PDA

View Full Version : Apa maksud mimpi solat


f4iz2010
04-01-2013, 05:53 AM
Dah lebih tiga kali aku mimpi aku nampak orang solat berjemaah kt masjid..selalu dalam mimpi tu aku pergi solat sekali..mimpi pagi td bini aku pun ikut sekali..ermmm..apa maksud mimpi tu erk..dah berulang kali aku mimpi bende yang sama..:(

Pelabur
04-01-2013, 08:37 AM
baguslah tu....anda seorang kaki masjid dan minat ke masjid....tul kan.

pelabur => Semoga kita semua mencintai rumah ALLAH Taala...amin

rebellion
04-01-2013, 08:39 AM
aku semalam mimpi tikam diri sendiri, seram woo :((

thumbelina0802
04-01-2013, 08:42 AM
dlu slalu mimpi drive kete pastu mesti brek xmkn..huhu

lambda123
04-01-2013, 08:43 AM
Dalam mimpi tu ko jadi imam depan imam ker?

rahl
04-01-2013, 08:58 AM
mimpi tu suruh ko lagi rajin g masjid..
aku rase la..

whateverhafiz
04-01-2013, 08:59 AM
semalam mimpi masuk tandas.. nasib baik check pagi td x kencing kt katil. hihihi..

sesemut hitam
04-01-2013, 09:01 AM
semalam mimpi masuk tandas.. nasib baik check pagi td x kencing kt katil. hihihi..

kaki kencing malam r ni..

aku mimpi hantu..seram woooo

Yul-Minho
04-01-2013, 09:01 AM
aku slalu mimpi jatuh dlm air.. pas2 aku lemas n terus terjaga..
mmg berpeluh2 masa jga tu.. takut giler sbb aku mmg x pndai berenang..

whateverhafiz
04-01-2013, 09:04 AM
kaki kencing malam r ni..

aku mimpi hantu..seram woooo


hihihi.. biasa time kcik2. penah gk mimpi masuk toilet. n kencing kat toilet. mmg esok lencun aa.. x pun mimpi mandi laut + kolam. lencunn :eek::eek::)paid:)paid

hanghebat
04-01-2013, 09:38 AM
As"Salam...
jika mimpi menunaikan solat alamatnya akan sempurna kerja di dunia dan akhirat...InsyALLAH...sama2 ler kiter berdoa..

isteri_aku
04-01-2013, 04:10 PM
ape la korang nie...cian tt...dia dok tanya pasal mimpi dia, korang sibuk citer mimpi korang laks :eek::eek:
btw, siyes aku kalo tido miss baca basmalah confirm mimpi...mimpi plak mimpi ntah ape2 jer..
kalo aku baca, alhamdulillah tak mimpi pun :)

Pelabur
04-01-2013, 04:23 PM
mana TT...

pelabur => dulu pernah tengok pameran masjid-masjid...

mabma79
05-01-2013, 04:47 PM
TT merajuk kott..org wat main2 kat post dier..kesihan dier..kalau ada yang tau..share2 la maklumat tu.....mesti serba tak kena TT tu jadinya

qba437
05-01-2013, 04:52 PM
aku jumpa satu..berdasarkan tafsir mimpi ibnu sirin..

Sembahyang

Jika anda bermimpi sembahyang bermakna akan memperoleh kebajikan dari orang yang anda pernah tolong.

TT pernah tolong sesiapa tak sebelum nih..?

qba437
05-01-2013, 04:58 PM
aku semalam mimpi tikam diri sendiri, seram woo :((

meh aku cuba tafsirkan..tikam mesti menggunakan pisau..

Pisau

Jika anda bermimpi pisau melukai diri anda, bertanda keberuntungan dengan mendapat kepercayaan yang sulit lepas.

Don Malaya
05-01-2013, 05:10 PM
aku mimpi Emma Maembong...:p hahahha

cipakuk
05-01-2013, 09:39 PM
ape la korang nie...cian tt...dia dok tanya pasal mimpi dia, korang sibuk citer mimpi korang laks :eek::eek:
btw, siyes aku kalo tido miss baca basmalah confirm mimpi...mimpi plak mimpi ntah ape2 jer..
kalo aku baca, alhamdulillah tak mimpi pun :)

ko pun sama...:"> :)) :))

Ahmad Pintu8_8
05-01-2013, 11:47 PM
Dah lebih tiga kali aku mimpi aku nampak orang solat berjemaah kt masjid..selalu dalam mimpi tu aku pergi solat sekali..mimpi pagi td bini aku pun ikut sekali..ermmm..apa maksud mimpi tu erk..dah berulang kali aku mimpi bende yang sama..:(

Assalam, bagus lah mimpi baik tu..ada petunjuk tu Tuan,

saya pun pernah mengalami mimpi yang sama..kadang kat masjid, kat rumah..mana2 je lah..

ada juga mimpi jumpa orang berserban datg melawat,salam dan cium tangan tapi tak tau sapa ...:)

kena ceramah pun ada...(banyak sangat buat dosa sampai kena ceramah agaknya)

skYnEt-gEnIUs
06-01-2013, 01:37 AM
meh aku cuba tafsirkan..tikam mesti menggunakan pisau..

Pisau

Jika anda bermimpi pisau melukai diri anda, bertanda keberuntungan dengan mendapat kepercayaan yang sulit lepas.


mmmm camne pula mimpi org membawa garam atau gula...?

honeydew
06-01-2013, 08:30 AM
aku slalu mimpi jatuh dlm air.. pas2 aku lemas n terus terjaga..
mmg berpeluh2 masa jga tu.. takut giler sbb aku mmg x pndai berenang..

aku memang x pandai berenang..aku mimpi tenggelam dalam laut..makin lama makin tenggelam ke bawah..walaupun mimpi aku rasa macam real

honeydew
06-01-2013, 08:31 AM
aku selalu gak mimpi orang nak bunuh aku..jauh aku lari..tapi pembunuh tu masih boleh kejar..entah apa la maksud mimpi aku ni

isteri_aku
06-01-2013, 04:49 PM
ko pun sama...:"> :)) :))
aiseyymannn...betul la...tak perasan la plop ekekek :eek::eek::eek:

seph
06-01-2013, 04:55 PM
Aku kalau tido tp belum solat slalu mimpi tengah solat. Dah bangun baru sedar rupanya belum solat, td tu cuma mimpi

dookster
06-01-2013, 04:57 PM
aku slalu mimpi jatuh dlm air.. pas2 aku lemas n terus terjaga..
mmg berpeluh2 masa jga tu.. takut giler sbb aku mmg x pndai berenang..

sebelum tidur pakai pelampung bro :D

msapar
06-01-2013, 04:59 PM
Dah lebih tiga kali aku mimpi aku nampak orang solat berjemaah kt masjid..selalu dalam mimpi tu aku pergi solat sekali..mimpi pagi td bini aku pun ikut sekali..ermmm..apa maksud mimpi tu erk..dah berulang kali aku mimpi bende yang sama..:(

baru kawen nie, nanti bila dah lama akan mimpi jadi iman lak ada jemaah ikut kat sama ada duk tepi or belakang.

qba437
06-01-2013, 06:09 PM
mmmm camne pula mimpi org membawa garam atau gula...?

tanda beroleh kesenangan tak lama lagi..

skYnEt-gEnIUs
07-01-2013, 06:23 PM
tanda beroleh kesenangan tak lama lagi..

bagusla gitu:">:">

nurul2109
08-01-2013, 03:02 PM
agak2 kalau mimpi g masjid tu..mimpi yg bagus2..alamtnya bagus lah tu...insya allah.:D

tumpang lalu ek TT..:D heheh..kalau mimpi air jernih -hujan,laut jernih,sungai...air yg banyk lah..insya allah ada rezeki nak datang.

kalau air kotor,air longkang,air laut yg xnampak dalam dll..xnampak paper..wallah hualam hehhe..xdapat nak nolong..

Pelabur
08-01-2013, 03:50 PM
mana TT ni...

pelabur => ingin jadi soleh...amin..

jemi3886
08-01-2013, 04:19 PM
nk tanye jugak la...

wife aku mimpi pregnen, dpt ank, mandi anak, susu anak, sampai anak tu besar. berulang dan bersambung gak.

cane ek?

mr.apples
08-01-2013, 04:25 PM
aku slalu mimpi jatuh dlm air.. pas2 aku lemas n terus terjaga..
mmg berpeluh2 masa jga tu.. takut giler sbb aku mmg x pndai berenang..

aku rasa ko patut jumpa ngan ustaz dgn segera,
coz mimpi ko 2 adalah tnda2 ko kna sihir ataupun trdpat mkhluk halus yang mndampingi ko... tp jgn cari bomoh/dukun.

mr.apples
08-01-2013, 04:28 PM
Dah lebih tiga kali aku mimpi aku nampak orang solat berjemaah kt masjid..selalu dalam mimpi tu aku pergi solat sekali..mimpi pagi td bini aku pun ikut sekali..ermmm..apa maksud mimpi tu erk..dah berulang kali aku mimpi bende yang sama..:(


kalo nak th lagi detail pegi beli buku tafsir mimpi yang ditulis oleh ibn sirin.. harap membantu:)

shafizz86
08-01-2013, 04:54 PM
Dah lebih tiga kali aku mimpi aku nampak orang solat berjemaah kt masjid..selalu dalam mimpi tu aku pergi solat sekali..mimpi pagi td bini aku pun ikut sekali..ermmm..apa maksud mimpi tu erk..dah berulang kali aku mimpi bende yang sama..:(

aku syorkan ko kena hadirkan diri solat dimasjid 5 kali sehari...sebenarnye hukum solat dimasjid bagi lelaki akil baligh sgt berat yakni(wajib pergi kalo dgr azan)...aku sekadar sampaikan...kerana aku buat perkara tersebut..TQ