PDA

View Full Version : Johor Fan Club - (JDT vs Felda Utd.[25okt Sabtu 8.45pm@std.Larkin] -1/2 Akhir2 PM)


Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135

@SwooshGoldex
23-12-2012, 05:03 PM
http://www.youtube.com/watch?v=PDUR4Qku5xQ
http://johorsoutherntigers.com.my/wp-content/uploads/2013/11/new-johor-football-association-logo.png

WEBSITE RASMI JOHOR FAN CLUB
http://johorsoutherntigers.com.my

http://johorsoutherntigers.com.my/wp-content/uploads/2013/11/MERAH-BIRU1.jpg

PASUKAN JOHOR DARUL TAKZIM 2014(Bermain di Liga Super)
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/s526x296/10012462_10152302658644697_1745737308_n.jpg

PASUKAN JOHOR DARUL TAKZIM II 2014(Bermain di Liga Perdana)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1017131_639114866151874_791104189_n.jpg

This Is Larkin
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/65021_529067120480717_1175772508_n.jpg
http://johorsoutherntigers.com.my/wp-content/uploads/2013/11/bg-jfawide1.jpg

http://johorsoutherntigers.com.my/wp-content/uploads/2013/11/jdt-featured-img.png
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1554432_362223453917390_939029021_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1551709_585514804859062_303745414_n.jpg

http://johorsoutherntigers.com.my/wp-content/uploads/2013/11/jdt-.png

Senarai Pemain Johor Darul Tazim II 2014

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1536639_624726030926308_1519823008_n.jpg
Tribute to Johor
http://www.youtube.com/watch?v=mmTwyrsuePQ

Harimau Selatan 2014
http://www.youtube.com/watch?v=J51Jm7H9uBM

Kita Tetap Menang Untuk Johor Darul Takzim FC
http://www.youtube.com/watch?v=0arzX3WoNFI

SPONSORSHIP
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/579133_10152208035404697_2144580805_n.jpg


Perlawanan Liga Super bagi pasukan Johor Darul Takzim

Perlawanan Liga Premier bagi pasukan Johor Darul Takzim II


Jadual Perlawanan Liga super JDT

Jadual Perlawanan Liga Malaysia JDT II


Perlawanan Akan Datang...
http://i1332.photobucket.com/albums/w605/kosongkosong/10446456_10152567820587074_7581528035588048710_n_z psbf871c66.jpg



http://www.carigold.com/portal/forums/attachment.php?attachmentid=108382&stc=1&d=1356601568


Sumber:
http://johorsoutherntigers.com.my
https://www.facebook.com/JohorSouthernTigers
http://en.wikipedia.org/wiki/Johor_Darul_Takzim_F.C
Serta Peminat dan penyokong Bola Sepak Johor di dalam Forum Carigold

@SwooshGoldex
23-12-2012, 05:09 PM
Luaskan KuasaMu Johor

http://johorsoutherntigers.com.my/wp-content/themes/jdt/images/tmj-note.jpg
Struktur Bola Sepak Johor DT

PERSATUAN BOLASEPAK NEGERI JOHOR BUKAN SEKADAR SEBUAH PERSATUAN BOLASEPAK

Persatuan Bolasepak Negeri Johor telah merekabentuk satu struktur bagi menguruskan sebuah persatuan bolasepak yang bukan sahaja melibatkan pengujudan sebuah pasukan mantap demi merebut kejuaraan, tetapi juga terlibat dalam mendidik generasi muda di Johor untuk mengamalkan gaya hidup sihat. Ianya direka berlandaskan visi DYAM Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor, berserta input daripada lagenda bolasepak Johan Cruyff.

Projek bolasepak Johor ini mempunyai tiga objektif utama. Objektif pertama adalah untuk mempunyai sebuah pasukan bolasepak yang berkualiti. Keduanya adalah supaya persatuan mempunyai kedudukan kewangan yang kukuh, dan dikenali sebagai sebuah kuasa bolasepak di seluruh Asia dan juga dunia. Ketiga adalah untuk menyatu-padukan rakyat Johor tanpa mengira bangsa dan agama, serta menggalakkan generasi muda untuk mengamalkan gaya hidup sihat.

Berkenaan struktur pengurusan pasukan, PBNJ menggunakan konsep dua pasukan iaitu Johor Daul Ta’zim yang mewakili negeri Johor di Liga Super dan Johor di Liga Premier. Johor Darul Ta’zim merupakan pasukan utama, dan Johor Darul Ta’zim II merupakan pasukan kedua yang akan memupuk anak-anak muda Johor yang berbakat untuk diserapkan ke pasukan utama kelak.

Berkenaan pembangunan bolasepak di Johor, sebuah akademi bolasepak akan ditubuhkan bagi melatih kanak-kanak seawal usia sepuluh tahun sehigga umur tujuhbelas tahun. Mereka akan dilatih dan dididik menjadi pemain bolasepak profesional, dengan fokus terhadap latihan fizikal, sikap profesional dan juga pelajaran akademik. Setelah mengikuti latihan di akademi, mereka akan diserapkan ke dalam pasukan Piala Presiden, di mana mereka akan mendapat pendedahan dan pengalaman. Pemain yang menunjukkan potensi dan bermain dengan baik akan dipilih untuk menyertai pasukan kedua iaitu Johor.

Pemain yang bermain dengan baik dan berpotensi dalam pasukan kedua akan diserapkan ke pasukan Johor Darul Ta’zim, atas nasihat pengurus/ketua jurulatih. Struktur yang digunapakai PBNJ ini telah dilaksanakan dengan jayanya oleh pasukan-pasukan bolasepak ternama seperti Real Madrid, Barcelona, Borussia Dortmund, FC Bayern Munich dan AC Milan. Dengan mengamalkan sistem ini, PBNJ membuka ruang bagi anak-anak muda Johor untuk memulakan kerjaya dalam dunia bolasepak, selain memberi peluang bagi mereka untuk mewakili negeri. Ianya juga memberi manfaat dari segi kewangan, kerana PBNJ dapat mengurangkan belanja yuran perpindahan semasa tempoh perpindahan pemain. Dengan itu, ianya dapat meletakkan PBNJ dalam kedudukan kewangan yang lebih kukuh, selain mempunyai lebih ramai anak muda Johor mewakili pasukan negeri.

Johor sebagai gerbang selatan ke benua Asia, telah lama menjadi lokasi yang strategik bagi para pelabur, baik pelabur tempatan mahupun antarabangsa. Adalah menjadi visi PBNJ bahawa sukan bolasepak adalah untuk seluruh rakyat. PBNJ sentiasa menggalakkan para pelabur di Johor mengambil bahagian dalam penajaan dan sumbangan demi bolasepak Johor. DYMM Sultan Johor sendiri menunjukkan keprihatinan dan minat terhadap bolasepak Johor dan memberikan sumbangan daripada perbelanjaan baginda sendiri, kerana yakin bahawa bolasepak adalah untuk rakyat dan sesuatu yang boleh dibanggakan oleh rakyat Johor.

Bolasepak Johor juga dibentuk sebagai satu faktor untuk menyatu-padukan rakyat, dan menggalakkan generasi muda mengamalkan gaya hidup sihat dan positif. Pelbagai program sedang dirancang demi manfaat anak-anak muda Johor. Para pemain akan menngadakan jelajah ke semua daerah di Johor bagi mendekati generasi muda dan membimbing mereka menjalankan kehidupan yang positif dan menghindari penyalahgunaan dadah serta gejala negatif yang lain. Sesi motivasi juga akan disampaikan oleh para pemain, menggalakkan generasi muda mengejar cita-cita dan mencapai matlamat dalam hidup mereka. Semua ini adalah berikutan visi dan semangat yang dizahirkan oleh DYAM Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor. Baginda percaya bahawa bolasepak mampu memainkan peranan yang penting dalam menyumbang ke arah pembangunan negeri, terutama sekali dalam membimbing generasi muda untuk mengamalkan gaya hidup positif, dan bahawa PBNJ bukan sekadar sebuah persatuan bolasepak. Matlamat utama adalah untuk mencapai kemenangan, tetapi menang atau kalah, biarlah bergaya

Sumber:http://johorsoutherntigers.com.my/ms/struktur-bola-sepak-johor-dt/


“MASANYA TELAH TIBA”. MAJLIS SAMBUTAN KEMENANGAN LIGA SUPER 2014 HARIMAU SELATAN
http://i1332.photobucket.com/albums/w605/kosongkosong/10314677_320414741455165_2333991848200847218_n_zps ea2df78e.jpg

Johor Bahru 26/6/2014 : Dengan kerjasama FAM dan PBNJ, satu acara sambutan dan penyerahan piala buat pasukan kelab Liga Super Johor Darul Ta’zim – JDT telah diadakan dengan jayanya dan kehadiran penuh para penyokong yang memenuhi Stadium Larkin amat mengujakan.
Ketibaan para pemain setelah melalui prosesi perarakan di sekitar bandar Johor Bahru pada jam 8 malam disambut meriah, Stadium Larkin dibanjiri para penyokong dan suasana adalah seumpama hari-hari biasa perlawanan dengan jumlah kehadiran yang melebihi jangkaan.

YAM Tunku Ismail selaku Presiden PBNJ yang diiringi oleh Datuk Hamidin Bin Mohd Amin, Setiausaha Agung FAM dan Dato Yusuf Mahadi, Naib Presiden FAM ke tengah padang sempat meluahkan perasaan gembira dan ucapan tahniah kepada pasukan.
”Saya berbesar hati dan ingin mengucapkan tahniah kepada para pemain pasukan Johor Darul Ta’zim. Pada 4hb September 2012 iaitu pada ketika perlawanan Johor FC menentang pasukan Johor, di Stadium Larkin inilah, saya insan yang berumur 27 tahun, turun ke padang dan meluah janji kepada rakyat Johor semua bahwa saya akan mengembalikan zaman kegemilangan bolasepak Negeri Johor”.
Tambahnya lagi,”Saya amat bersyukur untuk menyampaikan ucapan tahniah dan terimakasih kepada pasukan JDT dan kepada semua penyokong JDT……masanya telah tiba!”.
Dengan diikuti chant dan sorakan tanda sokongan, seorang demi seorang pemain bintang JDT dipanggil untuk ke pentas bagi menerima medal dan seterusnya menjulang piala Liga Super buat julung kalinya selepas 23 tahun penantian.

Tidak dapat digambarkan dengan kata-kata suasana dan kegembiraan setiap seorang saksi yang berada di Stadium Larkin melainkan dengan gemilangnya persembahan mercun dan bunga api serta alunan musik latar “We Are The Champion” yang berkumandang.
Barisan para pemain dan pengurusan kemudiannya mengelilingi balapan padang bagi mengarak dan mempertontonkan Piala Liga Super.
Kami terharu dengan kegembiraan dan suasana yang tidak mungkin dan pernah dikecapi ini sepanjang dan selama 23 tahun penantian.
Tahniah JDT, tahniah buat para penyokong dan rakyat Johor dan akhir sekali, tahniah buat TMJ!!!

http://i1332.photobucket.com/albums/w605/kosongkosong/10404902_320414704788502_7547260757473457466_n_zps b2be1593.jpghttp://i1332.photobucket.com/albums/w605/kosongkosong/10438330_320414698121836_852372184801187814_n_zpsa 2cb9658.jpg

Video-Video Juara Liga Super 2014 Tahniah JDT [LUASKAN KUASAMU JOHOR]
http://www.youtube.com/watch?v=PBTuk8Eb_P0
http://www.youtube.com/watch?v=Vw-tBeRW1Qk
http://www.youtube.com/watch?v=heibXGOAAnE


Boys Of Straits (B.O.S)

https://pbs.twimg.com/media/A_cSq7KCEAEgvfa.jpg
Firma ini bertujuan untuk menaikkan semangat pemain2 sepanjang 90 minit dengan bersorak dan menyanyi lagu yang boleh membuatkan semangat mereka semua berkobar di tengah padang.

Firma ini diwujudkan di bawah panji Ultras Malaya,bertujuan bersorak dan memberi semangat sepanjang 90 minit untuk pasukan Johor

Matlamat Utama: Mengumpulkan seberapa ramai ahli untuk mengerakkan firma ini bagi berjuang demi bola sepak Johor

Matlamat jangka pendek:

1. Membuat banner-dipasang untuk setiap match melibatkan pasukan Johor. Banner khas akan dibuat bergantung pd growth ultras ini

2. Membuat lagu khas untuk dinyanyikan sepanjang 90mins -akan dibincangkan sesama kita

3. Hadir untuk match HOME pasukan Johor sebagai permulaan

4. Memperkenalkan idea firma ini di FB untuk mendapat sokongan yg lebih lg,sebagai gerakan di merata Johor dan Malaysia. Maka,setiap match melibatkan Johor dapat diwakili oleh setiap anak-anak Johor di mana mereka tinggal dan berada.

Matlamat Jangka Panjang:

1. Hadir di setiap match HOME and AWAY

Terima kasih kepada mereka-mereka yang bersama-sama menjayakan misi kita untuk menaikkan semula maruah bolasepak Johor

Dibawah ini sedikit rujukan untuk kepada siapa yang mempunyai semangat dan jiwa untuk berjuang demi maruah pasukan Johor

1. Apakah itu Ultras
2. Curva
3. Corteo
4. Tifo
5. Capo
6. Flares dan Bom asap
7. Bagaimana mengenal ultras
8. 4 teras ultras
9. Perbezaan ultras dan hooligans.
10. Kesimpulan

1.Apakah itu ULTRAS

ULTRAS mengikut penafsiran Wikipedia adalah sejenis kumpulan yang dikenali dengan sokongan padu yang fanatik dan persembahan yang dipertunjukkan oleh mereka. Secara keseluruhannya, ultras di seluruh dunia dikenali dengan penggunaan suar (flares), terutamanya dalam koreofrafi tifo, sokongan dari segi sorakan dalam kumpulan besar dan banner yang dipasang di stadium.
Tindakan sesuatu kumpulan ultras di luar Negara adalah boleh menjadi extreme dan kadang kala dipengaruhi oleh sesuatu ideology politik atau perkauman, tetapi kebanyakannya ia adalah satu fenomena ultras, keghairahan dan kesetiaan dalam menyokong sesuatu pasukan.
Menurut dalam artikel yang ditulis di laman sesawang (www.ultrasmalaya.net), penulis menerangkan dengan lebih lanjut mengenai ultras. Dalam tulisannya, perkataan ‘ultras’ wujud dari perkataan ‘oltre’ yang bermaksud ‘beyond’ atau melampaui batasan. Beliau menekankan untuk menjadi ultras seseorang itu harus maju setapak lebih dari orang lain.

2. Curva

Curva dan ultras adalah signifikan. Curva dalam bahasa itali atau ‘curve’ dengan kata lainnya adalah lengkongan di dalam stadium. Seseorang ultras hendaklah menumpukan taat setianya pada curva. Seperti mana A.S Roma di Stadium Olimpico memilih Curva Sud dan Milan di Curva Nord, Stadium San Siro. Ultras memilih untuk setia dengan curva adalah berdasarkan beberapa faktor antaranya adalah dari segi sejarah yang dikhabarkan bahawa curva adalah tempat yang diberi kepada golongan yang tidak berkemampuan untuk membeli tiket bagi tempat duduk yang mahal dalam stadium, kebiasaanya diletakkan di belakang gol. Zaman berganti zaman, curva menjadi lokasi wajib bagi setiap ultras menjadikannya sebagai markas mereka bersorak dan berdiri 90 minit. Kebiasaanya, di curva lah aksi-aksi menarik di pertontonkan sebagai tanda sokongan misalnya dalam pembakaran suar, pertunjukkan tifo dan paparan koreografi.

3. Corteo

Perarakan ultras beramai-ramai dengan bendera, banner dan chants dikenali sebagai corteo. Sambil berarak, ultras akan menyanyikan pelbagai lagu semangat mengiringi corteo mereka. Lazimnya corteo dimulakan sekumpulan kecil dan diikuti orang ramai menjadi perarakan besar. Corteo adalah penting dalam menunjukkan kegerunan kepada pihak lawan. Ia dapat menjadi senjata yang boleh melemahkan semangat pihak lawan disaat menyaksikan segerombolan tentera yang mereka perlu hadapi.

4. Tifo

Tifo berasal dari perkataan itali, merupakan salah satu elemen penting dalam ultras. Ia adalah satu paparan koreografi yang membentuk imej dan tulisan. Tifo dilakukan dalam skala yang ramai dan disiplin yang mantap diperlukan dalam membentuk koreografi paparan tersebut. Bahan-bahan yang diperlukan adalah seperti plastik, kertas yang membentuk paparan, bendera dan banner yang besar, paper rolls dan sebagainya bergantung kepada kreativiti penyokong.

5. Capo

Ketua yang memimpin sesuatu krew atau tentera digelar Capo yang berasal dari perkataan itali. Disiplin seseorang ultras turut mewajibkan crew ultras untuk mengikut setiap arahan yang diberikan oleh capo. Ini bagi memastikan keseragaman dan setiap choreo yang mahu dilakukan dapat dilakukan dengan jayanya. Crew adalah dilarang sama sekali berdiri di tempat capo iaitu di bahagian bawah sekali bagi mengelakkan kesesakan yang akan mengakibatkan arahan tidak sampai dengan lancarnya. Seseorang capo harus bersifat tegas kerana capo adalah dipandang tinggi dalam ultras kerana nadi kelancaran sesuatu perjalanan bergantung kepada capo.

6. Flares dan Bom asap

Ultras tanpa suar (flares) adalah sesuatu yang tidak seimbang ibarat pantai yang tidak berombak. Disiplin dalam pembakaran flares adalah suatu yang seni. Ramai orang yang menyalah anggap bahawa ultras yang membakar adalah samseng bolasepak. Penulis percaya penggunaan flares dikalangan ultras adalah berdisiplin dan terkawal. Seseorang ultras bijak yang membakar flares akan memadamkan sendiri flares yang dibakar dan tidak dibaling ke padang kerana ia boleh menggangu perlawanan. Memegang flares dan membakar bom asap adalah sesuatu penghormatan dari ultras kepada pasukan di samping menimbulkan rasa gerun kepada pihak lawan. Kontroversi mengenai pembakaran flares dan bom asap haruslah diredakan memandangkan disiplin ultras dalam mengendalikan instrument tersebut adalah terkawal.

7. Bagaimana mengenal ultras

Dalam artikel Ultras Malaya menafsirkan bahawa seseorang ultras itu tidak boleh dilihat dengan pakaian (dress code). Lazimnya seseorang ultras dikenali dengan hooded, scard/mafla yang menutupi mukanya, dan tidak mengikuti trend berpakaian seseorang peminat bolasepak. Baju yang dipakai juga tidak mempunyai logo kelab. Hanya kawan baik akan mengenal seseorang ultras dan Ultras itu bukan satu trend tetapi jiwa, fenomena dan budaya.

8. 4 teras dalam Ultras

1) Tidak berhenti menyanyi atau chanting semasa perlawanan, tidak kira keputusannya.
2) Tidak duduk semasa perlawanan.
3) Hadir sebanyak mungkin perlawanan (Home & Away), tidak mengira kos dan jarak.
4) Kesetiaan kepada lokasi ultras. (Curva)

9. Perbezaan Ultras dan Hooligans.

Hooliganism lebih kepada pergaduhan antara kelab. Berbeza dengan Ultras walaupun kadangkala boleh menjadi ganas, kebanyakan perlawanan berlangsung tanpa insiden pergaduhan. Ultras adalah seni. Seni flares, Tifo dan choreo. Seseorang ultras tidak akan menyerang, namun jika diserang pertahankan diri adalah menjadi keutamaan. “Ultras never leave man behind; this is brotherhood, blood in blood out”

10. Kesimpulan

Budaya ultras masih lagi baru di Malaysia mahupun sudah dimulakan Ultras Malaya sejak tahun 2007 lagi. Namun dek kesedaran anak muda dalam memperjuangkan hak membangunkan sukan bola sepak di Malaysia, Ultras di setiap negeri terbit bagai cendawan selepas hujan termasuklah firma ini untuk memeriahkan lagi fenomena Ultras di Malaysia. Semoga kehadiran jiwa-jiwa ini dapat mengembalikan kegemilangan Liga Malaysia.

“If you are ashamed of your colors, you better seek for another flag”-Ultras Malaya

Rujukan:

Penulis Guerrero Eijal
http://en.wikipedia.org/wiki/Tifo
http://en.wikipedia.org/wiki/Curva_(stadia)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultras
http://www.ultrasmalaya.net/

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1800355_634647166607781_767851812_n.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=1DCfi3YAwik
http://www.youtube.com/watch?v=R-7IgamLiG4
http://www.youtube.com/watch?v=6kHRPpWljU0
http://www.youtube.com/watch?v=o-XKi0RZjqA
http://www.youtube.com/watch?v=3pGZWkIQdfg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/67409_10200267093537265_993966596_n.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/261308_10200499744913404_1195214509_n.jpghttp://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/541424_10151555659384697_59645325_n.jpghttp://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/528322_10151555658279697_409304183_n.jpghttp://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/564604_4823969442725_1881923121_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q71/s720x720/1045103_190492134450530_2103529291_n.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/943292_489843331092771_194772783_n.jpg

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/1001503_535115499887969_1865327115_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/1175141_300699293403140_1838221416_n.jpg

helmisaman
23-12-2012, 05:15 PM
ada dah yg bukak thread, penuhla jap lagi, tlg bump jer,red giants tmpg lalu..ekeke

aspil1
23-12-2012, 05:16 PM
cantik la thread Johor fan club dh ade..
jgn pnuh ngan fan2 kelate sudey..
merapu jek byk nnt...
org johor leh la bg sokongan kt sini..
fan red giants pun boley jek lalu2... :p
kawan pun dkat jek umah ngan stadium shah alam..hehe

momoque
23-12-2012, 05:19 PM
fuhh torbaikk...leh dh ni gi stadium jumaat ni finale...

amy@promatt
23-12-2012, 05:20 PM
xsabar nk tggu sepakmula.........29hb jom ramai2 turun angsana jb...

aspil1
23-12-2012, 05:24 PM
jersey johor pun launch ms 29hb tu nnt..
cmne design jersey Kappa tu nnt..huhu...
sapa2 kt area JB leh la meramaikan suasana..
kalo kawan masih duk BBU mmg kawan dh gi ni..hehe

amy@promatt
23-12-2012, 05:27 PM
tt letak gambar kat first post tue...baru semarak skit....jom fan johor...semarakkan kebangkitan bola johor semula....:)paid:)paid:)paid

yussys
23-12-2012, 05:29 PM
mcm best jer.. hehehee

momoque
23-12-2012, 05:33 PM
kt angsana tu ape lg xtvtnye? ade dpt free gift x? jersi free kee

@SwooshGoldex
23-12-2012, 05:40 PM
tt letak gambar kat first post tue...baru semarak skit....jom fan johor...semarakkan kebangkitan bola johor semula....:)paid:)paid:)paid
bereh bro...:)cgrock

@SwooshGoldex
23-12-2012, 06:04 PM
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/532532_390241814392768_484118417_n.png

sonOFjawa
23-12-2012, 06:30 PM
Allah Peliharakan sultan,,,,,,,,,

eddieceng
23-12-2012, 07:42 PM
ada gambar utk jersey atau t-shirt johor fan club ke.. ada org jual tak t-shirt harimau selatan ni..

amy@promatt
23-12-2012, 07:44 PM
ada gambar utk jersey atau t-shirt johor fan club ke.. ada org jual tak t-shirt harimau selatan ni..

kat angsana nnti tue ader xsilap bro......boleh beli trus kat sana.....

liver_bird
23-12-2012, 09:08 PM
yeahhhh....fans club utk Cg dah launch...kalo ade info2 pasal team jhr nie bg2 la skit....maklum la masing2 sibuk dgn tugas seharian...takut terlps pandang....hehehe...

mantoya
23-12-2012, 09:12 PM
Tumpang jenguk jap...... Rumah baru nampak....

mat_letop
23-12-2012, 09:15 PM
go johor go go go

lpsoldier007
23-12-2012, 09:24 PM
Allah peliharakan Sultan
'Nugerahkan dia
Segala kehormatan
Sihat dan ria
Kekal dan makmur
Luaskan kuasa
Naungkan kami
Rakyat dipimpini
Berzaman lagi
Dengan merdeka bersatu hati
Allah berkati Johor
Allah selamatkan Sultan.

Uzyr R
23-12-2012, 10:02 PM
syabas tt..atas kemunculan fan page untuk team Johor..:)cgrock
semoga rakyat johor terus bersatu menyokong perkembangan bola sepak negeri Johor khususnya & M'sia amnya..:)cgrock

watibalruyub
23-12-2012, 10:08 PM
Jenguk jap..
Skodeng strategi team lawan

westgate_blowoff
23-12-2012, 10:15 PM
Glory2 jdt.

@SwooshGoldex
23-12-2012, 10:36 PM
Tolong Promote Harimau selatan fan club punya baju

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/c0.0.843.403/p843x403/65183_393601350723481_2147102206_n.png

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/c0.0.843.403/p843x403/200026_393601547390128_783880112_n.png

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/c0.0.843.403/p843x403/74068_393953987354884_1159761411_n.png

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/556847_391539627596320_142854484_n.jpg

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/399289_566632530018142_1976110680_n.jpg

amy@promatt
24-12-2012, 01:10 AM
KITA TETAP MENANG!!

KITA SENTIASA TERBANG KITA TUJU KE AWAN
DAN KITA TK BERHENTI KITA TUJU KE DEPAN
TAK PEDULI HALANGAN YG DI DALAM PANDANGAN KU
KERNA SEMUA KESUSAHAN KU JADI PENGALAMAN KU ...HEY

DAN BILA KU DI SINI
DAN BILA KU HILANG
DAN BILA SEMUA NYA JATUH

KITA TETAP MENANG... HA..HA...
KITA TETAP MENANG...HA...HA...
KITA TETAP MENANG....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nantikan lagu KITA TETAP MENANG utk Johor FA
Nyanyian Joe Flizzow feat Amy Search
29 december 2012

amy@promatt
24-12-2012, 01:17 AM
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/602752_452364801493549_17237345_n.png

pangkreng
24-12-2012, 01:33 AM
yosh..baru semangat sikit..go..johor..go

@SwooshGoldex
24-12-2012, 10:45 AM
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/c0.0.403.403/p403x403/563743_395178867232396_1075086498_n.png

redside07
24-12-2012, 10:59 AM
wah...bagus2...meriah liga malaysia!!

emoney
24-12-2012, 11:31 AM
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/c0.0.403.403/p403x403/563743_395178867232396_1075086498_n.png

pergh mantop...harap2 stadium larkin dah berubah....tak macam sebelum nih....:)cgrock

mantoya
24-12-2012, 11:34 AM
pergh mantop...harap2 stadium larkin dah berubah....tak macam sebelum nih....:)cgrock

stadium sama je kot....mcm tu je..:D:D

farr1z
24-12-2012, 11:37 AM
semoga maju jaya

amy@promatt
24-12-2012, 02:57 PM
http://www.youtube.com/watch?v=rHt2PCJoUJM&feature=youtu.be

zildjian guy
24-12-2012, 03:47 PM
good luck Johor! xsabar nk tgk pasukan Johor beraksi

hondasamah
24-12-2012, 03:48 PM
Tak sabar nk tengok pasukan TSAM dgn TMJ beraksi...:)

amy@promatt
24-12-2012, 04:13 PM
http://www.youtube.com/watch?v=VUBwr3YpJ2E&feature=youtu.be

aspil1
24-12-2012, 06:03 PM
stadium sama je kot....mcm tu je..:D:D

stadium rs sama..
cuma padang nmpak cm agak terjaga n cantik kit la..hehe
tp xtau la sbb dh byk friendly n rmai dh lanyak padang tu :D
Larkin Arena skang nama baru kot :)

ismallianto
24-12-2012, 06:17 PM
mantaplah johor...
harap2 dapat sapu bersih semua jenis piala di malaysia nie..
mana tak nya semua pemain hebat negara dah berkampung di johor....

mantoya
24-12-2012, 06:20 PM
stadium rs sama..
cuma padang nmpak cm agak terjaga n cantik kit la..hehe
tp xtau la sbb dh byk friendly n rmai dh lanyak padang tu :D
Larkin Arena skang nama baru kot :)

betul tu padang nampak cukup kemas n dijaga rapi....:)cgrock
rumput nampak segar cukup baja kot...ada[baja rumput ke..?:eek::eek:

@SwooshGoldex
24-12-2012, 06:25 PM
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/9685_573023462723825_1350678044_n.jpg

amy@promatt
24-12-2012, 06:30 PM
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/9685_573023462723825_1350678044_n.jpg

perghhh...mmg terbaik....xsabar nie........tiket semua dh beli ke blum?....

surya 16
24-12-2012, 06:33 PM
mantaplah johor...
harap2 dapat sapu bersih semua jenis piala di malaysia nie..
mana tak nya semua pemain hebat negara dah berkampung di johor....

betul lame sungguh johor x gengam piala :)paid

moga tahun dpn sapu bersih....:)paid

terbaik dr johor,,,:)paid

p/s ; sayang bkn anak tempatan yg main ~X( ( pasukan ne )

mantoya
24-12-2012, 06:34 PM
perghhh...mmg terbaik....xsabar nie........tiket semua dh beli ke blum?....

dah member belanja...:eek::eek:
jersi je belum beli....mana mau cari yg warna biru:((:((

amy@promatt
24-12-2012, 06:37 PM
dah member belanja...:eek::eek:
jersi je belum beli....mana mau cari yg warna biru:((:((

perghhh siap member belanja...tanya member bro..ader lg x qouta belanja tiket tue....hahahahahahah...baju tggu kat angsana nnti ader la tue kot....

lagend killer
24-12-2012, 08:36 PM
terbaik.... tk sabar...tggu liga start....:)

@SwooshGoldex
24-12-2012, 11:04 PM
First tactical training with the team
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/307525_468028946587761_75374528_n.jpg

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/307525_468028943254428_2100190764_n.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/307525_468028956587760_655459749_n.jpg

momoque
24-12-2012, 11:07 PM
First tactical training with the team
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/307525_468028946587761_75374528_n.jpg

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/307525_468028943254428_2100190764_n.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/307525_468028956587760_655459749_n.jpg

sedih tgk stadium...hrp2 pasni upgradela...

@SwooshGoldex
24-12-2012, 11:14 PM
sedih tgk stadium...hrp2 pasni upgradela...

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/224129_438421146221248_960895795_n.jpg
Rasenya padang dia ok sikit dari SNBJ punya padang, tapi tu lah tmpat duduk normal dan grandstand masih kurang memuaskan..masih seperti dulu dan belum ada upgrade apa2 lagi..
Dengar citer kos upgrade padang pun rm20,000 je

momoque
24-12-2012, 11:20 PM
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/224129_438421146221248_960895795_n.jpg
Rasenya padang dia ok sikit dari SNBJ punya padang, tapi tu lah tmpat duduk normal dan grandstand masih kurang memuaskan..masih seperti dulu dan belum ada upgrade apa2 lagi..
Dengar citer kos upgrade padang pun rm20,000 je

padang mmg nmpk cantik...tu time tgh kering cuaca panas...

skang ni musim hujan x taula camne...silap2 jd bendang...

tmpt duduk same je zaman aku sekolah dulu...bile nak rase tmpt

duduk yg plastik tu...

CyberMachine
24-12-2012, 11:27 PM
padang mmg nmpk cantik...tu time tgh kering cuaca panas...

skang ni musim hujan x taula camne...silap2 jd bendang...

tmpt duduk same je zaman aku sekolah dulu...bile nak rase tmpt

duduk yg plastik tu...

dalam setahun ni ok la kot...

dulu tak buat..sebab tak berbaloi pn..

sekarang macam penyokong dah ramai.

okada_kodo
24-12-2012, 11:34 PM
player dapat gaji selesa..
penonton pn nk tmpat duduk selesa..

luaskn kuasamu..

change4thebetter
24-12-2012, 11:34 PM
penuhlah curva B.O.S next sizen ye.

noonaka
24-12-2012, 11:35 PM
First tactical training with the team
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/307525_468028946587761_75374528_n.jpg




Kit suppliers jersey training ni company yg sama buat jersey team hoki malaysia masa main cch ke? :D


http://www.kosmo.com.my/kosmo/pix/2012/1127/Kosmo/Sukan/su_04.1.jpg

momoque
24-12-2012, 11:39 PM
agak2 set2 B.O.S ni ade x game rabu mlm ni? mcm best je kalo joint...

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=qvJYYu3Gopo&NR=1

kipaskertas_108
24-12-2012, 11:42 PM
dsyat ooo..joho nye time thn dpn..

mantoya
24-12-2012, 11:45 PM
Harapnya adalah....aku nak tgk import je....game lepas nampak mcm senang nak gol pasal lwn tak level...,
4 penjuru ni ada gerun sikit.... Fandi Ahmad garang beb.....

aspil1
24-12-2012, 11:54 PM
Harapnya adalah....aku nak tgk import je....game lepas nampak mcm senang nak gol pasal lwn tak level...,
4 penjuru ni ada gerun sikit.... Fandi Ahmad garang beb.....

Fandi Ahmad garang ke bro..
elok la kalo garang, bg player dgr cakap..hehe
den mmg kna gi bile lwn selangor ni...
trun shah alam, maklumla..duduk lembah klang..:)
xdpt join B.O.S kt Larkin Arena

nitestalker
24-12-2012, 11:56 PM
knape x ambik Micheal Urukalo balik..?

amy@promatt
25-12-2012, 12:24 AM
knape x ambik Micheal Urukalo balik..?

Michael urukalo tue berapa umur dia skg perghhh....

emoney
25-12-2012, 07:32 AM
stadium sama je kot....mcm tu je..:D:D

bukan apo..sebelum nih..pokcik dok Johor...selalu gak pi stadium larkin tgk bola...

bila pi toilet...teruk ya amat... tak terurus langsung...berkulat hitam...tandas semua sumbat..air bertakung..tak der tempat nak kencing bro..(ramai yg pancut kat tangga jer)amat menyediakan..:((

mantoya
25-12-2012, 01:03 PM
bukan apo..sebelum nih..pokcik dok Johor...selalu gak pi stadium larkin tgk bola...

bila pi toilet...teruk ya amat... tak terurus langsung...berkulat hitam...tandas semua sumbat..air bertakung..tak der tempat nak kencing bro..(ramai yg pancut kat tangga jer)amat menyediakan..:((

bab toilet entah bro...kalu erea granstand rasanya ok kot.. TMJ pun jenis suka ronda2,bukan reti duduk kat kerusi VIP pun,relax je port kat kerusi semen....btnya TMJ singgah toilet mcm tong sampah,mau mengamuk TMJ...

emoney
25-12-2012, 05:26 PM
bab toilet entah bro...kalu erea granstand rasanya ok kot.. TMJ pun jenis suka ronda2,bukan reti duduk kat kerusi VIP pun,relax je port kat kerusi semen....btnya TMJ singgah toilet mcm tong sampah,mau mengamuk TMJ...

tong sampah pun lagi ok.....:(scam....side yg berhadapan dgn grandstand...harap2 dah ok ler.....

p/s; apa-apa pun kita lihat kebangkitan "harimau selatan"...(moto ex unit pokcik nih..10 Malay Majidee...geh..geh..

momoque
25-12-2012, 05:50 PM
[QUOTE=emoney;15593646]

bukan apo..sebelum nih..pokcik dok Johor...selalu gak pi stadium larkin tgk bola...

[COLOR="Blue"]bila pi toilet...teruk ya amat... tak terurus langsung...berkulat hitam...tandas semua sumbat..air bertakung..tak der tempat nak kencing bro..(ramai yg pancut kat tangga jer)amat

Memalukan....x wat kije sape yg urus stadium ni...

Tu yg wat lemah nk gi stadium ni...ujan2 ni sejuk asyik nk terkucil

je...

lpsoldier007
25-12-2012, 05:56 PM
bukan apo..sebelum nih..pokcik dok Johor...selalu gak pi stadium larkin tgk bola...

bila pi toilet...teruk ya amat... tak terurus langsung...berkulat hitam...tandas semua sumbat..air bertakung..tak der tempat nak kencing bro..(ramai yg pancut kat tangga jer)amat menyediakan..:((

Masa TMJ ada twitter boleh jgk pg komplen dkt dia. Dah skrg takde, tak tau nak komplen mcm mana.

Uzyr R
25-12-2012, 11:28 PM
knape x ambik Micheal Urukalo balik..?

Micheal urukalo dh lama pencen kot..

@SwooshGoldex
26-12-2012, 12:15 AM
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/46462_427466433992523_1219130672_n.jpg

Menjelang Liga Malaysia 2013 (seminggu lebih saja lagi). Liga Super + Piala FA + Piala Malaysia + Liga FAM. Berikut adalah fakta-faktanya: -

*FAKTA DI BAWAH ADALAH SEHINGGA BULAN DISEMBER 2012 SAHAJA, sebarang fakta baru adalah diberikan oleh fam yang disayangi.*

1) Sejumlah 34 pasukan bertanding dalam 3 Liga Malaysia. 12 Super + 12 Perdana + 10 FAM.

2) Pasukan Harimau Muda B akan bertanding dalam Liga S 2013, menggantikan pasukan Harimau Muda A yang bersedia untuk Sukan SEA 2013. HMA bersedia untuk Liga Slovakia? / luar negara? Sama-sama tunggu jer..

3) ATM 2013 - pertamakali bertanding dalam Liga Super sebagai juara Liga Perdana 2012. Saingan terbuka semua pasukan untuk mencari tempat ke AFC Cup 2014 = 7 pasukan FA: Kelantan, Selangor, Perak, Terengganu, Negeri Sembilan, Pahang, ATM; dan 4 pasukan FC: Darul Takzim, Felda United, T-Team, PKNS; beserta pasukan jemputan dari Singapura juara ASEAN terkini: Lions XII.

4) ATM juga pertamakali bertanding dalam Piala Sumbangsih 2013.

5) Bekas juara doble treble Kedah, menyertai 3 FA: Sarawak, Sabah, KL: JATUH ke Perdana 2013, dan bertanding dengan 3 lagi pasukan FA: Johor, Perlis, PDRM untuk berentap naik balik ke Super 2014. Harus juga berhati-hati dgn 5 pasukan FC lain : NS Betaria, POS Malaysia, Sime Darby, UiTM, dan KL SPA.

6) KL SPA FC 2013 - pertamakali bertanding dalam Liga Perdana sebagai juara Liga FAM 2012.

7) UiTM FC 2013 juga layak ke Liga Perdana pertamakali, atas ehsan ketiadaan Harimau Muda B.

8) Liga FAM 2013 - ada 5 pasukan baru = UKM FC, Kedah United, Tumpat FA, Kuantan FA, Cebagoo FC Sabah. Bersaing dengan 3 pasukan FC: Shahzan Muda Sports Club, Tentera Darat, PBAPP Penang, dan 2 FA: Melaka & Pulau Pinang yang masih bergelumang dalam Liga FAM lagi (Penang tahun kedua, Melaka tahun ketiga berturot-turot) . Sama-sama doakan agar FA ini bangkit tahun depan.

9) Perlis 2013 - terselamat daripada terjerumus ke Liga FAM 2013, atas ehsan penarikan diri USM Penang. Terselamat daripada menjadi pasukan FA ke-4 ke FAM League.

10) Jadi bermulanya Liga M 2013 - pasukan yang telah menarik diri adalah 7 pasukan: Harimau Muda A, Harimau Muda B, Melodi Jaya Johor, SDM Navy Penang, USM Penang, MP Muar, MBJB FC Johor.

KEMPEN PIALA FA 2013

11) Piala FA tahun ini - hanya 30 pasukan sahaja.

12) Semua 12 pasukan Super & 12 pasukan Perdana telah mengesahkan penyertaan.

13) Manakala hanya 5 pasukan Liga FAM yang bertanding.

14) Tambah SATU pasukan jemputan daripada Kemboja = Preah Khan Reach yang telah membuat penampilan kali kedua. Tahun lepas mereka kecundang pada pusingan kedua dengan pasukan KL SPA FC.

15) Jadi 5 pasukan LIGA FAM 2013 yang tidak bertanding adalah = UKM FC, Kedah United, Tumpat FA, Cebagoo FC Sabah, dan Shahzan Muda Sports Club.

16) Perlawanan pertama peringkat kalah mati, ada 3 perlawanan tumpuan yang melibatkan pertembungan sesama pasukan Super. Lions XII v PKNS, Perak v DarulTakzim, dan Selangor v ATM. Jadi 3 pasukan Super - confirm akan tersingkir daripada layak ke pusingan kedua.

17) Manakala untuk pasukan Perdana (1st round): ada 2 perlawanan sesama sendiri = KL v Pos, & Kedah v NS Betaria. Confirm 2 pasukan Perdana akan tersingkir.

18) Hanya 1 pertembungan sesama pasukan Liga FAM tahun ini = Kuantan FA vs Tentera Darat.

19) Setiap 1 pasukan daripada Super & Perdana & FAM confirm bermain di pusingan kedua, setelah mendapat bye: finalist tahun lepas (Kelantan & Sime Darby), dan antara Kuantan / Tentera Darat.

20) Pasukan-pasukan FAM yang lain, hanya akan bertembung dengan pasukan PERDANA sahaja dalam 1st round, kecuali PBAPP Penang yang menghadapi Preah Khan Reach FC Cambodia.

SUPER 2013 AWAL TAHUN.

21) Hampir semua pasukan Super akan bermain dalam perlawanan memenatkan dalam bulan Januari, iaitu 6 perlawanan berturut-turut (termasuk 1 FA). Kelantan & ATM 7 perlawanan termasuk Sumbangsih & FA.

22) Jadi Kelantan & ATM yang bermula 5 Januari = akan bermain selang 3 hari, 2 hari, 3 hari, 2 hari, 3 hari, dan 2 hari; dan pasukan lain 8 Januari, semua main selang 2 hari, 3 hari, 2 hari, 3 hari, dan 2 hari.

23) Ini kerana pasukan Malaysia akan bertemu Yaman pada 6 Februari. Jadi last game adalah FA Cup 1st round = 25 Januari. KITA LIHAT SIAPA YANG BAKAL MENDAHULUI SUPER & MENANG 1st ROUND FA pada Januari nanti.

24) Jadual Perdana & FAM belum keluar, ataupun belum dijumpai lagi. Jadi x dapat buat analisis.

25) Lions XX seperti biasa diberi hak siaran LIVE ataupun TERTUNDA oleh Astro Arena sepanjang tahun seperti tahun lepas.

@SwooshGoldex
26-12-2012, 02:19 AM
Tugas berat bintang Johor
Sukan, Utusan Malaysia 26/12/2012
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/553428_10151301058882295_1963187987_n.jpg

@SwooshGoldex
26-12-2012, 03:50 PM
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/602752_452364801493549_17237345_n.png
Bump untuk hari ini. jom mlm ni kita buat ombak rindu dkt stdium larkin serta kibarkan bendera johor.

Muhammad_27
26-12-2012, 04:22 PM
kenapa TMJ tak main sekali yer...

kalo dia main mesti xde sape2 berani strike...:)paid

@SwooshGoldex
26-12-2012, 09:38 PM
Kejohanan Jemputan 4 Penjuru Anjuran Persatuan Bolasepak Negeri Johor :

Separuh Masa Pertama :
JOHOR DT 3 v Woodlands Wellington FC 0
1Gol JOHOR DT telah di jaringkan oleh Daniel Guiza Dan Safee Sali 2Gol

momoque
26-12-2012, 10:20 PM
Ramainyee umat...smpai jem jln nk gi stadium...

Suasana mcm final piala uefa pulak rasenye...

@SwooshGoldex
26-12-2012, 10:33 PM
Kejohanan Jemputan 4 Penjuru Anjuran Persatuan Bolasepak Negeri Johor :

Keputusan Penuh :
JOHOR DT 5 v Woodlands Wellington FC 1

Gol-gol JOHOR DT telah di jaringkan oleh Daniel Guiza 1,Safee Sali 2, Safiq Rahim 1 dan Mat Yo @ Wak Lan 1

CyberMachine
26-12-2012, 10:38 PM
gol ke 4 - FREEKICK safiq
gol ke 5 - wak lan


merasa jugak wak lan dapat gol....

momoque
26-12-2012, 10:42 PM
Ade video x?

amy@promatt
26-12-2012, 10:44 PM
Terbaik......atas urusan tugas xdpt nk turun.....adoi dgr citer ramai giler org.....

myOrganoGold
26-12-2012, 10:50 PM
johor tmpt kelahiran ku..:)

zerkz
26-12-2012, 10:54 PM
Ade video x?

video safiq rahim score feekick mber aku rakam.. nanti aku try ushr fb dia.. kang aku tempek cni...

amy@promatt
26-12-2012, 11:04 PM
video safiq rahim score feekick mber aku rakam.. nanti aku try ushr fb dia.. kang aku tempek cni...

Usyar dia skit bro...kwn nk tgk gak nie....

zerkz
26-12-2012, 11:13 PM
depa masih dalam stadium.. line slow... member aku kata... untung la beli tiket RM5 dapat 5 gol... hahahahaha...

@SwooshGoldex
26-12-2012, 11:35 PM
Bila free tak penuh.... Bila Bayar.... FULLLLLL
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/65143_396336167116666_13757812_n.jpg

fine net
26-12-2012, 11:46 PM
mantap la safee sali....2 bijik terus...

mantoya
27-12-2012, 12:20 AM
mantap la safee sali....2 bijik terus...

pergggg peenuh n jem gilosssssssss...:((:((
nampak player HM lebih comfdn main....:)cgrock
game nampak agak bertenaga n kemas sikit dari friendly yg lepas...:D
yg best org johor dah start jenguk stadium..:D:D:)cgrock

change4thebetter
27-12-2012, 01:43 AM
pergggg peenuh n jem gilosssssssss...:((:((
nampak player HM lebih comfdn main....:)cgrock
game nampak agak bertenaga n kemas sikit dari friendly yg lepas...:D
yg best org johor dah start jenguk stadium..:D:D:)cgrock



mana-mana negeri pun sama gak bro.
team kuat kompem penuh..
normal la tu.:)):)cgrock

Tahniah la. team teman bungkus pulak ngan abang posmen.:p

@SwooshGoldex
27-12-2012, 02:56 AM
http://www.youtube.com/watch?v=KHApYfOYX7I

ahlil_nujum1
27-12-2012, 03:02 AM
peh td g stadium..mantap lah jdt titik woodland sampai 5-1..

@SwooshGoldex
27-12-2012, 04:24 AM
27hb Disember 2012
8.30 Malam
Camp Nou Larkin Stadium
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/735100_396443823772567_1500294009_n.png

zerkz
27-12-2012, 07:52 AM
http://www.youtube.com/watch?v=KHApYfOYX7I

yang ni versi cantik sikit gambo.... terbaik....

zerkz
27-12-2012, 07:58 AM
Bila free tak penuh.... Bila Bayar.... FULLLLLL
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/65143_396336167116666_13757812_n.jpg

haha.. player star turun mmg la penuh.. suma mmg tau Jhr kompom menang... duduk bayar RM5 wat hilangkan stress jer.. hahaha

adamdaniel81
27-12-2012, 08:07 AM
terbaik la johor tahun ni. sgt hebat.

aspil1
27-12-2012, 08:25 AM
permulaan baik..truskan score gol byk2 Johor...
sape yg pegi smlm mmg puas ati..
tp den kt lembah klang ni..
tggu JDT trun shah alam jek la..

Uzyr R
27-12-2012, 09:05 AM
well done DTFC.. :)cgrock
rugi tak turun stadium malam td..tiba2 ada pulak urusan..
harap dapat turun utk game2 lps ni..:)

a b c d e f
27-12-2012, 09:29 AM
haha.. player star turun mmg la penuh.. suma mmg tau Jhr kompom menang... duduk bayar RM5 wat hilangkan stress jer.. hahaha

ni pre-season punye penonton, berbayar lak tu

uish gilor....

#:-S

amins33
27-12-2012, 09:33 AM
moga-moga dgn kedatangan pemain harimau malaya,harimau selatan akan mengaum...

daniel guiza tu

amins33
27-12-2012, 09:38 AM
kawan aku keje kat stadium...(majlis sukan negeri sukan terjun)..

die kate memang penoh orang beli tiket skang ni...

balik modal r macam ni hihi

Muhammad_27
27-12-2012, 09:49 AM
Bila free tak penuh.... Bila Bayar.... FULLLLLL
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/65143_396336167116666_13757812_n.jpg

sebenarnya peminat ni bukan kesah pasai free atau kena bayar..

yang penting kualiti bermain... baru lah seronok... bayar bape pun diorg tak kesah... bila dah ade peningkatan camni barulah sume semangat...

player pun jadi semangat tengok sekeliling...

@SwooshGoldex
27-12-2012, 04:02 PM
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/734245_453918698004826_414215963_n.jpg

TITANIUM
27-12-2012, 04:22 PM
mlm ni...kasi bantai Pahang pulak....

@SwooshGoldex
27-12-2012, 04:43 PM
penuh stadium larkin.....
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/c0.0.843.403/p843x403/379455_419257848145952_1509142163_n.jpg

takumie
27-12-2012, 04:45 PM
mlm ni...kasi bantai Pahang pulak....

:-?:-?:-?:-?:o:o:o:o~X(~X(~X(..tul ke ni nk bantal phg??? klu JDT mgkin blh laa..klu johr ory rse same2 fight je kut..hehehe

@SwooshGoldex
27-12-2012, 04:49 PM
mlm ni...kasi bantai Pahang pulak....
Tapi bagi pendapat saya, malam ni biar lah Pahang menang lawan Johor FA tu, Sebab saya nak tgk Perlawanan yg lebih mantap Jika Johor Darul Takzim FC lawan dgn Pahang..Malam esok !!
Klu Johor FA jumpa JDTFC macam tak best sangat lah Bro hehehe..adik jumpa abg gitu !

@SwooshGoldex
27-12-2012, 05:01 PM
JOHOR DARUL TAKZIM BELASAH WOODLANDS WELLINGTON 5-1

https://www.youtube.com/watch?v=TXq9qz4ext4
Kelab Johor Darul Takzim yang berstatus pasukan termahal dalam saingan Liga Malaysia (Liga M) musim depan bermula garang apabila membelasah Woodlands Wellington 5-1 pada aksi pra musim Jemputan Empat Penjuru Piala Tunku Mahkota Johor di Stadium Tan Sri Hassan Yunus, Larkin,

Kemenangan itu meletak skuad kendalian Fandi Ahmad layak ke pentas final saingan kalah mati itu dan menanti pemenang antara Pahang dan Johor yang akan beraksi,

Tanpa menyenaraikan pemain import, Simone Del Nero yang mengalami kecederaan dan merehatkan Norshahrul Idlan Talaha, Aidil Zafuan Abd Radzak dan Nurul Azwan Roya di babak pertama tidak menghalang skuad Harimau Selatan menguasai perlawanan.

Seawal minit kesembilan, jaringan yang dinanti penyokong skuad Harimau Selatan menjelma selepas bola sepakan percuma Daniel Guiza dari jarak 20 meter yang terbias benteng Woodlands Wellington menyaksikan penjaga gol, Ahmadulhaq Che Omar sekadar melihat bola menerjah jaring.

Ketika aksi memasuki minit ke-39, giliran Safee Sali mencetak nama selaku penjaring hasil bola tolakan Guiza yang bertindak pantas membuka ruang kepada penyerang kebangsaan itu melepasi benteng pertahanan pelawat untuk merembat bola leret menewaskan Ahmadulhaq.

Safee sekali lagi menceriakan lebih 20,000 penyokong setia Harimau Selatan pada minit ke-44 apabila bola rembatan leret dari jarak 35 tepat menerjah jaring namun pada babak kedua Khalid Hamdaoui mencipta jaringan buat Woodlands Wellingtonpada ke -51 hasil rembatan dari luar kotak penalti .

Fandi yang tampak menggunakan perlawanan itu sebagai `eksperimen' mencari kesebelasan mantap tatkala membuat persiapan menjelang saingan Liga M memasukkan Norshahrul Idlan Tahala menggantikan Safee bergandingan bersama Guiza dah Aidil Zafuan yang pada awalnya dirancang beraksi di posisi bek kanan kembali mengemudi benteng tengah bersama Muslim.

Kapten Harimau Malaya, Safiq Rahim turut tidak ketinggalan untuk meletak dirinya sebagai penjaring selepas menjaringkan gol pada minit ke-82 hasil sepakan percuma dari luar kotak penalti manakala Mat Yo memastikan kemenangan buat Harimau Selatan ketika aksi berbakik dua minit untuk ditamatkan

SayaBudakBaruBelajar
27-12-2012, 05:09 PM
mana-mana negeri pun sama gak bro.
team kuat kompem penuh..
normal la tu.:)):)cgrock

Tahniah la. team teman bungkus pulak ngan abang posmen.:p

Takpe,coach deme tu kawan yakin ngan dier...:D:D


Terbaik......atas urusan tugas xdpt nk turun.....adoi dgr citer ramai giler org.....

Sejam aku dok dlm kete jammed...Last2 balik tros...huhuhu Kunun2 nak tgk ngan anak bini..Kalau tau jammed trok mcm tu g sendiri jelah pasnih :)):)):))

momoque
27-12-2012, 06:38 PM
woodlands wellington ni kuat ke kt liga spore?

ke mmg team belasahan?

aspil1
27-12-2012, 06:50 PM
sebenarnya peminat ni bukan kesah pasai free atau kena bayar..

yang penting kualiti bermain... baru lah seronok... bayar bape pun diorg tak kesah... bila dah ade peningkatan camni barulah sume semangat...

player pun jadi semangat tengok sekeliling...

aku sokong statement ni..
org sbnanye nk ngk permainan yg menarik n cantik..
kalo x star pun tp main cantik, smua org terhibur :)cgrock
nmpak corak permainan johor ade cantik gak la..
semoga leh improve n kekalkan prestasi

mantoya
27-12-2012, 07:42 PM
aku sokong statement ni..
org sbnanye nk ngk permainan yg menarik n cantik..
kalo x star pun tp main cantik, smua org terhibur :)cgrock
nmpak corak permainan johor ade cantik gak la..
semoga leh improve n kekalkan prestasi

setuju....kalu mlm tadi main mcm HM teman tak dtg lglah....:((:((
nampak player HM lain mcm je semangat,tak mcm kat AFF..:eek:
tgh tu kalu si italy ada lg rancak...:)cgrock

amy@promatt
27-12-2012, 08:26 PM
Sejam aku dok dlm kete jammed...Last2 balik tros...huhuhu Kunun2 nak tgk ngan anak bini..Kalau tau jammed trok mcm tu g sendiri jelah pasnih :)):)):))

Kena dtg awal la nnti

noonaka
27-12-2012, 09:20 PM
Bila free tak penuh.... Bila Bayar.... FULLLLLL
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/65143_396336167116666_13757812_n.jpg

tu dia :D

hari tu ade org perli pemain boleh dibeli tapi penonton boleh ke dibeli?

gambar menceritakn segalanya :D

Johor sinonim dgn kaler biru la lps ni

@SwooshGoldex
27-12-2012, 10:53 PM
Barisan anak buah Azmi Mohamad menentang Pahang:
Mohd Farid Ramli, Izuan Jarudin, Nazri Ahmad, Khairul Ismail, Andre Da Silva, Orlando, Jasazrin Jamaludin, Hasni Zaidi, Rashid Aya, Fadzli Paat dan See Kok Luen.
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/522911_454041374659225_1850078359_n.jpg

Keputusan penuh Perlawanan
Johor FA 3 vs Pahang 0
Gol di jaringkan oleh:Rasyid Aya(min29),Rosfaizul Azuar(min53),Orlando (min66).

momoque
27-12-2012, 11:52 PM
Esok final tobat jem lg...

Lusa pulak jem kt angsana.....

momoque
27-12-2012, 11:53 PM
Barisan anak buah Azmi Mohamad menentang Pahang:
Mohd Farid Ramli, Izuan Jarudin, Nazri Ahmad, Khairul Ismail, Andre Da Silva, Orlando, Jasazrin Jamaludin, Hasni Zaidi, Rashid Aya, Fadzli Paat dan See Kok Luen.
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/522911_454041374659225_1850078359_n.jpg

Keputusan penuh Perlawanan
Johor FA 3 vs Pahang 0
Gol di jaringkan oleh:Rasyid Aya(min29),Rosfaizul Azuar(min53),Orlando (min66).

Kalo ade video best ni...

yussys
27-12-2012, 11:57 PM
haha.. arini jalan dari rumah je.. konon malas nak kluar kereta pasal kenderaan.. rupanya penat jalan kaki....
apa pun tahniah.. final malam esk...

oxygenO2
28-12-2012, 12:04 AM
Terbaekla johorrrr...

zerkz
28-12-2012, 12:21 AM
haha.. Arini jalan dari rumah je.. Konon malas nak kluar kereta pasal kenderaan.. Rupanya penat jalan kaki....
Apa pun tahniah.. Final malam esk...


final team mane masuk?????

yussys
28-12-2012, 12:27 AM
final team mane masuk?????

final johor dgn johor united.. adeh... lawan adik abg.... baru ingt nak suruh pahang pi final....

amy@promatt
28-12-2012, 12:28 AM
haha.. arini jalan dari rumah je.. konon malas nak kluar kereta pasal kenderaan.. rupanya penat jalan kaki....
apa pun tahniah.. final malam esk...

Jln dri apartment blkg stadium ker aper bro?....

aspil1
28-12-2012, 12:29 AM
final team mane masuk?????

abang vs adik nnt kt final..
Pahang team Liga SUper pun leh kalah ngan Johor FA..
terbaek gak la dua2 team Johor ni..
kekalkan prestasi .. luaskan kuasa..:)cgrock

amy@promatt
28-12-2012, 12:31 AM
abang vs adik nnt kt final..
Pahang team Liga SUper pun leh kalah ngan Johor FA..
terbaek gak la dua2 team Johor ni..
kekalkan prestasi .. luaskan kuasa..:)cgrock

Harap dpt kekalkan rentak dn lg better lg....semua menang jaringan besar jer...mmg terbaikkk..

yussys
28-12-2012, 12:32 AM
Jln dri apartment blkg stadium ker aper bro?....

aah bro... larkin idaman.. yang den kata kawasan hot ni.. memang payah nak dapat rumah sini... jom esk tengok final... esk memang kompem penuh punya..

@SwooshGoldex
28-12-2012, 12:32 AM
Tapi yg aku tak puas hati ni Tandas kat Stadium larkin hampeh, Ermm..harap2 duit RM5 yg kita bayar tu digunakan lah sikit untuk menambahbaik Fasiliti dan baiki tandas kat stadium tu...Puuii !! (Tandas kat Gate C)

yussys
28-12-2012, 12:33 AM
abang vs adik nnt kt final..
Pahang team Liga SUper pun leh kalah ngan Johor FA..
terbaek gak la dua2 team Johor ni..
kekalkan prestasi .. luaskan kuasa..:)cgrock

terkejut jugak game tadi.. padahal johor fa takde star mana pun.. tapi pahang yang liga super tadi blh plak kene 3_0...

amy@promatt
28-12-2012, 12:34 AM
aah bro... larkin idaman.. yang den kata kawasan hot ni.. memang payah nak dapat rumah sini... jom esk tengok final... esk memang kompem penuh punya..

Insyalah..esk kwn nk turun...nk rasa bahang stadium legend tue...

yussys
28-12-2012, 12:35 AM
Tapi yg aku tak puas hati ni Tandas kat Stadium larkin hampeh, Ermm..harap2 duit RM5 yg kita bayar tu digunakan lah sikit untuk menambahbaik Fasiliti dan baiki tandas kat stadium tu...Puuii !! (Tandas kat Gate C)

dalam proses kumpul duit ni.. klu tengk kat gate C tu ada sikit dinding dah cat dah...tengk nnty apa kejutan tmj nak buat plak utk stadium ni..

yussys
28-12-2012, 12:37 AM
Insyalah..esk kwn nk turun...nk rasa bahang stadium legend tue...

memang terbaik game esk.. yang tak blh blah team sorak kita... memang terbaik.. hahaha:)paid:)paid

amy@promatt
28-12-2012, 12:38 AM
terkejut jugak game tadi.. padahal johor fa takde star mana pun.. tapi pahang yang liga super tadi blh plak kene 3_0...

Xper cool semua..baru pemanas bdn jgn yakin peringkat awal...nnti ada yg panas bontot...kekekek

amy@promatt
28-12-2012, 12:40 AM
memang terbaik game esk.. yang tak blh blah team sorak kita... memang terbaik.. hahaha:)paid:)paid

Team sorak pom-pom girl ker aper bro?...kekekeke...

@SwooshGoldex
28-12-2012, 12:41 AM
memang terbaik game esk.. yang tak blh blah team sorak kita... memang terbaik.. hahaha:)paid:)paid
Kelab Sorak yg ni ke Bro maksudkan..ermm,Dari dulu mmg Gamble diorang ni hehehe..
http://www.youtube.com/watch?v=t3yQFfaoFek

yussys
28-12-2012, 12:41 AM
Xper cool semua..baru pemanas bdn jgn yakin peringkat awal...nnti ada yg panas bontot...kekekek

game tadi pahang tengah abis.. depend pun kurang sikit...mungkin jugak diorg tak main dalam keadaan sebenar.. johor tadi pun main pun tak berapa cantik jugak...banyak nak kene betulkan lagi...

yussys
28-12-2012, 12:43 AM
Kelab Sorak yg ni ke Bro maksudkan..ermm,Dari dulu mmg Gamble diorang ni hehehe..
http://www.youtube.com/watch?v=t3yQFfaoFek

err.. bro ada dalam ni sekali ker??? haha... sori bro.. baru ni amek tau...:D:D padahal rumah dekat tapi semangat nak masuk stadium tu mcm lemah.. ni semangat ada balik ni...

mantoya
28-12-2012, 12:49 AM
Tapi yg aku tak puas hati ni Tandas kat Stadium larkin hampeh, Ermm..harap2 duit RM5 yg kita bayar tu digunakan lah sikit untuk menambahbaik Fasiliti dan baiki tandas kat stadium tu...Puuii !! (Tandas kat Gate C)

betul tu....mcm reban dah....
apa dah...kasi bikin elok2lah toilet....:mad::mad:

@SwooshGoldex
28-12-2012, 12:57 AM
err.. bro ada dalam ni sekali ker??? haha... sori bro.. baru ni amek tau...:D:D padahal rumah dekat tapi semangat nak masuk stadium tu mcm lemah.. ni semangat ada balik ni...
Apa pulak nak sori2 bro...klu boring tgk bola sorang2 join Aje ngan diaorang tu, sambil menonton sambil bernyanyi menghiburkan hati...hehe Takde hal punya..lagi Ramai join B.O.S lagi Gemuruh Stadium di buatnya...hehe:D

yussys
28-12-2012, 01:12 AM
Apa pulak nak sori2 bro...klu boring tgk bola sorang2 join Aje ngan diaorang tu, sambil menonton sambil bernyanyi menghiburkan hati...hehe Takde hal punya..lagi Ramai join B.O.S lagi Gemuruh Stadium di buatnya...hehe:D

mcm minat nak join.. tapi mcm sogan la plak bro... hahaha

momoque
28-12-2012, 01:15 AM
woodlands wellington ni kuat ke kt liga spore?

ke mmg team belasahan?


he3 patutla johor dt bole kitai sampai 5-1...ini rahsianya...:D


http://www.sleague.com/competitions/s-league/table


silap2 johor bole kitai johor dt final esok...:))

@SwooshGoldex
28-12-2012, 01:19 AM
he3 patutla johor dt bole kitai sampai 5-1...ini rahsianya...:D


http://www.sleague.com/competitions/s-league/table


silap2 johor bole kitai johor dt final esok...:))

Patut lah JDTFC menang beso,malam kelmarin..Mungkin atas faktor simpati dia tak belasah sampai 10 gol kot hehe..esok Adik jumpa abg...adoii !!

momoque
28-12-2012, 01:22 AM
Patut lah JDTFC menang beso,malam kelmarin..Mungkin atas faktor simpati dia tak belasah sampai 10 gol kot hehe..esok Adik jumpa abg...adoii !!

mane adik mane abg ni bro? confusela aku...:-?

@SwooshGoldex
28-12-2012, 01:24 AM
mane adik mane abg ni bro? confusela aku...:-?
yg main kat Liga super tu kira abang lah...:D

westgate_blowoff
28-12-2012, 06:41 AM
Jersi johor dt da reveal ke? Sori aku tertinggal...hehe

@SwooshGoldex
28-12-2012, 09:12 AM
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/68679_396941123722837_401627731_n.png

Ussf
28-12-2012, 10:25 AM
Tahniah Johor FA... 3-0 tuh... hehehe...

Aku xterkejut kalau Johor FA menang malam nih... Tapi mampu ke?? Air muka kena jaga juga... Xkan team bernilai jutaan ringgit kalah... Ye x? huhuhuhu....

SayaBudakBaruBelajar
28-12-2012, 12:11 PM
Tiket final mlm ni RM10 ye abam2 sumer :D:D:D

SayaBudakBaruBelajar
28-12-2012, 12:13 PM
Tahniah Johor FA... 3-0 tuh... hehehe...

Aku xterkejut kalau Johor FA menang malam nih... Tapi mampu ke?? Air muka kena jaga juga... Xkan team bernilai jutaan ringgit kalah... Ye x? huhuhuhu....

team Johor FA pon tak kurang hebatnye walaupun tak banyak nama2 besar...Pasni aku jadi penonton JFA plak,setelah bertahun meyokong JFC hehehhe
Maleh nak g larkin,jln jammed trok..Tgu game besar2 jer nanti :)):))

jutaONEfami
28-12-2012, 02:47 PM
fuhh aku baru plan nak g stadium mlm ni tapi ramai bgtau jam tahap kritikal malas la...

tp ape pun tahun ni sokong JDTFC la :)):)):)):))

Ussf
28-12-2012, 02:51 PM
team Johor FA pon tak kurang hebatnye walaupun tak banyak nama2 besar...Pasni aku jadi penonton JFA plak,setelah bertahun meyokong JFC hehehhe
Maleh nak g larkin,jln jammed trok..Tgu game besar2 jer nanti :)):))

Bkn 2 2 team akan main d Larkin ke??

ezeynet
28-12-2012, 02:59 PM
aku akan sokong dtfc kalau lawan kelantan..:))

giler_gadget
28-12-2012, 03:10 PM
nak gi beli tiket awal2 ni ada jual ke..

@SwooshGoldex
28-12-2012, 03:12 PM
nak gi beli tiket awal2 ni ada jual ke..
Utk makluman:

Sehingga pukul 2 ptg, jualan tiket hanya berbaki lebey kurang 3 ribu keping shj yg tinggal ( penjual tiket yg maklumkan)
ayuh penuhkan stadium wahai anak jati johor

giler_gadget
28-12-2012, 03:20 PM
Utk makluman:

Sehingga pukul 2 ptg, jualan tiket hanya berbaki lebey kurang 3 ribu keping shj yg tinggal ( penjual tiket yg maklumkan)
ayuh penuhkan stadium wahai anak jati johor


adoi la... x sempat la ni...

Penbiru
28-12-2012, 03:22 PM
mesti la kena menangkan jdfc...kalah malu la...

giler_gadget
28-12-2012, 03:24 PM
tadi pagi nak gi beli, kang mcm poyo sgt lak, kaunter xbukak ke apa.. huhuuu.. nmpk mcm nak melepas la ni..

aspil1
28-12-2012, 03:29 PM
Jersi johor dt da reveal ke? Sori aku tertinggal...hehe

jersey launch 29hb kt Angsana bro...
brand Kappa

gunnersourus
28-12-2012, 03:31 PM
agak2 kalo aku gi malam ni dapat tiket x??:-?:-?

momoque
28-12-2012, 03:33 PM
Rabu hari tu jammed teruk...org parking smpai skola cina foon yew...

Siap 2 lapis lg...mlm ni ntah2 sampai bomba...

alibseekerz
28-12-2012, 03:35 PM
Go Johor Go.. :)cgrock:)cgrock
akhirnye penuh gak stadium larkin sepanjang aku keje kat sini.. :D:D

momoque
28-12-2012, 03:35 PM
jersey launch 29hb kt Angsana bro...
brand Kappa

Esok angsana confirm full house...aku rase jersey akan sold out sok...

kazama
28-12-2012, 03:36 PM
jom2 malam ni,, hahaha,, tiket last minit memg payah la kot,,, huhuhu

hyfactive
28-12-2012, 03:37 PM
dulu johor sepi tanpa kabar,kini berita memenuhi surat khabar...

jutaONEfami
28-12-2012, 03:41 PM
Go Johor Go.. :)cgrock:)cgrock
akhirnye penuh gak stadium larkin sepanjang aku keje kat sini.. :D:D

wah keje kat stadium ke..info terbaru tiket ada lagi tak?

momoque
28-12-2012, 03:43 PM
Tiket kene beli kt stadium je eh? Online takde?

alibseekerz
28-12-2012, 03:45 PM
wah keje kat stadium ke..info terbaru tiket ada lagi tak?

xjaga tiket bro...jaga atlet je..hehehehe :D:D
kaunter tiket kat blah blakang...office sy kat blah depan :">:">
ade lagi kot tiket..:)cgrock:)cgrock

jutaONEfami
28-12-2012, 03:47 PM
xjaga tiket bro...jaga atlet je..hehehehe :D:D
kaunter tiket kat blah blakang...office sy kat blah depan :">:">
ade lagi kot tiket..:)cgrock:)cgrock

wah bleh la tolong beli tiket hahahahahahaha :)):)):)):))

dushtano
28-12-2012, 03:48 PM
esok ke jersi launch?

gunnersourus
28-12-2012, 03:49 PM
xjaga tiket bro...jaga atlet je..hehehehe :D:D
kaunter tiket kat blah blakang...office sy kat blah depan :">:">
ade lagi kot tiket..:)cgrock:)cgrock

kalo nak mintak amek pic ngan atlet (nak2 player) bole uruskan x??:))

alibseekerz
28-12-2012, 03:51 PM
wah bleh la tolong beli tiket hahahahahahaha :)):)):)):))

Rate in usd..hahaha :)):)) :)cgrock:)cgrock

alibseekerz
28-12-2012, 03:52 PM
kalo nak mintak amek pic ngan atlet (nak2 player) bole uruskan x??:))

gawat nie... :)):)):))

jutaONEfami
28-12-2012, 03:53 PM
Rate in usd..hahaha :)):)) :)cgrock:)cgrock

terbaikla ko..rm10 convert USD xde hal :eek::eek::eek:

alibseekerz
28-12-2012, 04:03 PM
terbaikla ko..rm10 convert USD xde hal :eek::eek::eek:

:)):)):)):)):)):)):)):)):)):))

CyberMachine
28-12-2012, 04:04 PM
johor lawan johor pn tike sold out..

perh

Muhammad_27
28-12-2012, 04:07 PM
johor lawan johor pn tike sold out..

perh

senang sikit... cakap sokong mana? johor jerk...

sebab kalah salah satu atau menang salah satu tetap johor..

abes cite... so xde lah diorg nk gadoh2 kt stadium nnti... :))

khairulazha
28-12-2012, 04:22 PM
johor lawan johor pn tike sold out..

perh

Pahang kalahke

mantoya
28-12-2012, 04:59 PM
lega dah dpt tiket 3 ketul.....

SayaBudakBaruBelajar
28-12-2012, 05:04 PM
Bkn 2 2 team akan main d Larkin ke??

Johor united maen MPPG (pasir gudang).

p/s : Stadium pon dah cat baru :D:D:D

jutaONEfami
28-12-2012, 05:06 PM
lega dah dpt tiket 3 ketul.....

ko baru lepas beratur ke? dah abis gamaknya tiket..

@SwooshGoldex
28-12-2012, 05:07 PM
lega dah dpt tiket 3 ketul.....
Bro tiket dia cam takde ciri2 keselamatan kan...apa kata bro Scan pastu print 10 keping lagi guna kertas pink pastu ajak lah sedara mara ke kawan2 ke..hehehe !! amacam ada bran ?:(scam

mantoya
28-12-2012, 05:12 PM
ko baru lepas beratur ke? dah abis gamaknya tiket..

12 tadi...:D:D...ramai yg memborong tu yg cepat habis...:((:((

mantoya
28-12-2012, 05:14 PM
Bro tiket dia cam takde ciri2 keselamatan kan...apa kata bro Scan pastu print 10 keping lagi guna kertas pink pastu ajak lah sedara mara ke kawan2 ke..hehehe !! amacam ada bran ?:(scam

betul tu...paper biasa je.....boleh buat niaga haram..:eek::eek:

a2emay
28-12-2012, 05:44 PM
senang sikit... cakap sokong mana? johor jerk...

sebab kalah salah satu atau menang salah satu tetap johor..

abes cite... so xde lah diorg nk gadoh2 kt stadium nnti... :))

Asal masuk gol jer, sorak... Tak kisah masuk belah mana2 pun kan... Heheheh

@SwooshGoldex
28-12-2012, 06:02 PM
http://www.youtube.com/watch?v=nhTsD3L22KM

hazwan17
28-12-2012, 06:05 PM
tiket habes ke.yang baru nak gerak malam memang tengok dari luar je la. adehhh

@SwooshGoldex
28-12-2012, 06:06 PM
tiket habes ke.yang baru nak gerak malam memang tengok dari luar je la. adehhh
Masih ada bro...datang je !! Diorang leh print lagi..takde hal punya hehehe..

giler_gadget
28-12-2012, 06:07 PM
Dpt dua tiket. Kol 5 tadi abam tiket kata tggl 300++ je lg tiket. Huhuu selamat gua.
Sana gol wa jerit, sini gol wa lompat.
:p

@SwooshGoldex
28-12-2012, 06:17 PM
Dpt dua tiket. Kol 5 tadi abam tiket kata tggl 300++ je lg tiket. Huhuu selamat gua.
Sana gol wa jerit, sini gol wa lompat.
:p

mak aiii cepatnya dah nak habis...

giler_gadget
28-12-2012, 06:32 PM
Off-topic sket, skrg malaysia leading 3-0 vs Slavia. Baru 1st half
live @ arena.
sekian

selambeyaya
28-12-2012, 09:34 PM
Belum sempat lagi nak tgk mane2 game johor. Tunggu la nnt aku dtg bawak A4 pink. Suruh counter print byk2.

@SwooshGoldex
28-12-2012, 09:43 PM
Kejohanan Jemputan 4 Penjuru Anjuran Persatuan Bolasepak Negeri Johor :

Separuh Masa Pertama : JOHOR Darul Takzim [1] v JOHOR [0]

Jaringan dihasilkan oleh Hazwan Roya Minit 44 .

giler_gadget
28-12-2012, 10:02 PM
1-1 skrg.
johor fa main baik. Rajin kejar bola. Jdt dgn jersey itam mcm berat lain mcm nak ngejor

@SwooshGoldex
28-12-2012, 10:33 PM
Kejohanan Jemputan 4 Penjuru Anjuran Persatuan Bolasepak Negeri Johor :

FULL TIME : JOHOR Darul Takzim [1] v JOHOR [2]

Jaringan Johor DT dihasilkan oleh Nurul Azwan Roya Minit 44,Manakala gol Johor di jaringkan oleh Muri Orlando Minit 56 dan 71 .

amy@promatt
28-12-2012, 10:35 PM
Kejohanan Jemputan 4 Penjuru Anjuran Persatuan Bolasepak Negeri Johor :

FULL TIME : JOHOR Darul Takzim [1] v JOHOR [2]

Jaringan Johor DT dihasilkan oleh Nurul Azwan Roya Minit 44,Manakala gol Johor di jaringkan oleh Muri Orlando Minit 56 dan 71 .

terbaik....sycology jer nie....

iwak
28-12-2012, 10:36 PM
cmne leh kalah dgn johor ni?

istinggar
28-12-2012, 10:41 PM
Meriah topik ni, tahniah. Team ambe dok rok cetong.

@SwooshGoldex
28-12-2012, 10:48 PM
cmne leh kalah dgn johor ni?

ermm...biasa lah abg kene mengalah ngan adik...asyik abg je nak menang berturut2 main freindly..tak fair lah..biar adik bersemangat dan yakin diri sikit main kat Liga Perdana tu nanti sebagai bekalan...:)):)):))

liver_bird
28-12-2012, 11:12 PM
takde upload gambar kat stadium td ker? dgr cite sold out...

westgate_blowoff
28-12-2012, 11:14 PM
johor mng & klh...huhu

momoque
28-12-2012, 11:15 PM
team star kalah??? malu weiii

yussys
28-12-2012, 11:17 PM
ada break down....:((:(( tak dapat pergi... keluar rumah jammed sampai rumah pun jammed...

iswaraburuk
28-12-2012, 11:18 PM
team star kalah??? malu weiii

tak sherashi la tuu..:p

yussys
28-12-2012, 11:21 PM
team star kalah??? malu weiii

kalau tengok game semalam nampak mcm kene titik jer.. rupanya abg yang kene titik... hahhaa..

besikal
28-12-2012, 11:26 PM
aikkk biar betik!

cintanafisya
28-12-2012, 11:38 PM
psiko je ni..bg nmpk team johor tu hebat la sikit..bole klh kn team jdt fc yg pnuh ngan bintang2 berkelipan..bg team lain tgk gerun..

giler_gadget
28-12-2012, 11:52 PM
Johor fa main lagi baik dr johor dt. Nak kata psycho pon mcm x caye..
diorg passing bagus, persefahaman pon baik.
good job.

rizaldin
29-12-2012, 12:12 AM
Team JDT kan baru bersama.. Baru 2 perlawanan main.. keserasian masih kurang lagi.. dah banyak main game nanti, kalau banyak kalah barulah leh kutuk.. huhu

momoque
29-12-2012, 12:12 AM
Johor fa main lagi baik dr johor dt. Nak kata psycho pon mcm x caye..
diorg passing bagus, persefahaman pon baik.
good job.

johor fa ni team lama...so persefahaman antara pemain dh mantop...

turun pula sbg underdog...so takde pressurela...

johor dt ni baru lg...takpe ade mase lg utk improve...

ape kate tmj agaknye ek? :D

mantoya
29-12-2012, 12:47 AM
johor fa ni team lama...so persefahaman antara pemain dh mantop...

turun pula sbg underdog...so takde pressurela...

johor dt ni baru lg...takpe ade mase lg utk improve...

ape kate tmj agaknye ek? :D


patut gajah perang kena sengat dgn JFC.....:D:D
rupanya johor FC lg hebat....
control bola lg cun relax2 je supply bola..:)paid.
nampak player JFC lg serasi dari JDT....:)cgrock

bujangsenang
29-12-2012, 04:55 AM
budak nakal nero x main ..

@SwooshGoldex
29-12-2012, 01:44 PM
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/578014_428838647188635_1387308473_n.jpg

HARIAN METRO

Kelab mahal tumpas
Oleh Rizar Mohd Noor
rizar@hmetro.com.my

STATUS Kelab Johor Darul Takzim selaku pasukan yang memiliki ramai bintang tercalar selepas tewas mengejut 1-2 kepada skuad abang, Johor yang muncul juara Jemputan Empat Penjuru Piala Tunku Mahkota Johor pada aksi final di Stadium Larkin, malam tadi.

Ternyata kelibat pemain berstatus bintang yang mewarnai Johor Darul Takzim berjaya menggamit kehadiran lebih 30,000 penyokong untuk menyemarakkan lagi saingan final biarpun ia sekadar pertembungan adik dan abang namun tetap menyajikan aksi menarik kedua-dua pasukan.

Skuad bimbingan Fandi Ahmad bertindak garang seawal minit ke-10 berpunca dari gerakan kapten, Safiq Rahim yang mengumpan bola kepada Norshahrul Idlan Talaha namun bola rembatan deras penyerang skuad Harimau Selatan itu pantas ditepis keluar penjaga gol, Mohd Syamim Othman.

Biarpun sering diasak, anak didik Azmi Mohamad pantas melakukan serangan balas dan hampir memecah kebuntuan pada minit ke-33 selepas bola rembatan Juan Muriel Orlando gagal ditangkap kemas penjaga gol, Muhammad Al-Hafiz Hamzah dan rembatan susulan Andre Francisco Da Silva melepasi palang gol.

Gol yang dinanti skuad Harimau Selatan terhasil pada minit ke-43 berpunca daripada gerakan Norshahrul yang sekadar menanduk bola sipi untuk membuka ruang buat Nurul Azwan Roya merembat kencang dari luar kotak penalti dan gagal ditepis Mohd Syamim. Namun gol itu tidak bertahan lama apabila Orlando menyamakan jaringan pada minit ke-56 hasil tandukan mudah.

Orlando yang tidak dikawal kemudian mencipta gol kemenangan pada minit ke-76 selepas bola rembatan deras dari luar kotak penalti tepat menerjah jaring untuk memastikan Johor yang beraksi di kancah Liga Perdana musim depan meraih kemenangan.

Pada aksi penentuan tempat ketiga dan keempat, Pahang membelasah kelab Liga Singapura (Liga S), Woodlands Wellington, 6-0 dalam perlawanan yang diadakan di Padang Seri Gelam, semalam.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/29

yussys
29-12-2012, 02:10 PM
jom pergi angsana...

oldskoolrocka
29-12-2012, 02:11 PM
patut gajah perang kena sengat dgn JFC.....:D:D
rupanya johor FC lg hebat....
control bola lg cun relax2 je supply bola..:)paid.
nampak player JFC lg serasi dari JDT....:)cgrock

Bukan johor fa ke?:-?

@SwooshGoldex
29-12-2012, 02:13 PM
jom pergi angsana...
Pemain2 Johor Darul Takzim di belakang stage
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/400055_511443565544205_1329862102_n.jpg
Keadaan semasa di angsana
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/574793_429155517156948_70815825_n.jpg

mat_letop
29-12-2012, 02:20 PM
Pemain2 Johor Darul Takzim di belakang stage
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/400055_511443565544205_1329862102_n.jpg
Keadaan semasa di angsana
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/574793_429155517156948_70815825_n.jpg

terbaik3x
update lg bro
kami di lembah klang sgt memerlukan info dari anda
go go go harimau selatan :eek::eek:

yussys
29-12-2012, 02:28 PM
Pemain2 Johor Darul Takzim di belakang stage
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/400055_511443565544205_1329862102_n.jpg
Keadaan semasa di angsana
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/574793_429155517156948_70815825_n.jpg

sampai kol berapa ni bos???

liver_bird
29-12-2012, 03:21 PM
upload jersi baru weii....nak tgk gak mcm mane...hehehe

yussys
29-12-2012, 03:23 PM
upload jersi baru weii....nak tgk gak mcm mane...hehehe

http://carigold.com/portal/forums/attachment.php?attachmentid=108707&stc=1&d=1356765757

cantik tak???

westgate_blowoff
29-12-2012, 03:27 PM
Smat la jesi...

jumba
29-12-2012, 03:53 PM
mcm barca la jersi

westgate_blowoff
29-12-2012, 03:56 PM
mcm barca la jersi

Shhhhh... Jgn ckp kuat sgt. Nnt ade mulot hancing ckp smua part mau copy lak. Haha:eek:

hafizan78
29-12-2012, 04:00 PM
orang Johor masuk mengadap...

cuping
29-12-2012, 04:04 PM
mana gambar

darkkiller
29-12-2012, 04:23 PM
http://www.carigold.com/portal/forums/attachment.php?attachmentid=108707&d=1356765756

mana satu yg utama?

darkkiller
29-12-2012, 04:25 PM
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/531882_518095171556236_192674949_n.jpg

momoque
29-12-2012, 05:25 PM
http://carigold.com/portal/forums/attachment.php?attachmentid=108707&stc=1&d=1356765757

cantik tak???

Memey smart...kalo pakai jersi ni smlm mesti menang dh smlm he3...

mantoya
29-12-2012, 05:36 PM
Lawa sehh:D

noonaka
29-12-2012, 05:42 PM
Shhhhh... Jgn ckp kuat sgt. Nnt ade mulot hancing ckp smua part mau copy lak. Haha:eek:

DTFC ade affiliate ngan Man City ke? :D

cuping
29-12-2012, 06:34 PM
kat mana nak beli

amy@promatt
29-12-2012, 06:36 PM
kat mana nak beli

7.1.2013 beli baju Johor FA di Stadium MPPG, nanti 12.1.2013 pulak jersi JDT FC di Stadium Larkin

#We Always Support Johor

momoque
29-12-2012, 06:38 PM
Kat al ikhsan takde jual ke?

mantoya
29-12-2012, 06:44 PM
7.1.2013 beli baju Johor FA di Stadium MPPG, nanti 12.1.2013 pulak jersi JDT FC di Stadium Larkin

#We Always Support Johor

Berape rm/sehelai.....?

amy@promatt
29-12-2012, 06:46 PM
Berape rm/sehelai.....?

entah diorg ckp dlm linkungan rm 70 kot...

@SwooshGoldex
29-12-2012, 07:04 PM
http://www.youtube.com/watch?v=8k1D_2v5pcY

@SwooshGoldex
29-12-2012, 07:37 PM
Kat al ikhsan takde jual ke?

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/36514_447343191986444_956441232_n.jpg

Jersi Johor Darul Takzim (HOME)
Harga RM69.90
Pos/Courier :+RM10
Tidak termasuk Patch Super League & Nombor Jersi

Utk Order sila Sms 0122651488/0146084444

Visit http://www.facebook.com/KappaMalaysiaJersiAksesoriSukan?group_id=0

momoque
29-12-2012, 07:40 PM
http://www.youtube.com/watch?v=8k1D_2v5pcY

Meriah tul...smlm ke? Aku suke jersey biru ade design v ni...

@SwooshGoldex
29-12-2012, 07:42 PM
Meriah tul...smlm ke? Aku suke jersey biru ade design v ni...
tu lah pasal....cantik gak jersi tu...takpe lah biarlah ia menjadi koleksi peribadi ku..siapa tahu 10-20tahun lagi jersi tu jadi bernilai hehehe...tu lotto sponsor. skrng sponsor baru kappakk hehe..:D

yussys
29-12-2012, 07:55 PM
http://www.youtube.com/watch?v=8k1D_2v5pcY

sempoi group ni....:)paid:)paid

mantoya
29-12-2012, 08:00 PM
tu lah pasal....cantik gak jersi tu...takpe lah biarlah ia menjadi koleksi peribadi ku..siapa tahu 10-20tahun lagi jersi tu jadi bernilai hehehe...tu lotto sponsor. skrng sponsor baru kappakk hehe..:D

Lotto biru entah Kat mana.... Zaman Hj Boba

amy@promatt
29-12-2012, 08:07 PM
xder ker lagu amy search dn joe flizow tdi....

@SwooshGoldex
29-12-2012, 08:13 PM
xder ker lagu amy search dn joe flizow tdi....
tu aku pun tgh duk tunggu ni...klu ada sesiapa yg ada dapat lagu tu share2 kan lah kat sini..ya tgh tunggu release je ni..

bujangsenang
29-12-2012, 11:00 PM
nama SPonsor belum ada lagi pada jersey .. agak2 mana lagi besar sponsor M7 @ TATA MOTOR?

liver_bird
29-12-2012, 11:00 PM
jersi jhr nie takde logo sponsor ker??
pehhh terror no takde ape2 penaja?? PBNJ pakai duit sendiri jer ke...tanpa penaja?
dlm y.tube lagu merah biru tu yg kelako brade yg main drum tu...siap pakai topi lanun....hahahaha!!!! mane dia dpt plak tu....hahaha!!!

@SwooshGoldex
29-12-2012, 11:02 PM
nama SPonsor belum ada lagi pada jersey .. agak2 mana lagi besar sponsor M7 @ TATA MOTOR?
TATA Motor Sponsor paling besar..

bujangsenang
29-12-2012, 11:37 PM
TATA Motor Sponsor paling besar..

maksud saya pada baju , sebab tadi kat angsana xde pon booth TATA MOTORS.:D

Booth paling cantik M7

raywanji
30-12-2012, 01:44 AM
terbaik3x
update lg bro
kami di lembah klang sgt memerlukan info dari anda
go go go harimau selatan :eek::eek:

btol3 bro..aku sokong!sebagai anak johor di perantauan kami amat mengharapkan info anda..luaskan kuasamu harimau selatan!proud to be a johorian!!!:)cgrock:)cgrock:)cgrock

yussys
30-12-2012, 02:25 PM
luaskan kuasamu johor...

http://www.youtube.com/watch?v=GO5ygYOP7QA

amy@promatt
30-12-2012, 03:30 PM
Semangat membuak2 nie nk tgk bolasepak tempatan...go johor luaskan kuasamu...mmg terbaik...heheheh.....

mantoya
30-12-2012, 07:38 PM
Semangat membuak2 nie nk tgk bolasepak tempatan...go johor luaskan kuasamu...mmg terbaik...heheheh.....

bro kalu ada jadual game kasi tepek kat kedua2 arena larkin n pasir gudang....

amy@promatt
30-12-2012, 09:42 PM
bro kalu ada jadual game kasi tepek kat kedua2 arena larkin n pasir gudang....

Insyalah bro....tt pun akn setiasa update thread nie....

liver_bird
30-12-2012, 10:14 PM
tak silap aku...td berita ckp DT fc akan jumpe pahang 1st game...8hb kot...

bujangsenang
30-12-2012, 10:44 PM
JOHOR FA TABLE

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/602694_447710798616350_2045825698_n.jpg

Uzyr R
30-12-2012, 10:50 PM
JOHOR FA TABLE

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/602694_447710798616350_2045825698_n.jpg

Johor FA main kat pasir gudang ke..? ingatkan kat larkin.

peija06
31-12-2012, 10:38 AM
jersi yg terbaik pernah aku lihat..:)cgrock:)cgrock
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/531882_518095171556236_192674949_n.jpg
http://carigold.com/portal/forums/attachment.php?attachmentid=108707&stc=1&d=1356765757
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/36514_447343191986444_956441232_n.jpg





























bagaimana designer jersi harimau selatan mendapatkan ilham mencipta jersi dgn sebegitu mabeles??:-?:-?




































err..adakahh??:-?:-?#:-S:">
http://2.bp.blogspot.com/-fKUxAWuAxHQ/UOBtjkdh_KI/AAAAAAAAcv8/cmV58NrurB0/s1600/spesies%2Bbiawak%2Byang%2Bmenyerupai%2Bspider%2Bma n2.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-f1HKDO8owJM/UOBtiO_TKMI/AAAAAAAAcvk/RO6cJfkOhso/s1600/spesies%2Bbiawak%2Byang%2Bmenyerupai%2Bspider%2Bma n.jpg
http://1.bp.blogspot.com/--kbwqIe6HD4/UOBtixJv1nI/AAAAAAAAcvw/X7S92aiMRNs/s1600/spesies%2Bbiawak%2Byang%2Bmenyerupai%2Bspider%2Bma n1.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-1oxanQRu634/UOBtkUWFz9I/AAAAAAAAcwI/SdwXU_YgwAM/s1600/spesies%2Bbiawak%2Byang%2Bmenyerupai%2Bspider%2Bma n3.jpg

SayaBudakBaruBelajar
31-12-2012, 11:09 AM
Johor FA main kat pasir gudang ke..? ingatkan kat larkin.

Yup..Aku lagi sukeeeee :D:D:D:D

muridmurid
31-12-2012, 11:40 AM
ade tak gambar penuh jesi warna pink
macam berkenan pulak

Uzyr R
31-12-2012, 11:44 AM
Yup..Aku lagi sukeeeee :D:D:D:D

kira ok la kn..boleh pegi mana yg dekat..tapi nk kalau free boleh pegi 2 - 2, larkin & pasir gudang .. lagi cantekk..:)cgrock

liver_bird
31-12-2012, 12:10 PM
Selasa 8/1/2013 Pahang VS Johor Darul Takzim
Sabtu 12/1/2013 Johor Darul Takzim VS Perak
Selasa 15/1/2013 Kelantan VS Johor Darul Takzim

amy@promatt
31-12-2012, 12:12 PM
Selasa 8/1/2013 Pahang VS Johor Darul Takzim
Sabtu 12/1/2013 Johor Darul Takzim VS Perak
Selasa 15/1/2013 Kelantan VS Johor Darul Takzim

Ok noted...terbaik bro...