PDA

View Full Version : Israel mengaku serang Syria


am kurizawa
04-02-2013, 03:42 AM
http://cdn.timesofisrael.com/uploads/2013/02/Jamarya-415x234.jpg

MUNICH - Menteri Pertahanan Israel, Ehud Barak memberi petunjuk semalam bahawa negaranya merupakan dalang satu serangan udara ke atas Syria pada Rabu lalu.

Sebelum ini, beberapa pegawai Amerika Syarikat menyatakan sasaran itu ialah senjata-senjata antipesawat yang dihantar untuk anggota-anggota Hezbollah.

"Saya tidak boleh menambah sebarang perkara berhubung apa yang anda telah baca di dalam surat khabar tentang apa yang berlaku di Syria beberapa hari lalu," katanya di sini.

Beliau berada di Jerman untuk menghadiri satu persidangan berhubung keselamatan dengan para diplomat dan pegawai pertahanan dari beberapa buah negara.

"Kami menyatakan bahawa kita tidak berpendapat bahawa ia sepatutnya dibenarkan untuk membawa senjata-senjata canggih ke Lebanon," katanya.

Beliau juga menyatakan bahawa kejatuhan Bashar akan berlaku tidak lama lagi.

Menurutnya, kejatuhan tersebut akan memberi tamparan hebat kepada Iran dan Hezbollah.

Beberapa pemimpin Israel pernah menyuarakan kebimbangan bahawa perang saudara di Syria mungkin telah menyebabkan Presiden Bashar Al-Assad kehilangan kawalan di negaranya termasuk ke atas senjata kimia.

Di Syria, Bashar menyatakan kepada seorang pegawai kanan Iran bahawa negaranya akan berdepan sebarang serangan luar.

Bashar menyatakan bahawa Israel menyerang sebuah kemudahan penyelidikan ketenteraan dekat Damsyik.

Ia merupakan kenyataan pertama Bashar berhubung serangan udara Israel.

Beliau membuat kenyataan itu ketika membuat pertemuan dengan perunding kanan nuklear Iran, Saeed Jalili.

Iran merupakan sekutu rapat Syria.

Saeed berikrar bahawa Iran akan terus memberi sokongan kepada rejim Bashar.

Syria juga berikrar akan menyerang balas serangan Israel itu.

Sumber:http://berita-terkini-extra.blogspot.com/2013/02/israel-mengaku-serang-syria.html

makhlukbumi
04-02-2013, 03:54 AM
:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?

kapasele
04-02-2013, 03:57 AM
trick nak suh org kesian kat kroni ke ni?

Don Malaya
04-02-2013, 04:05 AM
ape kes nie..udah2 laa propaganda...aku dah muak ngn puak2 nie...

Luqmanul Hakim
04-02-2013, 04:20 AM
Berani jugak diorang mengaku, ingatkan jenis baling batu sembunyi tangan Israel nie...

Luqmanul Hakim @ CariGold.com

Jedi
04-02-2013, 04:43 AM
(Salam)

Yahudi dan pemuka2 mereka.

Jangan terpedaya.


trick nak suh org kesian kat kroni ke ni?

:)cgrock:)cgrock

nvmname
04-02-2013, 04:59 AM
takder sape hairan pon kalau diorang mengaku....

Muhammad_27
04-02-2013, 06:27 AM
Manala tau betol.. Korang ni asik sangka buruk jer