PDA

View Full Version : Rahsia Ilmu Hikmat Orang Melayu : Ilmu Mistik Besi Kursani......


jamtulenmurah
19-01-2013, 06:01 PM
Rahsia Ilmu Hikmat Orang Melayu : Ilmu Mistik Besi Kursani......


http://images03.olx.com.my/ui/8/00/33/1279230353_105419733_2-Pictures-of--Batu-Besi-Kursani-1279230353.jpg


Sebagai salah satu di antara sekian banyak ilmu keselamatan tingkat tinggi, Ilmu Hakikat Cupu Tubuh Besi Kursani sudah jarang diwariskan oleh guru-guru sepuh masa lalu, saat ini jarang sekali ada guru yang memiliki ilmu ini.

Rahasia penguasaan Imu ini tidak banyak orang yang mengetahuinya disebabkan generasi guru pewaris ilmu ini hanya menurunkan pada orang-orang tertentu saja yang mereka inginkan, bahkan tidak jarang hanya diturunkan pada keturunan atau anggota keluarga mereka saja. Ilmu Hakikat Cupu Tubuh adalah ilmu kategori Haq atau Ilmu yang memberdayakan kekuatan atau potensi yang ada dalam diri kita sendiri, yang merupakan pemberian Sang Illahi kepada manusia. Pada hakikatnya setiap orang tanpa membedakan agama, ras, suka dan bangsa memiliki sebuah potensi yang tersembunyi dan kekuatan tiada batas dalam dirinya, tetapi jarang sekali ada orang yang bisa memanfaatkannya secara maksimal.

Pembangkitan Ilmu Hakikat Cupu Tubuh, tidak mengunakan daya kekuatan setan atau ilmu hitam lainnya, tetapi melalui doa dan kekuatan keyakinan pada Sang Illahi dan tentu saja harus dibangkitkan oleh seorang guru sejati Ilmu Hakikat Zat Tubuh. Pembangkitan Ilmu Hakikat Cupu Tubuh, mengaktifkan tiga sumber energi yang terdapat dalam tubuh eterik kita.

Cupu adalah wadah berbentuk bulat telur yang terletak di telapak kaki kanan dan kiri, serta di tengah-tengah kepala atau dibelakang ajna. Cupu ini adalah wadah yang berisi energi hakikat tubuh dan merupakan generator energi dalam tubuh kita, ini adalah pusat energi. Cupu-cupu ini secara garis besar terdapat dalam ketiga lokasi tersebut diatas, dan disebut sebagai Cupu Besi Kursani, Cupu Besi Kursani Bulan dan Cupu Serat Kalam. Masing-masing cupu mempunyai kekuatan dan fungsinya yang spesifik. Cupu Besi Kursani, merupakan generator energi tubuh yang mengandung unsur besi.

Cupu ini terletak di telapak kaki kanan, didalam tubuh eterik energi manusia. Besi Kursani mempunyai fungsi daya keselamatan diri termasuk kekebalan tubuh terhadap segala serangan senjata tajam. Setelah terbangkitkan maka Besi Kursani akan terhimpun di cakra solar plexus.

Cupu Besi Kursani Bulan, merupakan pembangkit energi tubuh yang mengandung inti zat besi metafisik yang ada di tubuh eterik manusia. Inti besi ini terletak di telapak kaki manusia bagian kiri. Inti zat besi metafisik ini berbeda dengan zat besi fisik yg terkandung dalam darah, namun demikian masih memilik karakter seperti besi walau terletak dalam tubuh energi manusia dan mempunyai sifat pesona daya tarik sinar bulan purnama. Inti Besi Kursani Bulan terletak dalam wadah atau cupu sebesar telur puyuh di telapak kaki kiri di tubuh eterik. Setelah dibangkitkan akan terhimpun di cakra ajna.


http://2.bp.blogspot.com/_sMOsiY6ihvQ/Spi6Pf7eCKI/AAAAAAAAAwQ/2nWDtdlnM-k/s400/kursani2.jpg


Cupu Serat Kalam, ini merupakan pembangkit terkuat dan menghimpun kekuatan kedua Cupu diatas. Cupu Serat Kalam terletak di tengah-tengah kepala atau dibelakang ajna. Setelah dibangkitkan energi dari cupu ini akan tersebar keseluruh tubuh dan terhimpun di cakra ajna dan cakra anahata.

Pembangkitan Ilmu Hakikat Cupu Tubuh, membangkitkan kekuatan ketiga Cupu diatas, sehingga terbentuklah sebuah kekuatan rahasia yang luar biasa, tubuh diselimuti oleh energi rahasia yang berfungsi baik bagi kekuatan batin, radar gaib dan perlindungan. Cupu-cupu itu tidak akan habis energinya selagi manusia masih hidup, dia akan terus berproses dan terhimpun. Inilah anugrah Sang Empunya Maha yang selayaknya kita berdayakan

Besi Kursani

Di Masyarakat Melayu, Ilmu Hakekat Besi disebut Besi Kursani, yang merupakan saripati dari unsur besi yang terkadung dalam tanah pertama penciptaan Adam dan masih melekat pada generasi keturunannya. Karenanya, manusia yang memahami rahasia hakekat besi dalam tubuh, Insya Allah akan diselamatkan Sang Maha Kuat untuk dimakan oleh sekalian yang bernama besi dan sekalian yang bernama Bisa-racun.

Ilmu Besi Kursani ini, sudah teramat jarang yang menguasainya, dikarenakan guru-guru terdahulu sangat memilih-milih untuk menurunkannya.

Ilmu Besi Kursani ini biasanya diperuntukkan untuk keselamatan dimana saja dan kapan saja waktu dalam perjalanan darat, laut, udara maupun hanya dirumah saja, untuk kesehatan, secara alamiah dan ilahiah dijauhkan dari pengeroposan tulang serta penyakit kronis dalam waktu yang lama, untuk mengaktifkan daya kebal tubuh, untuk membungkam musuh, untuk pemagaran benda berharga dari kejahatan atau pencurian, untuk meningkatkan daya pukulan, untuk meradar bahaya dan racun dalam tempat dan makanan, dan untuk menembus kekebalan orang lain yang berperilaku sombong.

Untuk pengisian ilmu Besi Kursani ini selayaknya dilakukan oleh guru secara langsung. Ada beberapa versi mantera besi kursani dikalangan keilmuan melayu menurut tingkat muasalnya. Berikut ini adalah doa besi kursani :

“Hai Besi Putih Besi Kursani
Besi Pelilit di pinggangku
Kuat aku seperti Saidina Ali
Gagah aku seperti Saidina Hamzah
Alhamdu, Alhamdu, Alhamdu
Jangan engkau makan hati yang putih
Engkau makan darah dan daging
Jikalau engkau makan hati yang putih
Durhaka engkau kepada Allah,
Hai Kaddam Kuddim
Keluarlah engkau daripada tempat yang jahat
Ke tujuh petala langit dan ke tujuh petala bumi
Keluarlah engkau daripada tempatnya
Berkat doa Lailaha Illallah Muhammad rasulullah”

Serta sebuah lagi mantera melayu tentang besi kursani yaitu:

“ Bissmillahirrahmanirrahim
Terdirilah besi kursani
Didalam batang tubuhku,
Dek aku mengetahui
Laahaula wa laa quataillabillahi ‘aliyul ‘adzim,
Yahun kanda dek aku mengetahui
Laahaula wa laa quataillabillahi ‘aliyul ‘adzim,
Fillah amri saina nan bangkit
Dek aku mengetahui
Laahaula wa laa quataillabillahi ‘aliyul ‘adzim,
Sandalmanzud Rasulullahi salallahu alaihi wassalam
Qullahu ‘adzim. Alfatihah”.


http://www.youtube.com/watch?v=W9Uf1QrFpk8




Ayat Mentera pendek :

Sir Kursi Sir Kursani
Sir Siro Sir
Siro Sulbi Mari Naik Ke Atas Arsyi
Dengan Berkat Baginda Ali
لا إله إلا الله محمد رسول الله


Lagi ayat :

bismillahirrahmanirrahim…
nazrunminallah hiwafat ruqarrib
wa basirril mu’minin
wallahu zikruallah hu
Ya Allah, Ya muhammad
menarikkan besi kursani di dalam tubuh diriku
seperti ali di anugerahkan kegagahhan
faku allah faku muhammad faku adam
Dengan berkat do’a laillahaillallah muhammadurrasullulah…

( baca senafas.. lidah tongkat langit.. kemudian telan air ludah) amalkan.. dengan berkat keyakinan insyallah …

jamtulenmurah
19-01-2013, 06:01 PM
teringat mantera lirik M Nasir.

Hei Kursani......... mengalirlah dikau..........

Besi kursani ni biasanya akan tertumpu dibahagian tapak tangan. Itu sebab bila da aktifkan besi kursani, ia akan bermula dengan tapak tangan dulu. Kemudian dia akan menjalar ke seluruh tubuh dengan jayanya. Seronok lah korang bila dapat kuasai ilmu besi kursani ni sebab ilmu ni limited gila disebabkan guru2 dulu yang terlalu memilih murid untuk menurunkan besi kursani ni pada orang lain........

tokmat™
19-01-2013, 06:03 PM
teringat mantera lirik M Nasir.

Hei Kursani......... mengalirlah dikau..........

Besi kursani ni biasanya akan tertumpu dibahagian tapak tangan. Itu sebab bila da aktifkan besi kursani, ia akan bermula dengan tapak tangan dulu. Kemudian dia akan menjalar ke seluruh tubuh dengan jayanya. Seronok lah korang bila dapat kuasai ilmu besi kursani ni sebab ilmu ni limited gila disebabkan guru2 dulu yang terlalu memilih murid untuk menurunkan besi kursani ni pada orang lain........
mengalir ke mana? :D

jamtulenmurah
19-01-2013, 06:03 PM
http://www.youtube.com/watch?v=VBxwW84SF7c

kopiais
19-01-2013, 06:07 PM
mana la ye m.nasir belajar..ke m.nasir ni pergi menuntut belajar ilmu wat lirik ni

jamtulenmurah
19-01-2013, 06:08 PM
mana la ye m.nasir belajar..ke m.nasir ni pergi menuntut belajar ilmu wat lirik ni

Dia kan SUFI.

Ilmu hakikat dia tak sama level manusia biasa.

Baca je lirik2 lagu dia dah tau dah. :)paid

jamtulenmurah
19-01-2013, 06:09 PM
mengalir ke mana? :D

mengalir ke tulang belikat tubuh la kot. :D

setau saya Kursani ni ada magnet. Cas dan mencas.

sayid83
19-01-2013, 06:12 PM
tak tahu ler die sufi ke tidak..tp mmg lirik2 die terbaik

green_maskman
19-01-2013, 06:14 PM
tahi besi juga Besi Kursani ke???

Loeb
21-01-2013, 08:46 AM
ni tahap ke -4 hikmat kebal badan titanium naga merah ni....

david.cronenberg
21-01-2013, 09:38 AM
teringat mantera lirik M Nasir.

Hei Kursani......... mengalirlah dikau..........

Besi kursani ni biasanya akan tertumpu dibahagian tapak tangan. Itu sebab bila da aktifkan besi kursani, ia akan bermula dengan tapak tangan dulu. Kemudian dia akan menjalar ke seluruh tubuh dengan jayanya. Seronok lah korang bila dapat kuasai ilmu besi kursani ni sebab ilmu ni limited gila disebabkan guru2 dulu yang terlalu memilih murid untuk menurunkan besi kursani ni pada orang lain........
bos, bukan keh lirik nya "hei kersani".bukan kursani. tapi maksud sama besi yg power. rindu lirik loloq.

david.cronenberg
21-01-2013, 09:39 AM
Dia kan SUFI.

Ilmu hakikat dia tak sama level manusia biasa.

Baca je lirik2 lagu dia dah tau dah. :)paid
lirik mentera bukan nasir bikin. nurbisa aka loloq yg bikin.

jamtulenmurah
21-01-2013, 09:40 AM
bos, bukan keh lirik nya "hei kersani".bukan kursani. tapi maksud sama besi yg power. rindu lirik loloq.

sama la tu. ekekekee

loloq pun mcm mencapai tahap sufi.

Tgk lirik2 dia.

Maksud mendalam. Dengar pun naik semangat lain mcm.

Takde semangat mcm tu kat penulis lirik generasi baru.

Luqmanul Hakim
21-01-2013, 09:41 AM
Ilmu besi Kursani nie, dan 'besi kuning' untuk kebal tue, sama ke? Ke dua entiti yang belainan?

Luqmanul Hakim @ CariGold.com

jamtulenmurah
21-01-2013, 09:42 AM
lirik mentera bukan nasir bikin. nurbisa aka loloq yg bikin.

tak ingat baca kat mana.

Lirik mantera kolaborasi M Nasir dan Loloq.

Even kebanyakan lagu M Nasir dan Kembara banyak kolaborasi M Nasir dan Loloq.

Cuma part letak nama tu kredit letak nama Loloq.

david.cronenberg
21-01-2013, 09:47 AM
tak ingat baca kat mana.

Lirik mantera kolaborasi M Nasir dan Loloq.

Even kebanyakan lagu M Nasir dan Kembara banyak kolaborasi M Nasir dan Loloq.

Cuma part letak nama tu kredit letak nama Loloq.
tak silap saya loloq jumpa nasir dlm tahun 86/87. masa ngan nasir dengan kembara, loloq tak jumpe nasir lagi. loloq jumpe nasir kat chow kit cuba bagi lirik utk lagu search. pastu nasir terima liriknya. masa zaman nasir solo yes loloq banyak sumbang lirik.

sorry mod offtopic jap.

mamza
21-01-2013, 09:47 AM
memnag dah ramai yg tahu psl ilmu ni
pewaris ilmu pun ramai yg dah tak amalkan
kesudahnya kelak ilmu ni akan hilang begitu sahaja

jamtulenmurah
21-01-2013, 09:55 AM
tak silap saya loloq jumpa nasir dlm tahun 86/87. masa ngan nasir dengan kembara, loloq tak jumpe nasir lagi. loloq jumpe nasir kat chow kit cuba bagi lirik utk lagu search. pastu nasir terima liriknya. masa zaman nasir solo yes loloq banyak sumbang lirik.

sorry mod offtopic jap.

ahah. Betul la tu. Saya lupa baca kat mana lama dah tak ingat.

Loloq ni pernah belajaq tasauf kejap. Dia ada guna nama lain gak tak silap nurbisa tu dia gak la kot.

Lepas jumpa M Nasir terus dorang berkolaborasi.

Lagu2 ella pun yg sedap2 loloq yg bagi lirik.

Roy - Ratnaku pun yg hit dulu loloq punya lirik la.

david.cronenberg
21-01-2013, 10:00 AM
ahah. Betul la tu. Saya lupa baca kat mana lama dah tak ingat.

Loloq ni pernah belajaq tasauf kejap. Dia ada guna nama lain gak tak silap nurbisa tu dia gak la kot.

Lepas jumpa M Nasir terus dorang berkolaborasi.

Lagu2 ella pun yg sedap2 loloq yg bagi lirik.

Roy - Ratnaku pun yg hit dulu loloq punya lirik la.
yep betul beliau pernah belajar tasawuf.
nurbisa konfem alias beliau gak. dia penah guna nama kristo bimbo masa tulis "tinggalkan satu peluru" melodi & lirik terbaik. lagu nih tak ramai orang notis.composer selalu ada banyak nama. besa la tu.

kau ratnaku..lagu shiok.

alibseekerz
21-01-2013, 10:01 AM
nk belajar nk kene jumpe sape TT? :)

qba437
21-01-2013, 10:36 AM
tak silap aku..thread dengan tajuk nih pernah dibuka oleh forumer butterland..:-?..

watakutama
21-01-2013, 10:44 AM
batu ni menyebabkan orang yg pegang jadi semulajdi kebal...takde unsur jin ke ape ke...

mmnjojo
21-01-2013, 11:48 AM
nak buat ape, pegi mane pun amalkan bismillahhirrahmanirrahim... basid amalan sebelum ke tahap besi kursani ni...

wanchaidek
21-01-2013, 11:52 AM
ilmu ni xbercanggah lgsg dgn agama ke TT

mabma79
21-01-2013, 03:53 PM
selalu dengar ilmu nie..tapi tak sangup lak nak belajar

jamtulenmurah
21-01-2013, 03:55 PM
batu ni menyebabkan orang yg pegang jadi semulajdi kebal...takde unsur jin ke ape ke...

teori elektromagnetik.

Org Melayu Atlantis dulu dah belajaq dah. ekekekee :D

jamtulenmurah
21-01-2013, 03:56 PM
ilmu ni xbercanggah lgsg dgn agama ke TT


Ni sebenarnya salah satu cabang ilmu saintifik.

Takde karut marut pun.

buffet2
21-01-2013, 04:19 PM
byk tul ilmu tt ni..mcm2 leh cerita..

bukan org sebarangan tt..

ramai guru tt, mana blajar ni?

sapa gerangan tt ni??:-?

tt nak mengajar atau nak blajar?

hhhmmmm:-?

dapatduit
21-01-2013, 04:32 PM
ok tima kasih tt...

mokhaini
21-01-2013, 04:35 PM
kalau ada sifat panas baran, lebih baik tinggalkan sebelum memakan diri ... kita kata jentik, org yang kena pukul kata diterjang tibai ... dapat menahan nafsu amarah, boleh lah .. pantang larang byk ...

lady_nite06
21-01-2013, 04:35 PM
Saya ada batu kersani ni.... :)

silvermaddness
21-01-2013, 04:38 PM
ooo..mantap ni...leh bawak g perang kat israel

jamtulenmurah
21-01-2013, 04:40 PM
Saya ada batu kersani ni.... :)

Mana?

Dah cuba khasiat dia ke?

Turun temurun warisan ke camne?

lady_nite06
21-01-2013, 04:45 PM
Mana?

Dah cuba khasiat dia ke?

Turun temurun warisan ke camne?

Kebal?
Mungkin aku tak amalkan...tu yg xpenah kebal
Terus terang,semangat,keberanian,penampilan dr pandangan orang lain memang akan lain.
Kalau x serasi,batu tu akan blah sendiri.
Elak dari pergi tempat kotor(paham paham la,bukan tandas jer),nanti cincin panas.silap silap.batu yang terlekat pada cincin boleh melambung dr pegangan cincin itu.(dah terkene dah)

jamtulenmurah
21-01-2013, 04:46 PM
Kebal?
Mungkin aku tak amalkan...tu yg xpenah kebal
Terus terang,semangat,keberanian,penampilan dr pandangan orang lain memang akan lain.
Kalau x serasi,batu tu akan blah sendiri.
Elak dari pergi tempat kotor(paham paham la,bukan tandas jer),nanti cincin panas.silap silap.batu yang terlekat pada cincin boleh melambung dr pegangan cincin itu.(dah terkene dah)

let go kat aku la. :D

mana tau lagi serasi.

arizo razzo
21-01-2013, 04:49 PM
aku pun ada ilmu ni, lagi hebat siap boleh menarik besi lain, nama dia besi jugak besi berani, hehehehe jgn marah boh

kipaskertas_108
21-01-2013, 04:54 PM
ilmu ni kene ade ijazah guru..

lady_nite06
21-01-2013, 04:56 PM
let go kat aku la. :D

mana tau lagi serasi.

xde ilmu pun aku letak..
sekarang ni,batu tu dah terlepas dr pegangan cincin
tapi aku still simpan
xpakai lagi....

nak let go,tu yang berat sikit lerr...hehehe

kipaskertas_108
21-01-2013, 04:56 PM
bkn ke kursani ni dh ade dlm badan?
maaf tanye..sy ni noob..huhu..

zerkz
21-01-2013, 04:57 PM
mane nak dapat ni...

flygrow
21-01-2013, 04:59 PM
ni klo de besi ni,klo xde besi ni gune energi dalaman satukan dgn diri bleh gakkan TT tanpa besi ni..

pecintanya
21-01-2013, 05:01 PM
itu amalan betul.. tp akad nya yang perlu dicari..pergi cari guru lah

jamtulenmurah
21-01-2013, 05:01 PM
ni klo de besi ni,klo xde besi ni gune energi dalaman satukan dgn diri bleh gakkan TT tanpa besi ni..

cuba belajar konsep kawalan pernafasan dalaman.

Mcm chi dalam tai chi dan qiqong tu.

Sebenarnya banyak ilmu nenek moyang Melayu dah hilang.

Takkan la empire besaq dalaman kosong, mesti ada sumting.

Melayu dulu mesti discover konsep Medan Elektromagnetisme.

jamtulenmurah
21-01-2013, 05:02 PM
itu amalan betul.. tp akad nya yang perlu dicari..pergi cari guru lah

kkekee otai dah masuk.

Kat mana nak cari guru tu? :D

bukan semua nak welfare tunjuk ajaq.

flygrow
21-01-2013, 05:03 PM
cuba belajar konsep kawalan pernafasan dalaman.

Mcm chi dalam tai chi dan qiqong tu.

Sebenarnya banyak ilmu nenek moyang Melayu dah hilang.

Takkan la empire besaq dalaman kosong, mesti ada sumting.

Melayu dulu mesti discover konsep Medan Elektromagnetisme.

owh..ptut ler disuruh train pernafasan je aku neh,,ade kne mngena kot neh,,haish..ssh gak nk master pernafasan neh..

watakutama
21-01-2013, 05:25 PM
teori elektromagnetik.

Org Melayu Atlantis dulu dah belajaq dah. ekekekee :D

ya betul...pernah keluar dlm tv dulu..pegang batu..kemudian hiris ngan pisau gilate..mmg tak lut..pastu pegang tangan kawan pulak..test lagi..tak lut jugak...hiris..bukan tetak..mmg real..wartawan tu sendiri cuba...yg mentera2 tu..biasala org melayu dulu...penuh ngan budaya...mentera tu seolah olah kita bercakap atau buat kawan kerana dipercayai semua bnda ada nyawa...sedangkan nak asah parang pun tok aku ajar baca mcm seru sikit supaya parang kita asah jadi tajam nak mhampus...

F.Afiq
21-01-2013, 05:33 PM
siapa yang pernah amalkan ilmu nie tak nak ke try pi palestin dan cuba berjihad kat sana.. at least kalau gugur pun dah confirm syahid..

blink_182
21-01-2013, 06:14 PM
siapa yang pernah amalkan ilmu nie tak nak ke try pi palestin dan cuba berjihad kat sana.. at least kalau gugur pun dah confirm syahid..

Diam2 je sape yg penah gi sane berjihad,

Xder la nak kecoh2 kan

akukaya76
21-01-2013, 06:19 PM
uh berminat nie.lama dah duk cari.

qba437
21-01-2013, 06:22 PM
siapa yang pernah amalkan ilmu nie tak nak ke try pi palestin dan cuba berjihad kat sana.. at least kalau gugur pun dah confirm syahid..

:-?..aku rasa la kan..kalu benar bagai dikata..pengamal ilmu nih tak akan gugur pun..maklum la..tak lut dek senjata..:">

TengkuHaadi
21-01-2013, 09:45 PM
bak kata Highlander07 :))

Kehebatan kebal, terapung, tenaga dalaman, Chi/Qi dan apa2 sahaja yg mencarik adat (Triggering centre) ni hanyalah sekadar mainan budak2 (belum Mengenal DIRI) di alam Ilusi Matrix ni. Kehebatan menguasai 'Triggering Centre' ni hanyalah boleh berlaku dalam lingkungan Ilusi Matrix sahaja. Kemungkinan di HACK oleh Syaitan (Mr. Smith) amatlah besar sebab tu para Wali tak rasa takjub pun dgn 'Kehebatan' yg ada dalam Ilusi Matrix ni. Sebab para Wali ni dah melihat benda yg lebih hebat di luar Ilusi Matrix ni.

Selagi tak mengenali DIRI, selain tu kita terperangkap ngan (kehebatan/kepalsuan) Ilusi Matrix. Bila seseorang dah mengenal DIRI, dia mampu mengawal Ilusi Matrix itu sendiri.

Bila perang ngan Dajjal ekgi Tentera Mahdi berperang berbekalkan Zikir, bukannya dgn (kehebatan/kepalsuan) yg ada dalam Ilusi Matrix ni. Sebab tu digalakkan belajar Ilmu Zikir supaya Tenaga Zikir (tenaga yang berasal dari luar Ilusi Matrix) yg berkembang (Nur Muhammad).

p/s Donno sapa sebenarnya Highlander07 ni, sama ada dia scam or tak, tapi dia sememangnya membuka mata aku bagaimana cara aku fahami Ilusi Matrix ni. :)):)):))

jamtulenmurah
21-01-2013, 09:46 PM
bak kata Highlander07 :))

Kehebatan kebal, terapung, tenaga dalaman, Chi/Qi dan apa2 sahaja yg mencarik adat (Triggering centre) ni hanyalah sekadar mainan budak2 (belum Mengenal DIRI) di alam Ilusi Matrix ni. Kehebatan menguasai 'Triggering Centre' ni hanyalah boleh berlaku dalam lingkungan Ilusi Matrix sahaja. Kemungkinan di HACK oleh Syaitan (Mr. Smith) amatlah besar sebab tu para Wali tak rasa takjub pun dgn 'Kehebatan' yg ada dalam Ilusi Matrix ni. Sebab para Wali ni dah melihat benda yg lebih hebat di luar Ilusi Matrix ni.

Selagi tak mengenali DIRI, selain tu kita terperangkap ngan (kehebatan/kepalsuan) Ilusi Matrix. Bila seseorang dah mengenal DIRI, dia mampu mengawal Ilusi Matrix itu sendiri.

Bila perang ngan Dajjal ekgi Tentera Mahdi berperang berbekalkan Zikir, bukannya dgn (kehebatan/kepalsuan) yg ada dalam Ilusi Matrix ni. Sebab tu digalakkan belajar Ilmu Zikir supaya Tenaga Zikir (tenaga yang berasal dari luar Ilusi Matrix).

p/s Donno sapa sebenarnya Highlander07 ni, sama ada dia scam or tak, tapi dia sememangnya membuka mata aku bagaimana cara aku fahami Ilusi Matrix ni. :)):)):))

helender mana? helender cg ke helender carik?

aku pun kompuse org ni org sama ke idak.

yg helender carik lama tak masuk. Entah hidup entah idak.

TengkuHaadi
21-01-2013, 09:56 PM
helender mana? helender cg ke helender carik?

aku pun kompuse org ni org sama ke idak.

yg helender carik lama tak masuk. Entah hidup entah idak.

Dop penting helender mana, hok penting apa yg dia sampaikan. Jangan taksub pada 'GURU mati', tapi taksublah pada 'GURU hidup'.

Sebab tu bagi aku ilmu tenaga dalam ke, ilmu kebal ke, mende ni tak lebih mampu memesongkan je dari kenal DIRI. Hanyalah sekadar mende yg wujud dalam Ilusi Matrix ni.

Tak kira korang ada Besi Kursani ke, Besi Magnet ke, walau setinggi mana kehebatan Tenaga Dalam yg 'hinggap' kat dalam badan tu (walau pun sehebat Super Saiya ke-4 :))), selagi tak kenal DIRI sebenar pun tak guna gak.

miehensem
21-01-2013, 09:59 PM
hilender carik rasanya..

jamtulenmurah
21-01-2013, 10:00 PM
hilender carik rasanya..

kenal dia ke? personally?

sebab rajin gak folow posting dia. Banyak info tak masuk akal. :D

Susah nak jumpa org2 mcm ni. Rare.

miehensem
21-01-2013, 10:04 PM
kenal dia ke? personally?

sebab rajin gak folow posting dia. Banyak info tak masuk akal. :D

Susah nak jumpa org2 mcm ni. Rare.

tak pernah jumpa.. cuma ikut posting dia.. byk jugak meleraikan beberapa persoalan yg mengusuti pemikiran aku dulu.. :-?:-?:-?


at least.. apa yg org tu cakap kita dpt lihat pd dimensi yg lain..

jamtulenmurah
21-01-2013, 10:06 PM
tak pernah jumpa.. cuma ikut posting dia.. byk jugak meleraikan beberapa persoalan yg mengusuti pemikiran aku dulu.. :-?:-?:-?


at least.. apa yg org tu cakap kita dpt lihat pd dimensi yg lain..

contohnye?

Apa yg dileraikan? kekusutan mcm mana?

yg bab meditasi tu ke?

tet
21-01-2013, 10:23 PM
As salam....

Nak share skit....kata2 tok guru aku 15-16 tahun yg lepas....

Kalu ada ilmu2 yg berpaksikan benda2, jampi serapah, itu membawa ke syirik...sbb dah bergantung harap/mintak pertolongan selain dr Allah. Sedangkan manusia tu dicipta sebaik2 makhluk, khalifah di muka bumi......Quran yg Allah turunkan tu dah lengkap.....cari je kat situ....niat baik, baiklah jdnya....niat buruk, buruklah jdnya.....Wallahualam.....

Hairan
21-01-2013, 10:27 PM
mengalir ke mana? :D

Hei! kersani mengalir lah dikau
Menjadi raksa
Mengisi belikat punggungku
Agar aku bisa berdiri
Tegap dan segak
Bagaikan laksmana Melayu

Hei! sepuluh helai daun sirih
Ku gentas bersama
Bunga cengkih jadilah dikau
Darah merah pekat
Mengisi uratku
Agar bisa aku berlangkah
Gagah dan tampan
Bagaikan sijantan yang berkokok

Di mana bumi ku pijak
Di situ langit ku junjung
Alang-alang menyeluk pekasam
Biar sampai ke pangkal lengan

Aku seru mentera pusakaku
Mentera semerah padi

Hairan
21-01-2013, 10:30 PM
bak kata Highlander07 :))

Kehebatan kebal, terapung, tenaga dalaman, Chi/Qi dan apa2 sahaja yg mencarik adat (Triggering centre) ni hanyalah sekadar mainan budak2 (belum Mengenal DIRI) di alam Ilusi Matrix ni. Kehebatan menguasai 'Triggering Centre' ni hanyalah boleh berlaku dalam lingkungan Ilusi Matrix sahaja. Kemungkinan di HACK oleh Syaitan (Mr. Smith) amatlah besar sebab tu para Wali tak rasa takjub pun dgn 'Kehebatan' yg ada dalam Ilusi Matrix ni. Sebab para Wali ni dah melihat benda yg lebih hebat di luar Ilusi Matrix ni.

Selagi tak mengenali DIRI, selain tu kita terperangkap ngan (kehebatan/kepalsuan) Ilusi Matrix. Bila seseorang dah mengenal DIRI, dia mampu mengawal Ilusi Matrix itu sendiri.

Bila perang ngan Dajjal ekgi Tentera Mahdi berperang berbekalkan Zikir, bukannya dgn (kehebatan/kepalsuan) yg ada dalam Ilusi Matrix ni. Sebab tu digalakkan belajar Ilmu Zikir supaya Tenaga Zikir (tenaga yang berasal dari luar Ilusi Matrix) yg berkembang (Nur Muhammad).

p/s Donno sapa sebenarnya Highlander07 ni, sama ada dia scam or tak, tapi dia sememangnya membuka mata aku bagaimana cara aku fahami Ilusi Matrix ni. :)):)):))

Sapa belajar HAKIKAT INSAN tau la.. :D:D

buffet2
23-01-2013, 06:33 PM
truskan belajar dan mencari..

insyaallah akan bertemu dgn yg dicari..

mungkin orgnya dekat dgn kita..

cuba2 lah bertanya..

iqwan
24-01-2013, 05:00 AM
boleh ke amal ni kalau tak berguru? kalau boleh nak try jugak..

nvmname
24-01-2013, 05:31 AM
meremang bulu roma aku dengar lagu mentera semerah padi tu... :D

aminamin007
24-01-2013, 07:50 AM
jgn salah amal dah le,, salah amal takut menyesal x sudah..

FadzliMelianysDesign
10-03-2016, 02:39 PM
ilmu baju perang ni aku leh ajar....tapi ikut orang gak ada yang amik masa bertahun, berbulan...ITU pun masih belum rasa sepenuhnya lagi...semua dgn izin Allah...kalau kuat bgaduh btumbuk Dr kecik cam aku sekejap je x smpi sehari leh aktif he he...

Cara aku Tanpa perlu amalan baca2 mentera kat aatas..

Just zikir n tafakur.

intermilan1979
10-03-2016, 10:22 PM
ilmu baju perang ni aku leh ajar....tapi ikut orang gak ada yang amik masa bertahun, berbulan...ITU pun masih belum rasa sepenuhnya lagi...semua dgn izin Allah...kalau kuat bgaduh btumbuk Dr kecik cam aku sekejap je x smpi sehari leh aktif he he...

Cara aku Tanpa perlu amalan baca2 mentera kat aatas..

Just zikir n tafakur.

Nabi nak berperang pun pakai bj besi. Nabi masa perang uhud pun cedera patah gigi.
Xde plak dlm hadis kata ilmu baju besi

Name:
10-03-2016, 10:53 PM
ilmu besi kursani ni yg sy tahu bukanya kebal sampai tak luka tapi tak sakit.kalau bantai dgn kayu tak rasa apa2 pun .lagi kuat bantai lagi sodap.
mungkin kebal kulit jo kot.

pecot85
10-03-2016, 11:37 PM
ilmu baju perang ni aku leh ajar....tapi ikut orang gak ada yang amik masa bertahun, berbulan...ITU pun masih belum rasa sepenuhnya lagi...semua dgn izin Allah...kalau kuat bgaduh btumbuk Dr kecik cam aku sekejap je x smpi sehari leh aktif he he...

Cara aku Tanpa perlu amalan baca2 mentera kat aatas..

Just zikir n tafakur.

contoh zikir?

FadzliMelianysDesign
11-03-2016, 12:44 AM
contoh zikir?

zikir afaal khafi...jalan RASA iaitu zikir yang dikatakan tidak berhuruf tidak bersuara...mengikut jalan rahasia dan petunjuk Allah...Ingat Allah tubuhpun bergetar.LA haulawalaquwataillabillah

FadzliMelianysDesign
11-03-2016, 12:48 AM
Nabi nak berperang pun pakai bj besi. Nabi masa perang uhud pun cedera patah gigi.
Xde plak dlm hadis kata ilmu baju besi

Ko ada baca kisah Nabi jatuhkan seorang Arab bertubuh sasa tak? Nabi saw mudah menjatuhkannya tapi lelaki tu nak jatuhkan Nabi saw xdapat...

Kalau perang memang kena pakai baju besi lah...sebab engkau g perang... Tapi hakikatnya ko tak tau pun keadaan Nabi perang camne...

Engkau ingat pemilik Baju perang besi Qursani takleh patah Gigi ke?

Dh sebab besi qursani dgn izin Allah...maka ada sebab Allah izin kau tercedera atau kebal.

FadzliMelianysDesign
11-03-2016, 12:56 AM
ilmu besi kursani ni yg sy tahu bukanya kebal sampai tak luka tapi tak sakit.kalau bantai dgn kayu tak rasa apa2 pun .lagi kuat bantai lagi sodap.
mungkin kebal kulit jo kot.

ilmu besi Qursani ni luas...ada yg tongkat lidah ke langit musuh pun xleh gerak...ada yg bolh lembutkan besi...ada yg kebal...ada yang tak sakit...ikut tahap keyakinan masing-masing dengan APA yg diniatkan...yang paling best banyak ilmu yang kita boleh dapat Tanpa perlu belajar...macam ladunni LA..

mister15
11-03-2016, 01:22 AM
Lagi ayat :

bismillahirrahmanirrahim…
nazrunminallah hiwafat ruqarrib
wa basirril mu’minin

wallahu zikruallah hu
Ya Allah, Ya muhammad
menarikkan besi kursani di dalam tubuh diriku
seperti ali di anugerahkan kegagahhan
faku allah faku muhammad faku adam
Dengan berkat do’a laillahaillallah muhammadurrasullulah…

( baca senafas.. lidah tongkat langit.. kemudian telan air ludah) amalkan.. dengan berkat keyakinan insyallah …[/COLOR]

[/COLOR][/SIZE][/B][/QUOTE]


Ayat quran tu.salah ejaan & sebutannya tu dirumikan.surah as saf ayat 13.

pecot85
11-03-2016, 12:59 PM
zikir afaal khafi...jalan RASA iaitu zikir yang dikatakan tidak berhuruf tidak bersuara...mengikut jalan rahasia dan petunjuk Allah...Ingat Allah tubuhpun bergetar.LA haulawalaquwataillabillah

apa khasiat zikir ni?

greentrileaf
18-03-2016, 05:29 AM
Ilmu ni boleh guna ka utk lawan Israel ?

Cameo
18-03-2016, 06:42 AM
Baik gi turunkan kat arab pelestin sana tu... kesian kat mereka tak ada ilmu camni... ke ilmu ni khas utk org melayu je... hmmmm..

sifar82
18-03-2016, 08:13 AM
Ilmu ni boleh guna ka utk lawan Israel ?

:)cgrock:)cgrock:D

Up blk soklan ni

itachi
18-03-2016, 09:36 AM
da agak..mesti ade yg kaitkan perang dgn Israel la apa la.

Cameo
18-03-2016, 11:44 AM
da agak..mesti ade yg kaitkan perang dgn Israel la apa la.

kalau benda betul, apasal tak digunakan...
setakat keluar dlm cerita dongeng baik tak payah...
itu ilmu syok sendiri...

yongyap
18-03-2016, 11:53 AM
kalau benda betul, apasal tak digunakan...
setakat keluar dlm cerita dongeng baik tak payah...
itu ilmu syok sendiri...

hahaha sokong hehehe

yongyap
18-03-2016, 11:53 AM
kalau benda betul, apasal tak digunakan...
setakat keluar dlm cerita dongeng baik tak payah...
itu ilmu syok sendiri...

bro punye avatar memng lawak la.... ape simbol handsign tu :D

FadzliMelianysDesign
18-03-2016, 10:08 PM
apa khasiat zikir ni?

self healing,aktifkan tenaga dlm,bangkitkan besi qursani,merawat,meraga sukma,merasa keberadaan org, bnyk lg la...

hellspermaster
18-03-2016, 10:49 PM
Terus terang aku ckp, ak tringin nk blajar ilmu2 ni semua...klau buleh nk bukukan...buleh dibuat tajuk "ilmu melayu lampau"...

Tokwan mmber ak ad ilmu jinak gajah. Tp x dperturunkan kt mmber aku. Sbbnyer mmber ak ni panas baran. Tp masalahnye, tokwan mmber ak tu pon lebeh kurang je pnas barannye. Tokwan member aku tu penah baling kapak kt member aku tu. Seb baik tak kena. Kapak tu terbang atas kepala dia jer. Klau x, da arwah da member aku tu.

azam575
18-03-2016, 11:15 PM
Baik gi turunkan kat arab pelestin sana tu... kesian kat mereka tak ada ilmu camni... ke ilmu ni khas utk org melayu je... hmmmm..
perkara mcm nie ... kalau ikut logik .. buleh je fikir .. kenapa ilmu melayu nie hanya boleh digunakan di NUSANTARA je ...

mcm TOYOL la .. kat USA ada ke ? Pontianak ada ke kat sana ? Hantu galah ada ke ?

benda2 mcm nie sebenarnya atas kepercayaan masyarakat setempat ... :D ...

Kena kaji balik .. kenapa ILMU SIHIR dan GHAIB banyak di NUSANTARA .... :D ...

pendapat aku je :D

benda mcm nie jangan perlekeh selagi kita berada di kawasan kepercayaan masyarakat setempat ... kalau nasib tak baik ... huhuhu .. ke DALAM bang ... 7kaki dalam .... huhuhu .. seram oooooo .... bukan TAKUT .. sbb TAKUT hanya pada ALLAH :)paid

azam575
18-03-2016, 11:17 PM
Terus terang aku ckp, ak tringin nk blajar ilmu2 ni semua...klau buleh nk bukukan...buleh dibuat tajuk "ilmu melayu lampau"...

Tokwan mmber ak ad ilmu jinak gajah. Tp x dperturunkan kt mmber aku. Sbbnyer mmber ak ni panas baran. Tp masalahnye, tokwan mmber ak tu pon lebeh kurang je pnas barannye. Tokwan member aku tu penah baling kapak kt member aku tu. Seb baik tak kena. Kapak tu terbang atas kepala dia jer. Klau x, da arwah da member aku tu.
betul bro .. aku pun teringin ...

apa yang aku dapat hadam ... ada 2 jenis ilmu ....

ilmu putih .... ko kena warak gila huhuhuhu ... solat tak tinggal .. zikir kena selalu amalkan :D ... makan pun ada pantang larang .... puasa kena rajin :D

ilmu hitam ... yang nie SENANG... ko pie je belajar ..... :eek: tapi mati susah bro .... serisu cakap ... pastu nanti ... anak beranak nanti dia minta darah ... huhuhuhu ... seram beb :D

hellspermaster
19-03-2016, 12:58 AM
betul bro .. aku pun teringin ...

apa yang aku dapat hadam ... ada 2 jenis ilmu ....

ilmu putih .... ko kena warak gila huhuhuhu ... solat tak tinggal .. zikir kena selalu amalkan :D ... makan pun ada pantang larang .... puasa kena rajin :D

ilmu hitam ... yang nie SENANG... ko pie je belajar ..... :eek: tapi mati susah bro .... serisu cakap ... pastu nanti ... anak beranak nanti dia minta darah ... huhuhuhu ... seram beb :D

Pasal ilmu hitam tu aku xde cerita...tp pasal ilmu putih tu brlambak la citernye...contohnye, pg ada kt rumah, tgahari bleh plak smayang jumaat kt mekah. Mcm x logik psal brlainan waktu. Lpastu, askar jepang datang nk serang pondok, tp pondok mcm ada kt tengah laut...penuh air keliling pondok. Lepas tu harimau bawak balek dr hutan. Dan memacam lg la...cumanya diorg ni ckp bnyak ilmu pakai ayat quran jer.

azam575
19-03-2016, 01:35 PM
Pasal ilmu hitam tu aku xde cerita...tp pasal ilmu putih tu brlambak la citernye...contohnye, pg ada kt rumah, tgahari bleh plak smayang jumaat kt mekah. Mcm x logik psal brlainan waktu. Lpastu, askar jepang datang nk serang pondok, tp pondok mcm ada kt tengah laut...penuh air keliling pondok. Lepas tu harimau bawak balek dr hutan. Dan memacam lg la...cumanya diorg ni ckp bnyak ilmu pakai ayat quran jer.

hehehe ... biasa gak dengar citer mcm tu ... tapi bila dunia dah moden mcm nie ... mcm tak logik kan :D ...

mcm citer ... parang terbang :D ....

Allah Maha Mengetahui :D ....

dulu ada orang offer aku .... Boleh tngok benda ghaib .... kira mcm buka habis lah apa yang patut kita nampak ... hahaha .. tapi ... hahaha seram ... tak tidur malam aku kang :eek:

a2zextra
19-03-2016, 02:13 PM
Betulke ilmu ni?
Macam menyalahi akidah sahaja bagi yang muslim.
Jangan ingat semangat Melayu sahaja.

FadzliMelianysDesign
25-03-2016, 03:30 AM
Betulke ilmu ni?
Macam menyalahi akidah sahaja bagi yang muslim.
Jangan ingat semangat Melayu sahaja.

Belajar ilmu haq...dapat ler semua ilmu tu...asasnya yakin Dan berserah diri...

FadzliMelianysDesign
25-03-2016, 03:32 AM
Pasal ilmu hitam tu aku xde cerita...tp pasal ilmu putih tu brlambak la citernye...contohnye, pg ada kt rumah, tgahari bleh plak smayang jumaat kt mekah. Mcm x logik psal brlainan waktu. Lpastu, askar jepang datang nk serang pondok, tp pondok mcm ada kt tengah laut...penuh air keliling pondok. Lepas tu harimau bawak balek dr hutan. Dan memacam lg la...cumanya diorg ni ckp bnyak ilmu pakai ayat quran jer.


Pakai ayat Al-Quran boleh jadi khadam juga...ilmu g mekah tu ilmu terawang je...atau boleh juga lipat bumi...

a2zextra
25-03-2016, 05:03 AM
jgn salah amal dah le,, salah amal takut menyesal x sudah..

ilmu baju perang ni aku leh ajar....tapi ikut orang gak ada yang amik masa bertahun, berbulan...ITU pun masih belum rasa sepenuhnya lagi...semua dgn izin Allah...kalau kuat bgaduh btumbuk Dr kecik cam aku sekejap je x smpi sehari leh aktif he he...

Cara aku Tanpa perlu amalan baca2 mentera kat aatas..

Just zikir n tafakur.

Nabi nak berperang pun pakai bj besi. Nabi masa perang uhud pun cedera patah gigi.
Xde plak dlm hadis kata ilmu baju besi

Ilmu ini tak betul. Even Rasulullah S.A.W tiada kuasa untuk penyembuhan sesuatu penyakit. Yang ada kuasa hanyalah Allah S.W.T. kita hanya berusaha. Jangan disandarkan apa-apa hajat kepada makhluk, bimbang syirik. Banyakkan beristighfar. Insya Allah.

mrlord
25-03-2016, 07:08 AM
Ilmu ini tak betul. Even Rasulullah S.A.W tiada kuasa untuk penyembuhan sesuatu penyakit. Yang ada kuasa hanyalah Allah S.W.T. kita hanya berusaha. Jangan disandarkan apa-apa hajat kepada makhluk, bimbang syirik. Banyakkan beristighfar. Insya Allah.
Kena belajar dan mendalami Ilmu hakikat bro. Ilmu2 ni hanya alat sahaja. Macam ko guna keta moto gak. Zaman Rasulullah mana ada keta moto. Apa pon ko buat, kalau Iktikad ko lain dari Lillahitaala. Syirik la jadinya. Sebab tu syirik ada 2 kategori. :)

perwira
25-03-2016, 07:12 AM
Dah serik baca mentera..g merawat buang perawat kata baca sekali pn benda tu dh datang. Dh datang susah nk pergi.

a2zextra
25-03-2016, 07:14 AM
Kena belajar dan mendalami Ilmu hakikat bro. Ilmu2 ni hanya alat sahaja. Macam ko guna keta moto gak. Zaman Rasulullah mana ada keta moto. Apa pon ko buat, kalau Iktikad ko lain dari Lillahitaala. Syirik la jadinya. Sebab tu syirik ada 2 kategori. :)

Syirik kecil dosa tak diampunkan Allah melainkan bertaubat. Dosa syirik kekal dalam neraka. Na'uzubillahi min zalik.

FadzliMelianysDesign
25-03-2016, 09:20 AM
Ilmu ini tak betul. Even Rasulullah S.A.W tiada kuasa untuk penyembuhan sesuatu penyakit. Yang ada kuasa hanyalah Allah S.W.T. kita hanya berusaha. Jangan disandarkan apa-apa hajat kepada makhluk, bimbang syirik. Banyakkan beristighfar. Insya Allah.

"…Dan Kami turunkan besi yang padanya terdapat kekuatan yang hebat dan berbagai manfaat bagi manusia ...." (Al Qur'an, 57:25) Surah Al Hadidd

Lau belajar ilmu HAQ...asal Qursani ni besi diambil Dr Arasy dipasakkan ke jasad Adam supaya baginda boleh berdiri....Dan peluh2 baginda selama 600tahun dipasakkan tu jadilah besi2 yang ada kat dunia ni...sebab tu semua besi takluk pada besi qursani

FadzliMelianysDesign
25-03-2016, 09:23 AM
Syirik kecil dosa tak diampunkan Allah melainkan bertaubat. Dosa syirik kekal dalam neraka. Na'uzubillahi min zalik.

Ilmu tak salah...orang yg amal salah pembawakan...tp kalau baca balik tu bukan mantera tapi DOA. Dan ada cara aktif besi qursani juga dengan zikir Dan tafakur.

hellspermaster
25-03-2016, 10:42 AM
Pakai ayat Al-Quran boleh jadi khadam juga...ilmu g mekah tu ilmu terawang je...atau boleh juga lipat bumi...

Ilmu lipat bumi?...first time tahu ilmu tu.

Cameo
25-03-2016, 10:33 PM
kalau benar bagai dikata, nak jugak aku buat ujikaji... kalau setakat hearsay atau setakat tengok demo senjata sendiri itu masih kira syok sendiri... dek kerana ketakutan dan ketaksuban, kita percaya semua...
cakap pasal ilmu batin ni mmg syok... tapi setakat tu je lah... tak sampai kemana pun aplikasinya... dalam media maya je... tak payah nak gertak...
macam ni lah... kalau nak, ko pergi nuntut sampai habis, pastu aku test ko... amacam???..:))

perkara mcm nie ... kalau ikut logik .. buleh je fikir .. kenapa ilmu melayu nie hanya boleh digunakan di NUSANTARA je ...

mcm TOYOL la .. kat USA ada ke ? Pontianak ada ke kat sana ? Hantu galah ada ke ?

benda2 mcm nie sebenarnya atas kepercayaan masyarakat setempat ... :D ...

Kena kaji balik .. kenapa ILMU SIHIR dan GHAIB banyak di NUSANTARA .... :D ...

pendapat aku je :D

benda mcm nie jangan perlekeh selagi kita berada di kawasan kepercayaan masyarakat setempat ... kalau nasib tak baik ... huhuhu .. ke DALAM bang ... 7kaki dalam .... huhuhu .. seram oooooo .... bukan TAKUT .. sbb TAKUT hanya pada ALLAH :)paid

azam575
25-03-2016, 10:52 PM
kalau benar bagai dikata, nak jugak aku buat ujikaji... kalau setakat hearsay atau setakat tengok demo senjata sendiri itu masih kira syok sendiri... dek kerana ketakutan dan ketaksuban, kita percaya semua...
cakap pasal ilmu batin ni mmg syok... tapi setakat tu je lah... tak sampai kemana pun aplikasinya... dalam media maya je... tak payah nak gertak...
macam ni lah... kalau nak, ko pergi nuntut sampai habis, pastu aku test ko... amacam???..:))

aku mmg tak minat belajar ilmu mcm tu .... apa pun depend pada ko lah bro .. nak percaya atau tak ....

aku cuma bgtau je .... :D ...

aku ada gak member mcm kau ... tapi itu lah ... nasi dah jadi bubur .... :D ...

azam575
25-03-2016, 10:53 PM
Syirik kecil dosa tak diampunkan Allah melainkan bertaubat. Dosa syirik kekal dalam neraka. Na'uzubillahi min zalik.
percaya parti politik bleh seleaikan masalah kita pun .. syirik juga :D ...

cuma cakap je :D

Cameo
25-03-2016, 10:54 PM
aku mmg tak minat belajar ilmu mcm tu .... apa pun depend pada ko lah bro .. nak percaya atau tak ....

aku cuma bgtau je .... :D ...

aku ada gak member mcm kau ... tapi itu lah ... nasi dah jadi bubur .... :D ...

itu la kesimpulannya... kan kan??? gebang je lebih.:">

azam575
25-03-2016, 10:57 PM
itu la kesimpulannya... kan kan??? gebang je lebih.:">

biasa lah .. gebang dulu .... :eek: ...

biasalah Melayu moden ... percaya bila hantu bila dirakam dalam henset je :eek:

Sun Stage
26-03-2016, 12:54 AM
percaya parti politik bleh seleaikan masalah kita pun .. syirik juga :D ...

cuma cakap je :D

haha..btoi jugak tu:eek::eek::)cgrock:)cgrock

FadzliMelianysDesign
26-03-2016, 05:37 PM
Ilmu ni boleh guna ka utk lawan Israel ?

Boleh...sebab pemilik besi qursani intinya Tauhid...tapi kalau sorang je g perang La Haulawalaquwtaillabillah...

aca176
26-03-2016, 05:43 PM
majoriti ilmu hikmah mcm ni adalah israieliayat dan berasal dari syiah... fhm2 ajelah

FadzliMelianysDesign
26-03-2016, 08:44 PM
majoriti ilmu hikmah mcm ni adalah israieliayat dan berasal dari syiah... fhm2 ajelah

INI bkn ilmu hikmah tapi ilmu hakekat besi qursani...setiap org ada qursani cuma tak aktifkan

im755
26-03-2016, 09:01 PM
Bagus sebenarnya org yg ada ilmu nie.
Tp selalunya jumpa org yg ada ilmu tak byk mulut. Pendiam jer. Bila dah kenal lama baru dia cerita.

aca176
27-03-2016, 12:20 PM
INI bkn ilmu hikmah tapi ilmu hakekat besi qursani...setiap org ada qursani cuma tak aktifkan

pada aku ilmu mcm tu blh dikelaskan dlm ilmu hikmah... mcm ilmu kebal jugak, mana ade orh kata ilmu kebal tu ilmu hikmah, depa pun kata kebal tu ada dlm setiap org, cuma blh diaktifkan mcm pancaindera keenam

aca176
27-03-2016, 12:22 PM
Bagus sebenarnya org yg ada ilmu nie.
Tp selalunya jumpa org yg ada ilmu tak byk mulut. Pendiam jer. Bila dah kenal lama baru dia cerita.

dok cari juga kisah nabi dan sahabat yg ada ilmu mcm ni, agaknya semua pendiam tu xbyk cerita tu xde sejarah...nabi pun patah gigi dimedan perang:((

mrlord
27-03-2016, 12:54 PM
percaya parti politik bleh seleaikan masalah kita pun .. syirik juga :D ...

cuma cakap je :D

Btoi bro. Sebab tu kita ucap shahadah paling kurang 9x sehari. :D

Strange-One
27-03-2016, 02:18 PM
zikir afaal khafi...jalan RASA iaitu zikir yang dikatakan tidak berhuruf tidak bersuara...mengikut jalan rahasia dan petunjuk Allah...Ingat Allah tubuhpun bergetar.LA haulawalaquwataillabillah

Salam Murni.

Tuan FMD, Adakah Yang DiMaksudkan Oleh Tuan Itu Adalah Dzikir Nafas? Atau Dzikir [email protected]? Atau Dzikir Solatun Daim? Yakni Dzikir Tanpa Henti Dan Tidak Putus2 Yakni BerTerusan SePanjang Masa?

Salam Harmoni.

Strange-One
27-03-2016, 02:32 PM
contoh zikir?

Salam Murni.

Hehee:). Salah Satu Contoh Dzikirnya Sudah Agak Kerap Juga Tuan FMD Itu Nyatakan:).

Ada Lima (5) KeSemuanya.

1. BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM.
2. ASTAGHFIRULLOOHAL "AZHIIM.
3. ALLOOHUMMA SOLLI "ALAA MUHAMMAD, WA "ALAA AALI MUHAMMAD.
4. LAAHAULA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAH.
5. LAA ILAAHA ILLALLOOH.

Sedangkan SeTiap Satu Dari Dzikir TerSebut, SuDah MeRangkumi Semua All Around..... Apatah Lagi Jika Kita Istiqomah BerAmal Dengan KeSemua 5 Dzikir TerSebut..... Maka Insya'ALLOH TerLebih+Lebih MeRangkumi Semua All Around Lah Jadinya Kita (Dengan Qudroh, Irodah, Ampun, Rahmat Dan Redho ALLOH SWT):)cgrock.

Nak Tahu Lebih Lanjut Ttg 5 Dzikir Ini, Pergi Ke Sini (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=98049&page=1161)

Barang Yang Lima (5).

ALLOOHU'alam.....

Salam Harmoni.

moneyhacker
28-03-2016, 01:59 PM
pada aku ilmu mcm tu blh dikelaskan dlm ilmu hikmah... mcm ilmu kebal jugak, mana ade orh kata ilmu kebal tu ilmu hikmah, depa pun kata kebal tu ada dlm setiap org, cuma blh diaktifkan mcm pancaindera keenam

Ilmu hikmah dibangkitkan dgn bacaan tertentu...Hakekat besi qursani terbangkit hasil zikr dan amalan ketuhanan. Adapun juga kategori besi qursani dibangkitkan dgn bacaan tertrntu atau pengisian itu br kategori hikmah

Strange-One
21-07-2016, 07:51 PM
Salam Murni.

Ada 1 Amalan Ilmu Kuasa Besi Kersani..... Ijazah Umum Oleh Johnny Blaze..... HAHAA:D

http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=98049&page=1188

ALLOOHU'alam.....

Salam Harmoni.