PDA

View Full Version : Sistem Penggera Rumah


hafiz_yahya
31-01-2013, 07:12 PM
http://www.amway2u.com/amway_images/product/hometech/239860_b.jpg

Sistem Penggera Rumah 2 ialah sistem penggera tanpa wayar yang lengkap, berciri penuh dan boleh diubah-ubah yang memenuhi keperluan gaya hidup moden pengguna. Sistem yang tidak memerlukan pemasangan wayar dan kabel yang rumit, ia menawarkan perlindungan zon tanpa wayar 13 + 1 dan disokong oleh sistem pemantauan pengawasan 2 hala yang membolehkan pemantauan status penggera secara automatik. Imbasan pengawasan akan memeriksa semua zon yang dilindungi untuk memastikan segala-galanya berfungsi dengan sewajarnya. Jika ada mana-mana kawasan yang tidak selamat (cth. pintu tidak ditutup, pemancar rosak, bateri lemah, bekalan kuasa terputus, dll), sistem akan menunjukkannya dan memaklumkan pengguna.

Sistem terdiri daripada Panel Kawalan dengan pad kekunci terbina dalam untuk memudahkan pemprograman dan operasi sementara Sensor Getaran tanpa wayar dan Sesentuh Magnet menyediakan perlindungan pencerobohan asas. Sistem ini juga didatangkan dengan alat kawalan jauh untuk memudahkan lagi operasi. Di samping itu, Pengesan Inframerah Pasif (PIR) ditawarkan sebagai pilihan untuk perlindungan tambahan atau untuk menjadi pertahanan sekunder. Sistem juga boleh diaktifkan melalui telefon untuk menyambung dan memutuskan atau menghubungkannya ke mana-mana penyedia Sistem Pemantauan Berpusat (CMS).

Pakej penyelesaian keselamatan rumah semua dalam satu ini terdiri daripada:

Panel Kawalan pusat 13 + 1 zon dengan siren terbina dalam, Pendail Auto dan bateri sokongan (1 unit)
Sesentuh Magnet dengan pemancar (3)
Sensor Getaran dengan pemancar (3)
Alat Kawalan Jauh (2)
Kabel telefon (1)
Pelekat Penggera Rumah (1)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=C56xjYB4Q0w

SISTEM PENGGERA RUMAH 2 MELINDUNGI DALAM 3 LANGKAH ASAS

Mengesan

Sistem ini terdiri daripada Panel Kawalan pusat yang memantau pelbagai tempat masuk di rumah anda. Jika seseorang penceroboh cuba memecah masuk ke dalam rumah anda menerusi salah satu daripada tempat masuk yang dilindungi, sistem akan mengesannya dan mencetuskan siren.

Menghalang

Apabila seseorang penceroboh mencetuskan mana-mana satu komponen, sama ada Sesentuh Magnet atau Sensor Getaran, Panel Kawalan dengan pembaz terbina dalam dan Kotak Siren Luar (pilihan) akan serta-merta berbunyi. Siren yang nyaring akan menghalang penceroboh daripada terus memecah masuk.

Memberitahu

Apabila pemancar menghantar isyarat ke Panel Kawalan untuk memberitahu tentang pencerobohan, system kemudiannya akan menghubungi 4 nombor telefon yang telah diprogramkan terlebih dahulu untuk memberitahu dan memberi maklumat kemas kini tentang status sistem dalam bahasa pilihan anda. Jika ia dihubungkan ke mana-mana syarikat CMS, tindakan yang perlu boleh diatur dengan penyedia perkhidmatan yang berkenaan.

hafiz_yahya
06-02-2013, 12:44 PM
Bring
Up
My
Post

eeiihh
06-02-2013, 12:54 PM
berapa ringgit nih...?

hafiz_yahya
08-02-2013, 02:22 AM
saya dah PM harga untuk cik :)

hafiz_yahya
08-02-2013, 10:11 AM
Bring
Up
My
Post

aragon
08-02-2013, 04:15 PM
nak gak tau brapa rm? pastu nie just utk gsm ajer ker or local phone or kedua-duanya sekali

ejalmlk
14-02-2013, 06:18 PM
Terbaik sistem pengera ni. Hubungi tt segera

hafiz_yahya
18-02-2013, 06:39 PM
terbaik :)

rznn
18-02-2013, 07:30 PM
Pm gua harge.. N pls include klu harge seunit vib sensor & magnetic sensor incase nk tmbh...

irazam
18-02-2013, 08:29 PM
Bro PM harga

hafiz_yahya
18-02-2013, 09:44 PM
saya dah PM harga :)

revok
18-02-2013, 09:48 PM
pm harga plz...tq

waktong.UMOFX
18-02-2013, 09:52 PM
kota tinggi mesti x coverkan?:P

hafiz_yahya
18-02-2013, 10:09 PM
Bro PM harga

saya dah PM harga pada tuan :)

hafiz_yahya
18-02-2013, 10:16 PM
pm harga plz...tq

saya dah PM harga kepada Tuan :)

sapta_kirana
18-02-2013, 10:24 PM
tt, brapa riyal rega ni?

hafiz_yahya
19-02-2013, 03:23 PM
tt, brapa riyal rega ni?

saya dah PM harga>... :)

hafiz_yahya
20-02-2013, 11:39 AM
sentiasa rasa selamat dengan adanya home alarm di rumah anda...:)

hafiz_yahya
20-02-2013, 02:49 PM
terbaik untuk seisi rumah anda :)

balung
20-02-2013, 04:23 PM
ringgit nya brapa ni?

arh
20-02-2013, 04:32 PM
TT nk harga jgk.. Tolong PM skali ok?

crackerz
20-02-2013, 04:39 PM
tunjuk la harga kat sini..

ayied_flex
20-02-2013, 04:41 PM
berapa rm nie?

hafiz_yahya
20-02-2013, 04:59 PM
ringgit nya brapa ni?

saya dah PM harga untuk Tuan :)

greiga
20-02-2013, 05:03 PM
Brp riban nie TT?

zdman
20-02-2013, 05:14 PM
pm kawan juga

hafiz_yahya
20-02-2013, 05:25 PM
tunjuk la harga kat sini..

saya dah PM harga untuk Tuan.. Sekiranya ada sebarang masalah atau pertanyaan boleh trus kol saya ditalian 019-4328747 (hafiz) :)

hafiz_yahya
20-02-2013, 05:26 PM
pm kawan juga

saya dah PM harga untuk Tuan :) sebarang masalah boleh trus berhubung dngan saya :)

hafiz_yahya
20-02-2013, 05:29 PM
Brp riban nie TT?

saya dah PM harga untuk Tuan :)

hafiz_yahya
20-02-2013, 05:30 PM
TT nk harga jgk.. Tolong PM skali ok?

saya dah PM harga untuk tuan :)

alang_nizms
20-02-2013, 05:30 PM
Pm rege broo...

mr_chaos
20-02-2013, 05:34 PM
PM price boss..PM skali rege utk setiap sensor manatau nak tambah2 lg ke..thanks

hafiz_yahya
20-02-2013, 05:48 PM
PM price boss..PM skali rege utk setiap sensor manatau nak tambah2 lg ke..thanks

saya dah PM harga untuk Tuan :)
sebarang pertanyaan boleh hubungi saya

fadzrin20
20-02-2013, 05:56 PM
bpe harga ni tt..

hafiz_yahya
20-02-2013, 05:58 PM
bpe harga ni tt..

saya dah pm harga pada tuan... sebarang pertanyaan boleh hubungi/sms pada sy :)

hafiz_yahya
20-02-2013, 06:05 PM
bpe harga ni tt..

saya dah PM harga untuk tuan :) sebarang pertanyaan boleh kol sy :)

ratusanRM
20-02-2013, 10:45 PM
Ni DIY ke? Berapa harga?

magnesium
20-02-2013, 10:56 PM
Pm harga sekali pasang

Ada bayaran bulanan?

Siren?

Harga untuk penambahan magnetic contact dan vibration sensor?

Panic alarm?

Berapa zoning?

Pemantauan dari provider?

Eh, banyak tanya pulak. Sori ye tt.

hafiz_yahya
21-02-2013, 10:19 AM
Ni DIY ke? Berapa harga?

SAYA DAH pm HARGA UNTUK TUAN :)

hafiz_yahya
21-02-2013, 10:21 AM
Pm harga sekali pasang

Ada bayaran bulanan?

Siren?

Harga untuk penambahan magnetic contact dan vibration sensor?

Panic alarm?

Berapa zoning?

Pemantauan dari provider?

Eh, banyak tanya pulak. Sori ye tt.

Saya dah PM harga pda tuan :)

atomel77
21-02-2013, 10:23 AM
pm harga plz

eddie80
21-02-2013, 10:28 AM
PM harge....

hafiz_yahya
21-02-2013, 10:33 AM
pm harga plz

atomel77 has exceeded their stored private messages quota and cannot accept further messages until they clear some space.

hafiz_yahya
21-02-2013, 10:35 AM
PM harge....

saya dah PM harga untuk tuan :)

hafiz_yahya
21-02-2013, 02:02 PM
bring
up
my
post

orga21
21-02-2013, 03:07 PM
pm harga bro

inseniorshah
21-02-2013, 03:08 PM
PM harga..TQVM

hafiz_yahya
22-02-2013, 08:12 PM
pm harga bro

saya dah PM harga untuk Tuan :)

hafiz_yahya
22-02-2013, 08:12 PM
PM harga..TQVM

saya dah Pm harga untuk tuan :)

Wannaz
22-02-2013, 09:08 PM
pm harga tuan, tq

hafiz_yahya
22-02-2013, 10:53 PM
pm harga tuan, tq

saya dah PM harga untuk Tuan :)

ratusanRM
23-02-2013, 11:40 AM
SAYA DAH pm HARGA UNTUK TUAN :)

Ya ampun..... harganya bikin kepala pusing :)):))

kawecool
23-02-2013, 11:51 AM
Bpe rm nie? Termasuk tambhan unit sensor

hafiz_yahya
23-02-2013, 11:59 AM
Ya ampun..... harganya bikin kepala pusing :)):))

bersusah-susah dahulu.. bersenng2 kemudian.. :)
harga ni untuk set yang lengkap.. kalau anda beli satu per satu.. plus minus lebih kurang je.. :)

hafiz_yahya
23-02-2013, 12:00 PM
Bpe rm nie? Termasuk tambhan unit sensor

saya dah PM harga untuk Tuan :)

hafiz_yahya
10-03-2013, 10:04 AM
http://www.youtube.com/watch?v=C56xjYB4Q0w

hafiz_yahya
17-06-2013, 02:45 PM
kenapa unit nie mahal??

ramai menjadi persoalan..

set ini sebenarnya murah kerana tidak ada maintain bulanan yang perlu dibayar.. waranti kita bagi adalah selama 4 tahun.

fireuz
17-06-2013, 02:52 PM
PM Harga>>>>>>>>>>>>

hafiz_yahya
17-06-2013, 11:11 PM
PM Harga>>>>>>>>>>>>

saya dah PM harga untuk Tuan :)

hafiz_yahya
28-06-2013, 01:03 AM
paparan nombor dimana paparan itu akan menunjukkan bahagian2 unit yang telah dipasang iaitu unit sensor. ( bertujuan memberitahu kepada tuan dengan paparan nyalaan lampu pada nombor unit yang telah ditetapkan - sekiranya sesuatu berlaku,wayar sensor dipotong, pintu terbuka, atau kecemasan yang lain)

- yang menariknya disini, bukan sekadar paparan sahaja, panel kawalan akan turut memaklumkan kepada tuan rumah dengan menghubungi pada unit telefon yang telah disetkan bahawa sesuatu telah berlaku dengan kadar yang pantas.

-yang paling penting, anda tidak akan dibelenggu oleh yuran atau bayaran penyelenggaraan tiap2 bulan (maintainance).

- sekiranya anda berminat boleh hubungi saya 019-4328747 (hafiz)

hafiz_yahya
28-06-2013, 12:14 PM
sekiranya anda berminat boleh hubungi saya 019-4328747 (hafiz)

mr_x6006
09-07-2013, 07:02 PM
Saya dah PM harga pda tuan :)

PM harga bro..

Bro cover kawasan mana?

afif86
09-07-2013, 08:20 PM
PM harga...

hafiz_yahya
10-07-2013, 12:00 PM
PM harga...

saya dah PM Harga pada tuan :)

kez
10-07-2013, 12:13 PM
saya dah PM Harga pada tuan :)

pm harga.. dan details..

hafiz_yahya
10-07-2013, 01:00 PM
pm harga.. dan details..

saya dah PM harga untuk Tuan :)

hafiz_yahya
11-07-2013, 04:13 PM
bump sikit untuk hari khamis :)

hafiz_yahya
12-07-2013, 11:20 AM
keselamatan di rumah anda pada musim perayaan ini :)

rozi
13-07-2013, 08:09 AM
Akm pm Harga tuan

ocean gurl80
13-07-2013, 08:19 AM
pm hargaa tuann

Tamindari
13-07-2013, 08:22 AM
Boleh masuk sim kad atau guna kabel. Harga berapa

xe-a203
13-07-2013, 08:32 AM
pm harga tuan..

giebrail
13-07-2013, 09:49 AM
pm harga tuk hambe

Tamindari
13-07-2013, 10:11 AM
Alat ini menggunakan line kabel telefon atau boleh dimasukkan simkad

hafiz_yahya
13-07-2013, 12:09 PM
Alat ini menggunakan line kabel telefon atau boleh dimasukkan simkad

yup.. menggunakan line telefon.. tp kalu xde boleh adjust :) don't worry be happy :)

hafiz_yahya
13-07-2013, 12:12 PM
bump ckit untuk hari sabtu :)

jalis
13-07-2013, 12:14 PM
PM harga tuan!

Penbiru
13-07-2013, 12:16 PM
takdo gambir pun

hafiz_yahya
13-07-2013, 12:19 PM
terdapat eksesori tambahan untuk home alarm ini :

Kotak Siren Luaran Penggera Rumah
http://www.amway2u.com/amway_images/product/hometech/215333_b.jpg

Sensor Getaran II
http://www.amway2u.com/amway_images/product/hometech/239864_b.jpg


Sesentuh Magnet II
http://www.amway2u.com/amway_images/product/hometech/239863_b.jpg

Alat Kawalan Jauh II
http://www.amway2u.com/amway_images/product/hometech/239865_b.jpg

Pengesan (Inframerah Pasif ) PIR II
http://www.amway2u.com/amway_images/product/hometech/239866_b.jpg

hafiz_yahya
13-07-2013, 12:29 PM
takdo gambir pun

ni gambar nya :)
http://www.amway2u.com/amway_images/product/hometech/239860_b.jpg

hafiz_yahya
13-07-2013, 12:50 PM
pm harga tuan..

saya dah PM harga untuk Tuan/Puan :)

rezuan8363
13-07-2013, 12:51 PM
ok juga yop pasang cctv kat umah ni

hafiz_yahya
13-07-2013, 12:51 PM
pm harga tuk hambe

saya dah PM harga untuk Tuan/Puan :)

hafiz_yahya
13-07-2013, 12:53 PM
ok juga yop pasang cctv kat umah ni

saya incharge bahagian alarm rumah je.. hehe.. kawan saya yang lain uruskan cctv :)

rezuan8363
13-07-2013, 12:55 PM
saya incharge bahagian alarm rumah je.. hehe.. kawan saya yang lain uruskan cctv :)

yaka tersilap pulak bro.:D

Tamindari
13-07-2013, 04:21 PM
yup.. menggunakan line telefon.. tp kalu xde boleh adjust :) don't worry be happy :)

Berapa kos tambahan utk adjust. Ada alat tambahan lg kah.

ocean gurl80
13-07-2013, 04:27 PM
location tuan kt mana

hafiz_yahya
13-07-2013, 05:39 PM
Berapa kos tambahan utk adjust. Ada alat tambahan lg kah.

alat tambahan bergantung pada tuan. kalau tuan nk tambah saya akan charga mengikut kuantiti yang tuan nak. :)

hafiz_yahya
13-07-2013, 05:40 PM
location tuan kt mana

saya lokasi dekat batu caves.. :)

Tamindari
13-07-2013, 05:43 PM
alat tambahan bergantung pada tuan. kalau tuan nk tambah saya akan charga mengikut kuantiti yang tuan nak. :)

Nk guna sin kad untuk hantar signel kalau sistem aktif. Berapa kosnya.

akundaktau
13-07-2013, 11:48 PM
Pm ambo regenye

ayusri4ever
14-07-2013, 12:03 AM
tulis kat depan harga boss..senang..x payah pm

Tamindari
16-07-2013, 02:34 AM
alat tambahan bergantung pada tuan. kalau tuan nk tambah saya akan charga mengikut kuantiti yang tuan nak. :)

Anggaran tambahan berapa

perakman
16-07-2013, 04:05 AM
pm harga bos

farizhelmi
24-10-2013, 11:50 AM
bape rege?