tersebut dalam youtube
Bila aku belek2 profile 2 pelakon utama, mereka masih berada dalam dunia seni. Hori Chiemi (Chiaki) aktif dalam bidang nyanyian memandangkan dia bermula sebagai penyanyi manakala Kazama Morio (Cikgu Hiroshi) masih meneruskan karier lakonannya.


Details

Title: スチュワーデス物語
Title (romaji): Stewardess Monogatari
Also known as: A Stewardess' Story
Genre: Renzoku drama, human drama
Episodes: 22
Broadcast network: Daiei TV (now TBS)
Broadcast period: 1983-Oct-18 to 1984-Mar-27
Theme song: What a feeling by Asakura Miki
Series Synopsis

Training center for the cabin attendant of JAL is the stage for this drama. The heroine of this drama, Matsumoto Chiaki (Chiemi Hori) is one of the trainees in 478th class. She lives in the company dormitory by the name of [KURENAI-RYOU] with her classmates and aims to be a flight attendant and struggles with training with her friends and rivals.
Cast

Kazama Morio as Murasawa Hiroshi
Hori Chiemi as Masumoto Chiaki
Katahira Nagisa as Shindo Mariko
Takaki Mio as Ishida Nobuko
Yamazaki Senri as Kinoshita Sayaka
Ishidate Tetsuo as Kakino Ryuta
Akino Yoko as Hiyama Satoko
Nagoto Hiroyuki as Chiaki's father
Yoshiyuki Kazuko as Chiaki's mother
Haru Yasuko as Ikeda Kaneko
Shiroishi Marumi as Nakajima Tomoko
Matsuoka Futami as Ochiai Katsumi
Momose Manami
Maeda Gin
Kawarazaki Chouichirou
Kishida Kyoko
Kaneda Kenichi
Production Credits

Screenwriter: Masumura Yasuzo
Original novel: Fukada Yusuke
Producer: Nozoe Kazuko, Nomura Kiyoshi
Director: Kunihara Toshiaki, Masumura Yasuzo, Masaharu Segawa


KLIK DAN DOWNLOAD..
CHIAKI @ STEWARDESS MONOGATARI full episode [TORRENT] (http://adf.ly/LfM1A)

KLU LINK MATI BGTAU

OKwhat
28-03-2013, 11:00 AM
Dah dah dah...lepas ni jgn PM aku minta CHiaki....kan aku dah buat thread dan bagi link download...

traderfox
28-03-2013, 11:01 AM
ingat cerita chucky anak patung serial killer...

OKwhat
28-03-2013, 11:07 AM
ingat cerita chucky anak patung serial killer... PANDAI....:eek:..Chucky tu Paramugari...hahahahaha:eek:

AureLia
28-03-2013, 12:23 PM
Chiaki........or STEWARDESS MONOGATARI...(AKU X FAHAM KENAPA RTM DULU SUKA BAGI NAMA LAIN PADA CERITA ALIHSUARA JEPUN).Cerita ni pernah disiarkan pada 1988 rasanya di TV1..kisah seorang wanita yg berusaha gigih menjadi paramugari..kemudian menjalinkan cinta dgn pilot..aku dah lupa dah cerita ni..seangkatan dgn Oshin..Rin Hanekoma.DUlu cerita ni alihsuara ke Bahasa Melayu..So mulut jauh ketinggalan dgn lips sync

http://www.youtube.com/watch?v=RPJ-FNoUKu0
http://www.youtube.com/watch?v=1fMMt_acc0g
http://www.youtube.com/watch?v=t02Av9wQ33c

http://wiki.d-addicts.com/static/images/a/ad/Stewardess_monogatari.jpghttp://1.bp.blogspot.com/-Wlx3la2Gu7M/ULWZhWTr8ZI/AAAAAAAAA34/Q81zwdVqMBg/s1600/a5b9a5c1a5e5a5efa1bca5c7a5b9caaab8ec.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f334/baby_aida/anything/chiaki.jpg
Hori Chiemi a.k.a Masumoto Chiaki

http://2.bp.blogspot.com/-bNty7qXvylY/ULWZPbq6UbI/AAAAAAAAA3g/Cm8bK7l4ZBM/s320/250px-Horichiemi.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-FstV5R4fX-k/ULWZTfG_mKI/AAAAAAAAA3o/eDOPaJhvHHI/s1600/KazamaMorio.jpg

CIKGU HIROSHI ORANG YANG BAIK HATI
ORANGNYA PUN SUNGGUH TAMPAN SEKALI
DIA PENYAYANG PERAMAH SUNGGUH BERANI
SIAPA YANG DAPAT DIA AKAN BERUNTUNG.....BERUNTUNG

Sampai sekarang lagu tu masih ada dalam kepala aku.Siapa2 yang lahir sekitar tahun 80an pasti akan tahu tentang cerita ni.Diterbitkan sekitar tahun 1983, drama bersiri 22 episod berjudul Chiaki @ Stewardess Monogatari pernah menjadi fenomena di Malaysia suatu ketika dulu.

Menceritakan tentang suka duka sekumpulan pramugari dan pramugara dalam menjalani tugas-tugas meeka, drama ini cukup kuat memaku penonton untuk terus berada di depan kaca tv.


Antara yang menarik yang aku ingat dalam cite ni ialah
Lagu kat atas tulah.
Masa berlaku kecemasan dalam kapal terbang di mana pembedahan terpaksa dilakukan ke atas penumpang yang sakit.Paling ngeri pembedahan tu dibuat dengan hanya menggunakan pisau pencukur.
Sekecik2 Chiaki tu terpaksa menggendong kawannya yang berbadan besar..Dahla masa tu bersalji.
Gf Cikgu Hiroshi, Mariko menyalahkan Cikgu Hiroshi atas insiden yang berlaku sewaktu mereka sama2 bermain ski.Kegembiraan bermain ski akhirnya membawa malapetaka yang menyebabkan perempuan tu terpaksa memakai tangan palsu.Dia nak Cikgu Hiroshi terus bersama ngan dia sedangkan Cikgu Hiroshi suka Chiaki.
Paling suka tengok Mariko pegang gelas dengan tangan palsu dia tu.kaku cam robot.Aku ada jumpa klip tersebut dalam youtube
Bila aku belek2 profile 2 pelakon utama, mereka masih berada dalam dunia seni. Hori Chiemi (Chiaki) aktif dalam bidang nyanyian memandangkan dia bermula sebagai penyanyi manakala Kazama Morio (Cikgu Hiroshi) masih meneruskan karier lakonannya.





KLIK DAN DOWNLOAD..


KLU LINK MATI BGTAU


Bukan ke Chiaki jatuh hati kat Jurulatih dia? Bukan dengan pilot... ke jurulatih dia tu adalah pilot.. :-? Sebut Chicken la Chiaki, bukan Chickem! :))

kainlangsir
31-03-2013, 10:34 PM
adesh...TT parking sini la.tapi link TT bagi tu torrent la..aku tak suka torrent..slow..

OKwhat
01-04-2013, 01:05 AM
adesh...TT parking sini la.tapi link TT bagi tu torrent la..aku tak suka torrent..slow..ada yg laju...cari yg modded punya..BITCOMET modded

kainlangsir
01-04-2013, 07:10 AM
ada yg laju...cari yg modded punya..BITCOMET modded

ok.bos.TQ 4 the tips

OKwhat
07-04-2013, 11:52 AM
up semula...ramai yg mintak kat private mesej..geram betul

pecot85
07-04-2013, 12:01 PM
boring tengok drama:-?

OKwhat
07-04-2013, 12:17 PM
boring tengok drama:-?Citer ni fenomena tahun 89-90 dulu...awak mana tau...semua orang menontonnya:D

pecot85
07-04-2013, 12:21 PM
Citer ni fenomena tahun 89-90 dulu...awak mana tau...semua orang menontonnya:D

hmmm i dont waste my time watch junk entertaiment...sorry:-?

OKwhat
07-04-2013, 12:24 PM
hmmm i dont waste my time watch junk entertaiment...sorry:-?
Ini bukan junk...ini nostalgia...kalau x suka boleh blah...BERLAGAK SANGAT LA MAMAT NI..:-?

pecot85
07-04-2013, 12:29 PM
Ini bukan junk...ini nostalgia...kalau x suka boleh blah...BERLAGAK SANGAT LA MAMAT NI..:-?

just saying:-?

OKwhat
07-04-2013, 12:40 PM
just saying:-?Ko ingat orang nak tengok 24 jam ke?..masaalah betul la..jangan la CORKY sangat...aku lebih tua dari kau..lagi banyak pengalaman..dah tua nanti baru kau tahu..betapa manisnya masa yg berlalu walaupon pahit... setakat umur 28 x yah la nak ajar aku yg dah lama otai dari kau...kalau ko x suka its up to u...

pecot85
07-04-2013, 12:42 PM
ko ingat orang nak tengok 24 jam ke?..masaalah betul la..jangan la corky sangat...aku lebih tua dari kau..lagi banyak pengalaman..dah tua nanti baru kau tahu..betapa manisnya masa yg berlalu walaupon pahit... Setakat umur 28 x yah la nak ajar aku yg dah lama otai dari kau...kalau ko x suka its up to u...

siggy aku tu....sebab aku benci orang yang hina nabi muhammad...suruh alquran ditafsirkan semula mengikut peredaran zaman...hina hukum hudud dll....relax bro...im cool here:-?

OKwhat
07-04-2013, 12:50 PM
siggy aku tu....sebab aku benci orang yang hina nabi muhammad...suruh alquran ditafsirkan semula mengikut peredaran zaman...hina hukum hudud dll....relax bro...im cool here:-?Ko ni taksub sangat....MASYAALLAH..KO NI MACAM PERASAN BAGUS...X BAGUS PON...Nabi Muhammad pon x benci musuh...malahan beliau berwasangka baik...KO JAANGAN NAK POLITIK KAT SINI WEI MAMAT..

OKwhat
07-04-2013, 12:52 PM
malas nak layan mamat berlagak ni....kalau x suka dah la..yg macam BUSUK HATI tu kenapa?...dari thread Xena lagi...

pecot85
07-04-2013, 12:53 PM
ko ni taksub sangat....masyaallah..ko ni macam perasan bagus...x bagus pon...nabi muhammad pon x benci musuh...malahan beliau berwasangka baik...ko jaangan nak politik kat sini wei mamat..

taksub apa macam tu....bro la yang start sentuh politik tadi...den jawab je....ok back to topic:-?

pecot85
07-04-2013, 12:55 PM
malas nak layan mamat berlagak ni....kalau x suka dah la..yg macam busuk hati tu kenapa?...dari thread xena lagi...

bila masa den berlagak & busuk hati...bro je yang terasa...den x de niat pun...bro yang main tuduh je:-?

OKwhat
07-04-2013, 01:12 PM
mALAS nak layan orang macam kau...ko tgk la aku komen mula mula tu...ada emoticon sengeh lagi..tapi ko dah cakap MEMPERKECILKAN SIRI TV NI..walaupon kau sorang je yg MERASAKAN WASTING TIME...lain kali cakap la..x de masa ke...WASTING TIME tu agak keterlaluan sebenarnya..oTai YG MENONTON SIRI NI DULU mesti serba sedikit terasa dgn komen ko tu...biarlah aku beralah...ko ni jenis EGO....dan MENYINDIR...dan merasakan kau tu BAGUS SANGAT...Konon COOL....SIggy tu pon dah menunjukkan UNCOOL....EMOSI MENGUASAI DIRI...Puiiiiiii

OKwhat
07-04-2013, 01:15 PM
Malas aku nak layan kau...Baik aku keep on posting INFO....ramai orang mahukan info dan download link....