PDA

View Full Version : Bekas anggota Ruffedge didakwa rogol anak tiri..ahli yang mana satu..??


juepunyer
26-12-2012, 07:14 PM
saper2 tahu ahli kumpulan yang mana satu..

AMPANG - Seorang bekas anggota kumpulan Ruffedge hari ini didakwa merogol anak tirinya berumur 14 tahun, Februari lalu.

Lelaki berusia 37 tahun itu bagaimanapun mengaku tidak bersalah apabila tuduhan dibacakan di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen, Roszianayati Ahmad.

Dia yang memakai baju kemeja-T berwarna biru didakwa melakukan perbuatan berkenaan di sebuah rumah di Taman Gombak Jaya, jam 9 pagi pada 9 Februari lalu.

Bagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 376 (2)(d) yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebat, jika disabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya, Dalina Ali tidak menawarkan jaminan atas alasan tertuduh mempunyai hubungan kekeluargaan dengan mangsa.

Bagaimanapun, tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu agar diberi jaminan kerana dia perlu menyara kedua anak kandungnya.

Roszianayati kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM15,000 dengan seorang penjamin.

Mahkamah turut mengenakan syarat tambahan iaitu tertuduh tidak boleh tinggal serumah dengan mangsa dan tidak mengganggu mangsa.

"Tertuduh juga diarah melapor diri di balai polis berhampiran sebulan sekali dan menyerahkan pasport kepada mahkamah," katanya.

Mahkamah menetapkan 25 Januari depan sebagai sebutan semula kes.

sumber (http://www.sinarharian.com.my/semasa/bekas-anggota-ruffedge-didakwa-rogol-anak-tiri-1.115654)

skyside
26-12-2012, 07:17 PM
dulu dh naik kes ni rasanya.
mungkin skng baru dibicara

NEMO
26-12-2012, 07:17 PM
sape pulok ni.

aimimun
26-12-2012, 07:18 PM
lamanya nak tgu msk court.cian bdak2..

thero
26-12-2012, 07:20 PM
bandung jokers ke?

dilla
26-12-2012, 07:23 PM
siapa ler gerangan nya

astrowan
26-12-2012, 07:26 PM
????????????? clue skit.........

adie@coway
26-12-2012, 07:27 PM
azan? cat? syed? zain? atau sorang lg yg aku x igt??? :-?

adie@coway
26-12-2012, 07:28 PM
umo 37?? cat @ azan?? :-?

zahiruddin
26-12-2012, 07:29 PM
azan ngan amir aku selalu nampak majlis selawat atas nabi

azriusre
26-12-2012, 07:34 PM
Sapa ye:-?:-?:-? misteri ni:-?

Hitman™
26-12-2012, 07:34 PM
dulu dh naik kes ni rasanya.
mungkin skng baru dibicara

yup...ade dulu.

sape ntah aku pown xingt.

educator
26-12-2012, 08:13 PM
yup...ade dulu.

sape ntah aku pown xingt.

Yg ni eh? http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=313078

ciksnow
26-12-2012, 08:19 PM
xsilap yg blakon cter mukhsin jadi bapak orkid. ape ntah name.

-RIZUAN-
26-12-2012, 08:20 PM
takan kucing miang kot

amirtitan
26-12-2012, 08:36 PM
[QUOTE=adie@coway;15612569]azan? cat? syed? zain? atau sorang lg yg aku x igt??? :-?[/QUOTE

ada lagi nama amer munawer dengan mode

Hitman™
26-12-2012, 09:21 PM
Yg ni eh? http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=313078

yela kowt..tp aku rse ade yg lama lg..

hhhmmm...xingt larh.

-RIZUAN-
26-12-2012, 09:23 PM
tadi kat tb 3 yg tinggi pakai spek...badan tegap2 camtu..sapa???

irsaffy
26-12-2012, 09:39 PM
sapa ler tu..masak ler kalo libatkan kes budak bawah unur...

hani85
26-12-2012, 09:43 PM
nak rogol pegi la rogol pelacur ke bapok ke.
rogol diri sendiri pun boleh jugak.
otak letak kat lutut.

blink_182
26-12-2012, 10:42 PM
nak rogol pegi la rogol pelacur ke bapok ke.
rogol diri sendiri pun boleh jugak.
otak letak kat lutut.

Kalo byr rm400 je kan

Ni wat malu muke jee..cian kt budak

hani85
26-12-2012, 10:51 PM
Kalo byr rm400 je kan

Ni wat malu muke jee..cian kt budak

dia baca metroseks ari2 tu yang rs nak cuba dengan anak tiri.
metroseks kan suka buat cerita sumbang mahram.

zakir
26-12-2012, 10:52 PM
kalau pemimpin pembangkang, cepat jer naik nama, siap tv 3 putar 3 bulan....mai kat artis...main teka teki la plak...hahaha

potsmoker
26-12-2012, 10:54 PM
Siapakah mamat ni..

302
27-12-2012, 02:27 AM
aku nk teke pon x kenal muke

orange76
27-12-2012, 04:13 AM
apalah yg dia nampak kat budak kecik,nafsu binatang!

kemey
27-12-2012, 04:39 AM
http://userserve-ak.last.fm/serve/_/41159/Ruffedge.jpg

kalau
27-12-2012, 04:49 AM
lama juga kes ni naik mahkamah ekk......

mkr
27-12-2012, 04:56 AM
em... bukan ni ke?? http://www.budumasin.com/2012/02/isu-artis-rogol-anak-tiri-wan-shades-buat-laporan-polis-kerana-difitnah-rogol-anak-tiri/

ikhmal_ok
27-12-2012, 07:07 AM
Anggota kumpulan lain ni, bukan ruffedge.

firasatqalbi
27-12-2012, 08:27 AM
Ni ahli baru ruffedge ni, tapi tak sempat naik sebab mase tu ruffedge dah down.. so, mmg ramai yg tak kenal die nih

pulau keramat
27-12-2012, 08:29 AM
bandung jokers ke?

HAHAHA....apa pulak bandung jokers...ahahA:eek:

joee
27-12-2012, 08:30 AM
lenkali paper tu taruk la nama terus...kan senang

johan_zafuan
27-12-2012, 08:36 AM
sape anggota ruffedge yg kawen janda?

tar_wow1983
27-12-2012, 08:42 AM
Dulu kata group Innuendo?????

dan50
27-12-2012, 09:03 AM
tgk bideo tahanan smlm mcm irwan, tp dia tk femes pun dlm RE

Nobu
27-12-2012, 09:30 AM
tgk bideo tahanan smlm mcm irwan, tp dia tk femes pun dlm RE

Irwan yg mane yek??
ada gambir ko?? :-?

gombakman
27-12-2012, 09:34 AM
aku ingat dah tutup kes....baru sekarang nak kena charge di court??

myrayyan
27-12-2012, 12:27 PM
klu RE masih ade wujud lagi..myb org br punye keje..klu lama dlm 5ahli dia tu ..sein org baru tp sein de gantikan sorg ahli lama diorg..sape org tu?

juepunyer
27-12-2012, 12:33 PM
saper2 ada info, letak gambar..nk tengok jugak muka mamat ni..

kopiais
27-12-2012, 05:34 PM
kes bulan 2, bulan 12 baru masuk court..kalo bulan budak tu mengandung, dah beranak aku rasa

retro hotel
27-12-2012, 05:36 PM
rasa nya kes ni macam penah kcoh dulu

budak_tpg
27-12-2012, 05:38 PM
nak rogol pegi la rogol pelacur ke bapok ke.
rogol diri sendiri pun boleh jugak.
otak letak kat lutut.

hehee...
kalu rogol pelacur ke bapok..
org pngil langgan...
kalu rogol ni dipaksa.. :D

encik bentayan
27-12-2012, 09:25 PM
azan? cat? syed? zain? atau sorang lg yg aku x igt??? :-?

sorang lagi mode namanya, ada jugak dua tiga kali lepak minum dgn dia, takde la rasanya berperangai mcm tu..

fitxleaf
27-12-2012, 09:27 PM
aku baca2 kt blog org ckp iwan. bdak bru ruffedge.

mon99
27-12-2012, 10:04 PM
Irwan yg mane yek??
ada gambir ko?? :-?

irwan?..iwan dangdut bukn eh?:">
:eek:

Chee-Bee
27-12-2012, 10:06 PM
adoiii.. mcm mcm~

Aqesya
28-12-2012, 01:50 AM
http://userserve-ak.last.fm/serve/_/41159/Ruffedge.jpg

Hurmmm rasa ini gambar lama kot...Meh Aqesya POst gambar lengkap dengan family :

http://2.bp.blogspot.com/_cWM4wx1OovY/TAiYeKoz1YI/AAAAAAAAGQ0/a6uYK4Rh0WI/s400/ruffedge+iwan.jpg
Iwan (anggota baru Ruffedge) bersama anak2 dia

yg lelaki namanya Iman

yg perempuan, Noni


http://2.bp.blogspot.com/_cWM4wx1OovY/TAiYpCRf9bI/AAAAAAAAGRE/J1D8haXkVTg/s640/ruffedge.jpg

Sein Dan Keluarga
Syed Taariq Alqudsy (2 tahun) & Sharifah Inaiya Alqudsy (1 tahun)



http://1.bp.blogspot.com/_cWM4wx1OovY/TAiZBLWaUtI/AAAAAAAAGRU/qNNIQRjpOQA/s400/ruffedge-azan.jpg
Azan Dan Family
Sulaiman Amal Addin (6 tahun), Sorfina Az-Zahra Addin (4 tahun) & Syadiah Al-Maryam Addin (3 tahun)

http://1.bp.blogspot.com/_cWM4wx1OovY/TAiZJUTFQBI/AAAAAAAAGRc/1nfcm6_VkNM/s400/Ruffedge-zain.jpg
Zain & Family

http://1.bp.blogspot.com/_cWM4wx1OovY/TAiaWzn3K-I/AAAAAAAAGRk/JwaSbAzuJFg/s400/Ruffedge-cats.jpg
Cat ngan anak sulung dia, Nia Karlissa (1 tahun)






Sumber (http://zoomartis.net/gambar-ruffedge-ex-ruffedge-dan-anak-anak/)


Spekuuuu la ye :)

MugenMTX5
28-12-2012, 01:55 AM
apola..takdo kojO rogol orang..
-
budak lak tuh...
-
apo la ko nie jang..

kemey
28-12-2012, 01:59 AM
Hurmmm rasa ini gambar lama kot...Meh Aqesya POst gambar lengkap dengan family :

http://2.bp.blogspot.com/_cWM4wx1OovY/TAiYeKoz1YI/AAAAAAAAGQ0/a6uYK4Rh0WI/s400/ruffedge+iwan.jpg
Iwan (anggota baru Ruffedge) bersama anak2 dia

yg lelaki namanya Iman

yg perempuan, Noni


http://2.bp.blogspot.com/_cWM4wx1OovY/TAiYpCRf9bI/AAAAAAAAGRE/J1D8haXkVTg/s640/ruffedge.jpg

Sein Dan Keluarga
Syed Taariq Alqudsy (2 tahun) & Sharifah Inaiya Alqudsy (1 tahun)



http://1.bp.blogspot.com/_cWM4wx1OovY/TAiZBLWaUtI/AAAAAAAAGRU/qNNIQRjpOQA/s400/ruffedge-azan.jpg
Azan Dan Family
Sulaiman Amal Addin (6 tahun), Sorfina Az-Zahra Addin (4 tahun) & Syadiah Al-Maryam Addin (3 tahun)

http://1.bp.blogspot.com/_cWM4wx1OovY/TAiZJUTFQBI/AAAAAAAAGRc/1nfcm6_VkNM/s400/Ruffedge-zain.jpg
Zain & Family

http://1.bp.blogspot.com/_cWM4wx1OovY/TAiaWzn3K-I/AAAAAAAAGRk/JwaSbAzuJFg/s400/Ruffedge-cats.jpg
Cat ngan anak sulung dia, Nia Karlissa (1 tahun)






Sumber (http://zoomartis.net/gambar-ruffedge-ex-ruffedge-dan-anak-anak/)


Spekuuuu la ye :)

xyah speku... yg gambar no 1 ngan 2 anak tuh....:D

TT
28-12-2012, 02:02 AM
so betolla..masa kua tv camera dr belakang nmpk pakai spek..die jela sorg

misscordelia
28-12-2012, 10:40 AM
Lama dah tahu dari tahun lepas dari member sbb dia wartawan. Yg putih2 tu la/